5/5
Beckie dealt with the complicated issues I had with my contract. She was very friendly, professional and service with this company was quick.

Trusted Agent profile · West Midlands and Nottinghamshire
Verified
★★★★★
1,698 reviews across 3 offices and 1 platform
Purple Frog Property has three offices, in Birmingham, Bristol and Nottingham (West Midlands and Nottinghamshire). Together they have 1,698 reviews on 1 platform, rated 4.0 out of 5 overall.
1,698
Reviews on Google
All 3 offices
Purple Frog Property's three offices, most reviewed first. Each has its own page.
Newest first, from every platform, with the office each review is about. First names only.
5/5
Beckie dealt with the complicated issues I had with my contract. She was very friendly, professional and service with this company was quick.
5/5
Thank you Marni! Everything has been sorted so quickly and with such a good job.
5/5
Leah was great at answering all my questions. Happy with her service.
5/5
Thanks for all the service and help, Beckie was especially very very helpful and kind.
1/5
Unbelievable agency and completely useless! After reading a few of the other reviews it's clear that these people don't know what they are doing! Avoid like the plague and don't let them ruin your uni experience.
Hi Alistair We deal with thousands of student tenants every year. Sometimes we get things wrong and people leave reviews saying we have got things wrong. More often than not we get things right. We're always happy to discuss peoples' experiences with them and if we've done something wrong, we're happy to admit that. Looking at your tenancy, I assume that this review is based on the delay in getting your deposit back. I can see that on 16 November we received information that we had asked for before the end of your tenancy, which we had explained that we would need to return the deposit. The deposit statement was sent out on 27 November. This is longer than the 5 working days that we promise. Very sorry for the delay in getting this to you. If there is still anything outstanding with your deposit, please drop me an email at james.mason@purplefrogproperty.com and I will follow this up for you. Please note, as I'm not in the deposits department, I can't get involved in the details of a dispute. I can make sure you receive a timely reply. Kind regards James Mason
1/5
Purple frog take deposits and refuse to give it back at the end of a tenancy. They withhold a certain percentage and then refuse to give any evidence to support the charges. When trying to dispute with them they do not answer emails and hide behind a lead tenancy clause which means that only the lead tenant can take up the issues. If the lead tenant can't be bothered then everyone else in the household has not way to dispute. Simply wrong and a way to put another barrier to prevent repaying in full. Just have a look at their other reviews which say the same. They get good reviews for showing tenant around, but bad reviews at the end of a tenancy.
Hi Jon, The tenants in the property have agreed to receive their deposit back and have advised us that they don’t agree for us to deal with yourself; there is nothing more we can do to assist. I’m afraid your anger is misdirected. Patrick
5/5
Purple Frog are efficient with replying to emails, in particular Marni has been helpful when dealing with maintenance issues. Thank you very much!
5/5
Beckie, was extremely helpful and no nonsense answers were given to my queries.
5/5
Leah was really helpful and sent me the information i needed withing 5 minutes
5/5
Me and my housemates spoke with Leah Wyre via phone call and are pleased with the service today as she was very helpful and was able to extend a deadline we had been stressing over. very quick and helpful process, would recommend Purple frog for Students
5/5
Very efficient service received from Beckie - thank you!
1/5
Almost impossible to get the deposits transferred that students have paid to them. I have had to pay to protect a deposit that I have not received. A very difficult company to deal with administratively. (Christine landlord)
Hi Christine, thanks for your review. The payment was authorised today so should be in your account by now. I've asked Katie to get in touch to work out why it took longer than expected. Please accept my apologies for any inconvenience caused. Patrick
1/5
No organisation. Members of staff are incapable of simple communication. Emails left unanswered. It's as if you have to chase them down for every single little thing. Couldn't even carry out viewings properly. Never in my life have I ever seen a company handle them way in such an appalling manner. Do not sign with Purplefrog. Admin fees are a complete waste of money!! Do not make the same mistake we did. If I could give zero stars, trust me, I would.
Dear Ibtisam Sorry you've had problems signing your contract. We made some errors on it and that it took longer to sort than it should have. I can also see that you were given an extension on signing the contract to compensate for the time it took and that you were refunded some of your admin fees because of the same issue. I can't see that there were issues with your viewings. Sorry if that was the case - I'm glad that you managed to find a house with us nonetheless. Hopefully, now that you have secured your tenancy everything will go more smoothly. Kind regards James Mason
5/5
Had my second viewing booked in with Leah Wyee , quick and easy once again thanks :)
5/5
PurpleFrog is a great letting company! I am very grateful for Beckie, Michael and Claire that helped me with the tenancy!
5/5
Excellent customer service providers. Leah walked me through the entire process without having to go to their office once
5/5
Leah was very helpful in helping me secure an accommodation of my choice. Thank you.
5/5
Leah has been very helpful sorting us out as a bills included property.
5/5
I highly recommend Purplefrog for students who are looking for accommodation in Birmingham. Leah Wyre, the person who take care of me via the website's chat portal, was very reliable and efficient. I got my booking accommodation in less than an hour. :D :D
4/5
I have had a pleasant experience with Beckie who dealt with my contract signing she was efficient, professional and communicated excellently always responding in a timely manner.
5/5
Beckie Rowe has been a really great help with sorting out my tenants contracts. She has been very quick to respond over email and phone and clarified any questions that I have had.
1/5
We have been consistently messed around with receiving our keys. The previous tenants had not sent them in time so they were not available the day we were meant to pick them up. Multiple calls from us about the whereabouts of them led to us being left on hold/told they would call us back (which they didn't) consistently as no one had a clue what was going on. My housemate received them ALL a week later after a lot of relentless calling (without which we would have gotten nowhere). She then was asked to mail one set back, which got lost so she was asked to mail another which I assume was given to my other housemate. This left none for me as for some bizarre reason there is no master key they could use. This means my housemate has to drive all the way down to Birmingham to give them her key to cut one for me/let me in just so I can move in which is wholly unfair. Overall they have caused us a lot of unnecessary stress which could have been solved by the company being less disorganised and improvement on the seeming complete lack of communication between employees. I would not recommend purple frog to anyone.
Dear EH Sorry that we messed up with the keys. You are right, we dropped the ball and we totally understand why you'd be upset with us. While we started strong - we made sure that a locksmith attended the property to gain access and change the locks - we should have made sure that we had a copy of the new key too. The team at Selly Oak will be in touch, as they want to get you all something to apologies for the inconvenience. Hopefully, this will show it was a genuine error on our behalf and we want to make sure you and your housemates continue to enjoy the house, even after an inauspicious start. Best regards James Mason james.mason@purplefrogproperty.com
5/5
Leah from Purple frog had given me great help!
5/5
Spoke with Beckie on the live chat who was extremely useful and set up two house viewings quickly for me at suitable times.
A review that appears on several offices' pages is shown once. We leave out reviews that name another agent.
Birmingham has the most, with 753 reviews rated 4.4 out of 5, followed by Bristol with 538.
The three Purple Frog Property offices, by town: