5/5
Really great guy. Definitely part of the reason I bought this property. He made things so simple! Thanks Teddy
Agent replied · 23 October 2024
Hi Jack, I hope the sale goes through smoothly for you. All the best Richard Eddison
Trusted Agent profile · Merton
★★★★★
191 reviews across 2 platforms
34 Christchurch Road, Colliers Wood, London, SW19 2NX, Merton, SW19 2NX
Eddison White's office in Merton, at 34 Christchurch Road, is rated 4.4 out of 5 across 191 reviews on two platforms, including 183 Google reviews rated 4.5.
Every review we hold for the Merton office, from every platform, shown as written. First names only.
5/5
Really great guy. Definitely part of the reason I bought this property. He made things so simple! Thanks Teddy
Hi Jack, I hope the sale goes through smoothly for you. All the best Richard Eddison
5/5
Eddison White (Colliers Wood) recently sold our property for us. It was a longer process than we’d envisaged, there were complications and last minute problems (not with us, or Eddison White), but through it all the people at Eddison White were excellent. Never flustered, always ready with excellent advice, they are also very friendly and likeable people. Altogether excellent to do business with and thoroughly recommended.
Peter, thank you for the glowing endorsement of our company and the staff. We pride ourselves on our professionalism, my ethos is to employ decent people and then nurture their inner agent. I'm glad its working. All the best in your new home. Regards Richard Eddison
5/5
Fantastic service from Eddison White from start to finish. We’ve been throughly impressed with how they’ve handled our sale (James in particular). He’s been so on it with communication, keeping us constantly updated on viewings, offers and every step of the sale. Would highly recommend and already have done so to others
Hello Sophie, thank you for your review and singling out James for his professionalism and all the hard work he put in. He is certainly an asset to EW and all of our clients. Good luck for the future. Warmest Regards Richard Eddison
5/5
Aidan worked very hard to get the sale over the line including on the day of completion when he had to interact with the vendors. He is very straightforward and we had a good understanding. He communicated well and always answered emails. Thanks so much.
5/5
I have been with Eddisonwhite for 4 years James got me into my first flat with them and was amazing! I needed to move and get out of my tenancy and Samuel, has been amazingly helpful with that. Emma and James have even been able to find me a new place i can't recommend this team enough they have been absolutely amazing! I have also had the pleasure of dealing with Sophie and she has continued to be do helpful with everythingPositiveResponsiveness, Professionalism
2/5
Good properties at suitable price points. I found great difficulty communicating with the agents, as communication between the team seems to be lacking. I was met with dishonesty, rudeness, unprofessionalism and inconsistency. I was dismissed, before any checks or referencing processes were conducted and told the property was off the market when it was available and advertised to others.
HI Nasser, I'm sorry to hear that. I have just listened to the phone call you had with my colleague Rhys today, where I feel he explained everything quiet well. Unfortunately the property you were interested in had an offer come in prior to your offer. It seems as though you were not in the best financial position to move forward regardless and you hadn't even viewed the property yourself yet? It is our landlords that determine who they wish to rent their homes not us. We have a process where although the owner had excepted an offer the property is not officially taken off the market. At this point we do not carry out further viewing , as this would be a waste of everyone's time. As my colleague mentioned in the call, he had been honest with you, certainly wasn't rude nor unprofessional but had apologised if a part time and and fairly new member of our team said anything different. He also offered to help you find another property (but had said your position may be an issue) which you declined. Good luck with your search. Regards Richard Eddison
5/5
Better than SW19. Professional, courteous and won't waste your time. James Wenham and the rest of the team were brilliant from start to finish. They are highly knowledgeable, always available and go out of their way to ensure the best service possible. Could not recommend Eddison White more highly.
Hi Mish firstly, I'd like to thank both you and Rebecca for choosing eddisonwhite to sell your home and for taking the time to write the review. I know we were not your first choice but together we got there, which was our goal. I know James worked extremely hard to make the difference and he did. I know he was personally over the moon when you exchange & completed and couldn't have more pleased for you. All the team would like to wish you all the best for the future and have a Merry Christmas & a HNY. Warmest regards Richard
5/5
"Great Service from EddisonWhite!" I had the pleasure of working with Kevin and Aidan. They were both extremely professional, responsive, and helpful throughout the entire process. Their clear communication and expert advice made everything run smoothly and stress-free. I highly recommend EddisonWhite for anyone looking for outstanding service in the property market. Thank you both for your fantastic support!
5/5
From buying our home to finding temporary accommodation during our home renovations, EddisonWhite has been there with us from start to finish. Their friendly and professional service, together with their sincerity and personable style at every stage has significantly reduced the stresses of moving. I can't thank them enough and would enthusiastically recommend them if you're looking to buy or rent in and around SW19.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Hi James, whether buying, selling or renting, it can be a very stressful process, especially if you are having renovation works carried out as well, so I'm please the team did a grand job in helping to alleviate some of the stress. I guess that is a big part of our job and an under appreciated aspect of being an agent. I'm glad we could help and that you were kind enough to endorse our services. Good luck Richard Eddison
1/5
ADDING FALSE EXTRA CLAIMS IN ORDER TO NOT RETURN DEPOSIT IN FULL. Had an absolute nightmare trying to get my deposit (£1,730.77) back after I moved out of a flat in Colliers Wood. Eddison White informed me I wouldn't be getting it back and that I actually owed the landlord an extra £292.67 then they kept bombarding me asking me when I would make payment. Was forced to raise a dispute through the Tenancy Deposit Scheme (TDS) because the costs being claimed seemed excesively high in comparason to the quotes I received and I knew I didn't have any rental arrears... ... and here are their findings: Claiming £950 redecoration costs - landlord awarded £300 Claiming £150 gardening costs - landlord awarded £30 Claiming £838.44 in rent arrears - landlord/agent awarded £0 Claiming £85 'other' costs - landlord awarded £5 In the end I got £1,395.77 back (in July... I moved out in Feb!) Most worryingly though, Eddison White were trying to falsely claim £838.44 for "rental arrears" which on inspection covered the date I moved out, 28th Feb (& I paid my rent, in full up to this date) to the day the new tenant moved in, 17th March. The tenancy deposit scheme noted the following: "The landlord is claiming £838.44 for rent arrears at the end of the tenancy for the period 1 March 2022 to 17 March 2022. The tenant disputes the claim saying they had a fixed term contract with an expiry date of the 28 February 2022; while they were initially interested in staying on beyond the term, they never received any contract from the agent and moved out before the end of the tenancy. For the avoidance of doubt, any notice clause in a tenancy agreement cannot override statutory rules. A tenant cannot be required to give notice to terminate a fixed term contract, since by its very nature such a contract expires at the end of the fixed term. It is not necessary to introduce a requirement for notice to terminate a contract which is already stated to be finite. The tenant could if they had wished to do so, and they were entitled to do so, terminate the agreement on the last day of the fixed term without giving any notice. I am satisfied that both parties acknowledged the expiry date of the term was 28 February 2022 and the tenant had paid rent, as they were obliged to do, up until that date. Consequently, I make no award to the landlord in respect of any claim for further rent. "
5/5
We used Eddison White for the sale of a relative's house in Colliers Wood, and the service was second to none. Having met with four local agents, I chose E.W because James (Sales Manager) just came across as honest, respectful, and he didn't hit me with the hard sell. Having secured a high volume of viewings in a short space of time, Kevin secured an offer well above asking price. He kept regular contact with us and the buyers, and crucially with our solicitors, and this in no small part helped achieve a record offer to completion time of 7 weeks. We couldn't be happier with the service we received, and I cannot recommend Eddison White highly enough. Thank you so much.
5/5
Richard, Emma and team were fantastic when selling our flat. Professional, responsive and really helpful. Will definitely use again
Hi Nick I must of missed this glowing review, we get so many. LOL! Thank you for using us and for you kind words. I hope you are both well. Richard.
5/5
Eddison White were very engaged with our purchase. They looked the puchase process from beginning until the end and helped a lot chase our solicitors. James Wenham and Kevin were great.
5/5
We have just gone through a very complicated sale of our house and the purchase of our new home and James Wenham, Rhys, JP and Emma have been great. They have been super professional, responsive and supportive throughout this process. Assisted with wealth or experience and advice from James W and drive and tenacity of his team. Highly recommend the colliers Wood team.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Hi Joanna, I’m so pleased we got there in the end and that the team were so helpful. They are a great bunch of individuals but as a team, even better. Thank you for choosing eddisonwhite to sell your home, and for sharing your thoughts online, from all at EW we wish you all the best. Warmest regards Richard Eddison
5/5
I have just rented a flat through Eddison White and I must say I could not be happier. The agent JP looked after me and understood immediately what my needs were. He has been very efficient, professional and especially patient with me throughout the process. Thank you also to Holly who assisted with the finalisation of all the paper work. Great team!PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Hi Benedicte, its been a year. I hope ou are still enjoying the flat. Thank you for the review. All the best Richard Eddison
5/5
Recently agreed a let with Eddison White. The process of booking a viewing all the way to the final details was seamless. Emma supported us throughout this journey, and was absolutely brilliant in being friendly, responsive and encouraging! Would definitely use Eddison White again :)
Hi Tom, Thank you for your review. I'll pass this on to Emma. We hope you enjoy your new flat once you've moved in. Warmest Regards Richard Eddison
1/5
If you are a tenant think twice before renting through Eddisonwhite...
Last year when I make an 50GBP higher offer than the asking price, my landlord asked for 25GBP, claiming something due to our backgorund he needs to add extra 25GBP which is nuts, James liased with him and stop him from doing so. However, since then it wasn't James who liased with us. Things have been changed. We have a cubby hole in our flat and the landlord didn't get rid of the rubbish inside and even asked me to help find a company and clear it. We are about to move out now. We have given timeslots for viewing, with one of the rooms filled with boxes because of packing ,our large amount of belongings and the fact that we can't use the cubby hole. Our landlord told us that agents from Eddison White told him that the flat was in a shocking state because of the boxes and thus affect offer making and asked us to PAY MORE EFFORT in making sure the flat is 'presentable'. He even demanded the same day clearance after the cubby hole being cleared recently because of the viewing. Agents from Eddisonwhite simply passed the message to us without thinking if that's really our responsibilty and if the landlord's request is reasonable, let alone his demanding tone. Every time there is a viewing we tidy the flat, and we managed to clear the cubby hole, but couldn't find any terms in the tenancy agreement requiring us to clear boxes, and make sure the flat is representable (from the agent perspective) for viewing. We asked for the term but received no reply. Also, the asking price of the rent has risen 20% when compared to the asking price last year. This could also be a huge reason for it not being able to let out yet but the blame is on us. We feel not respected, and with Eddison white definitely sided with the landlord and giving us demanding requirements with how our home should be like at the last one or two months of our lease. This is an appalling experience and I think public deserves to know our experience.
5/5
Adrian Naude from Eddison White Estate Agents, Colliers Wood, did me proud. He knew what apartment l wanted before l did!! He is experienced, knowledgeable and actually listens. Incredibly helpful and supportive. Always answers his phone! He is certainly the person to advise you on your house hunting journey. Would highly recommend him and the team.
5/5
Emma was amazing through the whole sale process. Thank you!
5/5
Amazing service from Eddison White Estate Agents. After a few completely odd looking valuations we've just had a valuation from Eddison White based on local knowledge, insight and absolute professionalism. Their service is prompt, personal and customer focussed. In a world where there are a lot of cowboys Eddison White Estate Agents stand out a mile! Thank you!
5/5
Whilst I hold a cynical view regarding the value some estate agents can bring to the property selling process, I must admit that our experience with Eddison White was nothing but exemplary. They earned every penny of their commission. I cannot fault their professionalism, commitment and motivation for selling our home. I thoroughly recommend them.
Hi Rowland, thank you for choosing EW to sell your marquee property, it certainly drew a lot of interest from many curious locals, so I'm glad we, especially James, (who was on a personal mission to get your home sold), were able to meet, or even exceed your expectations. Thankfully, not all agents are the same. Good luck on your new adventure and all the best from the team at EW. Regards Richard Eddison
5/5
We are very grateful to Eddison White and especially our agent, Aidan, for the successful sale of our rental property. They really understood the local market and how to position the property to attract interest, they were professional throughout the process, and helped us meet a tight deadline. I am happy to recommend them.
5/5
I had a great experience with Eddison White. They put a lot of effort and worked really hard to get us the best deal with our flat. They really care about people and they are extremely nice and hard working. I recommend them 100% especially our stars James and Denusha, they made everything beyond easy for us. I am extremely grateful!!
Naiara, 'extremely nice & hard working' sums up the team perfectly and I guess they are the building blocks for us all to work from and live by. We do our best and are so pleased you experienced them. The team will be pleased with the review. I know they really appreciate them when clients share their experience. Thank you Richard Eddison
1/5
Eddisonwhite Ltd is about the worst…
Eddisonwhite Ltd is about the worst letting agent you could come across. High turnover of staff, bad communication, no integrity. I will never use them to let my properties again. They completely forgot to let me know my tenants were moving out until the keys were returned to them - lost me two months' rent.
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.
Eddison White's Merton office has 191 reviews across two platforms: 183 on Google, 8 on Trustpilot (across the whole business).
Eddison White Merton is rated 4.4 out of 5 across all 191 reviews, and 4.5 out of 5 on Google from 183 reviews.
Eddison White Merton, 34 Christchurch Road, Colliers Wood, London, SW19 2NX, Merton, SW19 2NX.