Every review we hold for the London office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
GoogleAbsolutely no support.
edit - the agency decided to share amounts and direct addresses on a public forum - you can see how they respect your privacy. Which linked to my name are personal information which is irresponsible even trying to defend yourselves.
As they are getting money from the landlord any dispute after you leave will let you wishing you had gone with someone else.
No support, limited responses...
The usual - as soon as they have their money - they are uninterested in helping.
I would recommend finding another agency to do your dealings. And even as a landlord, there are online platform far cheaper (and since they don't manage the property - you will definitely save money and time).
Very dissapointed. If all goes well they seem to be good but in any actual dispute the will drop you to the ground. I wouldn't trust them with anything.
T.
Thibault · 30 April 2019
Agent replied
Please see evidence below that proves that this review is completely false, the information provided by the reviewer is wholly incorrect and purposely misleading. The deposit money was sent to the TDS on the 20th of February, as per their guidelines that we (and any other agent) must follow.
https://www.gov.uk/tenancy-deposit-protection
Taken from the above Government website.
Overview
Your landlord must put your deposit in a government-backed tenancy deposit scheme (TDP) if you rent your home on an assured shorthold tenancy that started after 6 April 2007. In England and Wales your deposit can be registered with:
Deposit Protection Service
MyDeposits - including deposits that were held by Capita
Tenancy Deposit Scheme
At the end of your tenancy
If you’re in a dispute with your landlord, then your deposit will be protected in the TDP scheme until the issue is sorted out.
From The TDS (Tenancy Deposit Scheme)
Dear Madley Property,
Member: G1**** | Madley Property Branch: 2**** | Madley Property
Dispute Reference Number: TDSN19-***9 Deposit Certificate Code - Starting: 83g******
Tenancy Property Address: Flat **1, Ability Place, 37 Millharbour, E14 9DF Deposit in Dispute: £1940.00
The lead tenant has advised us that there is a dispute over the repayment of the deposit which you hold. Our records show the repayment proposals as follows:
Amount of deposit £2250.00
Amount of deposit agreed and paid to tenant(s) £0.00
Agent/landlord to receive £310.00
Deposit in dispute £1940.00
What do I need to do now?
Under our new scheme rules for all disputes raised from the 15th August 2016, any award to the Landlord(s) will be made to the letting agent of the property. Please can you supply your payment instructions to us even if you are not intending on responding to this dispute by following these steps:
Go to https://www.tenancydepositscheme.com/is-my-deposit-protected.html
Enter your case sensitive TDS Tenancy Certificate Code, starting 83g******, to display your "Tenancy Summary"
Scroll down and select the button Review Dispute. Please sign in using your relevant log in details.
Select the Submit my Bank Details button and follow the instructions on screen.
Yours faithfully
Ch*** Sa******
Dispute Resolution Executive
The Dispute Service | Dispute Resolution Team
From: Customer Relations <customer.relations@tenancydepositscheme.com>
Date: Thu, 14 Mar 2019 at 13:15
Subject: RE: 241 Ability Place - TDS Dispute TDSN19-****9
To: Matt Brooke <matt@madleyproperty.com>
Hi Matt
Thank you for your email, I can confirm that a tenancy deposit dispute has been raised in this matter by the tenants relating to this case. TDS have been asked to consider the matter for a report of adjudication as the tenancy deposit was registered by a letting agent member under our TDS Insured scheme. As part of our alternative dispute resolution (ADR) and our Membership Rules we have requested and have been provided with the tenancy deposit sum as sent by our member in a sum of £1940.00 awaiting the evidence to be considered by the adjudicator.
TDS will act independently of the parties suing the evidence provided once gathered to make any awards as determines and to distribute the tenancy deposit as per our report.
★★★★★ 5/5
View Agents SellerFantastic service, thank you
Having experienced Madley first hand we couldn't praise them more. Working closely with Lloyd, he has kept us up to date from day one making the experience of selling our property much easier and and lot less stressful than what we had thought. Going out of his way even after having an offer placed and being a source of advice throughout. Thank you to you all!
Lucinda · 28 June 2017
★★★★★ 5/5
View AgentsLloyd was an extremely helpful and informative estate agent
As a first time buyer, I have viewed several properties across London across many estate agents. I needed sound advice and I can confidently say Lloyd has been one of the, if not the most genuine and helpful estate agent I have dealt with. Although my flat hunting has come to a halt, I will be reaching out to Lloyd once my situation changes.
Max · 25 November 2018
★★★★★ 5/5
GoogleMany thanks to Lloyd and his team for helping us sell our apartment. Very responsive from the start and ensured the entire process was smooth and successful despite the difficult market.
Tiantian · 4 January 2019
Agent replied
Thank you for the great feedback Tiantian!! Team Madley
★★★★★ 5/5
GoogleWorked with Carmen Vigneron. Carmen was professional, attentive and made the entire rental process as seamless as possible for this first time renter in London. Thank you for bearing with my questions, special requests and shepherding me through this process so diligently!
Naina · 8 March 2023
★★★★★ 1/5
GoogleBiggest crooks i know! Struggled to get my deposit back after renting a flat from them. Had to submit a claim via the deposit scheme- 6 months later i got my deposit back in full! Madley were trying to charge me for everything from cleaning fee's to damage to the property. The property was professionally cleaned after i moved out and the damage they were trying to charge me for existed when i moved in, luckily i had photo's to back my claim.They made it extremely difficult to get my deposit back- they are petty and will try to claim your entire deposit after you vacate any of their properties, massive waste of time because you have to involve the deposit scheme to get your deposit back. Do yourself a favour and stay away from Madley.
Zo · 11 January 2018
Agent replied · 10 January 2024
Dear Mr Mawami, it's extremely disappointing that you have aired this completely false report about our company 2 years after removing the furniture that you decided you could store in a landlords property without permission whilst you were in Canada. Your tenancy ended on the 17th of August 2015 and you did not remove your furniture and belongings from it until the 5th of September 2015. Nor did you clean the property when you did finally remove it nor would you pay the rent for that period.
On the instructions of our client/your landlord, we requested deductions from your deposit to cover these costs as per the terms of your tenancy agreement, you did not agree with those and disputed them via My Deposits as per the normal practice in such matters. The adjudicators from My Deposits then awarded our client/your landlord £309 for missing items and the cleaning of the apartment. So you did not get your deposit back in full as you claim. What you have claimed is completely false and intentionally misleading and should you wish, we will publish the contents of the adjudication decision from My Deposits here as proof of that and as you know, this will show how false your statements are! The problems you experienced were solely due to your breaches of the tenancy agreement and lack of respect for due process.
The strength of our positive reviews on this site and numerous others is the proof of our good practice and level of service we give to tenants, landlords, buyers and sellers. Anyone wanting more information on this please contact us and we will share the report from My Deposits regarding this case.
Best wishes
Team Madley
★★★★★ 1/5
GoogleBiggest crooks i know! Struggled to get my deposit back after renting a flat from them. Had to submit a claim via the deposit scheme- 6 months later i got my deposit back in full! Madley were trying to charge me for everything from cleaning fee's to damage to the property. The property was professionally cleaned after i moved out and the damage they were trying to charge me for existed when i moved in, luckily i had photo's to back my claim.They made it extremely difficult to get my deposit back- they are petty and will try to claim your entire deposit after you vacate any of their properties, massive waste of time because you have to involve the deposit scheme to get your deposit back. Do yourself a favour and stay away from Madley.
Zohrab · 4 January 2018
Agent replied
Dear Mr Mawami, it's extremely disappointing that you have aired this completely false report about our company 2 years after removing the furniture that you decided you could store in a landlords property without permission whilst you were in Canada. Your tenancy ended on the 17th of August 2015 and you did not remove your furniture and belongings from it until the 5th of September 2015. Nor did you clean the property when you did finally remove it nor would you pay the rent for that period.
On the instructions of our client/your landlord, we requested deductions from your deposit to cover these costs as per the terms of your tenancy agreement, you did not agree with those and disputed them via My Deposits as per the normal practice in such matters. The adjudicators from My Deposits then awarded our client/your landlord £309 for missing items and the cleaning of the apartment. So you did not get your deposit back in full as you claim. What you have claimed is completely false and intentionally misleading and should you wish, we will publish the contents of the adjudication decision from My Deposits here as proof of that and as you know, this will show how false your statements are! The problems you experienced were solely due to your breaches of the tenancy agreement and lack of respect for due process.
The strength of our positive reviews on this site and numerous others is the proof of our good practice and level of service we give to tenants, landlords, buyers and sellers. Anyone wanting more information on this please contact us and we will share the report from My Deposits regarding this case.
Best wishes
Team Madley
★★★★★ 5/5
GoogleI interacted with Blair, Matt and Lloyd and I have to say that their service has been excellent. Superb communication skills and very efficient at dealing with, and resolving, different issues.
Anthony · 4 January 2018
Agent replied
Thank you for your review Anthony! We are pleased you were happy with the service. The Madley team
★★★★★ 5/5
GoogleI dealt with Lloyd, he was great! Courteous, genuinely helpful, prompt and efficient service He made what could've been a very painful process run smoothly.
A · 18 September 2020
Agent replied · 17 September 2024
Thanks for the great review Glen!
★★★★★ 5/5
GoogleLloyd is a very professional. He always provides good recommendations and keeps me update of the status. I’m very happy to deal with him. He can be counted on.
Iris · 4 January 2019
Agent replied
Thank you so much for your review Iris! We are pleased you were happy with the service that was provided. The Madley team
★★★★★ 5/5
View Agents SellerVery proactive and helpful
Matt was supporting a recent flat sale in london , as a landlord I have sold a few flats over the last couple of years and changed to madley on a Friends reccomendation . Matt was very proactive and helped sort out a few small issues that were holding up the sale . I would certainly recommend them to other sellers .
Steve · 12 July 2017
★★★★★ 5/5
GoogleLloyd helped us tremendously when we purchased our property and helped all the way .Excellent experience and we would recommend him hundred percent. Thanks Lloyd .
Jayendra · 4 January 2020
Agent replied
Thank you for the great review Jayendra! We are glad our team made the purchasing experience an excellent one.
★★★★★ 5/5
GoogleLloyd has helped us complete on our property on time. He helped us solve our issues throughout and ensured that we had our questions answered promptly! Thank you!
Beth · 4 January 2019
Agent replied
Thank you for the great feedback Beth. I am pleased we were able to make your purchase easier! Team Madley
★★★★★ 5/5
GoogleI dealt with Lloyd, he was great! Courteous, genuinely helpful, prompt and efficient service He made what could've been a very painful process run smoothly.
Glen · 9 March 2020
Agent replied
Thanks for the great review Glen!
★★★★★ 5/5
View Agents SellerExceptional Service
Exceptional service from Matt Brooke and Lloyd Withey at Madley Property.
Both were helpful in providing us with information, keeping us updated and resolving
any issues that we encountered while undergoing sale. They both provided excellent communication
throughout, we are extremely satisfied with the service provided. Thank you. Review by Varinder Kumar
Varinder · 25 May 2021
★★★★★ 5/5
View Agents TenantGreat Service!
Great service from Madley Agency!! Our Agent Carmen was very professional and responsive helping us communicate with the landlord and processing all necessary paperwork before moving in. We have been looking for a new apartment for over 3 months and we are so happy to have finally found the perfect property with Madley.
Nana · 9 March 2021
★★★★★ 5/5
GoogleExcellent service from Lloyd Withey, who was very professional and handled my house sale very well. Would recommend.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Chi · 8 March 2021
Agent replied
Thank you for the excellent feedback William! I am pleased to hear that we were able to get you a great result with the sale of your property.
★★★★★ 5/5
GoogleGreat service from Lloyd Withey - very efficient and helped get the purchase complete before the lockdown hit. Excellent communication and definitely recommended !
Craig · 8 May 2020
Agent replied
Thank you for this excellent review Craig! We are pleased we were able to get the deal done for you.
★★★★★ 4/5
GoogleBrilliant service from Betty and Tonte Bo Douglas! If there's anything that you need help with, these guys will go the extra mile and find the best solution asap.
Doina · 4 January 2017
Agent replied
Thank you for your review Doina! We are pleased you were happy with the service. The Madley team
★★★★★ 5/5
GoogleCould not have had a better experience as a buyer. My agent was Lloyd and he made me feel very well taken care of throughout the whole process.
Qichao · 4 January 2018
Agent replied
Thank you for your review Qichao! We are pleased you were happy with the service. The Madley team
★★★★★ 5/5
View AgentsLloyd Withey Recommendation!
Lloyd Withey has been providing great services.
He understand client's needs and appetite, and source the best suitable properties on behalf of his clients. Always straight to the point, provide clear information.
As an portfolio investment company, we have been working with Lloyd multiple times now, and still continue purchasing via him.
We recommend Lloyd! Five Stars!
Elton · 4 November 2019
★★★★★ 5/5
GoogleThe Houseman team is absolutely amazing, they are always there when needed, doing the work at a top level. I would recommend them to anyone who is looking for the best service
J · 23 July 2024
Agent replied · 23 July 2026
Thank you for the five star review.
You are a pleasure to work with. May continue for many years.
★★★★★ 5/5
GoogleI’m just finishing a 7 year tenancy and I wanted to put it out there just how great they are. I have nothing but or aside for their professionalism and anything needed taken care off, it was never a problem. Thankyou Raphael and Emma from myself and my daughterd
Robert · 23 July 2023
Agent replied · 23 July 2026
Thank you, Robert.
You are a pleasure to work with. I wish you happiness in your new home.
★★★★★ 5/5
View Agents TenantGreat help
Tonte has been fantastic in helping me sort out the final details. He has always been willing to explain and has never stop until everything was sorted out
Jonathan · 31 January 2017
Agent replied · 31 January 2017
Thank you Jonathan I really appreciate you taking the time to write this review. It's been great to assist you smoothly throughout your tenancy.
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.