5/5
Cannot recommend Kim highly enough as my managing agent, she is very professional and prompt to respond to any emails . Very pleased with my experience with Lenwell as a tenant.
Agent replied
It’s fantastic to hear such a great review, thank you

Trusted Agent profile · Luton, Bedfordshire
Verified
★★★★★
932 reviews across 3 platforms
8 Wellington Street, Luton, Bedfordshire, LU1 2QH
Part of Lenwell Property Services, see every office.
Lenwell Property Services's office in Luton, Bedfordshire, at 8 Wellington Street, is rated 4.4 out of 5 across 932 reviews on three platforms, including 867 Google reviews rated 4.5. It won Platinum in The Trusted Agent 2026 awards, one of three awards Lenwell Property Services won in 2026.
What sellers, buyers, landlords and tenants say, where the review tells us who wrote it.
I have been dealing with Malik Miah of Lenwell Luton now for a few months over a purchase and i find him absolutely brilliant. He has been very helpful and a ...Read all 2 from buyers
We are a multi-landlord and have entrusted our Luton portfolio to Lenwells for more than a decade. Their lettings team are effective at finding suitable tenants ...Read all 20 from landlords
I have recently rented a property through Lenwell and have dealt with Sarah Carroll through the whole process. Sarah has been great, from the moment I called ...Read all 27 from tenants
Since 1990 Lenwell have been delivering the highest standard of residential letting and management services for landlords throughout Bedfordshire and Northamptonshire. With Offices in Bedford, Dunstable, Milton Keynes, Northampton & Luton, Lenwell manage over 2800 properties and employ 35 full time staff. We are full members of ARLA (Association of Residential Letting Agents), have achieved the quality standard ISO9000 with the British Standards Institute and ensure all staff work towards and achieve the ARLA 2000 qualification.
The Trusted Agent 2026 results for Lenwell Property Services, ranked against 18,569 UK estate agent offices. Each award is assessed separately from the review sites.
Every review we hold for the Luton office, from every platform, shown as written. First names only.
5/5
Cannot recommend Kim highly enough as my managing agent, she is very professional and prompt to respond to any emails . Very pleased with my experience with Lenwell as a tenant.
It’s fantastic to hear such a great review, thank you
5/5
Staff extremely helpful and friendly. Moved into my new home in just 3 days from the point of being shown. The location is perfect and the house itself, I couldn't be more happy with. In fact I like it here so much I've decided I'd like to extend my tenancy When it comes to repairs I feel could be dealt with a bit quicker but when a repair or problem is dealt with, they certainly are jobs done with an excellent service and expertise
Thank you for the feedback Sarah. May I ask which member of staff you dealt with so I can tell them well done?
5/5
Good leasing office. Definitely a professional and well-operating company. Bilal was a good person to communicate with.
Dear Qianbo Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team
5/5
Provide Info regarding my rental property and other info/advice.
Richard is one of the most professional and helpful managers that I have dealt with. He always gets things done and is extremely efficient. He is the reason that I have dealt with Lenwell all these years.
Thank you Syed, We really appreciate your comments and I know Richard will be delighted with your feedback! Best wishes, Rob Wellstead
1/5
My ex partener has a flat from this agency and they are so unreasonable for what they provide.there is a leak in hers bathroom ceiling and in the bedroom and the plasterboards are nearly falling down. Its beed 10 days we keep trying to get in tuch with them and they just ignore us.my daughter and my son lives with her so they putting my kids life in dangerous... so unless i wouldn't recommend to anyone...
Dear Selim Tobli, We appreciate your feedback and thank you for taking the time to let us know about your experience. We strive for nothing less than excellent service, and we always take it very seriously when we hear of any dissatisfaction from our customers. We are sorry we did not meet your expectation in this instance. We have asked the Property Management team to contact the Tenant as soon as possible. Kind regards, Customer Relations Team
5/5
Really helpful and effective service from Malik Miah. Thanks alot!
Hi, Zainab Dar! Thanks for the great review! All the best, Customer Care Team
5/5
Vicky Coleman was my property manager at Lenwell. She was always very helpful and responded quickly when I needed help with something.
Dear Bianca Bickley, Thank you for taking the time to review your recent experience you have had with our team at Lenwell Letting Agents Luton. We're so happy you had a positive experience with us. Don't hesitate to be in touch if you require anything further. Kind regards Customer Care Team
5/5
Thank you for helping with our move, and a special thanks to Ralph for being very understanding and helpful!! Cheers guys !!
Dear Stratztn1 Radio, Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team
5/5
Sarah Carroll
Sarah was so helpful when helping us find our house. She kept us updated at all times and went out of her way to help. We're now very happy in our new home, thank you Lenwell!
Hi, Thank you for your kind feedback, I am glad Sarah was able to be so helpful and hope you continue to enjoy your new home.
5/5
I usually do not take time to write reviews about landlords or their managing agents, however I felt I have to write something about Lenwell on this occasion as they really exceeded my expectations. I'm fully satisfied will Lenwell team and will definitely recommend them to any professionals who are looking to rent properties Lobdon. Big thanks to Ms. Holly Hayward who helped us a lot and showed the highest level of professionalism & transparency when dealing with any issue. I would like also to rate Mr.Dean ( the care taker) highly because he tends to go beyond his duties to satisfy all tenants. If we did not buy a new house I would have never left my flat @ Lenwell due to the overwhelming services received by their entire team - chaps: you really reinstated my faith in landlords / Renting agencies industry. Thank you all Ali Bouchemal & Family
Ali you are a true gentleman thank you. It’s been a pleasure dealing with you all these years. Richard
5/5
Have been renting from lenwell for 5 years now. Richard And Malik both helped me and my husband get both our properties great service will defo recommend to others can't complain.
Thanks Natasha it’s been a pleasure dealing with you too. Richard - Lettings Director
5/5
Malik was very informative, helpful, knowledgable and reassuring. Providing an honest representation of all the facts to accurately evaluate Lenwell's full service landlord offering. I wouldn't hesitate to recommend Lenwell to others.
Hi Scott Thank you for the great review on Malik and you received a good service from Lenwell.
1/5
Luton branch has got the worst property management, don't bother fixing issues. Took two months to fix the hot water in this cold weather for my flat. The roof has a leakage issue but they don't bother to get it fixed. Pathetic experience, never going to recommend them.
Dear Muhammad Raza Bhojani, We appreciate your feedback and thank you for taking the time to let us know about your experience. We strive for nothing less than excellent service, and we always take it very seriously when we hear of any dissatisfaction from our customers. Thank you for notifying us and we are sorry we did not meet your expectation in this instance. Kind regards, Customer Care Team
1/5
Extremely incompetent in every aspect. We rented an flat at Beech house on cardiff road for 2 years. Every single time we called regarding a problem they avoided having to fix at all costs. They will not take any repair seriously unless you have written evidence that you have logged the repair previously and then its a chasing game. if you try to follow up after a logging your complaint over the phone they will just say they have no idea when you spoke to anyone. our kitchen door handle broke and they just wouldn't take it seriously. i got stuck inside the kitchen (no windows) whilst 8 months pregnant for hours. Despite informing them, they still didn't change the handle till 3/4months later. They will take your deposit unfairly!!! this has been done to everyone i've spoken to. we had our flat professionally cleaned and they are still not returning our deposit. The lady who does the check out report will make up massive lies for the report (i don't know how she sleeps at night) they tried to blame us for leaking windows and condensation even though the problem has been there since we moved in and we tried to have it fixed but no one bothered. Guys you are legally entitled to be at the check out report although when we called and asked if we could be there, they told us we were not allowed. Thankfully we took lots of pictured of how we left the flat (clean and painted) and we are now taking this further to the relevant authorities to get our deposit back. REPLY TO LENWELL: Two years later, you managed to review the complaint, that itself speaks volumes for your service. Here at the facts. Lenwell deducted 90% of the deposit. Absolutely refused to discuss the reasons for deductions, despite us asking to speak/engage with them. The formal etiquette is to engage with one another first, as recommended, before resorting to TDS as a final resort. Lenwell however absolutely refused and had no regard for the us the tenant. TDS then refunded the vast majority back to us, The only reason cited by TDS for giving SOME costs back to the landlord was that our pictures couldn't determine dust levels. That's fine, although a cleaner and myself were at the flat till late, making sure it was left it spotless, I understand TDS is unable to determine that from the pictures. TDS also said 'the landlords deductions were unjustified' Yes guys, read lenwells reply carefully 'we are a letting agent and take instructions from our client the landlord with regards to maintenance' its basically all your luck with regards to the landlord of the property you rent. Lenwells priority and commitment is to the landlord, weather your locked shut in the kitchen, the roof tiles drop or your radiators stop working mid winter, they couldn't care less truthfully. Interesting that most of your positive reviews are from people who have just STARTED renting from yourselves or are landlords...lets give it time. Perhaps you could encourage all those that finish renting with yourself to leave some reviews. I hope for the sake of people still renting that you have changed your service standards. Thanks again for the timely response!
Having reviewed this complaint as best as we can as we have not rented a property to anyone by the name of Umm Ibraheem. We believe we have located the property it concerns. I would like to point out that we are a letting agent and take instructions from our client the landlord with regards to maintenance issues. I am sorry to hear that you experienced dissatisfaction whilst living in the property and that you were unhappy with deductions that were proposed when you vacated. Having checked the file it appears that the deposit did go to the TDS to resolve and I have noted that they awarded costs to the landlord based on the condition it was left in verses the condition you received it. Therefore the deductions were justified. Many thanks.
1/5
I WOULD GIVE ZERO STARS IF I COULD! Heed people's reviews because Lenwell really are a poor excuse for an estate agents. during 17 months of tenancy no work that was promised, was completed. I always paid full rent, on time and in turn was provided poor communication and no work done to my property. We had a central heating leak, and a month or so later a bath leak. Despite being reported was not attended to so we were left with water soaked stinking carpets and mouldy walls for weeks and weeks. At the end of tenancy I made a formal complaint as during the tenancy I had hoped to resolve issues without having to become a formal complaint - only to be told lenwell have assessed their own actions and don't believe they've done anything wrong - of course they did! I also have a friend who had their property professionally cleaned and moved out in good order, only for lenwell to try and keep their whole deposit! They took this to an independent appeal where would you believe, my friend won all their deposit back as the independent has viewed lenwell completely in the wrong. I am so glad to have purchased my property now and hopefully don't have to deal with estate agents, specifically lenwell in a very long time.
Thank you for your feedback and bringing this to our attention. We are sorry to hear that this was your experience, and it is disappointing that you have not had the standard of customer service from Lenwell that we pride ourselves on. Please could I ask you to email info@lenwell.com with more information and I will ensure that this is investigated asap.
1/5
They only want to take your money at any cost. I have stayed with them for one year i have paid 975 advance when i left the place they told me and my wife that they can't give us our money , Oven cleaning £295 I don't know if this oven is gold or what which i checked the new oven is £250. w agreed with changing the colour at our cost which it costed me £1500 , at the end they told us you have to have written confirmation other wise i have to pay for changing the colour which is it hasn't change and they advertise the flat with the colour that i painted and i paid for it. Also they accused Me and my wife of not paying the last month rent, and I gave them the evidence still saying no i had to go to the bank to contact them which is not my job. unprofessional last time to deal with them.
Thank you for your feedback and bringing this to our attention. We are sorry to hear that this was your experience, and it is disappointing that you have not had the standard of customer service from Lenwell that we pride ourselves on. Please could I ask you to email the the details of your tenancy to reviews@lenwell.com and I will ensure that this is investigated and we will be in contact with you asap.
1/5
Awful agent. Remember that if you're a tenant with this agent then you're not their customer - the landlord is. My property was kept in immaculate condition throughout my tenancy but Lenwell (and the landlord) conspired and kept my entire deposit. For example charging me £150 for a table which was damaged when I moved in, when the same table is £30 on Ikea's website. If you're unfortunate enough to have to rent through this agent then only go for unfurnished properties and never pay the last month's rent; tell them to take it out of your deposit instead. They try every trick in the book (and then some) to extort as much money from you as possible while providing as little in service as they can get away with. They are slumlords, not letting agents. Trust em as far as you can throw them.
Dear Sir/Madam Thank you for your feedback and bringing this to our attention. We are sorry to hear that this was your experience, and it is disappointing that you have not had the standard of customer service from Lenwell that we pride ourselves on. Please could I ask you to email me directly at robw@lenwell.com with more information and I will ensure that this is investigated asap. Kind Regards Rob Wellstead Managing Director
1/5
Lenwell had 10 working days to return my deposit or it would go into TDS as a dispute. They failed to comply with this rule. They also produce a false inventory, hid the breakdown charges and only made sneaky phone calls instead of emailing the facts. This is because if it went through the legal system they would get caught lying. They kept my overpaid rent refused to give it back. I asked the company operations manager where this refund money had gone, he failed to act quickly and had no idea what his staff were doing. After nearly 2 months TDS helped me get back my refund and undisputed money. TDS is a free organisation which helps innocent tenants like us. The landlord tried to keep nearly £300, the adjudicators only gave him £40! In total Lenwell tried to keep £900. Homeowners and tenants are all at risk. Lenwell have these awards on their website, are they all real awards? I think Panarama on BBC should investigate this company.
Thank you for your feedback and bringing this to our attention. We are sorry to hear that this was your experience, and it is disappointing that you have not had the standard of customer service from Lenwell that we pride ourselves on. Please could I ask you to email me directly at robw@lenwell.com with more information and I will ensure that this is investigated asap. Kind Regards Rob Wellstead Managing Director
1/5
After strolling through the net to find reviews (or those who have shared similar experiences as myself) on Lenwell Estate Agents the ones i found which fairly criticise them are 100% true, and this is being verified by a tenant who’s been with them for awhile Been a tenant for a while with Lenwell, if reporting issues they generally will prolong and most times not respond at all unless chased up multiple times. Then one particular individual always sounds sarcastic and as though you are lying when reporting issues or will recommend fixing issues yourselves. Overall Very poor to respond in helping tenants resolve issues. Seem frustrated and sarcastic down the phone (if you don't like this job find something else) not sure who the owner is but i am someone who has their own business and i would be mortified to employ staff with those type of manners and attitude In this and age you cannot hide your bad practices it will eventually catch up and leave a bitter taste with customers, fix up or shut down
Thank you for your feedback and bringing this to my attention. I am sorry to hear that this was your experience, and it is disappointing that you have not had the standard of customer service from Lenwell that we pride ourselves on. Please could I ask you to email me directly at robw@lenwell.com with more information and I will ensure that this is investigated. Kind Regards Rob Wellstead Managing Director
1/5
Arranged a viewing for a property I wanted to rent, but no one showed up in time, I waited for almost 20 minutes but as no one called me about them being late and it was very cold, I walked away. Later they called me that the woman I had to meet was there but I wasn't! Well, I don't know about others but I like agencies to be punctual and trustworthy so this as a first impression was enough for me not to make any business with them.
Dear Anna We are sorry to hear you had a bad experience. Customer service is important to us and this will be addressed immediately with our lettings staff.
1/5
Extremely incompetent in every aspect. We rented an flat at Beech house on cardiff road for 2 years. Every single time we called regarding a problem they avoided having to fix at all costs. They will not take any repair seriously unless you have written evidence that you have logged the repair previously and then its a chasing game. if you try to follow up after a logging your complaint over the phone they will just say they have no idea when you spoke to anyone. our kitchen door handle broke and they just wouldn't take it seriously. i got stuck inside the kitchen (no windows) whilst 8 months pregnant for hours. Despite informing them, they still didn't change the handle till 3/4months later. They will take your deposit unfairly!!! this has been done to everyone i've spoken to. we had our flat professionally cleaned and they are still not returning our deposit. The lady who does the check out report will make up massive lies for the report (i don't know how she sleeps at night) they tried to blame us for leaking windows and condensation even though the problem has been there since we moved in and we tried to have it fixed but no one bothered. Guys you are legally entitled to be at the check out report although when we called and asked if we could be there, they told us we were not allowed. Thankfully we took lots of pictured of how we left the flat (clean and painted) and we are now taking this further to the relevant authorities to get our deposit back. REPLY TO LENWELL: Two years later, you managed to review the complaint, that itself speaks volumes for your service. Here at the facts. Lenwell deducted 90% of the deposit. Absolutely refused to discuss the reasons for deductions, despite us asking to speak/engage with them. The formal etiquette is to engage with one another first, as recommended, before resorting to TDS as a final resort. Lenwell however absolutely refused and had no regard for the us the tenant. TDS then refunded the vast majority back to us, The only reason cited by TDS for giving SOME costs back to the landlord was that our pictures couldn't determine dust levels. That's fine, although a cleaner and myself were at the flat till late, making sure it was left it spotless, I understand TDS is unable to determine that from the pictures. TDS also said 'the landlords deductions were unjustified' Yes guys, read lenwells reply carefully 'we are a letting agent and take instructions from our client the landlord with regards to maintenance' its basically all your luck with regards to the landlord of the property you rent. Lenwells priority and commitment is to the landlord, weather your locked shut in the kitchen, the roof tiles drop or your radiators stop working mid winter, they couldn't care less truthfully. Interesting that most of your positive reviews are from people who have just STARTED renting from yourselves or are landlords...lets give it time. Perhaps you could encourage all those that finish renting with yourself to leave some reviews. I hope for the sake of people still renting that you have changed your service standards. Thanks again for the timely response!
Having reviewed this complaint as best as we can as we have not rented a property to anyone by the name of Umm Ibraheem. We believe we have located the property it concerns. I would like to point out that we are a letting agent and take instructions from our client the landlord with regards to maintenance issues. I am sorry to hear that you experienced dissatisfaction whilst living in the property and that you were unhappy with deductions that were proposed when you vacated. Having checked the file it appears that the deposit did go to the TDS to resolve and I have noted that they awarded costs to the landlord based on the condition it was left in verses the condition you received it. Therefore the deductions were justified. Many thanks.
5/5
Have dealt with this office of lenwells for many years regarding a couple of properties I own. I find them extremely easy to deal with. They answer the phone in a couple of rings and I always end up talking with someone knowledgeable. They have found me very good tenants over the years and I would have no hesitation in recommending them. In trying to present a balanced review I was aiming to mention any downsides but can't come up with one!
Dear Martin Thank you so much for the review and trusting us with your business. It really does mean a lot. It's a pleasure to work with you.
5/5
Fast service with no fuss. Everything was dealt with smoothly and efficiently and the staff are friendly and very experienced. Will be using Lenwell for future lettings and would recommend to others.
Thanks a million for the great review Ted!
5/5
The property management service is very good. I appreciate the timely responses from the Property managers for any issues and queries. My property manager Holly Hayward was quite helpful during our stay.
Thank you for the nice review Aruna. Holly is brilliant and I am glad she looked after you well :-)
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.
20 reviews from landlords, rated 4.6 out of 5 on average. For example, Serena wrote: "We are a multi-landlord and have entrusted our Luton portfolio to Lenwells for more than a decade. Their lettings team are effective at finding suitable tenants ..."
27 reviews from tenants, rated 4.6 out of 5 on average. For example, Ryan wrote: "I have recently rented a property through Lenwell and have dealt with Sarah Carroll through the whole process. Sarah has been great, from the moment I called ..."
Yes. In The Trusted Agent 2026 awards: Lenwell Property Services, Luton won Platinum; Lenwell Property Services, Dunstable won Trusted Agent; Lenwell Property Services, Milton Keynes won Trusted Agent.