Trusted Agent profile

Oakwood Estates estate agents in Iver, Slough, Datchet and 1 more

4.8

★★★★★ Excellent

1,927 reviews across 5 offices and 4 platforms

Oakwood Estates has five offices, in Iver, Slough (two offices), Datchet and Maidenhead. Together they have 1,927 reviews on four platforms, rated 4.8 out of 5 overall.

Google logo

4.8 / 5

1,905

Reviews on Google

All 5 offices

Facebook logo

4.3 / 5

11

Reviews on Facebook

Business-wide

Yell logo

5.0 / 5

1

Reviews on Yell

All 5 offices

Trustpilot logo

10

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and up to 3 trusted local agents will be in touch.

What do you need help with?

Our offices

Oakwood Estates's five offices, most reviewed first. Each has its own page.

Awards

The Trusted Agent 2026 results for Oakwood Estates, ranked against 18,569 UK estate agent offices. Each award is assessed separately from the review sites.

Latest reviews from every Oakwood Estates office

Newest first, from every platform, with the office each review is about. First names only.

5/5

Google

Kate was excellent in providing all the necessary information. She is very helpful and understanding

Yusuf · 17 August 2024 · Oakwood Estates Iver

Agent replied · 24 August 2024

Dear Yusuf, Many thanks for your lovely comments and five star review which we will Pass back to Kate and the team Kind regards Elle Godfrey-Marketing Team

5/5

Google

We had the pleasure of working with Kate recently, and we couldn’t be happier with the experience. From the moment we expressed interest in viewing a property, she was professional, responsive, and genuinely interested. During the property viewing, Kate was incredibly knowledgeable, answering all of our questions with confidence and providing valuable insights about the local area. We appreciated her friendly and approachable demeanor, which made the entire process stress-free and enjoyable. We highly recommend Kate to anyone looking for a reliable and dedicated estate agent. Thank you for all your hard work!

Sandeep · 17 August 2024 · Oakwood Estates Iver

Agent replied · 24 August 2024

Thank you for the fantastic 5-star review! We're delighted to know you had a great experience with us. Your satisfaction is our priority. Best wishes, Rowan - Marketing Team

5/5

Google

Very quick, effective & responsive..

Ananth · 12 August 2024 · Oakwood Estates Slough (2 Clayton Parade)

Agent replied · 9 January 2025

Dear Ananth, Thank you for your five star review . We really appreciate you taking the time to leave it for us Kind regards Elle Godfrey - Marketing Team

1/5

Google

Unreliable agency We submitted an offer for a rental on July 19th. The representative we spoke with assured us that she would forward the offer to the landlord and provide us with a response the same day. Unfortunately, shortly after we sent the offer, we were informed that this representative became ill. It has now been a week, and we have not received any updates from this agency. While we understand that the individual we initially dealt with is unable to work due to illness, it is completely unacceptable that no one else from your office has addressed this matter. We are running out of time, with only 10 days left before we must vacate our current residence, and we still have not received a response. Edit: It appears that Oakwood Estates is not only unreliable but also unprofessional. Instead of addressing the issues, they chose to call me a liar. They claim, "our records indicate..." However, I must state that their records are evidently flawed. Here is the timeline we experienced, which will cost us £300 per month next 24 months due to wasted time: First day: The agent informed us that she would send the offer to the landlord immediately and we could expect an answer on the same day. Second day: No calls. Sunday: No calls. Third day: We called the office and were told the agent was ill and not working. They said they would see what they could do. Fourth day: We called the office again and were informed the agent was still ill and they had no access to anything. We also called the agent using the number she provided on her business card. She was displeased and said she could not check her emails. Fifth day: We called the office and were told the agent would call us back. However, we received no calls and had to call them again. Next few days: There were absolutely no calls from the agent or anyone from the office. We called every day, and the agent kept informing us that the landlord had not yet replied. Eighth day: Ten minutes after I wrote this review, we received the first call from the agent, but it was to ask about the review, not the house. I suggest you check your records again.

Tansu · 11 August 2024 · Oakwood Estates Maidenhead

Agent replied · 25 August 2024

Thank you for taking the time to share your feedback, Tansu. We appreciate you bringing this to our attention. We understand your frustration with the process. Our records indicate that your wife was kept informed of the situation throughout, with regular updates and attempts to contact you directly. Unfortunately, due to the nature of property lettings, decisions regarding tenancy offers are subject to landlord approval, which can sometimes cause delays. We apologize for any inconvenience caused and would welcome the opportunity to discuss your experience further. Please feel free to contact our office directly to arrange a time to speak with us. Kind regards Rowan - Marketing Team

5/5

Google

Excellent service at all stages of the marketing process. Clare and her team were helpful, experienced and professional from initial valuation to final sale. They found a wide range of likely buyers (we had several offers at or near the asking price), and their advice and communications were always spot on. We dealt on a sole agency basis and are very happy to recommend Oakwood to other vendors. Thanks Clare to you and all the team.

Laurence · 11 August 2024 · Oakwood Estates Maidenhead

Agent replied · 25 August 2024

We are thrilled to receive your 5-star rating! Thank you for taking the time to share your experience with us. We look forward to serving you again soon. Best regards, Rowan- Marketing Team

5/5

Google

Sarah & Aleksandra went above and beyond for my family and I when it came to moving into our new home. They are phenomenal individuals and I wouldn't hesitate working with them for future endeavours.

Adefolake · 11 August 2024 · Oakwood Estates Slough (2 Clayton Parade)

Agent replied · 9 December 2024

We are thrilled to hear about your positive experience! Thank you for the 5-star review. Your satisfaction is our top priority! Warm regards, Rowan - Marketing Team

5/5

Google

Rating only, no written review.

Lulu · 10 August 2024 · Oakwood Estates Iver

Agent replied · 24 August 2024

Your 5-star review is very appreciated! Thank you for your support and encouragement. We are dedicated to ensuring your satisfaction. Regards, Rowan - Marketing Team

5/5

Google

Rating only, no written review.

Gurminder · 10 August 2024 · Oakwood Estates Iver

Agent replied · 24 August 2024

We are thrilled to receive your 5-star rating! Thank you for taking the time to share your experience with us. We look forward to serving you again soon. Best regards, Rowan- Marketing Team

5/5

Google

Kate was fantastic!

Kashif · 10 August 2024 · Oakwood Estates Iver

Agent replied · 24 August 2024

Your 5-star review is truly appreciated! We are committed to providing top-notch service and are glad you noticed. Warm regards, Rowan - Marketing Team.

5/5

Google

Beth was a thorough professional and she addressed all the questions that we had and others that she was not aware has asked us to send this across so that these can be responded to as soon as possible. I will give her 5 stars

Abid · 10 August 2024 · Oakwood Estates Iver

Agent replied · 16 June 2024

We are thrilled to receive your 5-star rating! Thank you for taking the time to share your experience with us. We look forward to serving you again soon. Best regards, Rowan- Marketing Team

5/5

Google

All details were shared in a professional manner. Kate was extremely helpful.

Hiten · 10 August 2024 · Oakwood Estates Iver

Agent replied · 24 August 2024

Thank you for the fantastic 5-star review! We're delighted to know you had a great experience with us. Your satisfaction is our priority. Best wishes, Rowan - Marketing Team

4/5

Google

Very nice… Had a very good viewing experience with Beth.

SREERAG · 10 August 2024 · Oakwood Estates Iver

Agent replied · 24 August 2024

Thank you for the fantastic 4-star review! We're delighted to know you had a great experience with us. Your satisfaction is our priority. Best wishes, Rowan - Marketing Team

5/5

Google

I had a great experience working with OakWood Estates to find a rented home. The agent was incredibly professional, attentive, and patient throughout the entire process. They took the time to understand my needs and preferences, providing a range of suitable options and ensuring I felt comfortable with every step. Their knowledge of the local market and dedication to finding the perfect home made all the difference. I’m now happily settled in my new place, thanks to their excellent service. I highly recommend OakWood Estates to anyone looking for a rental property.Thank you Ewa and Team.

Suhail · 9 August 2024 · Oakwood Estates Datchet

Agent replied · 23 August 2024

Thank you for the fantastic 5-star review! We're delighted to know you had a great experience with us. Your satisfaction is our priority. Best wishes, Rowan - Marketing Team

5/5

Google

Sarah & Aleksandra went above and beyond for my family and I when it came to moving into our new home. They are phenomenal individuals and I wouldn't hesitate working with them for future endeavours.

Ayotunde · 5 August 2024 · Oakwood Estates Slough (2 Clayton Parade)

Agent replied · 26 August 2024

We are thrilled to hear about your positive experience! Thank you for the 5-star review. Your satisfaction is our top priority! Warm regards, Rowan - Marketing Team

5/5

Google

I recently worked with Aleksandra Luchowska, Sarah Merritt at Oakwood-estates UK, renting a property. I couldn't be more pleased with the experience both of them provided. From the start, they were very professional, knowledgeable, and responsive. The entire process, from arranging possible viewings to the tenants moving in was handled smoothly and efficiently.

Pumudu · 5 August 2024 · Oakwood Estates Slough (2 Clayton Parade)

Agent replied · 26 August 2024

We are thrilled to receive your 5-star rating! Thank you for taking the time to share your experience with us. We look forward to serving you again soon. Best regards, Rowan- Marketing Team

4/5

Google

Rating only, no written review.

Bindu · 3 August 2024 · Oakwood Estates Iver

Agent replied · 24 August 2024

Thank you for the 4-star review! Your feedback encourages us to strive for excellence! Best wishes, Rowan - Marketing Team

5/5

Google

Rating only, no written review.

Samira · 3 August 2024 · Oakwood Estates Iver

Agent replied · 24 August 2024

Your 5-star review is greatly appreciated! Thank you for recognizing our efforts. We're committed to maintaining this level of service. Regards, Rowan - Marketing Team

5/5

Google

Rating only, no written review.

Tracie · 3 August 2024 · Oakwood Estates Iver

Agent replied · 24 August 2024

We are overjoyed to receive your 5-star rating! Thank you for choosing us and for sharing your positive feedback. We're here to serve you excellently. Warm regards, Rowan - Marketing Team

5/5

Google

Kate was helpful, kind and knowledgable about both the property and the area.

Stewart · 3 August 2024 · Oakwood Estates Iver

Agent replied · 24 August 2024

Thank you for the outstanding 5-star review! We are delighted that you had a remarkable experience with us. We are committed to your satisfaction. Best regards, Rowan - Marketing Team.

5/5

Google

Kane Taylor of the Langley branch is one of the best estate agents I’ve come across in terms of honesty, experience, knowledge & advice. Top man.

Sunny · 27 July 2024 · Oakwood Estates Slough (2 Clayton Parade)

Agent replied · 26 August 2024

We are thrilled to receive your 5-star rating! Thank you for taking the time to share your experience with us. We look forward to serving you again soon. Best regards, Rowan- Marketing Team

5/5

Google

A very professional approach leading to the successful sale of our property. Kane and team were excellent. Highly recommend.

Anil · 27 July 2024 · Oakwood Estates Slough (2 Clayton Parade)

Agent replied · 26 August 2024

We are so grateful for your 5-star review! Thank you for sharing your experience. Warm wishes, Rowan - Marketing Team.

5/5

Google

Josh and Edward are a credit to the industry. I wanted to move rented at short notice due to work and they let me do it with no quibbling and they finalised return of deposit hassle free and relet the property quickly I see so the landlord I guess is happy too.

EM · 27 July 2024 · Oakwood Estates Slough (2 Clayton Parade)

Agent replied · 26 August 2024

Dear EM, Thank you for your five star review and feedback we really appreciate it and will feed back to Josh , Edward and the team . Kind regards Elle Godfrey - Marketing Team

5/5

Google

We would like to thank Chantelle Lumley for helping us with the purchase of our home.She is very proactive,always chasing up things right from day one. Thank you to the whole team once again. Will definitely recommend.

Juwela · 27 July 2024 · Oakwood Estates Slough (2 Clayton Parade)

Agent replied · 26 August 2024

Thank you for the fantastic 5-star review! Your feedback encourages us to strive for excellence! Best wishes, Rowan - Marketing Team

1/5

Google

Extremely unprofessional. I was scheduled to move into my property on June 6, but the date has been repeatedly postponed. Despite providing all requested documents promptly, they ignored my emails for days. They were fully aware that my current lease is ending, leaving me at risk of homelessness but they still seemed unwilling to work with me. On top of that my agent Abby appeared uninterested in my case, making the entire interaction feel unprofessional and awkward, as if she didnt want to deal with me. To make matters worse, they refused to return my holding deposit - the money i desperately need right now, given that i dont have a place to stay. Overall, it was a terrible experience, avoid at all cost.

Predrag · 27 July 2024 · Oakwood Estates Slough (2 Clayton Parade)

Agent replied · 26 August 2024

Dear Mr Markovski Thank you for taking your time to leave this review. Unfortunately your review does not show the account of events that we have on our side. When we were going through referencing with you, you provided us with your old contract of employment which was not able to have passed referencing with the information provided within this. We tried to chase you multiple times to provide us with the new contract of employment which you didn’t do and said it would be impossible to do so. We also offered you one of the cheaper rooms that would have been able to get you through referencing with the old contract of employment but this was rejected by yourself. We tried every way possible to get you through referencing but were not provided the information needed from you to do so, because of this we could not proceed as you were not willing to assist in matters to secure you a property, as per the terms agreed by yourself the holding deposit in that case is nonrefundable. We cannot see any delay in response to you apart from one day which Abby was off unwell, you did have the office line and could have called in to discuss with another member of staff on this one occasion. Every potential tenancy for us is equally important which is why we took so many steps to try and get yours across the line, we are committed to ensuring we give every tenant the benefit of the doubt and try to find solutions to problems. However when we are not provided with what we require to get you through the referencing process with a third party, the tenancy could not proceed without us having your employment verified. Should you have the requested information we can try to assist you in finding another property and start a fresh slate, if this is the case please contact us directly on - 01895 379348 Kind Regards - Rowan - Marketing Team

A review that appears on several offices' pages is shown once. We leave out reviews that name another agent.

Questions about Oakwood Estates

Which Oakwood Estates office has the most reviews?

Iver has the most, with 785 reviews rated 4.9 out of 5, followed by Slough (39 High Street) with 361.

Where are the Oakwood Estates offices?

The five Oakwood Estates offices, by town:

Has Oakwood Estates won any awards?

Yes. In The Trusted Agent 2026 awards, Iver won Platinum, Slough won Gold and three more branches won awards.

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and up to 3 trusted local agents will be in touch.

What do you need help with?

Reviews may appear on more than one platform.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent