5/5
Lorraine Robinson from the Tynemouth branch of Jan Forster was a pleasure to communicate with from my first phone call, truly professional approach, thank you for all your support whilst moving into our new abode. Kind Regards, Paul McNaughton.
Trusted Agent profile · Tyne And Wear
★★★★★
538 reviews across 6 offices and 4 platforms
Jan Forster Estates has six offices, in North Shields, North Tyneside, Newcastle upon Tyne (two offices) and Gateshead (two offices) (Tyne And Wear). Together they have 538 reviews on four platforms, rated 4.2 out of 5 overall.
446
Reviews on Google
All 6 offices
1
Reviews on Yell
All 6 offices
1
Reviews on The Trusted Agent
All 6 offices
90
Reviews on Trustpilot
Business-wide
Tell us what you need and up to 3 trusted local agents will be in touch.
What sellers, buyers, landlords and tenants say, where the review tells us who wrote it.
Jan Forster Estates's six offices, most reviewed first. Each has its own page.
Newest first, from every platform, with the office each review is about. First names only.
5/5
Lorraine Robinson from the Tynemouth branch of Jan Forster was a pleasure to communicate with from my first phone call, truly professional approach, thank you for all your support whilst moving into our new abode. Kind Regards, Paul McNaughton.
3/5
Having read good reviews on here I’m sorry to have to say my experience was not that good! I bought a property through the Tynemouth branch in March this year and found the customer service very cold and un helpful, they had no information for me when I reached out for any and I never heard a thing from them from start to finish. I contacted them on completion day to see if I could collect keys and that was the only time I felt any response of positive energy. I would not use them to sell my property having been on the other side as a buyer.
5/5
Sold house in less than a week... house had been advertised with another vendor for a year. Highly recommended
5/5
Sold house in less than a week... house had been advertised with another vendor for a year. Highly recommended
1/5
What a waste of time! Viewed a house. No response to my questions post visit, just a very abrupt are you putting an offer in? Felt like I was dealing with an auction house. Ended up buying a property from another estate agent in the end. Would not want to deal with them again because of the manner in which they handled the process of bidding and communication. Could also do with reading their emails before they send them and check the use of exclamation marks and text speak in what are supposed to be professional communications. Not sure if emails are the right way to tell people their offer has not been accepted. Would a two minute phone have lead to a collapse in the housing market? Just read your response and I am very sad that the response below (suggests) that I was perhaps sore that my offer was not accepted. A cheap shot, which to me, further supports my comments. My comments all along have relayed to the poor communication and the impersonal service I received from you. If I had purchased the house my response would have been the same. You're missing the point of the constructive comments. The emails you cannot find, I am sure I can reclaim from my deleted items for you. Just ask. And maybe you can answer the questions I asked of you in the first instance and you have completely ignored and continue to do so.As stated in my personal email to you (which you requested), I delayed in responding as my medical profession takes a lot of my time and I travel out of the UK. The locations I travel to do not have open modern communications and use of mobiles, etc is often limited for security considerations . In fact, it was google, that kindly reminded me that I owed you a review. My comments are my narrative of my experience and at 50+ years of age I am not given to fiction. I hope others have a better customer experience than I had with your company. I hope you start actually listening to feedback and stop misrepresenting your customers ( because that is what I was).What a poor show. Have a good look at how you treat people. The market never stays in bloom forever. Buyers will be important once more and they will remember. Feel free to say you cannot find my emails but please explain when and where to use an exclamation mark and text speak to your staff. Such a shameful way to treat people. Never again. Hopeless. Utterly hopeless. Arrogant beyond words. Diabolical. Stay clear. They are terrible. Honestly lost for words as to how poor they are. Wonder how they are managing now? Still running unofficial closed bid auctions? Well the market cools. Time to chase the buyer…..always a cycle!! Useless. Look elsewhere.
Dear Mr Fawcett, we have found your file and we are sorry you have been unhappy with our service. We have investigated but we have no record of you asking questions. We do make sure we take the time to answer any queries properly. We do know you were keen to secure a property and we are sorry that the owner accepted a different offer. The manager did email you specifically to let you know as you had been communicating via email. You did respond to her email which led her to believe that you were fine with the situation. We are sorry that you weren’t and if we had known of your concerns at the time in July then we would have changed things then. We are pleased you have now got property and appreciate the feedback. We wish you all the best.
5/5
Fabulous service from Lorraine
5/5
Great service, staff polite and professional at all times.
5/5
The staff at the Tynemouth branch were amazing. Everything went smoothly would highly recommend
5/5
Excellent service and a very pleasant company to deal with who clearly understand the local market and made selling a family home much easier than it could have been. Thanyou JFE.
5/5
Excellent, professional service on sale and purchase of our new property. The staff were always friendly and helpful.
5/5
Very positive experience, staff were very helpful, the sale was easy and quick, and they offered the best price for their services. Highly recommended.
5/5
Very supportive team with the sale of our house. Lorraine kept us updated regularly, helped find a buyer. Would recommend.
4/5
Janforsters, Tynemouth, were helpful in me purchasing an excellent property. Especial thanks to Lorraine, Joyce and Michelle who provided a warm and creative response to enquiries at a very stressful time.
5/5
Excellent service provided throughout the buying process.
5/5
Great estate agents in Tynemouth front street . Staff are polite and genuinely interested in getting you a sale on your property. The details on my property where correctly put together. Great video uploaded to YouTube and rightmove showed my flat off perfectly.
5/5
Considering that we almost didn't proceed with the move, Jan Forster Estates stuck with us, providing all the support we required. They also worked hard with solicitors to get everything over the line when the time came - that was much appreciated! Would definitely use them again except for the fact that I am now banned from ever moving again!
5/5
I had a fantastic experience with Jan Forster Estates in Tynemouth, and Lorraine was incredibly helpful throughout the process. I can’t believe how quickly everything happened, she explained everything clearly and handled everything so efficiently. Lorraine even went the extra mile by waiting for me outside office hours so I could collect my keys, which I really appreciated. Thanks again, Lorraine! I’ll give yous a big golden star 🌟
5/5
Lovely, friendly, helpful staff. Very supportive when things went a bit array with the purchase. Definitely go the extra mile. Thank you Michelle and team.
5/5
Wonderful service from start to finish with Michelle and the rest of the team at Jan Forster Tynemouth! Helpful with pushing solicitors who are slow, and excellent at keeping both buyer and seller int he loop. Thank you Michelle!
4/5
Fantastic service from Michelle and Joyce - they were brilliant with our flat sale - friendly, efficient and professional. Highly recommend.
5/5
Rating only, no written review.
5/5
An excellent all round service from this popular estate agent
5/5
Absolutely fantastic estate agents. Nothing was a problem for them, very patient and understanding.
1/5
Unfortunately I had a terrible experience with this estate agent I went with next 2 buy (after 4 weeks of utter farcical viewings with JF ) who where kind considerate Professional everything Jan Forster isn't they will write a reply to this spouting nonsense please don’t get any more stress going with them and read the reviews on trust pilot etc they are awful I would like to give 0 stars but 1 is the lowest (if I ever see them visiting a home I will chap the door and tell them not to go with JF I feel that strongly about how poor this company is . The property ombudsman is paid for by these estate agents and always side with them This is just my 100% honest opinion of this estate agent If Jan reply below stating how professional they are blah blah blah I personally have to disagree Please choose another agent .
Thank you for your feedback, and once again, we are sorry you and your partner were unhappy with our service . As discussed previously, as with any agent, you do have a tie in period, which was explained to you at the time this is normal. Whilst in our contract, we did find a buyer for you who unfortunately decided not to proceed. We tried to help and actioned all your requests, however you decided against our advice to use another agent whilst in our contract period- we did advise you at the time you will incur our fee as well, if this decision was made. The matter has been investigated fully by The Property Ombudsman, who found that we had acted appropriately, and we are not at fault. Clients can rest assured that we are a reputable and helpful estate agent.
A review that appears on several offices' pages is shown once. We leave out reviews that name another agent.
North Shields has the most, with 211 reviews rated 3.9 out of 5, followed by North Tyneside with 208.
The six Jan Forster Estates offices, by town:
Tell us what you need and up to 3 trusted local agents will be in touch.