Every review we hold for the Dunstable office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 3/5
GoogleI will change my response due to the fact that it was a little harsh.
My biggest problem was leaving messages with someone else in the office who didn't bother to pass them on.
The young gentleman who showed me round was very pleasant and I would happily use him again.
As for the offer I explained I was willing to pay the asking price.
Although I see it is still being advertised on rightmove.
I shall call you tomorrow as I do feel I owe yourself somewhat of an apologie
Anthony · 31 October 2017
Agent replied
Thank you Anthony for taking the time to give us your thoughts to our service, although somewhat saddened by you review as I thought we had a good working relationship. The reason for the delay with access was due to the fact the property you had shown interest in was tenanted and took time to arrange, however, we did accompany you around and your subsequent offer was rejected by the owner as a higher offer was received, you were give the opportunity to increase but declined. I therefore feel that your review is a little harsh but appreciate you are free to promote your opinion. Happy to discuss this with you if you wish to call me or email; 01582 661112 michael@robinsons-estates.co.uk
★★★★★ 1/5
GoogleBooked a viewing with them for today and my partner left work an hour early to go to it as I was working and they had no other time available. He called them before he left work and just got through to a voicemail at 4pm, surely they should have someone by the phones at this time? My partner turned up at the house on time and the current tenant said that the estate agent left 15 minutes ago. I had received a voice mail from the same estate agent saying that he had to cancel the viewing because of a leak in the property and the contractor took the keys from them... which was obviously a lie. Not even wasting time having anything to do with them. They lie about cancelling appointments so I really don't see how anyone could trust them to sell their highest valued commodity.
Sophie · 31 October 2016
Agent replied
I’m sorry Sophie that you were not happy with our service; this is the first time we have been alerted to your experience and has come as a surprise! We understand that you had indeed booked a viewing for your partner; my colleague tried to make contact with you on two occasions prior to the appointment and was unsuccessful in reaching you, as you hadn’t left any contact details for your partner we were unable to reach him. We make it company policy to confirm all appointments prior to leaving the office and especially as you/your partner were coming from outside Dunstable. We had 3 other viewings at that same time and as you or your partner hadn’t shown we left the property as we needed to be back for the Contractor who was carrying out some essential maintenance works following a leak. Sorry also that you reached our Voicemail, we are experiencing an un-presented busy period in our rentals department and if your partner had left a message we could have made alternative arrangements to suit you. My colleague tried once again on his return to make contact with you, he was successful in leaving you a voicemail updating you of his position. We would very much welcome the opportunity to put this right and assist with other rental properties if you are still looking, My Direct Dial: 01582 661112 Ext 320 or email lettings@robinsosn-estates.co.uk.
★★★★★ 5/5
GoogleCharlie was very helpful and knowledgeable
Monique · 3 June 2023
Agent replied · 1 July 2023
Thank you Monique, we get a hard time in this industry from many so its great to see that although the property you enquired about wasn't suitable we were able to be helpful and knowledgeable.
★★★★★ 5/5
GoogleGreat Estate agent who showed myself and daughter round a property. Was very knowledgeable about the property and came up with some ideas. Did not feel rushed and was happy for us to have a good look and talk through our ideas for the property
Vicki · 11 January 2024
Agent replied · 10 January 2025
Thank you Vicki, 5 stars and a great review is always very appreciated.
★★★★★ 1/5
GoogleAbsolute appalling service, If you have the unfortunate need to deal with these guys, keep everything to email for future reference! Lucky for us I kept all conversations over email as backup, we opened a case with TDS as they were refusing to refund all of our deposit, and subsequently TDS went in our favour and refunded the deposit bar a small amount for damaged we caused to the property which we advised Robinsons (again over email) straight after the incident occurred! we accepted this charge as we caused the damage.
If you rent with these guys, make sure the inventory is fully up to date and include 'everything' as they quote extortionate prices for fix / cleaning services after you have left the property! which again TDS agreed was totally unacceptable.
The · 12 May 2015
Agent replied
Thank you for your feedback. I'm very sorry to hear that you weren't completely happy with your experience with us. We pride ourselves on providing a good service to both our tenants and landlords but in some cases we do get it wrong and If we have made a mistake we will say so and let you know what we will do to put it right. We take complaints about our service very seriously.
You surrendered your tenancy October 2013 and you wrote your review August 2014 (10 months following the event) unaware of your complete dissatisfaction. The reason I believe for your upset was the proposed deductions made to your deposit following our check out procedure. In order to resolve this quickly a dispute was raised with the TDS (The Deposit Service) for an independent adjudication. In their conclusion they (TDS) may an awarded to the landlord for £140.00 from your deposit towards damages to walls requiring repair/s, additional damage caused to bathroom fittings and a large burn mark (iron) to the bedroom that was covered/hidden by a red rug. As a managed letting agent, making any deduction from a tenant/s deposit is not something that we take pleasure in or gain from, but we have a duty of care to maintain the landlords investment.
★★★★★ 1/5
GoogleAbsolute appalling service, If you have the unfortunate need to deal with these guys, keep everything to email for future reference! Lucky for us I kept all conversations over email as backup, we opened a case with TDS as they were refusing to refund all of our deposit, and subsequently TDS went in our favour and refunded the deposit bar a small amount for damaged we caused to the property which we advised Robinsons (again over email) straight after the incident occurred! we accepted this charge as we caused the damage.
If you rent with these guys, make sure the inventory is fully up to date and include 'everything' as they quote extortionate prices for fix / cleaning services after you have left the property! which again TDS agreed was totally unacceptable.
Dan · 30 December 2014
Agent replied · 27 December 2024
Thank you for your feedback. I'm very sorry to hear that you weren't completely happy with your experience with us. We pride ourselves on providing a good service to both our tenants and landlords but in some cases we do get it wrong and If we have made a mistake we will say so and let you know what we will do to put it right. We take complaints about our service very seriously.
You surrendered your tenancy October 2013 and you wrote your review August 2014 (10 months following the event) unaware of your complete dissatisfaction. The reason I believe for your upset was the proposed deductions made to your deposit following our check out procedure. In order to resolve this quickly a dispute was raised with the TDS (The Deposit Service) for an independent adjudication. In their conclusion they (TDS) may an awarded to the landlord for £140.00 from your deposit towards damages to walls requiring repair/s, additional damage caused to bathroom fittings and a large burn mark (iron) to the bedroom that was covered/hidden by a red rug. As a managed letting agent, making any deduction from a tenant/s deposit is not something that we take pleasure in or gain from, but we have a duty of care to maintain the landlords investment.
★★★★★ 5/5
GoogleI have recently let my property through Robinson's and can hands down say that the process couldn't have gone any smoother. Michael who I believe is the lettings manager, walked me through the whole process (as I am new to this) and answered any of my frequent questions! Considering there is currently a pandemic, the team did everything they can and for that i want to say a massive THANK YOU!
James · 18 February 2021
Agent replied
Thank you James, to be honest the process is very easy when you have clients like yourself, the government have hit the industry hard with regulation which can be extremely frustrating and time delaying but appreciate your patience.
★★★★★ 5/5
GoogleThe agents are honest, open, and easy to talk to. Their transparency and communication made the process smooth and stress-free. I highly recommend their services to anyone looking for a reliable and trustworthy team.
Yahsinul · 27 July 2024
Agent replied · 26 August 2024
Thank you for sharing your experience! It’s great to hear that the agents at Robinsons made the process smooth and stress-free with their honesty, openness, and excellent communication. Your recommendation means a lot!
★★★★★ 5/5
GoogleVery professional and responsive. Especially I would recommend Micheal, he is very professional and really polite and friendly person. Thank you
Weronika · 23 June 2021
Agent replied
Thanks for the awesome review. We work hard to meet expectations like yours, and we’re happy to hear we hit the mark for you.
★★★★★ 5/5
GoogleWe rented out a property for several years through Robinsons and always had excellent service and help when needed. When we came to sell it, Robinsons proved invaluable in keeping the chain going and chasing when required, to keep the sale on track. I would highly recommend them for both sales and lettings.
Fran · 14 May 2023
Agent replied · 16 May 2023
“Thank you so much Fran for your positive feedback! We appreciate your kind words and are so glad that you had a great experience with us. We strive to provide the best customer service, and we’re glad to hear that we succeeded. Thanks again!”
★★★★★ 5/5
GoogleCharlie at Robinsons estate agents has so far been spot on and professional, so far would highly recommend
Ryan · 6 March 2025
Agent replied · 2 September 2025
Thank you for your positive feedback! We're thrilled to hear that Charlie has been spot on and professional in assisting you. Your recommendation means a lot to us, and we'll continue to strive for excellence in our service. If you need any further assistance, please don't hesitate to reach out.
★★★★★ 5/5
GoogleI was recommended Robinsons by a friend with several properties, and I wasn't disappointed. Jordan explained the process and got us on the market very quickly, and he and the team managed all the viewings very professionally. We accepted an offer after only a few viewings and we were very happy with the sales price. I would definitely recommend these guys, and will certainly use them again in the future!
Benn · 7 April 2020
Agent replied · 7 April 2023
Many thanks Ben, appreciate you taking time to write such kind words its very much appreciated.
★★★★★ 5/5
GoogleFrom the start off our property search asking to the end and us putting forward an offer for a property and numerous other requests to view again along with other questions Robinsons Estate agents have been helpful in every aspect they are a very professional and friendly estate agent.
Kenneth · 25 May 2023
Agent replied · 1 June 2023
Great review Kenneth, very much appreciated. Hopefully not long now until you have a moving in date, its an amazing and truly unique property I'm sure you can't wait much longer!
★★★★★ 5/5
GoogleCharlie dealt with us professionally and efficiently, great experience as a buyer.
Graham · 5 April 2025
Agent replied · 2 September 2025
Thank you for your kind words! We're thrilled to hear that Charlie provided you with a professional and efficient experience. We look forward to serving you again in the future!
★★★★★ 5/5
View Agents SellerExcellent support and sound advice at every turn!
Michael went beyond our expectations: what he didn't know about the market you could fit on a stamp; no sales patter - just facts and time to consider, which really suited us! Throughout he speedily returned queries, gave accurate forecasts of the timescales and was always clear on costs. We would heartily recommend Michael and Mark at Robinsons
Emma · 4 May 2017
★★★★★ 5/5
GoogleWe have the pleasure of dealing with this business from a different perspective. We work closely with their team to carry out the electrical maintenance. Their office is efficient and they have many great systems in place to aid with tenants issues. The Robinsons team and kind and friendly. Top letting agent!!!
TRIP · 29 January 2023
Agent replied
Appreciate the great review and all 5 stars...
★★★★★ 1/5
GoogleVery bad angency. Few years ago They tricked me for £500 because I changed my mind about house. With my boyfriend we went in agency we told them we made the choose we don't move and employees started laugh. We don't had much money in that period. We put this case in the court. Really rude, not professional company I advise against this company.NegativeProfessionalism
Iwona · 20 June 2021
Agent replied · 19 June 2024
Hello Iwona, sadly as we explained in detail, your references were declined due to adverse credit history and a bad landlord reference, we pride ourselves on a service to landlords on good tenants and sadly in this case you didn't meet our requirements. You were informed on many occasions if you provided false or misleading information your would loose your reservation fee, we did pay the £500.00 to the landlord for loss of rental income.
★★★★★ 5/5
GoogleIt is a real estate agency that you must collaborate with if you are looking for a property to buy. They are professional and easy to communicate with.
Mona · 27 July 2024
Agent replied · 26 August 2024
Thank you for the recommendation! I appreciate the tip about the Professionalism and effective communication as they are definitely key factors when looking for a property to buy.
★★★★★ 5/5
GoogleWe will highly recommend Robinsons estate agents as we are having a great experience with them at the moment in buying our first house, particularly with Charlie which was quick and responsive from the beginning. He is very responsive, polite, helpful and patient. Excellent customer service!
Bianca · 30 June 2023
Agent replied · 1 July 2023
That's great to hear Bianca, Charlie's a new asset to the team so its good to hear he's on the right track... Appreciate you taking time to hit him with the 5 stars.
★★★★★ 5/5
GoogleVery good estate agent. We sold our house with Mark and very helpful. Thank you Robinsons.
Markus · 24 February 2021
Agent replied
Many thanks Markus, we appreciate there are many agents to choose from and thank you for choosing Robinsons.
★★★★★ 5/5
GoogleCharlie who dealt with me was excellent very professional. Did everything with very little fuss. Would recommend to anybody.
Sarah · 2 December 2024
Agent replied · 9 December 2024
Thank you so much for your kind words! We're thrilled to hear that Charlie provided you with excellent service and made the process smooth and easy. We truly appreciate your recommendation and will be sure to pass along your feedback to Charlie. If you ever need anything else, don't hesitate to reach out!
★★★★★ 1/5
GoogleI do not recommend Robinsons agency!!! they robbed us of money, they take a deposit and do not give it back, they do not inform about the recruitment process for renting a house. I'm still waiting for the deposit forever colleague on vacation no response by e-mail or phone.
Adriana · 9 March 2023
Agent replied · 7 April 2023
Sorry Adriana you felt you needed to be so unpleasant with a review. As discussed, in line with the current rental laws you failed your referencing application as you mislead us with your credit history and bad credit, you also didn't reply to any communications made by us to you for over 2 weeks so sadly we couldn't allow the landlord to be without rent for any longer and had to remarket the property. As far as any robberies are concerned I'm afraid your very much mistaken, as you had mislead us and didn't communicate you lost your holding fee.
★★★★★ 5/5
GoogleGreat Estate agent who showed myself and daughter round a property. Was very knowledgeable about the property and came up with some ideas. Did not feel rushed and was happy for us to have a good look and talk through our ideas for the property
Vicki · 3 July 2023
Agent replied · 4 July 2023
Thank you Vicki, 5 stars and a great review is always very appreciated.
★★★★★ 5/5
GoogleNever had a problem with the Robinsons team always either at the end of the phone or a return call in the morning
Jonathan · 27 September 2024
Agent replied · 25 October 2024
Thank you so much for your kind words! We’re thrilled to hear that you’ve had such a positive experience with the Robinsons team. Our goal is always to be available and responsive, and it’s wonderful to know that we’ve met your expectations. If you ever need anything else, don’t hesitate to reach out. We’re here to help!
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.