Trusted Agent profile

Strata estate agents in Bolsover, Shirland and Leeds

3.9

★★★★★ Good

1,511 reviews across 3 offices and 2 platforms

Strata has three offices, in Bolsover, Shirland and Leeds. Together they have 1,511 reviews on two platforms, rated 3.9 out of 5 overall.

Google logo

3.2 / 5

28

Reviews on Google

All 3 offices

Trustpilot logo

1,483

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Our offices

Strata's three offices, most reviewed first. Each has its own page.

Latest reviews from every Strata office

Newest first, from every platform, with the office each review is about. First names only.

5/5

Trustpilot

Anthem Site, Beverley

We visited the Anthem development at Beverley today. This is this first time we have been to a Strata development. We were very impressed with the show homes. Rachel in the marketing suite was so friendly, very informative and helpful. All our questions were answered. We got to meet the site manager Paul, who went out of his way to talk to us directly. Fantastic service would definitely recommend

Greg · 9 July 2021 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hi Greg, Thank you so much for taking the time to leave such a lovely review. I'm so glad your visit to Anthem was a friendly and enjoyable one. Best wishes, Izzy

5/5

Trustpilot

Excellent service provided by the team…

Excellent service provided by the team on site. In times of uncertainty, the team were so transparent and honest and at all the stages of the build process, we were kept informed.The actual build quality of the house is fabulous. Sarah and Zoe are a credit to Strata, and made our journey into our dream home a pleasant and smooth one.Now we are in the home, the aftercare team have been as equally as helpful.The journey was so good, we recommended to two other families who also purchased on the site (Encore).Would definitely recommend this house builder to others.

Carl · 8 July 2021 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hi Carl, Thank you so much for taking the time to leave a review. I'm so glad the team at Encore made your buying journey an easy and enjoyable one and that you're now settled into your new home, which you love. Good luck and best wishes for the future. Thanks, Izzy

5/5

Trustpilot

Top notch service from Strata and Encore.

We have recently moved into a wonderful Strata build in Burton upon Trent. The whole experience from first interest to signing contracts was less than two months and wonderfully handled by everyone involved. Special shout out for Sarah Sharp at Encore, who was an absolute delight from the first meeting. Sarah was courteous, professional and incredibly helpful, and really sold us on the property before we had even seen it. Highly recommended from the Warren family.

Lee · 8 July 2021 · Strata Leeds

Agent replied · 15 June 2024

Hi Lee, Thank you so much for taking the time to review your experience with us. I'm so glad Sarah and the rest of the team at Encore have made your buying journey an enjoyable one. I wish you the best of luck for the future in your new home. Thanks, Izzy

5/5

Trustpilot

Adore Green Hammerton

Recently moved into Adore Green Hammerton. We have been really impressed with the service, starting with Tammi who we first met to view the property and who then made the whole process easy and passed us onto Carla who supported us well in the last few steps and getting moved in. We’re thrilled and really happy with our new home and so is our dog. Simon has been excellent throughout our first few weeks ensuring we were ok and is working with us on any snags. Simon just reiterates that he wants us to be happy and you can see he takes pride in managing the site and project which makes a real difference.Having looked for our new home for around four years and visiting many a new build projects I have to say that Strata had the best service and approach, at others we we made to feel like our custom was not valued almost like they made a judgement based on our age and looks we could “not afford” what they had! Not at Strata, the focus was on us, what we were looking for in our home and how they could help us. Thanks to all the team for your support, professional approach and personal service… you have really made us feel part of the family.

Simon · 6 July 2021 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hi Simon, Thank you so much for taking the time to leave a review. I'm so glad Tami, Carla and the rest of the Adore site team have made your buying and moving in journey an easy and enjoyable one and that you're now settled into your new home. I wish you the best of luck for the future. Thanks,Izzy

5/5

Trustpilot

360 chesterfield

360 chesterfield, plot 50.From the moment I met Charlotte Corah, I could feel the love she has for these houses. Charlotte told me after seeing these houses I would not buy another. She was right. Beautiful house, fantastic support from all involved, Charlotte, part exchange team, mortgage team, site manager Ryan. Ryan you deserve a mention. Your willingness to sort my very few snags is top notch. You're friendly approachable and that goes a long way.My experience with Strata has been amazing.Thank you Strata. Keep up the good work.The Buchanans'

Maria · 2 July 2021 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hi Maria, Thank you so much for taking the time to leave a review. I'm so glad to hear Charlotte, Ryan and the rest of the 360 team have made your experience with Strata an enjoyable one and you're now settling into your new home. Good luck and best wishes for the future. Thanks, Izzy

5/5

Trustpilot

Mr & Mrs Goddard

Myself and my wife have recently moved in to our Strata Home at 360, and we couldn't be happier!Its our first New-Build Home, and we couldn't recommend Strata any higher, the Charlotte, Emily (Solicitor) and Ryan the site Manager have been exceptional, and really made the whole process as easy and seamless as possible.Since moving in, Charlotte and Ryan have been fantastic, and continue to support us if we need anything, which goes above and beyond our expectations.We love our new home and the site overall, and feel welcome and valued by the Strata Team.

Mr · 1 July 2021 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hello, Thank you so much for taking the time to leave a review about your experience with us. I'm so glad to hear Charlotte, Ryan and the rest of the 360 team have made your buying journey an easy and enjoyable one and that you're now settling into your new home. I wish you the best of luck for the future. Thanks, Izzy

1/5

Trustpilot

It seems that the sales team are unable…

It seems that the sales team are unable to tell you how much something actually is. They will happily load another 10K on a property overnight and blame it on a "misunderstanding."

Samantha · 29 June 2021 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hi Samantha, I'm sorry to hear you feel this way. Please can you send further information to marketingdepartment@strata.co.uk including which development you're referring to and we can look into this further for you. Thanks, Izzy

4/5

Trustpilot

Great experience on my visit to the…

Great experience on my visit to the “attraction” development in Kingswood, Hull. I had booked for a viewing on a Saturday and was running really late due to traffic/road works but, staff on site, Beth, was ever so lovely and helpful. Even rescheduling another appointment for the next day when the time I had left on that day was just enough for a quick peek at the show home. She also arranged a chat with the mortgage adviser to see what was affordable & even ready to help set up an appropriate buying plan on the day if I did find something. Unfortunately, I was unable to find a property suited to my affordability and timeline (though I do love the loft style design of the Rosas homes! But none available till next year🙁) but I really appreciated the time and detail taken to give me a chance to see what was on hand. Thank you Beth & Strata!

Sola · 29 June 2021 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hi Sola, Thanks so much for taking the time to leave a review. I'm so glad Beth made your experience at Strata a helpful and enjoyable one.I wish you the best of luck for the future. Thanks, Izzy

5/5

Trustpilot

We recently purchased a strata home on…

We recently purchased a strata home on the verve at castleford and all the process went very smoothly thanks to Shireen who was on the ball all the time and helped us every step of the way We are loving our new home

Mrs · 28 June 2021 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hi Elizabeth, Thanks so much for taking the time to review your experience with us. I'm so glad Sheereen helped you find a home you love and you're now settled in your new home. Good luck and best wishes for the future. Thanks, Izzy

1/5

Trustpilot

Absolute shambles.

Absolute shambles.Moving day itself was a farce, the house wasn’t ready (carpets still being laid, decorating not finished, no-one knew how the hob worked etc etc…) … we basically left after half an hour and went back the next day. Not the amazing, life-long memories we were hoping for.Since then, continual battles with Strata, carpets have had to be re-laid; kitchen worktops all needed replacing; turf finally laid 6 months after we’d moved in; every time it rains the garden turns into a bog due to poor drainage etc etc…The site itself is a mess. There seems to be a continual battle between Strata and the contractors to get the development finished. There are endless drainage issues which means driveways and gardens have to be dug up; rumours that whole roads need to be dug up and re-laid; changes to the spec of speed bumps etc etc. Weeks and weeks go by with no activity, with no clear communication from Strata, no firm plan and no end date in sight. Strata's default answer to everything is to blame the contractors, Applebridge.Our house overlooks what should be a communal green, but has been a builders works yard for the two years we’ve been here. A yard that has been pretty much deserted for months. It’s as though everyone has just given up and gone off to the next development!**UPDATE**You're right - your customer services guys have been in touch with an update regarding the current situation. The response was this, and I'll let you decide if you think this is a helpful and acceptable update:"Just to let you know at the moment I have been unable to get dates for any of the remaining works across the site from Applebridge as they have not come back to me yet, or replied to our senior adoptions engineers either about arranging a meeting.Hopefully we can get Applebridge to agree to a date to have a meeting and we can start to get some dates penned in."

Dave · 28 June 2021 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hi Dave, I'm sorry to hear you feel this way. I have spoken to our care team who have informed me they are in regular contact with you over email and that you have been updated regarding the current situation with the development. If you have any further questions, please don't hesitate to contact your Customer Care Representative who will be happy to help. Thanks,Izzy

1/5

Trustpilot

Strata verve

Buying itself a smooth process, less the fact we paid £15,000 more than our neighbours for a smaller property as they decided to hide all the incentives in the property price for a house they couldn't sell. We've been in nearly a year now and it's been problem after problem with the customer service after care. There is NO drainage in the garden but the warranties don't cover the garden and strata won't do anything about it either. We've resorted to sorting it ourselves and apparently that voids any help we would have gotten anyways. They're constantly looking for ways out and loopholes.Would never get another strata and we're already looking at moving after a year.

Abigale · 28 June 2021 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hi Abigale,I'm sorry to hear you feel this way. I have spoken to your Customer Care Representative who has updated me on this situation and told me that she has been in regular contact with you in regards to your snagging list and that you have some maintenance work booked in throughout July to solve these matters.Your Care Rep has also informed me that the Site Manager has been to inspect your garden and at that time of inspection the garden wasn't saturated and there was no standing water on the lawn. Unfortunately, because you have carried out your own work to the garden, this does invalidate your warranty.However please know your Customer Care Representative will continue to support and assist you throughout the remainder of your warranty period. If you have any questions or further enquiries please contact your Care Representative.Thanks,Izzy

5/5

Trustpilot

Strata 360

We have been in our amazing Strata 360 house for a week. The whole buying process from start to finish couldn't have been any easier, Charlotte has been fantastic! With the added support from Emily at Taylor Bracewell and Sue at MAB New Homes, we were always kept up to date and they were incredibly helpful. Our relocation from Cumbria to Chesterfield, although stressful, was smooth and hassle free thanks to all the advice we have received. Having only been in a week, we are yet to spot anything wrong with our house but are reassured that should we need any help that Ryan and Charlotte are on hand. We are extremely happy with our Catania Strata home. It's a house we never imagined we would ever be able to own. Everyone we've dealt with has helped to make this possible and we can't thank the team enough for all their help and guidance along the way.

Louise · 27 June 2021 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hi Louise, Thanks so much for taking the time to leave a review. I'm so glad Charlotte and the team at 360 have made your buying journey and easy and enjoyable one and that you're now settled in your new home. I wish you the best of luck for the future. Thanks, Izzy

1/5

Trustpilot

What an absolute shambles trying to…

What an absolute shambles trying to purchase a property from this lot. After been told the purchase price was £435,000 on a house in Green Hammerton we were then told the day after it was £445,000. A £10,000 increase overnight. My daughter who was going to buy this house had already moved in in her head. It’s all been a very upsetting and annoying experience. I would look elsewhere to a company that will stick to what they’ve said. Buyer beware!!There was no misunderstanding on our part. When you ask a salesperson how much something is and they say a figure then that is what you expect to pay. There were 3 of us in the sales office and all 3 of us believed the price was £435,000. How you got to that figure was of no concern to us. As far as we’re concerned you are in the wrong. We won’t be dealing with you again and I urge other buyers to look elsewhere.

Skindeep · 26 June 2021 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hi SkindeepI am very sorry to hear that you feel this way. The property price did not change overnight but there appears to have been some confusion in the way that the incentives included in the property and their value were broken down.The sales team are more than happy to discuss this further.Many thanksIzzy

5/5

Trustpilot

We moved into our beautiful house at…

We moved into our beautiful house at the 360 site about a month ago now and we had a fantastic experience from beginning to end. We chose the house fairly late on in the process but this didn’t change the process for us at all. The spec of the house was fantastic with very little snagging issues, the quality of the build and finish is just fantastic. Charlotte has been amazing and so good with us, with us being first time buyers the whole process was very new but along with the help of Sue and Emily we were made to feel at ease and the whole process was well explained and stress free for us. Since moving in we’ve had regular contact and visits from both Charlotte and Ryan the site manager which has been very much appreciated. Any help or advice we’ve needed when hanging things like tv’s has been brilliant, Ryan even dropped round some screws for us to use, we needed some help with the extractors not turning off and within 10 minutes and electrician was round and the problem was sorted. We’re extremely happy so far and can’t speak highly enough of the house and Strata. Each and every person we’ve dealt with has been amazing and Charlotte and Ryan are a credit to the strata team. Thank you so much 😊

Miss · 21 June 2021 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hi Natasha, Thank you so much for taking the time to leave such a lovely review. I'm so pleased to hear that Charlotte, Ryan and the rest of the team at Strata have made your buying journey an easy and enjoyable one and that you're now settled into your new home. Good luck and best wishes for the future in your new home! Thanks, Izzy

5/5

Trustpilot

Strata Homes - Encore

Having previously purchased a new build home I was comfortable that I knew what to expect, I was wrong. Sarah, Zoe and the team at Strata have exceeded my expectations at every turn. At the initial meeting with Sarah I was made to feel very welcome and at no point did i feel like there was any pressure; like you can get at some other builders developments; to put down a deposit etc. Even though; if I'm honest; I went back and forth a few times with my decisions I always felt like Sarah and the team were patient and helped me understand all options available to me. The offer and overall package I got from Strata was excellent and on reflection I feel like they gave me more than I would have expected from a home builder. Since moving in I've had minimal snags and definitely far less than I had on my previous new build from another company. You can see that Strata's quality control is of a high standard. The one issue Ive had with a faulty wine cooler was dealt with quickly and efficiently and my interaction with site had been a positive one.Overall i have to admit that Strata has really impressed me and I'm really happy with my new home.If you are looking to purchase a new home I definitely would recommend you check out Strata Homes.

Phillip · 20 June 2021 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hi Phillip, Thank you so much for taking the time to leave such a lovely review. I'm so pleased to hear Sarah, Zoe and the rest of the Encore team have made your buying journey an enjoyable one and you're now settled in your new home. Good luck and best wishes for the future. Thanks, Izzy

5/5

Trustpilot

Myself and my husband are looking for a…

Myself and my husband are looking for a new home and visited the Esteem Strata site today. We found Olivia very helpful and knowledgeable nothing was to much trouble. We did not feel rushed and came away with all questions answered. Thank you Olivia.Garry & Amanda.

Garry · 19 June 2021 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hello! Thank you so much for taking the time to leave a review. I'm so pleased Olivia made your experience at Esteem an enjoyable one and that she's helped answer any questions you had. I hope you find your new home soon - good luck. Thanks, Izzy

5/5

Trustpilot

Fantastic Service

We have just moved into a Palermo on the encore estate and both Zoe and Sarah were amazing , helping us and advising us making sure we were kept informed of everything and updated also so very helpful and informative replied straight away to any queries , they made moving into our dream home a pleasure and are both a credit to strata Thanks the Horton Family

Sarah · 18 June 2021 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hello, Thank you so much for leaving a review. I'm so pleased to hear Sarah, Zoe and the team at Encore have made your experience an enjoyable one and you're now settling into your new home. Good luck and best wishes for the future. Thanks, Izzy

5/5

Trustpilot

As Good As It Gets

We have moved several times over the years but this is our first new build. We chose the Strata Esteem site partly because of its ideal location for the various places we need to be, but also because of the impressive build quality and attention to detail that has gone into designing our gorgeous new home. We moved here from the other end of the country, and from start to finish have experienced excellent communication with the Sales team, even during lockdown - all queries/ concerns were dealt with professionally and efficiently, and our Experience Manager Tami never failed to return a call or follow up any issue promptly. We were given a very warm welcome on arrival, and the welcome pack containing a variety of high end locally sourced treats was a lovely surprise!Since moving here both Tami and the friendly site team have looked after us wonderfully , nothing is ever too much trouble , whether it is seeing to the inevitable minor snagging jobs that come with every new build, help with rubbish disposal before the council got round to delivering our wheelie bins or putting us in touch with trusted tradespeople for independent extra work we wished to carry out. We are very happy here ( so far! ) and feel very supported and confident that any further issues that may arise will be dealt with in the same friendly and positive manner. 10 out of 10 for excellent customer care, and for a truly beautiful new home. Very excited to be part of the birth of a brand new community!

Maria · 4 June 2021 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hi MariaThank you so much for taking the time to share your experience, it sounds like you are really settling into your new home and the new community. The team will be thrilled to hear how they've been able to help make your experience such a great one.All the best for the future in your new home.Natalie

5/5

Trustpilot

We recently visited Carla and Laura at…

We recently visited Carla and Laura at the Adore site, I found the whole visit extremely professional, but also extremely friendly and welcoming.

PCRB · 3 June 2021 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hello, Thank you for leaving a lovely review. I'm glad to hear Carla and Laura made your visit to Adore an easy and enjoyable one. Thank you, Izzy

2/5

Trustpilot

Lack of attention to detail

I purchased a house on the Temptation site in Burton. The house itself was ok with only a few minor snagging issues - as expected for a new build. However, the garden wall was built using a different brick to the house which not only is so obvious but very absurd too! What makes the error worse is that the wall runs along the road so visibility of the error is clear to members of the public too. An identical house opposite has a matching garden wall finished immensely making me believe that very little attention was paid to my wall. It surprises me this was not noticed by site staff when being built. When asked Strata to replace the wall I am told “the wall is fit for purpose” regardless of its quality. So it may as well be rendered? Not a satisfied customer at all!

Naheem · 26 May 2021 · Strata Shirland

5/5

Trustpilot

I visited Olivia at Strata Esteem in…

I visited Olivia at Strata Esteem in DishforthThe houses are beautiful.. really surprising for new builds What was stand out for me though was Olivia in the site office. Nothing was too much trouble. She was professional honest and knowledgeable.. an absolute pleasure to meet

Let · 20 May 2021 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hello, Thank you so much for taking the time to review your recent experience with us. I'm so glad you liked our homes and Olivia made your visit an enjoyable one. Thank you, Izzy

5/5

Trustpilot

Charlotte was great

Charlotte was great. House beautiful. Was just a tad too far to commute the kids. Value for money exceptional.

Jason · 13 May 2021 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hi Jason, Thank you so much for taking the time to leave a review about your experience. I'm glad Charlotte made your visit an enjoyable one. Many thanks, Izzy

5/5

Trustpilot

Strata Ambition

We`ve purchased a house last year and the sale went smootly thanks to Sheereen and Sandra. Even though you can clearly see that the finishing touches of the house were done in a rush , we are alright with this as it will need redecorating after a year or two. Customer care are hard to get to when we had some issues. Still waiting for that 7 weeks snagging list to be completed but with Covid who knows when that will happen or if will ever happen.

Vasile · 11 May 2021 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hello, Thank you for taking the time to leave a review. I'm glad to hear both Sheereen and Sandra helped make your buying journey a smooth and enjoyable one. If you'd like to email marketingdepartment@strata.co.uk with your plot number we can look into this further for you and see when you are booked in. Thanks, Izzy

5/5

Trustpilot

Great customer experience!

We were looking for a house last minute after our house fell through and contacted Strata as they had one house left in one of our desirable spots in Leeds. Emily and Carla looked after us and helped us as much as they could with finding the right house. The house available had everything we wanted but the actual size was a little small. The ladies put no pressure on us but instead helped us with making sure we could find the right house, introduced us to other strata sites, etc... truly great customer service!

R · 10 May 2021 · Strata Shirland

Agent replied · 14 June 2024

Hello, Thank you so much for taking the time to write about your recent experience with us. I'm so glad Carla and Emily made your visit an enjoyable one and was able to help you find your dream home.Thanks, Izzy

A review that appears on several offices' pages is shown once. We leave out reviews that name another agent.

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and up to 3 trusted local agents will be in touch.

What do you need help with?

Questions about Strata

Which Strata office has the most reviews?

Bolsover has the most, with 1,414 reviews rated 3.9 out of 5, followed by Shirland with 1,377.

Where are the Strata offices?

The three Strata offices, by town:

  • Bolsover: Marlpit Lane, Bolsover, S44 6WH
  • Leeds: Seacroft, Leeds, LS14 6FU
  • Shirland: Park Lane, Shirland, DE55 6BH

Reviews may appear on more than one platform.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent