Trusted Agent profile

Strata estate agents in Bolsover, Shirland and Leeds

3.9

★★★★★ Good

1,511 reviews across 3 offices and 2 platforms

Strata has three offices, in Bolsover, Shirland and Leeds. Together they have 1,511 reviews on two platforms, rated 3.9 out of 5 overall.

Google logo

3.2 / 5

28

Reviews on Google

All 3 offices

Trustpilot logo

1,483

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Our offices

Strata's three offices, most reviewed first. Each has its own page.

Latest reviews from every Strata office

Newest first, from every platform, with the office each review is about. First names only.

2/5

Trustpilot

unbelievable!

Apparently 90+ snagging visits is an acceptable part of buying a new home with this company!Just in reply to Strata (below)Having been in touch with customer complaints & them quoting exactly the same as Natalie reiterates my review!If everything was "above & beyond" I would have no reason to complain?

Mike · 17 September 2018 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hello Mr Guilfoyle,I am sorry to hear that you felt the snagging process that you went through with your home was not acceptable. We believe that went above and beyond to rectify your snags as quickly as possible. I believe you have come through our official complaints channel and we have responded to your complaint. Regards,Natalie

1/5

Trustpilot

AVOID - Just an update from my last two…

Just an update from my last two reviews.Another blade (jigsaw blade) was found in my garden and if front of the manager.According to Strata this is not one of their blades and they just fobbed me off.So, let me explain to you and you as the reader can decide whether you think it is Strata’s or not.1. I asked 4 different neighbours (5 people including myself) and they have not found any rubbish, cig butts or blades within their garden.2. When the first blade and all the rubbish/cig butts was found 3 of the neighbours have not moved in yet.3. So out of all 5 of us it is only happening to my garden? That is a 20% possibility which is very low!4. Do you really think a person will be doing carpentry work on their BRAND-NEW HOUSE? Again, the probability of anyone doing extra work on the house is really low!Next Issue, one of my windows was replaced because it was fitted wrong. Dan the site Assistant manger organised this to be changed by a third party which at the time I did not know. I called up Strata customer care and they have nothing on file about my window. Seriously? Now it needs changing again which is now going to take me out of my time for the 10th time.Next Issue, Now this issue is very serious. Dan again promised me to put a extra plug at no cost to me within my utility room. Which I thought was great and Strata can redeem themselves!Before he requested this work to be completed, he pleaded with me to give Strata an excellent review on the NHBC survey because it would reflect his work onsite. I clearly explained I could not give an excellent score but only an average to good. Which I thought was fair, if you read my other reviews about Strata.Forward on to a week I got really annoyed and frustrated because my snagging list was not getting completed and Dan kept asking for my house keys so that when the people are here out on site they can enter my house. Seriously? Are you having a laugh? You are supposed to book a day that I am free on to get the work completed and my house is no longer a building site, IT IS A PERSONAL HOME!!!Would you like anyone just entering your personal home?So, I filled out the survey and a bad one.Dan came back to me stating ‘because I filled this out as a bad survey, the directors will not sanction any additional works. Hang on a second, this is black mail!After speaking to one of the customer services on the phone they have nothing on their system stating this. So, who is telling porkies? First you cause me many issues and now you blackmail me? Well done Strata!!As it turns out I have found out from the NHBC they are not allowed to do this. I recommended anyone who has experienced this from Strata to report them to the NHBC!I did complain about this to Strata and no response to date and this was a week ago. I really thought we could work this out between ourselves professionally and personally, however clearly, I am just a number to Strata and but this is personal to me! You should be ashamed to treat your customers like this!Thank you for the worst and excruciating experience in my life!

Daz · 15 September 2018 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Good morning DazWe are in receipt of a complaint that you have sent in to our site team regarding multiple issues.Firstly I would like to reassure you that we remain committed to resolving the snagging issues that you have raised. James your Customer Care Representative has been sent a list of outstanding snags and these were completed over the last week, with the final repair taking place yesterday (20th September)Regarding the jigsaw blade that you have found on your property. We are in receipt of your correspondence, both to our sales department, and your phone call to reception at head office. This has been discussed by both Head of Customer Journey and other senior management within Strata, and unfortunately there is no evidence to suggest that this has come from the construction site.We note that in your previous email that you intended to take legal action against Strata in relation to this. We of course do not wish for any of our customers to feel that they need to take this route; we will however await your correspondence, and forward any relevant information on to our legal team.We wish to keep your two queries separate. James will remain your point of contact to help resolve any snagging issues that you have within your property through your two year warranty period. Regards,Natalie

1/5

Trustpilot

Strata, Featherstone

We bought a strata house at their site in Featherstone, West Yorkshire 3 years ago. The house, initially, looked great I have to say however things soon started going wrong: The oven hob has broken 3 times and had to be replaced. The patio doors stopped locking due to the house settling.The paint on the walls and ceiling has begun to go mouldy.The paint around door frames and corners consistently cracks after several touch ups.The small bedroom window won't close properly (only discovered this recently as we never used the bedroom for the first few years).The shower wasn't fitted properly and has leaked causing damp lines in our kitchen ceiling.All the doors had to be sanded down to fit due to house settling.The door handles are all now becoming stiff or falling off the doors.The latch for the front door has come off twice.The peep hole in the door keeps falling off.This is just a few of the litany of issues we have had with the house. After the 2 year mark, Strata don't want to know. Save yourselves some money and trouble and don't bother.It is telling that Strata only reply to the good reviews on here without addressing the faults that people have. A company only gets better by addressing issues that customers have with their product. Not by basking in the glow of customer compliments.

Ben · 14 September 2018 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hello Ben,I am sorry to hear that you did not feel your issues were addressed. I have spoken with Sally in our Customer Care team and there is no record of your hob or shower being reported to us. Your warranty ran out in May 2017 but there is no record of issues being reported to us since August 2016. If issues are reported to us during your warranty period or are reported as part of an ongoing issue that was reported prior to your warranty expiring then we would always resolve them. With regard to your home settling, this is a common occurrence with any newly built home and is a main reason for the warranty and snagging process. If issues as a result of settling are reported to us we resolve them. If you wish to take this complaint further, please email complaints@strata.co.uk and someone will contact you to discuss. Regards,Natalie

5/5

Trustpilot

Thankyou Jayne and Strata

As first time buyers, we are over the moon with the service we have received from Jayne at the Strata Attraction Site in Hull. Due for completion in June the service and way that we have been kept up to date and the accommodations that have been made for us are beyond expectation. Stress free process and nothing is ever too much to ask. As someone who works in a sales environment and working under pressure, I know how hard customers can be sometimes. Always smiling, always attentive and always there to help with any questions. Can’t ask for any more and the quality of the product is mind blowing! Thankyou for everything and looking forward to next year. Mike and Sammi.

Mike · 8 September 2018 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hi Mike and Sammi,Thanks for taking the time to write a review. I’m so glad to hear that Jayne and the team at Attraction have made your first buying experience a great one, and that you feel the quality of our homes is mind blowing. I’ll pass on your comments to the team. Best wishes for your future in your new home, Natalie

1/5

Trustpilot

awful

Reserved a house and chose our options. House was delayed by 2 months. No move in date given until 4 weeks before move in date which happened to be end of financial year and then pressure applied to complete. House was rushed and not signed off by Nhbc until the day of completion but house was still not finished. Lied to and told we had no choice but to complete. House was built to wrong options specification, tried to overcharge. Lied to and told that the house was built to the options we chose. Workmanship is awful, paint work full of drips. Tiles crooked, gaps everywhere, leaky windows and doors, leaks , crooked windows and door frames etc, nails sticking out of beams and banister. independent inspector found over 350 faults including roof not being secure properly to gable ends. Rectification works are slow and of poor quality, workman cause damage, paint on wallpaper and carpets. Repairs are mainly bodge jobs. Poor organisation and management My experience has not been good at all. Has been a total battle ever since signing on the dotted line.

Customer · 7 September 2018 · Strata Leeds

1/5

Trustpilot

Strata Elegance

Strata Elegance - AckworthHouse planned change reference drainage grates when we bought the house and was not informed we now have 4 grates over our block paving which looks horrible there was suppose be 2.The snagging list is still not completed taken over 15 days of this year for people coming round to fix problems and no body turning up or doing a cow boy job and leaving it un-finished.We have had the same pipes leak over 3 times now and they send someone round and to tighen up should of been replaced?Garden is stil not complete and over 25 jobs still left outstanding 7 months in. I would not recommend buying from strata more hassel than anything. They just lie to you to keep you happy.

James · 6 September 2018 · Strata Shirland

1/5

Trustpilot

Would not recommend Strata

Would not recommend Strata. Very poor aftercare. Fed up of waiting, going to seek legal advice. Sorry Strata you have given us our dream home. Looks like we’re going to have to get builders in to complete work to a standard that we perceive to be 5 star. Very disappointed and stressful 18 months we’ve had. I’m at the end of my tether with Strata. I’ve lost the will to live! Worst thing we ever did buy a Strata home. Cowboy builders.

Claire · 28 August 2018 · Strata Shirland

5/5

Trustpilot

Attraction Kingswood

Highly recommended. Really good customer service and really nicely planned houses with excellent quality finish. Jayne provides an extraordinary customer service and makes your home buying experience stress free. Thanks Strata Kingswood.

Deepak · 27 August 2018 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hi Deepak,I'm glad to hear you felt the customer service was really good and that the homes were finished to a high standard. I will pass on your comments to Jayne, she will be happy to hear she helped to make your experience a stress free one.Thanks for your review and all the best in your new home,Natalie

5/5

Trustpilot

Definition -Derby

After a few false starts and 2 years down the line we finally moved into our strata home, Liz Tara and Helen were been a pleasure to deal with and could not have been more helpful and understanding.We also need to thank our mortgage advisor Dan Law from the mortgage advice centre whose persistence and professionalism made this possible.Sarah gaunt and her team from Taylor Emmett were also fantastic making the legal process as painless as possible Strata homes are an excellent builder and the quality of our new home is 5 star, site managers Ryan and Darren have been very attentive in the handover and ongoing support.Once again many thanks to all David & Lisatayloremmet.co.uk/lkeston.financeadvicecentre.co.uk/

David · 25 August 2018 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hi David,It's great to hear you've had a great experience despite the false starts. I will pass on your thanks and comments to all the team involved in your buying process, they will all be happy to hear how they helped. Wishing you all the best in your new home,Natalie

5/5

Trustpilot

Excellent experience

Excellent experience, would recommend Strata to anyone. Service provided was brilliant, staff are always happy to help, no problems experienced. We love our new house and we are very happy that we decided to buy our first house with Strata.

Roksana · 22 August 2018 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hi Roksana, That's great to hear, thank you for letting us know about your excellent experience. We are so happy that you chose a Strata home for your first home and we wish you all the best.Natalie

5/5

Trustpilot

Definition - Derby

Definition - DerbyStrata have been brilliant from the moment I walked into the Sales office and spoke with Tara. Tara guided me through each stage of the buying process with ease, setting my mind at rest. The information pack containing all of the plans of the house was excellent and covered every aspect of the property.Before we moved in Ryan the site manager was on hand to give a walk through of the house covering all the aspects of the fixtures and fittings.After we moved in Ryan was on hand again to help with any issues. We've hardly had any issues and the couple of small ones we have had were dealt with straight away by Ryan and his team.We are totally happy with our brand new property. I definitely recommend Strata to anyone who is looking for a new build home in Derby.

Marion · 22 August 2018 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hi Marion,We really appreciate you taking the time to share your experience. I'm so glad to hear that Tara, Ryan and the team have been able to put your mind at rest and deal with any issues straight away.If anything else does come up, we're always here to help so please do keep in touch.Best wishes for your future in your new home,Natalie

4/5

Trustpilot

Good experience Ryan and Tara

The Definition team members are very professional,loyal and experienced in their customer service and support. A friendly and liable care.

Martha · 20 August 2018 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hi Martha,Thank you for taking time to review us. We're happy to hear you've enjoyed your experience with us here at Strata.I will be sure to pass your comments on to the team at Definition.Many thanks,Lucy

5/5

Trustpilot

What a journey it’s been!🏠❤️

What a journey it’s been!! After searching, researching and looking at showhomes. My partner and I decided to look at Strata Definition in Derby. As soon as we walked through the door we felt at ease,comfortable and welcome. This was all thanks to Tara,who may I say as been amazing throughout the whole process of buying our first home!!Once we had decided, which took weeks and lots of back and fourth speaking to Tara and travelling to see strata showhomes we reserved. The excitement took over, we were so grateful that Tara was in constant touch with us,guiding us through it all. She helped put our mind at ease on so many occasions and for that we are so grateful!!Once we had moved in on the 29/6/18 the help and customer service didn’t stop there. From day one the site manager as been on hand. Yes we have a few issues, as it’s a new build and I understand you get a few problems but nothings been to much for Ryan our site manager. Right up until now, he as helped us. We have had to have abit of work done and each time Ryan as checked via knocking on or msging to make sure the works been carried out and we are satisfied. We are so grateful for all the extra help on things that Strata didn’t need or have to do, from putting TVs up for us to prepping the ground so my father in law could lay a patio for us. Strata, you have been amazing. Tara Osman, Thankyou, we couldn’t have done it without you!Ryan Stancill, Thankyou, Thankyou for helping us, listening to me moan and putting up with our cheek!! 👍🏠😘👭👩‍👩‍👦‍👦

Sharon · 20 August 2018 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hi Sharon,Thank you for taking the time to write a review. We are so proud to hear that the team at Definition have gone above and beyond to make sure your home buying experience was a special one, and I know they will be happy to hear this glowing review.It doesn't stop here, please keep in touch with us about any questions you might have as you go and one of the team will always be on hand to help. Wishing you all the best in your new home,Natalie

5/5

Trustpilot

Definition- Derby

Definition- Derby I have to say that I was totally against buying a new build property. I was totally wrong I can’t recommend it highly enough. Tara in sales and Ryan the site manage have made the process of buying and moving into our new home fabulous. Tara helped every step of the way and made everything stress free and effortless. Once moved in Ryan has been a phone call away for advice and help with anything in the house. We have had a couple of snagging issue which Ryan has sorted at the drop of a hat. Both Tara and Ryan have been excellent and have shown how professional and caring Strata builders are.

Chris · 20 August 2018 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hi Chris,Thank you for taking the time to review. I am so glad we have been able to change your opinion on new build homes. It's great to hear that Tara and Ryan have played a part in that and have been able to make your buying journey a great one. It doesn't end here though! Please do keep in touch if you have any queries and we're always happy to help.Hope you enjoy your new home,Natalie

5/5

Trustpilot

Panche site

I bought a house on the Panache site in Sherburn In Elmet and have found the whole process of buying and moving in easy because of the lovely staff. All snagging issues have been sorted. A big thank you to the following staff who have helped me with this move;Tami, John, Gary, Debbie and Mel

Jill · 17 August 2018 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hi Jill,Thanks for taking the time to leave a review, we are so happy to hear that the process was easy and that our team helped contribute to that. I will share your lovely comments with everyone.Wishing you all the best in your new home,Natalie

5/5

Trustpilot

Ambience Development Strata Homes.

We started looking at the Ambience site for Strata in Linton around November and instantly fell in love with the show homes in which they have one being the 'Copenhagen' which i remember walking around and looking at the standard of finish and saying to my Fiance that i would love to live in a house like this, as at the time we never thought we would be able to buy a house like it. After speaking to the sales adviser we found out that we actually could buy. Being within the construction industry myself there are not many developers in which i would buy my family home from, however the layout of the Strata house types are very spacious and the finish is to a very high standard. We have not been the easiest customers to deal with as we did the assisted sale through Strata, where the sale of our previous house fell through 4 times, Strata have been extremely patient and have not demanded anything from us which made us feel like we are valued as customers and not just after the money like a lot of other developers are. The team at the Part Ex Hub (Debbie and Melanie) have both been great and helped us along the way and have gave us lots of time to sell our house even though i can imagine their bosses have been screaming and shouting to get the sale across the line. We didn't get off to the greatest start with the sales advisers in which we were originally dealing with and I got to the point that i wanted to pull out the purchase, however Strata changed the sale advisers to a lady called Charlotte whom i cannot express enough how good she has been and how helpful she has been since we have been dealing with her she has completely turned the experience round. We had received regular updates on the progress of the build and regular communication just to keep us updated which from a buyers point of view is fantastic, she has also taken her work phone home on many occasions to help deal with us, which she didn't have to do. I would highly rate Charlotte as a Sales Adviser and is a credit to Strata Homes. Even after moving in to the house she is always waving and we feel like she is part of the family, so we will miss her when she has to move to her next site. The house is built to a very high standard and the Site Manager (Tom) has been great and popped round to the house a number of times since we have been in to make sure that we are settling in ok. Being in the industry i expected to pick up a fair amount of snags however I think there is a maximum of 6 which are items in which the site team would struggle to find without living in the house themselves. On speaking to the neighbours they also are impressed with the high standard of finish which given my experience is a true reflection of the quality of the Site Manager. Strata on a whole seem like a very dynamic company and very well organised. The solicitors they recommended (Taylor Bracewell) have been very easy to use in comparison to other solicitors i have used in the past i have seen on here a couple reviews of the Strata solicitors being poor but for us this definitely wasn't the case and the lady with dealt with (Emily) has been fantastic and i would highly recommend her, she managed to get our buyers solicitors to exchange quickly and made the process very straight forward for me, as i am extremely busy with work. In summary everyone I have dealt with (with the exception of the first sales advisers) has excelled our exceptions and have gone above and beyond, I would highly recommend Strata Ambience and Charlotte, Tom, Debbie and Melanie they have all contributed in getting us our forever home.

CHRS60 · 7 August 2018 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hi Chris.Thank you for your review. We're very happy to hear you've enjoyed your experience buying a house with us here at Strata and we look forward to hearing about your journey going forward.I will pass your lovely comments over to the team.Many thanks,Lucy

1/5

Trustpilot

Ok Just an update from my last review

Ok Just an update from my last review. My last review was about the Sales side. Now this review is about everything else up until the 2nd month after i have moved in and it is getting worse! a year down the line. Buying the house ReviewOk Where do I start…. I will keep this short!Firstly, Strata recommended me their solicitors Taylor and Emmet. The reason why is because it would speed up the process. Did it? Hell no!! It was the most excruciating time of my life. A lot of my emails and phone messages would not get answered and I did not know who my point of contact is. Apparently, it was the whole conveyancing team! Moved in reviewOk I will attempt to keep this brief!At first everything seemed ok but with all new builds you can expect to have a few niggling things which I did have. Dan the assistant manager was brilliant to sort this for me and understood it is very stressful. He did sort out a lot for me so thank you for that Dan! that is the only one good thing about Strata! Coming Up next ‘The Complaint’ Firstly, when I moved into my new house, Strata was putting the finish touches to the houses on the side of me. This means that no one could get to my house/garden on the left except for onsite staff. Here is my email to them and I quote myself:‘Dan, Apologies for the formalities and I could not find Darrens email (please forward this on to him) however I have had enough and wanted to write this and send it to Strata. This is not aimed at you because you have been helpful unlike your contractor’s, let me explain: Since I have moved in I have been having rubbish and cigarette butts thrown in my back garden. Certainly, my dog does not smoke or have a McDonald 's for his lunch! So, neither of these should be in his mouth when I come home from work all chewed up or him chewing on it! What has made me even more frustrated and bewildered is that I have found a blade in his mouth this week! Seriously! now your contractors are throwing blades at my dog? Please see attached proof!!! Luckily enough I came home just in time as he just picked it up and he did not cut himself! My dog could have been extremely injured or killed! What would happen if I had my kids? or what if my little nephews came around playing in the back garden? This has clearly not been any of the neighbours because the people on the left have not move in as of yet and it is highly doubtful that the neighbours that have moved in would be doing plastering in their NEW Built home! Strata assured me smooth easy transaction hence why I bought a house with you. Do you call this smooth? This is pathetic immature behaviour from Strata. I have had trouble with Strata from Start (Sales and Taylor and Emmet - your recommendation) to finish and now even more trouble after the house has been built!! When does this end? I do not believe Strata is not a 5-star builder because you hire half-witted menials of contractors to do your work. Cheaper is not always better and clearly Strata have no control on what is going on! This is clearly maliciously and aimed at my dog or my house and I want a full investigation before I start to seek legal advice. ‘Strata’s main point in the response: ‘it could have been the Wind blowing’.From my understanding from this comment is that Strata are saying the wind blew all the rubbish, cigarette butts and the Stanley knife blade up the 6ft fence and into my garden? However, the wind only blew in my garden and not my neighbours? And as soon as the new neighbours moved in on the left and the construction workers moved away the wind suddenly stopped blowing into my garden altogether and no more rubbish, Cigarette butts and blades were found. Hmmm do you really think I am going to believe that?The seriously the half-witted menials I speak above in my email are Strata and their sub-contractors Rock Civil Engineering! However, because they work under Strata then the question in hand is why is Strata not in control!Oh, wait there is more, it gets better too, for Strata anyways! Apparently, Strata came back to me after 7 weeks after I have moved in stating that they have made a mistake on the completion statement! I owe them an extra £6.5k for extras. I did not even think that the completion statement and final bill could be incorrect as it comes from Strata themselves. I assumed everyone has been paid and it is all over. All the information I received came from Strata so why have they made such a balls up on this? the worse thing about this is that I spent all the money on the house as I thought it was all part of my equity on the previous house. Now I have had to take a loan out just to pay this! what a joke.Strata is too incompetent to be trusted with such an important responsibility of selling and building homes. These inexperienced, unqualified amateurs need to go back to the drawing board and start again!It is disgraceful and scandalous how they can treat their customers with such poor behaviour and get away with it! How do they sleep at night?!I should have gone with my gut and bought a house with David Wilson Home. The reason why is because I have not heard such bad reviews from them as of yet!Thank you for reading

Daz · 3 August 2018 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hi Darren, I’m really sorry about the experience you have had with us here at Strata. Your feedback has been given to all the team.We believe everything has gone the way it should have regarding your buying process with us and the build of your new home. The monies that you owed to Strata for your extra’s that you ordered was missed off initially, which was our error, and for that we apologise that we had to come to you to collect this once we realised our error.We understand the Production Site Manager Darren has spoken to you about the rubbish that was blown in to your garden and again we have apologised for that and came to you as soon as you highlighted this to us.I do hope we can provide you with the experience you expect going forward from Customer Care who will now be looking after you for the next two years.Many thanks - Lucy

5/5

Trustpilot

My Strata Story… Bumpy but unbelievably rewarding!

Almost 18 months down the line after starting the journey to buy my second Strata Home, we’ve now completed, and we honestly can’t fault the team at Strata. They say house buying and selling is one of the most stressful things you’ll ever do, but Strata helped throughout, and made the whole experience worthwhile. A definite 5* builder, based on our experience. We started our journey at the Elegance site in Ackworth with Vanessa, and completed a primary reservation on a plot we loved the look of. It wasn’t meant to be, as after the dates moved, and a change in build plan meant it would be too far out, we jumped at the opportunity to move our reservation to a new site, Epitome, the other side of Wakefield. When we first met Ellie, we received the warm welcome we’d become accustomed to at Strata, and felt in control of the whole process. Everything was explained to us, and the limited information that was available was shared readily. Ellie made the whole process so easy, including moving our reservation between sites, which could normally have caused a few headaches. There’s a real family feel from all the team at Strata that we’ve met on our journey, either at the VIP launch of the sales suite at our site, bumping into the site team when visiting for a nosy, being invited to the annual Charity Ball, or being invited to provide feedback on some innovative new technology. Everyone always stops to say hello, and there’s no pressure (apart from when its needed!)As the site opened, Ellie was more than happy to answer all the many questions we had, she took it all in her stride and helped us with our journey from primary res, to full res, including selling my first Strata home using the Assisted Sale Programme. We met Matt, our site manager, who over the year or so we’ve known him, has become a life saver on many occasions! If Ellie wasn’t sure of an answer, she’d go away to find out, and be honest with us - something which is rare for a lot of people these days. After we had trouble with the mortgage we’d arranged ourself and the valuation, Ellie and Vicki quickly helped us out and put us in touch with their recommended Financial Advisor, Lee; who managed to find us a mortgage within our budget, and secured that all important valuation. Vicki, the Sales Manager has been open and honest throughout, kind and helpful in the interactions we’ve had, be it querying the price of the plot, or some unforeseen external issues which could have impacted our forever home. The Assisted Sale programme was very structured, and where some may feel pressured into accepting an offer, i had a very open and honest conversation with Melanie who was managing the sale for me. We achieved two sales (the first fell through - but the team helped me get through it when I thought everything would fall through), and along with Gina at New Home Solutions, achieved the price i wanted (and needed), despite me having to move out a tad earlier than expected, to stay with family and friends for a short while. When Kerry took over from Ellie, after she was promoted to a new role, we were apprehensive at first, as one would expect, but shouldn’t have been. After picking our extras and options with Ellie and Kerry, (of which their keen eye for detail and interiors came in very handy), and receiving our reservation manual (aka the bible!), Kerry’s helped us out with more questions, updates, and supporting us when needed along the bumpy path of date changes (due to the extreme weather early in 2018!).Fast forward to moving day, and without Kerry and Matt who went the extra mile for us on that day, it wouldn’t have gone as smoothly as it did. Tradespeople were completing the house right up to just before we completed, and as we moved in, we were able to quickly get Matt’s help to fix some of the teething issues within the first day or so (which it turns out were down to supplier/manufacture issues), meaning we could enjoy our home, and a hot shower! In the four weeks since we’ve moved in, the after care from the team here on site has been tremendous, with our ‘snagging’ list being worked through, regular updates and visits from Matt and Kerry, and there’s a real sense of community developing, in part owing to the team at Strata and their support. Life would be so much easier if all the companies we interacted with took a leaf out of Strata’s book… the customer service is outstanding, people aren’t afraid to challenge the status quo when right to do, and the team look after you like you’re a relative, not a number on a spreadsheet. All in all, buying a house was always going to be stressful, but all the team at Strata have tried to, where they can, make it as stress-free as possible and its been immensely rewarding. All the individuals we’ve interacted with, including Vanessa, Ellie, Kerry, Matt, Vicki, Nat, Melanie, Debbie, Gemma, all the digital and social team, the tech guys at Head Office, and Andrew the Chief Exec (who we had the pleasure to meet at the Charity Ball) have all welcomed us and treated us as individuals; we’d definitely recommend Strata to all our family and friends. Thank you to you all - you're like our extended family now! Ben & Chris

Ben · 2 August 2018 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hi Ben,Thank you for taking your time to review. We're very pleased you've had a good experience with us. We love following your Strata story.I will pass your comments over to the team, they will be thrilled.Many thanks,Lucy

2/5

Trustpilot

Great new build but too many issues after handover - do your research first

Updated below - initially impressed but once you’re handed over to customer service you may as well forget it. Couldn’t fault the sales team, Julie wasbrilliant from start to finish and the whole process of selling our property to moving in was only 12 weeks. Quality new build but nothing is perfect although any initial issues we found were minor and Jim and his team work quickly to resolve. One issue was not entirely down to Strata but the service from openreach. The site is advertised as having ultrafast broadband but they can’t pin the openreach site rep down to connect the property up to the network so no internet for the foreseeable. UpdateThe house itself is a great design, soundproofing probably not the greatest but it’s still better than other new builds on offer. Had to downgrade the star rating, despite Jim, who went over and above to help us solve a problem, and Hannah who seems to have her hands tied Ford Windows who subcontract for them have been shocking - 4 months and still not rectified, had to fight for beading that didn’t cut you to bits and waiting months for patio door to be replaced. Waiting for other suppliers to strata to contact us which we have found common practice. Strata have fantastic vision but need to look at who they subcontract to as they are letting them down.After about 6 - 8:weeks you are handed over to customer services and despite Hannah’s best efforts things just do not get resolved in a timely manner and when work is carried out its often of a shoddy nature which then has to be rectified at a later date. It’s quite clear that as they move down the site you soon become a thing of the past with no care of how much you have paid, they advertise themselves as a 5 star builder but in reality they are far from it. Just look at the entrance to the development - a half built house next to a property that is sold, it’s been like that for several months and hardly the impressive you want when parting £270k plus.

Sean · 17 July 2018 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hi Sean, Thank you for your review and we’re so glad that you’re happy with your home. We can only apologise for the Openreach issues, it is something we are doing all we can to sort. Thanks for your understanding. Best wishes,Natalie

5/5

Trustpilot

AMAZING

Absolutely no complaints from start to finish. Esna was brilliant from the start up until the end, Andy has also been fantastic sorting my snagging list since moving in. This is my second house with strata and I would 100% purchase with them again! Thank you ! :)

Hannah · 11 July 2018 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hi Hannah,Thank you for taking the time to review. I am so glad to hear that you decided to choose Strata again and that you're happy with your new home. Andy and Esna will love to hear that they helped to make your experience brilliant, I will share your comments with them.I hope you enjoy your new home.Best wishes,Natalie

5/5

Trustpilot

Our Strata experience at ambience has…

Our Strata experience at ambience has been incredible!! From the moment we walked into the showroom office and seen Charlotte's beaming smile and great passion we were half way there to buying our forever home and then we saw our house and that was it decision made there and then!! And have been in for 6 fantastic months now and haven't looked back! The team on site go above and beyond! Always going the extra mile for everyone on site and the sense of community is so strong! Charlotte is always on site with a smile on her face, picking up litter,speaking to the local children and making sure things are as they should be! Darren is always walking the site with a happy vibe making sure everybody is happy. Also Tom is always on site making the site immaculate and keeping to schedule. Could not recommend this site and team enough!!

Jordan · 29 June 2018 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hi Jordan,Thank you for your review. We're extremely pleased to hear you love your new home and have had a great experience with us here at Strata.I will be sure to pass your fantastic comments over to both Charlotte and Tom.Many thanks,Lucy

5/5

Trustpilot

From the moment we walked into the…

From the moment we walked into the sales office we we're sold! Not only are the houses stunning, they are also very well built. After looking at many show homes Strata stood out from the rest!. From start to finish the service was amazing, from the sales team to the builders to the exceptional site manager, they made the journey perfect. We are nearly at the 2 year mark since moving in, we've had very few issues, realistically issues are expected when buying a new house but i think even this has impressed us. We have and will continue to recommend Strata to all of our friends and family.

Sarah · 23 June 2018 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hi Sarah,Thank you for your review.I’m so happy to hear you felt that we stood out from other builders and that you were sold on our quality and service. It’s great to hear the team provided such a great experience for you and that the build is up to the high standards we aim for. Wishing you all th best for the future in your new home.Many thanks,Natalie

5/5

Trustpilot

Excellent customer service. Good building standard.

Strata are good in providing excellent customer service with good building standard. I purchased the property which is in prime location and I feel that it is value for money from strata.

Satish · 21 June 2018 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hi Satish,Thank you so much for taking the time to review your new home. I am glad to hear the building standards meet your expectations and that you feel the home was good value. We wish you all the best for the future in your new home.Many thanks,Natalie

1/5

Trustpilot

My stratastorygonewrong

My stratastorygonewrong I reserved a show home as soon as the development started and waited 18 months with a reserve deposit to buy our dream home. When the price was released it seemed a mad rush to sell it despite it not being ready to move into for 9 months. I found the customer service terrible with no regard for my circumstances. I was on holiday and asked for more time and the reply was its back on the open market! I was left feeling like they didn't want to sell to me. The company tag is my stratastory but mine was dropped with no remorse. Yes I did ask a lot of questions but these were unwelcome.

Chhaya · 15 June 2018 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hi Chhaya,I understand that you requested a call from a Senior Manager and that Helen Robinson has been in touch. Your feedback will be given to the team. I also understand that the option of an alternative plot was offered with a later completion date, to give you more time to sell your home. However, you did not want to take an alternative plot, and was not able to follow our Assisted selling plan processes and timescales to be able to secure the plot, and unfortunately there was nothing more that we could do. On this occasion, we had to put the plot back on the open market. Best wishes,Natalie

A review that appears on several offices' pages is shown once. We leave out reviews that name another agent.

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and up to 3 trusted local agents will be in touch.

What do you need help with?

Questions about Strata

Which Strata office has the most reviews?

Bolsover has the most, with 1,414 reviews rated 3.9 out of 5, followed by Shirland with 1,377.

Where are the Strata offices?

The three Strata offices, by town:

  • Bolsover: Marlpit Lane, Bolsover, S44 6WH
  • Leeds: Seacroft, Leeds, LS14 6FU
  • Shirland: Park Lane, Shirland, DE55 6BH

Reviews may appear on more than one platform.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent