Newest first, from every platform, with the office each review is about. First names only.
★★★★★ 5/5
GoogleRating only, no written review.
Lukas · 30 December 2022 · Moginie James Estate Agents Cyncoed
Agent replied · 25 November 2023
Dear Lukas Polida, Thank you for taking the time to review your recent experience you have had with our team at Moginie James Estate Agents - Cyncoed Sales and Lettings Office. We're so happy you had a positive experience with us. Don't hesitate to be in touch if you require anything further. Kind regards Customer Care Team
★★★★★ 1/5
GoogleRating only, no written review.
Lewys · 26 December 2022 · Moginie James Estate Agents Roath
Agent replied · 24 June 2023
Dear Lewys Barry, we appreciate your feedback and thank you for taking the time to let us know about your experience. We strive for nothing less than excellent service, and we always take it very seriously when we hear of any dissatisfaction from our customers. We are sorry we did not meet your expectation in this instance. Kind regards, Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleThis was a difficult sale due to solicitor complications.
Moginie James we’re great, chasing up progress and keeping us informed.
Thank you for your help.
Sarah · 26 December 2022 · Moginie James Estate Agents Roath
Agent replied · 24 June 2023
Dear Sarah
Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating!
Many thanks,
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleI bought my first home with Moginie James, Roath. From start to finish the team were helpful and understanding. It was a stressful few months but Graham, Michelle and Angharad kept things on track - thank you!
Isabelle · 26 December 2022 · Moginie James Estate Agents Roath
Agent replied · 24 June 2023
Dear Isabelle
Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating!
Many thanks,
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleHi, I recently sold my property using moginie James. The service was brilliant from start to finish. In particular Michelle lloyd from the sales progression team was really involved in helping progress the sale and she did a great job always kept me informed on what was happening. She worked very hard and I am very grateful in all the help and advice she gave me. Dr Anna Fitzpatrick
Anna · 26 December 2022 · Moginie James Estate Agents Roath
Agent replied · 24 June 2023
Dear Anna
Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating!
Many thanks,
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleRating only, no written review.
Lukas · 26 December 2022 · Moginie James Estate Agents Cyncoed
Agent replied · 24 June 2023
Dear Lukas Polida, Thank you for taking the time to review your recent experience you have had with our team at Moginie James Estate Agents - Cyncoed Sales and Lettings Office. We're so happy you had a positive experience with us. Don't hesitate to be in touch if you require anything further. Kind regards Customer Care Team
★★★★★ 1/5
GoogleCharged £45 extra for an ID check when buying through this agent. We last bought a house only 2 years ago and weren’t charged extra for this. Seems they outsource this job now involving a faffy process of sending pictures of yourself from your phone after downloading an app or similar. Thus you get hit with this not insignificant extra cost so they have to do less and likely make some extra profit. So what are they doing with this exorbitant fees they charge the sellers?
Natalie · 26 December 2022 · Moginie James Estate Agents Cyncoed
Agent replied · 24 June 2023
Dear Natalie Spillane,
We appreciate your feedback and thank you for taking the time to let us know about your experience. We strive for nothing less than excellent service, and we always take it very seriously when we hear of any dissatisfaction from our customers. We are sorry we did not meet your expectation in this instance.
Kind regards, Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleGreat service by all, but in particular Neil in sales and the amazing Michelle in sales progression. So personable, thorough and professional.
Michelle has been so great in this process and I wouldn't hesitate to use Moginie James again.
Ami · 2 December 2022 · Moginie James Estate Agents Pontcanna
Agent replied · 30 July 2023
Dear Ami
Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating!
Many thanks,
Customer Care Team
★★★★★ 1/5
GoogleRating only, no written review.
Myaxalienn · 26 November 2022 · Moginie James Estate Agents Roath
Agent replied · 24 June 2023
Dear Myaxalienn, we appreciate your feedback and thank you for taking the time to let us know about your experience. We strive for nothing less than excellent service, and we always take it very seriously when we hear of any dissatisfaction from our customers. We are sorry we did not meet your expectation in this instance. Kind regards, Customer Care Team
★★★★★ 1/5
GoogleAward wining ?? have a day off!! Was enquiring about a property on Rightmove. got through on the 13th attempt and then got spoken to by a very rude person who didn't want to answer any questions about when it would be available for.
I guess because the demand is so high for what little properties that are available. These letting agents are milking the system. Letting agents don't get a bad name without good cause. AVOID !!!
Gemma · 26 November 2022 · Moginie James Estate Agents Roath
Agent replied · 24 June 2023
Dear Gemma
We appreciate your feedback and thank you for taking the time to let us know about your experience. We strive for nothing less than excellent service, and we always take it very seriously when we hear of any dissatisfaction from our customers. We are sorry we did not meet your expectation in this instance.
Kind regards, Customer Care Team
★★★★★ 2/5
GoogleSome lovely staff but over 3 months later and have not received my deposit back. It took 7 weeks since tenancy ended to confirm I was to receive full deposit back. Then 6 weeks on top of that and I am still yet to receive it. I've sent multiple emails and it takes them weeks to respond.
Anthony · 26 November 2022 · Moginie James Estate Agents Roath
Agent replied · 24 June 2023
Dear Anthony
We appreciate your feedback and thank you for taking the time to let us know about your experience. We strive for nothing less than excellent service, and we always take it very seriously when we hear of any dissatisfaction from our customers. We are sorry we did not meet your expectation in this instance.
Kind regards, Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleKwabia was so nice on meeting me for viewing. Though I haven't got the house , was so impressed with the service. Thank you Kwabia
Tilda · 26 November 2022 · Moginie James Estate Agents Cyncoed
Agent replied · 24 June 2023
Dear Tilda
Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating!
Many thanks,
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleI highly recommend the lettings team at Moginie James. All the staff I dealt with were professional and helpful and made the process of letting our home stress free. Special mention to Cat for being so kind and patient and answering my multiple queries extremely promptly!
Sarah · 26 November 2022 · Moginie James Estate Agents Cyncoed
Agent replied · 24 June 2023
Dear Sarah
Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating!
Many thanks,
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleI sold my old property, and bought my new home through Moginie James and could not recommend them enough!
Every member of the team was friendly and professional and I cannot thank Michelle enough, especially for her perseverance with my sale. While not the cheapest (or the most expensive) agent, selling with Moginie James is worth every penny.
Thanks so much to everyone at the Pontcanna, Roath and Cyncoed offices for making quite a stressful time much more manageable.
Eleri · 26 November 2022 · Moginie James Estate Agents Cyncoed
Agent replied · 24 June 2023
Dear Eleri
Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating!
Many thanks,
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleWe had a very positive experience with finding suitable tenants for our property in Cardiff with the help of Elli Mai Collins at Moginie James. Elli was incredibly professional and efficient and ensured timely communication throughout the process, with regular updates on viewings and offers. I cannot recommend highly enough. Thank you!
Veronica · 26 November 2022 · Moginie James Estate Agents Cyncoed
Agent replied · 24 June 2023
Dear Veronica
Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating!
Many thanks,
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleChris, Neil and Claire have been absolutely brilliant with both the sale and purchase of a property for me. They frequently went out of their way and had a very personal approach to finding me the perfect property, off-market. When it was tricky they were always reassuring and even happy to help me outside of office hours. Very nice people doing great work, highly recommend!
Tom · 25 November 2022 · Moginie James Estate Agents Pontcanna
Agent replied · 25 November 2023
Dear Tom,
Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating!
Many thanks, Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleI can’t recommend Chantelle at Pontcanna highly enough. Professional and extremely helpful throughout.
Tania · 2 November 2022 · Moginie James Estate Agents Pontcanna
Agent replied · 30 July 2023
Dear Tania Pendry
Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating!
Many thanks,
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleSpoke with Chantelle at the Pontcanna Branch about a lettings enquiry. Lovely lady very professional and efficient.
Sarah · 2 November 2022 · Moginie James Estate Agents Pontcanna
Agent replied · 30 July 2023
Dear Sarah Ellis
Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating!
Many thanks,
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleChantelle has been absolutely amazing in helping with the rental process of my friend and I flat. She has been reliable, friendly and informative throughout the process. She has been polite every time I have emailed or called, nothing is ever too much!
Thank you Chantelle!
Mennajonesss · 2 November 2022 · Moginie James Estate Agents Pontcanna
Agent replied · 30 July 2023
Good afternoon,
Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating!
Many thanks,
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleIt’s such a wonderful experience getting our accommodation through Moginie James, my wife and myself just move into the Uk and getting a good home is always of the utmost importance to us, they’re very helpful during and after the course of the letting agreement. They have a very great and wonderful lettings negotiator in Chantelle Baldwin, she’s very proactive, professional and detailed. She’s of big help to us. I’ll greatly recommend this agency to any prospective immigrant coming to the UK.
Sanusi · 2 November 2022 · Moginie James Estate Agents Pontcanna
Agent replied · 30 July 2023
Dear Sanusi
Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating!
Many thanks,
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleMoginie James provided excellent and efficient service. Michelle gives genuine advice in my best interest even though it might create more work for herself, so you know she is honest, patient and reliable. So a special thanks to Michelle from Poncanna for helping me navigate buying a property.
Also special thanks to Serian for managing to have all the paperwork and admin sorted out for me so quickly and explaining the process along the way, keeping me in the loop!
Fa · 2 November 2022 · Moginie James Estate Agents Pontcanna
Agent replied · 30 July 2023
Good Afternoon
Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating!
Many thanks,
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleI worked with Moginie James Pontcanna to sell the house in Pontcanna. The team was very professional, always on stand-by and very good in giving sound advice in what was sometimes a difficult trajectory towards the completion of the sale. I especially appreciated the ability of Neil to show the different options, be a calm anchor point and keep me focused on the important issues. All in all a very good experience and a big thank you to the team.
Pol · 2 November 2022 · Moginie James Estate Agents Pontcanna
Agent replied · 30 July 2023
Good afternoon,
Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating!
Many thanks,
Customer Care Team
★★★★★ 4/5
GoogleFrom the first meeting with Chris at my Mum and dad's Property he was approachable and listened to me as I did him on his sound advice. Clare and Neil at the Pontcanna office were always polite, informative, and experienced .
Anharad with the Progression team was positive, very experienced in my view and again had the ability to listen to me the client. Michelle who I have had the pleasure of communicating with during this last few days. Have completed the sale without any problems st all.
I have no hesitation in recommending this Company.
Pamela · 2 November 2022 · Moginie James Estate Agents Pontcanna
Agent replied · 30 July 2023
Dear Pamela,
We are very happy we could provide you with a positive customer experience.
Kind regards
Customer Care Team
★★★★★ 3/5
GoogleI had move in to new property for nearly two months. I am happy about all the service they provided before I move in to the new property, and I would say it defiantly match with the current 4.7 Google review scores. BUT, after I move in the property, I was switched to property manager to deal with any maintain issues, and they do not respond email at all!!! I am very disappointed with the property manager.
I email them the Inventory document to report some minor issues, they did not response. I told them they gave me the wrong key for my mailbox, not responses either. Then I have to called them, they ask me to report via their system, which claim that everything will be addressed within maximum one month. And still, hear nothing from them. I call them again to discuss about the key issues, they said they will contact the landlord to sort it out. But after 11dyas so far still not responded anything. And that is based on the fact that I talk to them about the key issues for nearly one month and half!
I have move in to new property for nearly two months, and I can't open my mailbox properly. I believe It is not an urgent issues, but it made me super mad as they DID NOT respond any emails!!! So I can only score 3 stars as the service quality drop before and after.
It's been almost two months since I moved into my new house. I was happy with all the service they provided before I moved into my new property and I would say it matched the current Google Review Score of 4.7. However, after I moved into the property I was told that I needed to contact the property manager to deal with any maintenance issues, I was very disappointed with the property manager as they did not respond to emails at all! ! !
I emailed them the manifest file to report some minor issues and they had no response. I told them they gave me the wrong key to my mailbox and no reply. I then had to call them and on the phone they asked me to report the issue through their system and the system website mentioned that everything would be resolved within a month at most. However, from beginning to end, I didn't get any reply from them. I called them again to discuss the key issue and they said they would contact the landlord to sort it out. But it’s been another 11 days and still no response. And it’s been nearly a month and a half since I first asked this question! !
It’s been almost two months since I moved into my new house, and my mailbox can’t be opened. I'm sure this isn't an urgent issue, but I'm extremely disappointed that they haven't responded to any emails! Comparing the service gap before and after, taking all things into consideration, I think I can only give a 3-point rating! And I feel like there's a good chance they won't be able to fix my mailbox key issue after I've been here for a year!
Leo · 29 October 2022 · Moginie James Estate Agents Pontcanna
Agent replied · 30 July 2023
Dear Leo
We believe Natalie has now been in contact with you regarding this matter.
Please let us know if we can be of further assistance.
Kind regards
Customer Care Team
A review that appears on several offices' pages is shown once. We leave out reviews that name another agent.