Newest first, from every platform, with the office each review is about. First names only.
β
β
β
β
β
1/5
GoogleWell here we are Redbrik Chesterfield branch- Jacqueline Brentnall.
Can you tell me why as we are not on your mailing list and never have been why you took our property details from Rightmove and tried poaching us to sell with yourselves?! under GDRP rules I don't feel that is legal!
So for every letter we receive a 1 star rating will be left to show others the intrusion from this estate agents.
My point Thea Cox is that its wrong to be trying to poach a property from another agent when we have had no contact with you whatsoever....
Lyn Β· 27 October 2023 Β· Redbrik Chesterfield
Agent replied Β· 26 November 2023
Hi Lyn,
Thank you for taking your time to write a review.
The prospecting letter has reached your home based on our knowledge that your property is/was on the market. The letter/postcard you have received will have been addressed to βthe homeownerβ - we do not have any of your information such as name, or contact details, so isnβt a breach of GDPR. Due to not having any contact details from yourself, could you please contact the marketing team to have your address removed from the prospecting database, this way you will not receive any further communication from us.
Also, we can see you have reviewed a few other agents with the same issue - if you contact all the agents directly, we will all be able to remove you from the prospecting database.
Kind regards,
Thea Cox
thea.cox@redbrik.co.uk
β
β
β
β
β
5/5
GoogleReally nice house and all staff at Redbrik at Chesterfield have been brilliant with dealing with any issues. Georgina in particular has been amazing, very easy to contact and is always lovely and approachable π β¦
Rubie Β· 26 October 2023 Β· Redbrik New Homes
Agent replied Β· 25 October 2024
Thanks for such a great review, Rubie!
β
β
β
β
β
1/5
GoogleWell here we are Redbrik Chesterfield branch- Jacqueline Brentnall.
Can you tell me why as we are not on your mailing list and never have been why you took our property details from Rightmove and tried poaching us to sell with yourselves?! under GDRP rules I don't feel that is legal!
So for every letter we receive a 1 star rating will be left to show others the intrusion from this estate agents.
My point Thea Cox is that its wrong to be trying to poach a property from another agent when we have had no contact with you whatsoever....
Lyn Β· 26 October 2023 Β· Redbrik New Homes
Agent replied Β· 25 October 2024
Hi Lyn,
Thank you for taking your time to write a review.
The prospecting letter has reached your home based on our knowledge that your property is/was on the market. The letter/postcard you have received will have been addressed to βthe homeownerβ - we do not have any of your information such as name, or contact details, so isnβt a breach of GDPR. Due to not having any contact details from yourself, could you please contact the marketing team to have your address removed from the prospecting database, this way you will not receive any further communication from us.
Also, we can see you have reviewed a few other agents with the same issue - if you contact all the agents directly, we will all be able to remove you from the prospecting database.
Kind regards,
Thea Cox
thea.cox@redbrik.co.uk
β
β
β
β
β
5/5
GoogleWhat an excellent team to work with. All extremely helpful and efficient. Emi was just amazing to deal with, keeping me updated at all times, going the extra mile to ensure the sale of my property went smoothly. I would recommend Redbrick to anyone. Thank you for your help.
J Β· 26 October 2023 Β· Redbrik New Homes
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotWeβve used Redbrik on two house buysβ¦
Weβve used Redbrik on two house buys and sales. The teams we have dealt with have always been professional, friendly, and always on hand when needed. Redbrik are great at marketing and exceptional at communication. I can recommend Redbrik enough for their services.
Christian Β· 23 October 2023 Β· Redbrik New Homes
Agent replied Β· 19 June 2024
Thank you so much Christian, we are so pleased to hear you received great service. We hope to work with you again in the future.
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotWeβve used Redbrik on two house buysβ¦
Weβve used Redbrik on two house buys and sales. The teams we have dealt with have always been professional, friendly, and always on hand when needed.
Redbrik are great at marketing and exceptional at communication.
I can recommend Redbrik enough for their services.
Christian Β· 23 October 2023 Β· Redbrik Sheffield
Agent replied Β· 25 November 2023
Thank you so much Christian, we are so pleased to hear you received great service. We hope to work with you again in the future.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleSophie at Redbrick north was the ideal sales agent and a pleasure to deal with. After experiencing an unexpectedly long and complicated sale, Sophie helped keep the chain together. She maintained constant communication, professionalism and chased the numerous parties involved to ensure the sale completed.
I have no doubt without Sophie's help the chain would have collapsed. There may be cheaper alternatives, but when sales had unexpected glitches it is well worth it to have a great team on your side, who will help get your sale across the line.
Sam Β· 17 October 2023 Β· Redbrik Stocksbridge
Agent replied Β· 7 June 2023
Thanks for such a lovely review, Sam!
β
β
β
β
β
1/5
TrustpilotAvoid immediately
Avoid immediately, shocking photographs and video was even worse, communication absolutely shocking, very poor advertising. Seriously avoid and go elsewhere. Crystal peaks at Sheffield especially. Took redbrik over 9 months to sell our property and even let another agent advertise. Other agent had 2 viewings booked in within 1 week. Knew we had to sell as purchased the new property through them. Couldn't arrange accompanied viewing even though we were on holiday at the time. The new buyers were told they couldn't view our property until theirs was marked as sold, how many people were informed of this. On first accompanied viewing the guy didn't know the area. Tried getting in the front with the back door key, left lights on, door unlocked and alarm not set. Shocking.. seriously AVOID
Rich Β· 11 October 2023 Β· Redbrik Sheffield
Agent replied Β· 18 October 2023
Hi Richard,
Thank you for taking the time to write a review. Unfortunately, we cannot find any properties/details about yourself in our system, if you could please contact us directly to discuss this further, we will do our best to help.
Thank you
0114 361 1000
β
β
β
β
β
3/5
TrustpilotPoor experience as Landlord
As a landlord I didn't receive a good enough service from Redbrik. They failed to provide enough evidence of damage caused by tenants which ended up costing me money. Their laissez-faire approach to urgent repairs meant a water leak did far more damage than it should have. The agent dealing with my property was inexperienced and didn't know about buildings.
Robin Β· 8 October 2023 Β· Redbrik Sheffield
Agent replied Β· 18 October 2023
Hi Robin,
Thank you for taking the time to review. We would love the opportunity to discuss this with you further, if you could please contact us on 0114 361 0140.
Thank you,
Abigail Wilks
Head of Lettings & Asset Management
β
β
β
β
β
5/5
GoogleRedbrik were marketing the house we purchased. I just wanted to say all our interactions with them were helpful, supportive and professional. β¦
Margaret Β· 5 October 2023 Β· Redbrik Crystal Peaks
Agent replied Β· 30 July 2023
Thank you for such a lovely review, Margaret! We really appreciate you taking the time to let us know and are pleased Tracey provided such a fantastic service for you!
β
β
β
β
β
5/5
GoogleAfter a horrible experience at the hands of Purple Bricks,Redbrick handled the sale of my house and I cannot fault the service I received. The promotion of my home was exceptional and resulted in a successful sale Viewings were carried out β¦
Martin Β· 5 October 2023 Β· Redbrik Crystal Peaks
Agent replied Β· 30 July 2023
Thanks for the great review Martin!
β
β
β
β
β
5/5
GoogleHad a bit of a nightmare getting hold of landlord to resolve some issues when my rent came to an end. The property was managed by the landlord but Amy and Georgina were absolutely amazing at reassuring me and being very pro active to help β¦
Brennan Β· 5 October 2023 Β· Redbrik Crystal Peaks
Agent replied Β· 30 July 2023
Thanks for such a lovely review Brennan, we're glad the team were able to be such a help to you!
β
β
β
β
β
5/5
GoogleA HUGE thank you to the Redbrik team at Crystal Peaks, but a special thank you must go toTom, Emily & June. I would highly recommend their services, they are incredibly well organised, very friendly and easy to work with. Going the extra β¦
Robert Β· 5 October 2023 Β· Redbrik Crystal Peaks
Agent replied Β· 29 October 2023
We're so pleased to hear you had a great experience using Redbrik, Robert. Thank you for the kind review!
β
β
β
β
β
5/5
GoogleRating only, no written review.
Floriane Β· 1 October 2023 Β· Redbrik New Homes
β
β
β
β
β
5/5
GoogleRating only, no written review.
Ana Β· 1 October 2023 Β· Redbrik New Homes
β
β
β
β
β
4/5
GoogleRating only, no written review.
John Β· 1 October 2023 Β· Redbrik New Homes
Agent replied Β· 26 August 2024
Thank you for the review John!
β
β
β
β
β
2/5
GoogleRating only, no written review.
Julie Β· 1 October 2023 Β· Redbrik New Homes
Agent replied Β· 26 August 2024
Hi Julie,
Thank you for taking your time to leave a review. We are unable to find any of your details in our system, so if there is a problem, please feel free to give us a call on 01246 563060 if you'd like to discuss further.
Thank you
β
β
β
β
β
5/5
Googleonly positive impressions remained
SERGEI Β· 1 October 2023 Β· Redbrik New Homes
Agent replied Β· 26 August 2024
Thank you for the great review
β
β
β
β
β
5/5
GoogleSuper service
All the staff are friendly and helpful with Georgina dealing with my account and I cannot fault her attention to making things happen a true star in the industry
Trusted and professional
Thanks
Wayne Β· 1 October 2023 Β· Redbrik New Homes
β
β
β
β
β
5/5
GoogleExcellent service from Georgina, we couldn't hope for anyone better. During extremely busy time we were helped before we went on leave so that everything was ready when we came back.
Git Β· 1 October 2023 Β· Redbrik New Homes
Agent replied Β· 26 August 2024
Thank you for the kind review
β
β
β
β
β
5/5
GoogleGeorgina, many thanks for your help managing my rental property and also the introduction to Johnathan at Connect Financial Solutions for arranging a great deal on the remortgage.
Steve Β· 1 October 2023 Β· Redbrik New Homes
Agent replied Β· 26 August 2024
Hi Steve, we're so glad we have been able to help. We're here for any property support in the future. Thank you for the 5* review
β
β
β
β
β
5/5
GoogleFor the past 4 years, I have had Redbrik Lettings fully manage my properties. They have been extremely efficient with all the aspects of letting and in their dealings with the tenants. Georgina Wood has been extremely efficient giving valuable advice and guidance. Although I have highlighted Georgina, I must congratulate the whole Team on their high professional standards.
Savvy Β· 1 October 2023 Β· Redbrik New Homes
β
β
β
β
β
5/5
GoogleThank-you so much for a 5 Star service ! Friendly. Responsive. Professional.
I have been kindly looked after by Georgina Wood for the last 3 years and have found her to be incredibly engaging, caring and supportive, with transparency and professionalism.
Thank-You so much Georgina, it's really appreciated.
Kind Regards, Jason Cotton.
Men-Talk Β· 24 September 2023 Β· Redbrik Chesterfield
Agent replied Β· 30 July 2023
Thank you for the great review Jason. We are glad Georgina has helped so much with making your moving process seamless.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleCurrently selling my property with Redbrik. Has only been on the market afew weeks and a offer has been accepted. From the beginning until now everything has been handled so professionally and the staff are so helpful and friendly. Siobhan has always kept me updated and was a pleasure to deal with. Fantastic work and would definitely recommend to anyone buying selling or letting
Gemma Β· 24 September 2023 Β· Redbrik Chesterfield
Agent replied Β· 30 July 2023
Thanks for the great review, Gemma!
A review that appears on several offices' pages is shown once. We leave out reviews that name another agent.