Newest first, from every platform, with the office each review is about. First names only.
★★★★★ 1/5
TrustpilotTerrible communication
Looked at a house on a Tuesday then arranged a second viewing for the Saturday but never got confirmation so rang them just before we were setting off for the viewing to check and they said the house was sold we forgot to tell you. Thanks for nearly letting us travel 20 miles for something we couldn’t view, first time buyers but won’t be looking at any more homes they are involved with.The property was on Lindsay Avenue in Wakefield.The phone call was on Wednesday when I arranged the second viewing and apologies, forgot wasn’t the words they used but there was no inbound call to me to “advise that the property had been sold” and if you had contacted someone to cancel a viewing wouldn’t you leave a voicemail? Or attempt to call them again? So what I am saying is you forgot to call me, it’s nice if someone accepts responsibility rather than pretending they rang someone….
George · 17 January 2022 · Richard Kendall Normanton
Agent replied · 15 June 2024
I am sorry you have found reason to complain regarding the service you have received, however I do have the follow comments to make regarding your post having had the opportunity to listen to the voice recording between yourself and our member of staff on Saturday morning,You booked in your second viewing of the property with a colleague on Thursday 13th January. The viewing was confirmed with you for Saturday 15th at 2:30pm. On Saturday 15th you contact our Wakefield office at 11:15am as you had not received our usual text reminder about the viewing. At this point a member of the weekend staff commented that we had attempted to contact you to advise that the property had been sold and that the viewing at 2:30pm could not go ahead.We certainly did not tell you that ‘we had forgot’. If you would like a copy of the recording then we are more than happy to send this to you. Please contact us directly on mail@richardkendall.co.uk.However I am sorry that we were unable to make contact with you to advise of the sale agreed. Should you wish to discuss this matter with us further then please do not hesitate to contact us.Update - Thank you for editing your review following our initial response. It is clear from our phone call with you that we have been unable to contact you to advise that the property had been sold and for this we do apologise. We are sorry that you feel you will not be able to peruse any properties marketed by us in the future, despite that all other correspondence with us had been dealt with promptly and efficiently. Again all our phones calls with you can be sent on to you for your information which confirms our view. Should you change your view please do not hesitate to contact us.
★★★★★ 1/5
TrustpilotAbsolutely shocking service from…
Absolutely shocking service from Richard Kendalls in Horbury, we rented from them for 2 years and we have just handed back the keys. They will try to make your life as difficult as possible for tenants. When we raised issues with the landlord just showing up when he liked and sending dodgy "workmen" around we got told that we are not their clients but the landlord is their client and would not do anything about it.We also had an issue where the alarm system stopped working last Christmas and it was still not fixed when we left, usually this sort of thing would not concern me but when we have my baby in the house its pretty appalling, when we chased this with Richard Kendall they didn't seemed concerned for our welfare and didn't chase this with the landlord.Overall don't go with them they are not concerned over tenants safety or issues but just what the landlord wants.
Danny · 7 January 2022 · Richard Kendall Normanton
Agent replied · 15 June 2024
We are sorry that you have felt the need to leave this review. We were aware of your concerns regarding the landlord and/or workmen attending the property without the required prior notice and this was discussed immediately with the landlord. All maintenance issues are reported to landlords as soon as we are made aware and it would appear that an alarm company was instructed to attend to your alarm. If you do wish to discuss your concerns further, we can arrange for a member of our Rental Department to give you a call.
★★★★★ 1/5
FacebookDealt with both the rental and house buying side of Richard Kendall and all I have to say is NEVER again. Completely messed about for weeks, got lied to, passed around multiple estate agents that have no idea of anything. Today was the last straw with this company. Knowing we were travelling 30-40 mins for a house viewing and cancelling on us 10 minutes before. We were already stood outside. If the house has sold why book us to view it? Complete stupidity. They're always a good 20-30 mins late to a house viewing. Honestly the worst estate agents I have dealt with yet. I've lost all respect for this company and will actively avoid anything to do with Richard Kendall going forward. AVOID AVOID AVOID!! Honestly save yourself the hassle. There's a reason Richard Kendall have a 2.3/5 score on Trust Pilot. Good bye & good riddance to dealing with your God awful company.
Megan · 5 January 2022 · Richard Kendall Ossett
Agent replied · 26 November 2025
We are sorry you have found it necessary to complain regarding the service you received from us in your search for a sale and rental property.
We see you viewed a rental property through ourselves on 11/10/21 which went ahead as planned and on time. You provided your feedback on the property when we contacted you. More recently you were booked into a property for sale with us yesterday. Our client agreed a sale with a third party at 11:10am. We asked our client if they would like the other three viewings already booked in to go ahead (including your own viewing), to which we were instructed to cancel them. At this point we contacted you to inform you of our clients decision. I am afraid we have to carry out the instruction of our client and is not down to ‘complete stupidity’. When you booked the viewing, the house was available.
Should you wish to discuss this matter further please do not hesitate to contact our Wakefield office.
★★★★★ 1/5
TrustpilotIf I could give a zero
If I could give a zero, I would. The treatment of tenants which were new to renting I might add was atrocious. Not only were they unprofessional in the way that they spoke to us, but they also accused us on numerous occasions of lying about things that they had said. We’ve just left the property and they’re now demanding money for things that we did not damage. Utterly disgusting and Would 100% NOT recommend.
Lala · 9 December 2021 · Richard Kendall Normanton
Agent replied · 15 June 2024
We are sorry you have found reason to complain regarding our services in the rental department. We have received your written complaint and we will look into this matter as a priority and revert back to you as possible.
★★★★★ 1/5
TrustpilotAwful Communication
Renters beware! Some of these negative reviews are true. Renting with Richard Kendall was an awful experience.As a first timer renting an actual property, Richard Kendall did a terrible job at making it a smooth process. The biggest issue I had was the lack of communication between myself and the Horbury office. When I tried to request an earlier move out date, I was told completely different information by members of the team that added to the pressure and stress of moving house.Basic communication such as calling the Horbury office to get an alarm battery fixed or move our payment date was tedious and took time out of my busy schedule.We was forcefully moved in to the property early just before Christmas 2020 (Wonderful time to rush us into a property lol) and lied to, that apparently the property had "People interested in it". We moved in with the idea from Richard Kendall that we was going to be renting the property for longer then we actually did. Fair enough the landlord wanted to sell the property but Richard Kendall should have notified us of this before we signed the contract. Again, another communication error from the team at the Horbury office. Not only did I find out we had to vacate the property in 6 months but I was pitched to on the same phone call asking if I'd like to buy the property which was even more degrading.We have raised our concerns over the terrible service and communication but nothing improved.A few week's prior to leaving, a member came to take pictures of the property the was renting and they had no idea we was moving out.If you're looking to rent from Richard Kendall, I strongly advice you look elsewhere and save you time, money and stress dealing with the unprofessionalism. They're helpful in the beginning but once you sign the tenancy agreement it's a whole different experience.I rented a HMO studio apartment from a different agency prior to renting with RK and in comparison, the quality of service here is awful.The only redeeming quality is the house we rented was nice and when we did raise our issues with one of the members (Lucy, I think her name was) She actually cared about our experience.
Daniel · 9 December 2021 · Richard Kendall Normanton
Agent replied · 15 June 2024
We are sorry you have found reason to complain regarding our services in the rental department. We have received your written complaint and we will look into this matter as a priority and revert back to you as possible.
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat Service!
First time buyers and wasn’t really sure what the process was but Mandy couldn’t of helped more, she was so supportive, happy, polite and kept us updated every step of the way. Real thanks to her and highly recommend Richard Kendall.
Ben · 7 November 2021 · Richard Kendall Normanton
Agent replied · 15 June 2024
Thanks so much for your review.
★★★★★ 5/5
Facebookhad Lisa, liz and Sophie help with the purchase of our home, they did everything they could to make it as quickly as possible. very good with communication and fast response throughout the process. thanks so much for everything you all did!
Kymberley · 1 November 2021 · Richard Kendall Ossett
★★★★★ 5/5
GoogleDid a valuation came on time did his job no complaints
Judith · 24 October 2021 · Richard Kendall Ossett
★★★★★ 5/5
FacebookRichard Kendall recently sold our house and they were amazing!!
From the initial appointment to the hand over of keys they were so supportive to us and our buyers. Nothing was too much trouble, and they were in touch with solicitors to get updates and help with paperwork! Karen was amazing! Definitely recommend!!
Georgina · 14 September 2021 · Richard Kendall Horbury
Agent replied · 22 March 2026
Thanks so much for leaving this review!
★★★★★ 1/5
FacebookWhen you contact them within an hour of a property going on the market and they say they are not viewing till end of Aug then then move the viewing 4 times. The say you can’t complete until November at the earliest as the house is in exchange scheme.
When asked directly if they would sell before you get told NO.
Then the agent rings to say they have sold it after a viewing ( which you have been told they can’t do)
Sorry they mislead, misinform and have no idea about the client or the chain.
Avoid at all costs !!!
Marc · 2 September 2021 · Richard Kendall Horbury
★★★★★ 5/5
GoogleRating only, no written review.
Richard · 29 August 2021 · Richard Kendall Normanton
Agent replied · 28 August 2024
Thank you for the 5*
★★★★★ 3/5
GoogleRating only, no written review.
Vokesy · 29 August 2021 · Richard Kendall Normanton
★★★★★ 5/5
GoogleWorking with Elizabeth at Richard Kendall in Wakefield was brilliant. Always there to answer all our questions and no issue was too big or too small. Thanks Liz.
Alexander · 29 August 2021 · Richard Kendall Normanton
Agent replied · 28 August 2024
Thank you so much for leaving a 5* review for the service that your received from Richard Kendall Estate Agent, in particular Liz.
★★★★★ 5/5
GoogleRating only, no written review.
Lyall · 18 June 2021 · Richard Kendall Ossett
Agent replied · 17 June 2024
Thank you for the 5*
★★★★★ 3/5
GoogleRating only, no written review.
Stephen · 18 June 2021 · Richard Kendall Ossett
Agent replied · 17 June 2024
If we can be of any further assistance or you would like to discuss your review or provide further feedback to us, please contact us directly at mail@richardkendall.co.uk
★★★★★ 5/5
GoogleDid a valuation came on time did his job no complaints
Jude · 18 June 2021 · Richard Kendall Ossett
★★★★★ 1/5
GoogleSo slow on getting back to us, very unprofessional ,when we did manage to get a viewing they sent someone who knew nothing about the property, no help what so ever, would not want to sell my home through this branch, it would never sell as nobody seems to care about work .....NegativeQuality, Professionalism
Michael · 18 June 2021 · Richard Kendall Ossett
★★★★★ 5/5
GooglePolite pleasant and helpful staff.
Trish was my point of contact and speaking with her over the past few months has certainly helped the move go as smoothly as possible.PositiveResponsiveness, Professionalism
Carol · 18 June 2021 · Richard Kendall Ossett
★★★★★ 5/5
GoogleMy Son and his girlfriend have finally moved into their first home together.....
Mandy Bennett from Richard Kendal ,Ossett branch gave an out standing service from start to finish. She guided them through the process and kept them informed every step of the way.
Thank you Mandy.
June · 18 June 2021 · Richard Kendall Ossett
Agent replied · 17 June 2024
Thank you for taking the time out to leave a 5* review for Mandy at our Ossett office
★★★★★ 4/5
GoogleRating only, no written review.
Dayle · 18 June 2021 · Richard Kendall Horbury
Agent replied · 17 June 2024
Thank you for the 4* review
★★★★★ 1/5
GoogleRating only, no written review.
Josh · 18 June 2021 · Richard Kendall Horbury
Agent replied · 17 June 2024
We are sorry you have rated us 1* - Please give us a call on 01924 260022 if you wish to discuss anything with us.
★★★★★ 3/5
GoogleRating only, no written review.
Richard · 18 June 2021 · Richard Kendall Horbury
★★★★★ 4/5
GoogleRating only, no written review.
Matt · 18 June 2021 · Richard Kendall Horbury
★★★★★ 3/5
GoogleRating only, no written review.
Taylor · 18 June 2021 · Richard Kendall Horbury
A review that appears on several offices' pages is shown once. We leave out reviews that name another agent.