5/5
Very helpful and reassuring staff very pleased with the service provided everything explained well and questions asked were answered promptly and efficiently the communication was without fault

Trusted Agent profile Β· Lincolnshire and North Lincolnshire
Verified
β β β β β
1,463 reviews across 15 offices and 4 platforms
Lovelle has 15 offices, in Grimsby (two offices), Gainsborough, Lincoln (two offices), Humberston, Skegness, Louth (two offices), Brigg, Market Rasen, Mablethorpe, Cottingham, Hull and Scunthorpe (Lincolnshire and North Lincolnshire). Together they have 1,463 reviews on four platforms, rated 4.4 out of 5 overall.
1,235
Reviews on Google
All 15 offices
46
Reviews on Facebook
All 15 offices
14
Reviews on The Trusted Agent
All 15 offices
168
Reviews on The Trusted Agent
All 15 offices
What sellers, buyers, landlords and tenants say, where the review tells us who wrote it.
I actually do not know where to start the whole service at Lovelle has been totally amazing.They even recommended and put us in touch with a super efficient and ...Read all 4 from sellers
From the minute we put in our offer, we were kept informed of every detail of what was happening and was due to happen next. I am a bit of a worrier, but i ...Read all 8 from buyers
We received excellent customer service from Adam and Craig, who were both friendly and professional in securing a tenant swiftly for our property. We would ...Read the review from landlords
Georgia was lovely. Customer service was outstanding. She was very approachable and answered all the relevant questions. Couldn't ask for a better person to ...Read the review from tenants
Lovelle's 15 offices, most reviewed first. Each has its own page.
Newest first, from every platform, with the office each review is about. First names only.
5/5
Very helpful and reassuring staff very pleased with the service provided everything explained well and questions asked were answered promptly and efficiently the communication was without fault
5/5
Bought a house after looking ages was great to deal with i not from the area i living here happy xmas new yr to the team thank u i really happy here x
5/5
Fantastic lettings team, nothing too much trouble, great communication. Canβt praise them enough. Would definitely recommend.
5/5
Couldn't rate Holly Oakley any higher, went above and beyond and ensure we got the best sale price Highly recommended
Thank you for the excellent review. Best regards, Team Lovelle
1/5
Our experience with Lovelles has been very poor, we have been requesting work to be done on the house since we moved in nearly 9 years ago, and finally after contacting the council things have started to move, albeit very slowly. We have been without bathing facilities for over 3 weeks now and no end date to the repairs in sight. Not happy!
Good afternoon, firstly thank you for taking the tine to leave our company the above feedback. As new-ish owners of the business (18 months) I can only comment on the recent issues that you have experienced. Having had a look at the account, I can see that certainly has taken a longer time than we would have hoped. Unfortunately the replacement of the wet room has involved a number of different parties and also required unexpected additional repairs and a period of 'drying out' that has contributed to the time taken. I can only sincerely apologise for the delays that you have experienced and assure you that I am working with my team and contractors to get this fully resolved for you urgently. Please feel free to call me directly on 01472 500700 to discuss further. Kind regards, Sam
1/5
Doesn't give attention or importance when you email, ring or leave a message about problem in rented property. They just want your rent.
Good morning Chrisanta. Thank you for taking the time to leave us a review. I'd like to understand more about your experience, please could you give me a call on 01472 500700 to discuss as we take all customer feedback very seriously? Many thanks, Samantha
1/5
Went down on a Saturday to leave some documents. On Google it marks is from 9:00-13:00. We got there at 10:50 and we were told that the office in charge of rentals closes at 11 and even though the lady that sorts all that out was there, she couldn't take our documents as she was waiting for a call. I think they should specify as we can't believe they only open for 2 hours on Saturday.
5/5
I can't thanks James enough for all of his efforts into getting our house purchase through in such a timely manner. James made the whole process (that was stressful at times) as simple and easy as he could, which meant a lot as 1st time buyers. Would definitely recommend- thanks James!
Thank you for taking the time to review our services, we will be sure to pass your comments on to James! Thank you! Team Lovelle
5/5
Very positive. From our initial meeting with Lewis, to ongoing contact to the team members, Holly and Chelsey. ( Aplogies, if I missed any one. it was a team effort. Special thanks to James, who had his finger in the pulse and knew exactly what was going on and expedited when necessary. All in all, a very pleasant experience. ππ»ππ»ππ» β¦
Thank you for the kind review, Michael.
2/5
Lived in property years. Never had issue. Try to move to better myself but also to move away from problem tenant they gave us again but they not help and ignore my emails. I phone ask for update they say someone will call but nobody does.
1/5
Alright if ya selling a house!! But try renting from.these people, you get rude response! No help AT ALL, shoved aside, telling you to get a guarantor and then never ring/email you back, when contact is finally made the property has already gone!! Dont even consider looking at your application., or even let the landlord look at the situation your in and Consider letting to you, would NOT RECOMMEND these for lettings
Good morning Tammy and thank you for taking the time to leave us a review. As a business, we always take customer feedback very seriously and look inwardly to see how we can improve our service levels. Having looked at your case, I can see that you had previously applied for a property a number of months ago and where not accepted for this. Our policy is too keep applications on file for 28 days (in line with our GDPR and AML policies) after this period of time has lapsed then a new application is required. When you recently visited the office with your partner and we advised you of this, sadly you were not happy that new documents were required as you stated you were unable to access them. During this conversation, our colleague also discussed your personal circumstances and advised that a guarantor would be required (for that property), again you were not happy about this and decided to leave. Having reviewed the interactions, I believe that our team have acted correctly and have been transparent with you in line with our polices and procedures. We do understand that your need for a new property was rather urgent and that this would make the situation stressful to you. Sadly there is a shortage of properties in the rental market currently that has clearly impacted on your situation. We do offer our best wishes and hope that you have been successful in finding a new home. Kind regards, Lovelle
5/5
I canβt thank James, Lewis and the team enough for their assistance. We bought and sold our house through Lovelles and we ended up selling our house in just 34 days! They communicated, kept me up to date with both the sale and the purchase and if it wasnβt for James we wouldnβt have found our dream home. There is definitely a reason why Lovelles are Grimsbyβs number 1 estate agency βοΈ βοΈ βοΈ βοΈ βοΈ
Thank you for the superb review! Team Lovelle
5/5
Looking for a home to rent / buy look no further. Lovelle will help you with all your requirements. My experience with Lovelle as being amazing. I had less than 4 weeks to leave my current property and the Lovelle lettings team was on hand to help me. With Emily an Wendy taking control an supporting me thru every step i secured a property to rent an moved in with no hassle an was on hand to help with all my questions now Iβm in my property an can now put my feet up an make it feel like home. Letβs not forget to mention the lovely card an treasure box on arriving to the property with the keys to find sweet an face masks ect. One of the cutest touchβs Iβve seen. Many thanks Lovelle team
5/5
Fantastic customer service. Lewis was the first contact of our selling journey. He was so professional and very friendly. We were then passed onto to Lewisβs team. Nothing was too much trouble. James was fantastic. It felt like our house was the only house they were selling. Very quick to respond and the sale went through without any hitches. Thank you again Grimsby team. Jill and Graham Telford
Thank you Mr & Mrs Telford for taking the time to review our services! Team Lovelle
1/5
We rented a fully furnished three storey house on the sea front in Cleethorpes for two years and from the start Lovelle's gave us a lazy service and then tried to rip us off on leaving. Below is a history of the issues we had with Lovelle's: 1. We had difficulty in getting any traction or response from Lovelle's on initial enquiries for the property. They failed to return calls and seemed to have very little interest closing the deal. Only reason we concluded the rental agreement was we kept pushing 2. The house wasn't cleaned before we moved in and contained various items left from the previous occupiers (food, condiments and cleaning products) that they tried to charge for disposing when we left 3. Whilst in the house they were very slow to respond with various maintenance issues. One example was a rotten front door that took the best part of a year to replace. Lovelle's blamed this on the landlord, but guarantee it wasn't chased with any endeavour, hence the comment about a lazy service. We also had a leaking sink in the kitchen that we had to chase three times and a leak through the ceiling that was never resolved 4. They put the house up for sale without even having the decency to consult with us. Bearing in mind we had been renting for over two years. We returned home from work and there was a for sale sign up 5. When moving out we invested a considerable amount of time cleaning the house to avoid any charges, and despite a walk around with Lovelle's and comments that the house was clean and fine, weeks later we received a Β£280 charge for 9 hours cleaning, which was fabricated and not possible. We took this to arbitration and it was decided that we should pay at reduced amount of Β£100. For context we paid Β£50k plus in over two years (never missed a payment) and Lovelle's were petty enough to try and charge us Β£280 for a spurious cleaning charge. The house has been empty and unsold for three months now. Terrible Customer Service and terrible business sense Lovelle's. My advice is don't have any expectations about the service you will receive and you won't be disappointed. Also be careful with the check out as they will be opportunistic with your bond.
5/5
We have received the most amazing service from the Sales team in Grimsby. We had been in our property for nearly thirty years and had completely forgotten how stressful selling a house can be. However, from the initial valuation by Chelsey, whom we took to immediately, to the lovely photos of our house taken by Lewis, who very quickly got these and the expertly produced brochure on line, working in the evenings to do this, to James, our allocated agent, who must be the kindest, most dedicated professional working in his field, we cannot praise this agency enough. Once our sale had been agreed there began a period of very frustrating delays in exchange and completion, caused entirely by the inefficiency of a conveyancing firm at the bottom of the quite short chain. We really donβt think we would have come out of this process sound in body and mind without James! He has been amazing in reassuring us, in chasing up solicitors and estate agents down the chain, in liaising with our buyers and really acting as a counsellor to us and to our buyers when it seemed as if things were just grinding to a halt. You are a star, James. Thank you so much for everything you have done, above and beyond your call of duty, to get our sale to a successful completion.
2/5
I have decided to give 2 stars rather than one because in the end, my property did sell. I initially put my mum's bungalow up for sale with another agent, then decided to change to Lovelle - I think that was our first mistake. Lewis was the person that we dealt with at the beginning as he valued the property and told us that he could sell it within a week! The property was originally listed in September 2021, and then started with Lovelle's in December 2021 so in future, please do not tell your clients that you can sell the property in a week because you can't. That is an unrealistic expectation and when you set your customer an expectation that you cannot follow through with then you have problems immediately. They managed to sell to a couple, who then tried to rip us off for a new roof, when we provided them with a full survey which stated that the roof was in good condition. This couple took their "builder friend with no roofing experience" to the property and then they tried to lower their offer by 6.5k! I spoke to a roofing specialist and asked them to attend and provide a roof survey for me and a cost for any work that may be required. I informed Lewis of this and gave him the name of the surveyor or was attending. He then passed this information on to the prospective buyer, who in turn passed this information on to the "builder friend with no roofing experience!" The company that we employed then received a telephone call from this "builder friend with no roofing experience" wanting to know what he thought he was doing and that he was able to "rip" his friend off for over 6k if he did them a new roof - a new roof that wasn't required! I received the survey from the company with a quote of work that was required for less than Β£300. But my concern was that information was passed onto a potential buyer by Lewis. So now we had a break down in trust and a breakdown in our relationship with Lovelle's. I gave notice to move to another Estate Agent but then they had another view and offer so we had no other option but to stay with them. The couple arranged to view with Holly, but luckily my brother was there because it was reported to me that Holly just stood by the door and although she physically attended the viewing, she didn't actually do the viewing. My brother did the viewing and on that, this couple made an offer. Lewis didn't have any further contact with us at all, which is appalling as this is his company. We were then allocated James. James was slightly better although we found him to have an attitude at times. However, the sale eventually went through, just this month. Approximately 10 months after Lewis told us that he would sell the property within a week. The photographs taken were of poor quality and I did ask Lewis if he could re-do them as they were done on a cloudy rainy day. He told me that he would, but he didn't. We feel that the overall advertising of the property was below standard. This was a very bad experience from start to finish, with a breach of trust and a breakdown in relationship, but I have to say that James did push the sale as much as he could but it was a problem down the chain, not from our side but he did keep us informed and managed to close the deal - so my second star is for James, otherwise it would have been just one star. I am not going to tell people not to use this company, but just do your homework for all agents. Lewis is very good at the talk, but not the walk.
Good evening Ms Smith, thank you for taking the time to leave your review, we welcome all feedback whether that be positive or negative in order to help us grow as a company. We note that the majority of your comments are aimed at Lewis, we are confident of Lewis' ability and you'll note on most of our reviews, customers have had nothing but good words to say. We truly are sorry that you feel Lewis hasn't delivered to your expectations on this occasion and we will be sure to express your concerns with him. We're delighted to see that you have indeed completed on the sale of your property and that James did a superb job protecting your chain and liaising with everyone involved, including keeping you informed and updated. We have checked the timeline of activities on your property file and can see that Lewis first valued your property on 25/8/2021 and you shortly after listed with an alternative agent. Lovelle later listed your property for sale on 29/12/2021 some four months later in a quieter market due to the time of year and on 19/01/2022 achieved an acceptable offer subject to the sale of the prospective buyers own home. There was then very limited interest on the property and the interested purchasers own home did sell and your property then was made formally sstc on 18/3/2022. Due to varies issues highlighted by your buyers report and not being able to reach an agreement, the sale did collapse on 11/04/2022. Shortly after, another sale was agreed to an alternative buyer on 22/04/2022. Unfortunately as you suggested there were complications in the chain which were out of our control and which resulted in a delayed completion. Completion was carried out on 05.10.2022. On reflection of the above we do feel that we have acted in a timely manner in order to achieve a sale of your property. As previously suggested, your concerns regarding photography, our viewing attendance and our breach of trust passing on details of a surveyor will be addressed with Lewis direct. We do feel it's important to stress that it is normal procedure for agents to pass on the details of a surveyor, whether these are instructed by a purchaser or vendor. Once again, we would like to thank you for taking the time to review our services and are happy that in the end we were able to get your property over the finish line. If you do require anu further assistance in the future please do not hesitate to contact Lovelle. Team Lovelle
5/5
We recently became interested and had a viewing on a property through Lovelle Estate Agency with Joanne. I cannot praise enough the communication and help we received. Joanne continued to keep me informed with the progress of the property and was always available to offer her advice and support. Unfortunately, the property did sell before we has the opportunity to have an offer confirmed, although Jo kept us fully up to speed throughout. I would not hesitate to recommend Lovelle Estate Agency when selling or buying a property.
Thank you for taking the time to review our services.. Team Lovelle
5/5
Couldn't have asked for a better service from James Peacock. Always at the end of the phone and couldn't have helped more with the purchase of our new home. Highly recommend Lovelle as used them in the past to sell a house and yet again, James was there to help us along.
Thanks Laura π β¦
5/5
We have not long ago sold our house and also bought our new property through Lovelle. The forward thinking of Lewis gave us viewings before the photos were taken, one of these viewers made an offer before the house went to market and we were sold. Communication was very good all of the way through the process. Everyone in the office was more than happy to answer any questions and give advice where needed. I would highly recommend using them.
5/5
Lovelleβs Grimsby did a fantastic job of selling my property for me. From start to finish the whole team were professional and efficient. Lewis came and valued my house in Waltham and returned to take the photos which were great. He told me it would sell quickly which it did; receiving an offer within a fortnight. James was great at reassuring my concerns on buying another property which they were marketing also. The ladies in the office kept me updated on the sale, always returning my calls quickly. All in all a great experience and cannot recommend them highly enough!
5/5
Rating only, no written review.
5/5
Such a quick and easy process, Hollie was amazing and helped me and my partner through every stage of renting our first home!
5/5
Rating only, no written review.
Dear Rebecca Thank you so much for taking the time to leave us a 5-star rating! We are thrilled to hear that you had such a positive experience with our business. Your support and feedback mean the world to us. We strive to provide the best possible service to our valued customers, and your endorsement is a testament to our dedication.
A review that appears on several offices' pages is shown once. We leave out reviews that name another agent.
Grimsby Sales has the most, with 246 reviews rated 4.0 out of 5, followed by Gainsborough with 245.
The 15 Lovelle offices, by town:
4 reviews from sellers, rated 5.0 out of 5 on average. For example, John wrote: "I actually do not know where to start the whole service at Lovelle has been totally amazing.They even recommended and put us in touch with a super efficient and ..."
8 reviews from buyers, rated 5.0 out of 5 on average. For example, Kelly wrote: "From the minute we put in our offer, we were kept informed of every detail of what was happening and was due to happen next. I am a bit of a worrier, but i ..."