Trusted Agent profile · Manchester

We Let Properties Manchester reviews

★★★★★ Great

456 reviews across 3 platforms

3-5 Duke Street, Manchester, M3 4NF

We Let Properties's office in Manchester, at 3-5 Duke Street, is rated 4.3 out of 5 across 456 reviews on three platforms, including 442 Google reviews rated 4.4. It won Gold in The Trusted Agent 2026 awards.

Google logo

4.4 / 5

442

Reviews on Google

This office

Yell logo

1.7 / 5

6

Reviews on Yell

This office

Trustpilot logo

8

Reviews on Trustpilot

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Awards

The Trusted Agent 2026 results for We Let Properties, ranked against 18,569 UK estate agent offices. Each award is assessed separately from the review sites.

Reviews

Every review we hold for the Manchester office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Google

A big thanks to Bethanie for all her help recently bringing our tenancy to an end.

David · 10 October 2024

Agent replied · 24 October 2024

Hi David, Thank you for your review, we are so happy your check out process was smooth. We all wish you the very best in your new home! Warm regards, Tracy - Lettings Manager

1/5

Google

Beware, Beware, Beware!!!! A disgraceful, unprofessional, incompetent poor excuse for an agency. There is a reason for the bad reviews and low rating; Look no further for evidence of systemic stupidity than beyond your initial conversation. All I can say, is rent from these clowns at your own risk!!!

Aleem · 17 June 2022

Agent replied · 16 June 2024

Good morning Sky Guy 1, Following your recent review, I wanted to be in a position to give you a response, however without a name or any details I’m left in a position where I have no option to reply to you, please can you provide more information or contact me direct at wayne@weletproperties.co.uk and I can respond to you accordingly. Kind Regards, Wayne Eastman

5/5

Google

My experience with We Let Properties was outstanding. Their commitment to providing top-notch service, their professionalism, and their genuine care for their tenants set them apart from other letting agents. I highly recommend We Let to anyone looking for a reliable and trustworthy letting agent. They have certainly set a high standard in the industry, and I would not hesitate to work with them again in the future.

Rahul · 27 July 2024

Agent replied · 26 August 2024

Hello Rahul, Thank you for taking the time to leave such a lovely review for the team, following your tenancy with us. We appreciate it and wish you the very best in your new home! Kindest of regards, Tracy, Lettings Manager

1/5

Google

I would avoid this company at all costs, by far the worst letting agents I have used in the 10 years I have been renting in Manchester. Numerous issues were reported throughout the tenancy and each time we were met with rude and unhelpful responses. Not only that, but when we ended the tenancy they tried to take a large proportion of our deposit without the justification for it. Be wary of this, and always dispute it with the DPS as we managed to get most of it back!

Beth · 19 November 2023

Agent replied · 16 June 2024

Good morning Beth, I am saddened and shocked to hear this feedback following your 15 month tenancy, as I recall personally having pleasant contact with yourself and Chloe during your tenancy in which no indication was given that you were unhappy for any reason. I have taken a look over the relevant deposit deductions and DPS dispute response. It was reassuring to see that the adjudicator agreed with our property manager that the property did require a clean and garden tidy following your check out and commented that they could see that the condition had deteriorated. As these were the two deductions proposed, and the DPS awarded your landlord 50% of the cleaning deduction and 25% of the gardening deduction, I do not feel our report was inaccurate or deductions unjustified. As all correspondence is logged on our system, I have also just read all emails that were sent to you during your tenancy and cannot see any responses by any of the team which could be considered rude. I can see that you had a couple of maintenance requests rejected and understand that this may have aggrieved you but unfortunately, we do on occasion need to decline maintenance issues that fall into the remit of tenant responsibilities. I wish you all the best. Emma Enderwitz Operations Director

5/5

Google

Katie is professional and efficient, when viewing the flat she provided excellent information and was very helpful when I was putting an offer for the property. She guided me through the process and made everything easy, I was confident in her ability in helping me. (Source : allAgents)

Christian · 17 June 2022

Agent replied · 16 June 2024

Good afternoon Christian, Thank you so much for taking the time to leave a five star review on Allagents.co.uk and Google for Katie, I'm delighted to read you found Katie was professional and efficient and helpful through the process of letting. I wish you all the happiness in your new property and if you need anything during your tenancy, don't hesitate to contact us. Have a wonderful Easter Bank Holiday. Kind Regards, Wayne Eastman Director

5/5

Google

I have had the pleasure of working with We Let Properties for several years now, and I couldn't be happier with their exceptional service. Emma, in particular, deserves special mention for her outstanding dedication. We Let Properties has consistently demonstrated a high level of professionalism and efficiency in managing my apartment. Their proactive approach in addressing maintenance issues promptly is truly commendable. The personal touch they add to their communication makes me feel valued as a landlord, and I appreciate their commitment to fostering positive relationships. One aspect that truly stands out is their fair and balanced approach to rent rates, ensuring a mutually beneficial arrangement for both tenants and landlords. This fairness has undoubtedly contributed to the reliable and responsible tenants they have found for my property. It's reassuring to know that my apartment is in good hands, thanks to We Let Properties. I wholeheartedly recommend We Let Properties to anyone seeking a letting agent that goes above and beyond. Emma and the entire team have consistently exceeded my expectations, and I am grateful for their excellent service. Thank you for taking such great care of my property and ensuring a stress-free rental experience!

Philip · 20 October 2023

Agent replied · 16 June 2024

Good morning Philip, Thank you so much for taking the time to write a glowing review for We Let Properties and Emma. I find it hard to believe we have been managing your property for 12 years, wow! What a journey we have been on, we are truly delighted to read your positive comments and feedback as you have been with us from nearly the start of We Let Properties. Thank you for your continued custom of the many years and we are delighted to be working with you. Take care and speak soon, Regards, Wayne

5/5

Google

Bethanie was absolutely fantastic when we were moving into our new house. Great communication and incredibly diligent. I cannot praise highly enough!

Rhia · 17 May 2024

Agent replied · 16 June 2024

Hi Rhia, Thank you for leaving such a lovely review for Bethanie and the team! We hope you have settled into your home well! Best wishes, Tracy Lettings Manager

5/5

Google

Professional, good communicators (especially Michael), viewing went smoothly. Katie is great, very helpful and responsive. No problems at any stage in the pre-move-in process.

Billy · 17 April 2024

Agent replied · 16 June 2024

Hi Billy, Thanks for taking the time to leave a five star review for the team. Wishing you all the best with your new home :) Emma Operations Director

5/5

Google

Great service would recommend using this company for letting out your propery

Sally · 26 March 2026

Agent replied · 16 April 2026

Hi Sally, Thank you for your kind feedback. I’m really pleased to hear you’ve had a great … More

5/5

Google

I am very pleased with WeLetProperties service. As I am not in town most of the time, I need a trustworthy team whom I can totally trust. WLP has taken care of my flat for 10 years now, I love their professionalism and promptness in dealing with any urgent issues. I love how aggressive they are in marketing my place as my place has never been left u tenanted for more than a week even on occasions when tenants ended the contract prematurely. I highly recommend anyone to engage them to manage their properties!

Ally313 · 20 September 2023

Agent replied · 16 June 2024

Good afternoon Ally313M, Thank you so much for taking the time to leave the team a 5 star review, I'm delighted to read all your comments about our service, as this is the reason I set up We Let Properties, as I knew it could be done better. Here is to the next ten years of working together! Take care & speak soon, Wayne Eastman Director

5/5

Google

Katie was a great letting agent. Very professional and very supportive, 5 stars

Dylson · 24 September 2024

Agent replied · 24 October 2024

Hello Dylson, Thank you for your 5* review! Katie is great and we're glad you think so too! We look forward to starting your tenancy and continuing the great service for you! Best wishes, Tracy - Lettings Manager

5/5

Google

We've had a great experience with We Let, Bethanie has been brilliant to work with on our move, thank you!

Katrina · 17 May 2024

Agent replied · 16 June 2024

Hi Katrina, Thank you for taking the time to leave the team and Bethanie such a glowing review. We are so happy your move went well! Best wishes, Tracy Lettings Manager

5/5

Google

Would highly recommend We let properties, in particular Katie. She has been incredibly helpful and professional throughout the whole process.

Katie · 17 May 2024

Agent replied · 16 June 2024

Hi Katie, Thank you for taking the time to leave Katie and the team a 5 star review, much appreciated! Kind regards, Tracy Lettings Manager

5/5

Google

Really great experience. Michael Longstaff was very helpful and I’m very pleased with our service.

Amelie · 12 August 2024

Agent replied · 26 August 2024

Hello Amelie, Thank you for your review of Michael and the team. We are very happy to have been able to help in your property search and look forward to welcoming you as a tenant soon! Best wishes, Tracy: Lettings Manager

5/5

Google

Bethanie has been amazing. Always goes the extra mile. Really happy with the service! Would 100% recommend.

Chloe · 27 June 2024

Agent replied · 26 August 2024

Hi Chloe, Thank you for taking the time to recognise and review the teams efforts, in particular Bethanie! It is greatly appreciated by all and we are so happy we have been able to make your property finding process so smooth. Best wishes, Tracy - Lettings Manager

5/5

Google

Absolute fantastic service. Thank you Jodie

Chelsea · 17 December 2024

Agent replied · 24 December 2024

Hi Chelsea, Thank you for your review of our service. I am thrilled to hear Jodie was able to assist you as your property manager and we look forward to continuing in this manner throughout the rest of your tenancy. Best wishes, Tracy - Lettings Manager

5/5

Google

Jodie was amazing , very helpful with sorting the issue out. Can absolutely recommend. 100% very happy.

Małgosia · 14 June 2024

Agent replied · 26 August 2024

Hi Malgosia, Thank you for leaving such a positive review for Jodie, it is much appreciated and I am so happy your tenancy has been smooth and that you are happy in your property! Best wishes, Tracy - Lettings Manager

5/5

Google

Great service from Bethanie and the team, always super polite and answers my emails very quickly, thank you!

Matt · 26 May 2024

Agent replied · 16 June 2024

Hello Matt, Thank you for taking the time to leave both Bethanie and the We Let team such a positive review. It is much appreciated. Best wishes, Tracy (Lettings Manager)

1/5

Trustpilot

Any excuse to charge you

Having recently moved out of the 1-bedroom flat on Manchester Road, currently advertised on Zoopla, I feel it is important to share my experience for the benefit of prospective tenants.

Guillaume · 15 June 2026

5/5

Google

Michael is kind, polite and his professionalism is top notch.

David · 24 September 2024

Agent replied · 24 October 2024

Hello David, Thank you for your kind words about Michael and our service. We look forward to you joining us as a tenant, soon! Best wishes, Tracy - Lettings Manager

1/5

Google

I was supposed to have a viewing for a property that I had requested when it was first listed. The agency had a viewing the day before my viewing without informing me and agreed to let the property to another tenant. When I called and explained my situation, there was no empathy. I understand how crazy the market is right now, but there had to be some sort of communication especially that I called for the property when it was first listed.

A · 17 June 2023

Agent replied · 16 June 2024

Good afternoon A B, Following your recent review, I'm slightly confused why we would be given a 1 star. I can confirm when you booked you for viewing, you was notified that there was block viewing taking place on 23/02/2023, however you could only attend on 24/02/2023. The landlord received multiple offers from the block viewings that took place on 23/02/2023 and we received the holding deposit from the successful applicant, which was allocated on the morning of 24/02/2023. Due to government legislation, once an offer has been agreed and we have received a holding deposit we are not permitted to show the property to any other party until the referencing have been completed. I understand it's frustrating but not a fault of our service. In addition my colleague Katie showed empathy when she notified you in the morning to cancel the appointment and she offered to contact you if the current referencing was to fail, we would be in contact with you to reschedule an appointment to view the property, In addition we have many properties in this development and would be able to update you with new properties when the come n to the market. I'm sorry you could not view the property earlier in the week. I do feel your review is unfair as we are only following guidelines set out by government and would like to appeal to you to remove the review. Please let our office know you would like to be kept on our mailing list for new, similar properties. Kind Regards, Wayne Eastman Director

1/5

Google

Said they would send me confirmation email after booking a viewing never sent one so I didn’t know I had a viewing and then when I called for another property that is much cheaper said to me you had a viewing today and we called at 8 in the morning how am I meant know if I’d don’t receive any confirmation beforehand and then proceeds to ask what my situation like it’s her business. I earn enough to get the cheaper and the expensive property. Edit: Your staff did not say I would receive a call she said she would send a confirmation email or text right after the call ended which she did not so as anyone would assume there would be no viewing. I did not receive any phone calls from the viewing as I was at work unaware there was a viewing sort your system out it clearly does not work .I called to book a viewing for one property this morning during my break and your employee was unnecessarily rude I did not cut the phone on her I actually called back straight after when the line dropped. And yes please do remove me as I don’t want to rent from incompetent people like yourselves your reviews speak for themselves.

Anumm · 17 June 2023

Agent replied · 16 June 2024

Good afternoon Anumm, Following your review, I wanted to reply to you to clarify We Let Properties side of your review; When making a booking with We Let Properties to view properties, we will always verbally confirm at the time of the booking and inform you at this time we will call in the morning of the viewing to confirm on the phone and then send a subsequent email or text (depending on your preferred method) of the full address of the property, the agent you will meet and time of appointment, this is mainly for security for the tenant and this has always been our process. As your appointment as for 10:30am today, I can confirm, I personally called you on three occasions this morning and left you two voicemails to confirm you could attend, to no avail and had no reply from you to confirm or cancel the appointment. We subsequently received a call from you at 10:37 to book two viewings for properties in another areas, with different number of bedrooms, furnishing, parking requirements and varied move dates. As we have your profile on our system looking for a two bedroom, unfurnished, without parking in Manchester with an immediate move date and were calling about a one bedroom and two bedroom that are furnished, therefore my college was re qualifying your requirements to ensure we could offer you properties that match your criteria in this extremely busy market, however upon telling you that Ladywell Point (one of the other properties you called us about) had reached its quota for viewings, you placed the phone down on my colleague terminating the call. I can confirm I have expired your profile on our system and wish you the best of luck finding a property. Regards, Wayne Eastman Director

5/5

Google

We have been with WeLetProperties for just over three years now and really have had such a fantastic experience. We mostly deal with Ethan, who is so wonderful and always willing to help with any issues we might have. Everyone at WeLetProperties that we have spoken to over the years have always been so helpful, have great knowledge and honestly you can just tell they are genuinely nice people that want to do the best they can to help. If we ever decide to move in the future from the property we are currently renting, we will definitely be staying with We Let Properties!

Caoimhe · 17 June 2023

Agent replied · 16 June 2024

Good afternoon Caoimhe, Thank you so much for your email, I'm truly delighted you have had a great experience as a tenant for the past three years! I'm also glad to read you feel the whole team is honest, knowledgeable and nice to deal with as we all do put service at the forefront of our work, so for this to be recognised is so pleasing to the whole team. Thank you for taking the time to write the review, we all appreciate your comments and thank you for being a great tenant. Wishing you all the best. Kind Regards, Wayne Eastman Director eaglbe and genuienly care!

1/5

Google

Really disappointed with the way we were treated as tenants for the 2 years we rented through We Let Properties. The boiler didn’t work from the day we moved in, the estate agent claimed it wasn’t important because it was ‘the hottest summer on record’. We had a rat climbing through the walls through the outside pipes when they finally sent someone out 3 months later it had died within the wall cavities and there was a fly infestation coming through the kitchen. They said there was nothing they could do as it would have been too costly. We also had issues with the kitchen tap and fence which again took months to sort. We sent a maintenance report and emailed the estate agent if any problems occurred but the jobs were never fixed promptly. We have just received the news that we lost our disputed deposit with a cleaning fee of £262. One of the reasons being the carpets were not thoroughly cleaned at the end of the tenancy. These are the same carpets that were so old and worn, they cut the heels of our feet coming down the stairs. I wish I read the other 1* reviews on here before taking a tenancy with WeLetProperties as they also say the agency take a huge chunk of their deposit and treat them with a lot less than a paying client deserves.

Lucy · 17 June 2023

Agent replied · 16 June 2024

Good afternoon Lucy, Following your checkout and subsequent deposit deductions and therefore leading to you writing a review, I wanted to clarify your points raised. Issues do arise during a tenancy and I have looked at the four issues you raised during your tenancy period and I can see they were all actioned within the correct time frames. I can understand your frustration in the dispute being awarded to your your landlord, as it's not good to lose funds, however please take comfort in knowing the Deposit Protection Service is government backed and that you escalated our claim to the arbitration an that it was subsequently reviewed by Deposit Protection Service and to quote their finding; "When taking into account the type and size of the property and when considering the cleaning issues identified by the check out evidence, on balance, I am persuaded that the cost claimed is fair and reasonable. In the circumstances, I award the sum claimed of £262.00 to the letting agent which I find to be fair, reasonable and proportionate to the breach" Please rest assured that We Let Properties or your landlord never want to make any deductions at the end of any tenancy. I wish you all the best for the future. Kind Regard's Wayne Eastman Director

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read We Let Properties's Google reviews

Questions about We Let Properties Manchester

How many reviews does We Let Properties Manchester have?

We Let Properties's Manchester office has 456 reviews across three platforms: 442 on Google, 6 on Yell, 8 on Trustpilot.

What is We Let Properties Manchester's rating?

We Let Properties Manchester is rated 4.3 out of 5 across all 456 reviews, and 4.4 out of 5 on Google from 442 reviews.

Has We Let Properties won any awards?

Yes. In The Trusted Agent 2026 awards: We Let Properties, Manchester won Gold.

Where is We Let Properties's Manchester office?

We Let Properties Manchester, 3-5 Duke Street, Manchester, M3 4NF.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.