Newest first, from every platform, with the office each review is about. First names only.
★★★★★ 4/5
TrustpilotQuick and straightforward purchase
Straightforward purchase via auction without the traditional auction jargon attached to the purchase. We agreed a purchase price on the property that was up for auction and it was sold to me with no excess fees that comes with traditional auction. Majority of the team members were helpful and efficient. Abbie especially kept me fully informed and chased up solicitors and vendor to speed up the process.
Violet · 13 March 2022 · National Residential Chester
Agent replied · 11 June 2024
Hi Violet, thanks so much for your very kind review. We were able to complete your purchase in just 46 days with your help. We wish you well for the future with your new property. All the best Rachel and the NatRes team
★★★★★ 5/5
TrustpilotExcellent Estate Agency. I recommend with confidence!
It was my first purchase from National Residential. I had never heard about them before and I was afraid if everything would go smoothly. Now I can say that everything, from start to finish was very professional and easy! I was updated regularly. Excellent communication at every step, with special mention to Rachel, amazing woman, who were very helpful to me, always with kind words! Thank you to the whole team from National Residential! You were all amazing! I recommend National Residential with confidence! I definitely give you 5 stars!Agnieszka
Mrs · 24 February 2022 · National Residential Chester
Agent replied · 11 June 2024
Hi Agnieszka, thanks so much for your very kind review. We were able to complete your purchase in just 26 days with your help. We wish you well for the future with your new property. All the best Rachel, Tom and the NatRes team
★★★★★ 5/5
TrustpilotProperty purchase
I recently bought a property through national residential, having not dealt with them in the past or hearing that much about them I can’t stress how professional and easy the whole process was, from start to finish I couldn’t fault a thing. Every question I had was met with a quick response and they regularly updated me on where we were plus I could complete on the property much quicker than usually. 5 stars thank you.Stephen
Stephen · 20 February 2022 · National Residential Chester
Agent replied · 11 June 2024
Hi Stephenthanks so much for your very kind review. We wish you well for the future with your new property. All the best Rachel, Tom and the NatRes team
★★★★★ 1/5
TrustpilotI sold my property in November 21…
I sold my property in November 21 £10,000 below market value for a quick sale. I received my money in February 22
John · 20 February 2022 · National Residential Chester
Agent replied · 11 June 2024
Hi John, thanks for your review but it is very unfair. We sold your property in just 8 days, and we advise it takes buyers a further 56 days to complete. The actual delay for your completion was from yourself and we received this message from you on 3rd February "SMS Message: I have a problem with proceeding with the sale transaction tomorrow please respond.kind regards John Goodier"- and this was because your onward purchase had a problem with the property you buying on the land registry preventing you from completing and moving out. Rachel resolved that issue for you and your solicitors as they were unable to resolve it. Rachel called the land registry herself for a property were not even involved with. Rachel saved your sale. So, we not only sold and completed quickly we saves your onward purchase. I think you should reconsider your review as the service you received as exceptional. Thanks David Director
★★★★★ 4/5
TrustpilotVery easy process
Very easy process, made my offer had it accepted and it was as simple as that, very knowledgable people in National Residential made the process very easy
Celtic · 20 February 2022 · National Residential Chester
Agent replied · 11 June 2024
Hithanks so much for your very kind review. We wish you well for the future with your new property. All the best Rachel, Tom and the NatRes team
★★★★★ 5/5
TrustpilotFirst Class Estate Agency
An agency that conducts business in a noble manner at every level , great communication at every step, they truly understand the needs of the client, first class customer service with a special mention to Rachel who is someone with passion for the role she undertakes which is evident from my experience.
Steve · 13 January 2022 · National Residential Chester
Agent replied · 11 June 2024
hi Steve, thanks for your kind review and I'm glad we could help. I will pass. I hope all is going well. Thanks again, David, Rachel and the NatRes team
★★★★★ 5/5
TrustpilotProperty sale via NR
NR were able to provide the perfect solution in selling my rental property. The whole process from start to finish was professional, straightforward and explained with clarity.I was at all times kept in the loop, my case officer Rachel Davies was extremely informative, proactive and instrumental in delivering a hassle free and relatively quick completion.I am not easily impressed but NR did exactly what they said they would, as such I have no problem recommending their services.
Steven · 12 January 2022 · National Residential Chester
Agent replied · 11 June 2024
Hi Steven, thanks for your kind review and I'm glad we could get your tenanted property sold quickly. I hope all is going well. Thanks again, David, Rachel and the NatRes team
★★★★★ 4/5
TrustpilotHouse sale
Brilliant sales persevered to get my house sold didn’t let the obstacles get in the way really pleasant staff give you 10pm the 10
Mrs · 20 December 2021 · National Residential Chester
Agent replied · 11 June 2024
Hi Mrs Browning, thanks for your kind review and I'm glad we could get your property sold quickly. I hope all is going well. Thanks again, David and the NatRes team
★★★★★ 5/5
TrustpilotExcellent Experience !!!!
Bought our first property through National Residential and fair play the experience has been a good one !!! Buying a house can be a stressful experience but the help and guidance we have received from start to finish has been excellent. Big thank you to Abbie and Tom for all their help. Would not hesitate to use National Residential again !!!! 5 stars !!!
Leighton · 20 December 2021 · National Residential Chester
Agent replied · 11 June 2024
Hi Leighton, thanks for your kind review and I'm glad we could get your purchase completed quickly. I hope all is going well. Thanks again, David, Abblie, Tom and the NatRes team
★★★★★ 5/5
TrustpilotVery smooth transaction
Very smooth transaction from start to finish. Was kept informed of progress throughout the sale. Very professional. Would highly recommend.
Christine · 15 December 2021 · National Residential Chester
Agent replied · 11 June 2024
Hi Christine, thanks so much for your very kind review. We were able to sell in just 9 days and complete your purchase in just 68 days with your help. We wish you well for the future with your new property. All the best Rachel, Tom and the NatRes team
★★★★★ 5/5
TrustpilotRachel was the best
Rachel was the best. She kept us informed daily. She would chase and investigate above and beyond her job. Highly recommend!!
Leah · 25 November 2021 · National Residential Chester
Agent replied · 11 June 2024
Hi Leah, thanks for your kind review and especially for Rachels feedback! I'm glad we could help and I hope all is going well. Thanks again, David, Rachel and the NatRes team
★★★★★ 5/5
TrustpilotHighly recommend …
This is the second property I’ve sold through national residential. I would highly recommend them as all the team work hard to ensure your property is sold quickly
Glen · 23 November 2021 · National Residential Chester
Agent replied · 11 June 2024
Hi Glen, thanks for your kind review and I'm glad we could get your properties sold quickly. I hope all is going well. Thanks again, David and the NatRes team
★★★★★ 1/5
TrustpilotAvoid - they will place a legal notice on your property when they fail to sell it
They will place a legal notice on your property when they fail to sell it. This is buried in the small print and when you ask if there is anything else you should know they will not mention it.
JEREMY · 23 November 2021 · National Residential Chester
Agent replied · 11 June 2024
Hi Jeremy, we have tried calling and emailing you about your review. We are clear in our agreements that we place a notice on all properties for two reasons: (1) the first reason is because we are an online auction, and our purchasers pay non-refundable deposits to reserve properties and hence this is their security for their deposit; and (2) unfortunate a small minority of vendors attempt to sell to our buyers without paying us a fee. Our notice protects us from this happening and ensures we get paid if this occurs. However, the notice is removed immediately once the name of the purchaser is confirmed by your solicitor, and it is not a purchaser we introduced. This is clear in our agreements, and it is not in any small print. I have tried to reach you to discuss and remove. Thanks, David (Director)
★★★★★ 5/5
TrustpilotVery good experience from start to…
Very good experience from start to finish. Abbie and Rachel were excellent throughout the process with constant updates. I would highly recommend National Residential.
CARROLL · 23 November 2021 · National Residential Chester
Agent replied · 11 June 2024
Hi Carroll, thanks for your kind review and I'm glad we could help. I hope all is going well. Thanks again, David and the NatRes team
★★★★★ 5/5
TrustpilotCould not be happier
The properties we were selling had tenants in place and were not an easy sell! The team at National Residential were experts who provided great advice on the best approach to sell and proactively brought buyers to the table.The process was amazingly smooth and the team communicated brilliantly with us. All of the properties sold for our expected prices and we could not be happier.
Professor · 23 November 2021 · National Residential Chester
Agent replied · 11 June 2024
Hi Alex, thanks for your kind review and I'm glad we could get your tenanted property sold quickly. I hope all is going well. Thanks again, David and the NatRes team
★★★★★ 5/5
TrustpilotStraight forward auction property purchase
I would definitely recommend this Agency. I purchased a property that was up for auction but we agreed a price and it was sold to me before the end date. The whole team were helpful and efficient and kept me fully informed and chased up solicitors to speed up the process.
Carole · 21 November 2021 · National Residential Chester
Agent replied · 11 June 2024
Hi Carole, thanks for your kind review and I'm glad we could get your tpurchase completed quickly. I hope all is going well. Thanks again, David and the NatRes team
★★★★★ 4/5
TrustpilotSelling our property
Selling our property We had to go to National Residential to optimise the sale of our property. It seems daunting initially as the paper works are online and not the traditional estate agent where you walk in. While completing the paper works , the dedicated officer was available to answer the numerous queries regarding the sale option that we chose . We also get regular updates regarding the advertisement and the interests generated from potential buyers . We got candid advise regards price . The sale completion was also less stressful. 'Bunmi Adeyemi
Bunmi · 11 November 2021 · National Residential Chester
Agent replied · 11 June 2024
Hi Bunmi, thanks for your kind review and I'm glad we could get your property sold quickly. I hope all is going well. Thanks again, David and the NatRes team
★★★★★ 5/5
TrustpilotBest property purchase experience.
Very good experience from the start till completion.More help then my solicitor in getting the paperwork completed.Helped resolve external issues after the property had completed.
Osman · 26 October 2021 · National Residential Chester
Agent replied · 11 June 2024
Hi Osnam, thanks for your kind review and I'm glad we could get your property completion ver the line - including helping with new boiler and refurb. I hope all is going well. Thanks again, David and the NatRes team
★★★★★ 5/5
TrustpilotI recommend National residential
thank you very much national residential! a team of kind people who were very helpful to me, every time we called they were patient with us and helped us. I recommend you with confidence! we will always remember you ,because you contributed to the realization of our dream of having our home in just 2 months. Thank you all!
Andreea · 26 October 2021 · National Residential Chester
Agent replied · 11 June 2024
Hi Andreea, thanks for your kind review and I'm glad we could get your property completed quickly. I hope all is going well. Thanks again, David and the NatRes team
★★★★★ 5/5
Trustpilothouse sold
good company if you want to sell quickly and do not like hassle
Mr · 25 October 2021 · National Residential Chester
Agent replied · 11 June 2024
Hi Ahmed, thanks for your kind review and I'm glad we could get your property sold quickly. I hope all is going well. Thanks again, David and the NatRes team
★★★★★ 5/5
TrustpilotSold our property very quickly
Sold our property very quickly. Really good service.
OpenPlan · 23 October 2021 · National Residential Chester
Agent replied · 11 June 2024
Hi guys, thanks for your kind review and I'm glad we could get your property sold quickly. I hope all is going well. Thanks again, David and the NatRes team
★★★★★ 4/5
TrustpilotGood
Sold 3 houses with them. Only delays were with buyers’ ‘cheap’ solicitors and on one occasion a change in offer. Overall, good service.
The · 23 October 2021 · National Residential Chester
Agent replied · 11 June 2024
Hi Roy, thanks for your kind review and glad we have been able to help you sell thus far. I look forward to being able to help you again in the near future. We have lots more buyers and housing associations looking buy more in this market so may get you greater prices. Thanks again, David and the team
★★★★★ 5/5
TrustpilotFantastic service and professional…
Fantastic service and professional staff - Highly recommended for both buying and selling
Emi · 16 October 2021 · National Residential Chester
Agent replied · 11 June 2024
Hi Emi, thanks for your kind review. I hope all is going well. Thanks again, David and the NatRes team
★★★★★ 1/5
TrustpilotForfeited deposit not paid and misled
Had decided to pull out within 14 days was told to pay £600 per property which I agreed to. That they have fulfilled their contractual obligation by having secured a buyer well Above the reserve price and now I’llhave to pay £10,000 or sell with them. I agreed to sell. Then briefly they said the “buyer is gone that they wanted vacant possession and as it’s tenanted it won’t work. Finally in the end when it sold it was sold vacant. we managed to move all tenants out. But 40k less than when they had an apparent buyer. These people give false hope and wasted much of my time.The contract clearly states if a buyer pulls out the deposit is split 50% between auctioneer and seller. My pleas and demands seem to have no weight at all. If the contractual terms are in their favour they kept reminding me “as you agreed yourself and is in the contract” Any kind of request by a desperate seller like me was met very sternly and I felt was treated like a very weak and isolated individual who was taken advantage of due to the position I was in as a desperate seller.In my opinion it’s definitely not a good place for sellers.
Siraj · 5 October 2021 · National Residential Chester
Agent replied · 11 June 2024
Hi Siraj, you have made complaints all along when we have delivered exactly what we promised to do for you. We sold your property for the price you agreed to. You gave us several properties to try and tell. We were only able to sell one: a HMO property with 3 tenants in 8 Morton Road, London. You agreed to a fixed price of £440K with us only getting paid if we sold it for a higher price and our fee being £10,000 so we needed to sell for at least £450K. You were informed the property sold at £456 and the buyer wanted vacant possession. We advised you were to receive £440K plus whatever was remaining left from the £6k after tenants were paid to leave. The reason for paying the tenants is that they were under contract until October and we sold in February and covid eviction bans delays would prevent completion until at least December. You therefore agreed for us to negotiate to pay the tenants and help them find accommodation. We therefore paid the tenants £3,000 and helped find accommodation on Spareroom.com and you received the balance of £440K plus the £3K balance. This is £3K more than the £440K price you agreed to. We even paid the tenant in advance from our own funds to help them move. You therefore got the price you wanted and the sale you wanted and we bent over backwards to work hard at finding solutions fo your tenants to allow your sale to complete.Whatever your complaint is I just do not understand it and never really have. Many thanks, David (Director)
A review that appears on several offices' pages is shown once. We leave out reviews that name another agent.