★★★★★ 1/5
GoogleAvoid this agency, they will share your data straight away to the (Ashtons concierge and they will call you to say your 99% accepted and he wantsto help .) And they make Internet contacts in your name without your approval. Also they are looking to take 1 week payment and than they reject you for some small reasons. ( i got evidence for what I'm saying they have used my name for contracts ) be aware This is bad for Landlords too. I had a very bad experience with them as trying to let 1 of their houses.
they called me after leaving this review and offered me half of the money to delete this review. I HAVE REFUSED because that's Corruption .
Tony · 19 September 2022 · Ashtons Estate Agency Redbourn
Agent replied · 25 May 2024
Hi Tony,
We are, of course, very disappointed to see your feedback above.
I have spoken with the team looking after this property, and I have been informed that, in this instance, your application failed the references process which is why the landlord decided to not proceed. We apologise for any disappointment caused.
The Ashtons Concierge service is a strictly ‘opt in’ service. When prospective tenants click ‘yes’ when prompted via our Portal, the team will only then get in touch regarding this additional service.
We have investigated with the concierge team, who did indeed discuss broadband options with you, and once a provider was selected by yourself, explained that the next step would be a secure payment link from the provider directly, to complete once the let was confirmed and a move-in date secured. To confirm, the order cannot be processed, and no contracts are made before the payment link is sent.
Our Senior Lettings Associate Colin called in response to your initial review in order to explain the process again and why your application had been unsuccessful. As a gesture of goodwill, a partial refund of your holding deposit was offered. We would like to make it very clear that this offer was unrelated to your review.
Ashtons’ upmost priority is building relationships with our clients, and we would be happy to discuss any further concerns you have. If you would like to discuss, please don’t hesitate to get in touch.
Many thanks, the Ashtons team.
★★★★★ 5/5
GoogleAll our thanks to the whole of the Ashtons Team at Harpenden for their great support, dedication and professionalism in selling our house. With a one-off, unique designed home appealing to a small market audience, the Ashtons Team …
JTX · 16 September 2022 · Ashtons Estate Agency Harpenden
Agent replied · 16 September 2026
Thank you so much for taking the time to leave your 5* review Jan. I will pass your kind words on to the team, who will be absolutely delighted! Wishing you the very best in your new home, the Ashtons team.
★★★★★ 1/5
GoogleMy very honest review was initially posted on the wrong branch's website and I have reposted the same review on the Welwyn Garden City branch who host the asset management team. KO
Sandgross · 1 September 2022 · Ashtons St Albans
Agent replied · 29 April 2023
“We are disappointed to have received this feedback after the Asset Management team dedicated so much effort to negotiating a full deposit refund for you at the end of the tenancy and dealing with various maintenance issues during your stay at the property. We have not charged you for any of the landlord’s repairs and have extended good will in various ways to try and make your stay as comfortable and stress free as possible. Should you wish to continue the conversation with Jamie Newson-Love then please reach out to him directly.”
★★★★★ 1/5
GoogleI rented a 2 bed flat in St Albans and recently terminated. It would have been zero star rating if not for the likes of Jamie Newson-Love's professionalism from start to finish. My low rating relates to my experience with the asset management team who are located in the Welwyn Garden City branch and not St Albans. A bunch of headless chickens who do not bother reading the tenancy agreement. Floating in the air in your apt for the duration of your tenancy, does not guarantee a return of your deposit as they will find ways to encourage the landlord to retain it. As a tenant, do not expect any customer service (in fact, it's borderline disdain), and they are a 'black hole' for effort if you try to engage. What you can expect is a terse and obtuse responses from their head of lettings (when they engage).
Don't be alarmed to get invoices sent to you when you raise maintenance issues, especially when it relates to serious statutory repairing obligations. I reported an electric bulb exploding with evidence, which could have caused serious injury. After the electrician attended, the invoice was sent to me for payment, because in their opinion, it required a simple light bulb change. It was no point trying to resolve this with the head of lettings either, as he was aggressive and threatened to deduct from my deposit if I did not pay. I blatantly refused to pay for the invoices and was prepared to settle in court.
Do not be alarmed when you rent an unfurnished flat and are informed at the end of your tenancy that you will be charged to replace furniture. Ashton's say they were take instructions from the landlord. In effect, the landlord had asked them to defraud me and they complied.
Finally, do not be alarmed if the landlord attempts to charge you for removing a toilet brush (not drilled into the wall), after she has sold the flat. She had no intentions of moving back in or reletting. I have not made any of this up and was happy to see the back of Ashtons, asset management team. I had to fight hard to get my full deposit back.
I was able to get a my full deposit back as ultimately, I paid rent in full and caused no damage to the property. KO
Sandgross · 13 August 2022 · Ashtons Estate Agency Welwyn Garden City
Agent replied
We are disappointed to have received this feedback after the Asset Management team dedicated so much effort to negotiating a full deposit refund for you at the end of the tenancy and dealing with various maintenance issues during your stay at the property. We have not charged you for any of the landlord’s repairs and have extended good will in various ways to try and make your stay as comfortable and stress free as possible. Should you wish to continue the conversation with Jamie Newson-Love then please reach out to him directly.
★★★★★ 1/5
GoogleRating only, no written review.
Lisa · 29 July 2022 · Ashtons London
Agent replied · 29 July 2023
Hi Lisa, so sorry to see a 1 star review. I’ve just checked with the team and we can’t see your details within the branch. Would you mind emailing me at hello@ashtons.net so I can investigate your experience. Thanks, Kristian
★★★★★ 5/5
GoogleWe recently sold our family home through Ashtons. Adam & Nick were always professional and great throughout the whole process. Excellent communication and accommodated the time difference, since we live abroad.
Many thanks.
Dani & Brian
Dani · 29 July 2022 · Ashtons London
★★★★★ 2/5
GoogleIt's an estate agent
Matt · 14 July 2022 · Ashtons Estate Agency Welwyn Garden City
Agent replied
Hi Matt,
We are, of course, very disappointed to see your review above. We would very much like to get in touch and understand why your experience with Ashtons wasn’t more positive. Please don’t hesitate to contact our Welwyn Garden City office on 01707 331100, our Associate Director Richard Fossey would be happy to discuss in further detail. Many thanks, the Ashtons team.
★★★★★ 5/5
GoogleA professional, efficient and reliable agent and all the while being friendly and personable too, the whole way through the company in Welwyn Garden City. I have not found a fault in the whole process with them. Very much recommended.
Jon · 14 July 2022 · Ashtons Estate Agency Welwyn Garden City
Agent replied
Hi Jon, just a quick message to say we really appreciate your feedback. We pride ourselves on our first-class service and personal approach and it's fantastic to hear the whole team at Welwyn were able to support you on your move journey! We do hope to work with you again.
★★★★★ 5/5
GoogleRating only, no written review.
Toby · 24 June 2022 · Ashtons Estate Agency Harpenden
Agent replied
Thank you so much for your 5* rating Toby - it's made our day!
★★★★★ 5/5
GoogleGreat holistic service from Colin and his team. From marketing the property to getting great tenants they made the process simple. Quick turn around times and very responsive to requests. If you wish to rent your home I recommend Colin and the team - they’ll help make the process straightforward . Thanks
Bradley · 14 June 2022 · Ashtons Estate Agency Harpenden
Agent replied
Many thanks for taking the time to leave your review for our team Bradley. We love to hear feedback from our landlords and we're so pleased to hear that Colin and the team were able to make your experience a positive one! All the best, the Ashtons team
★★★★★ 5/5
GoogleAshton on every occasion we have used them have been very professional and helpful - its always pleasant to deal with themPositiveProfessionalism
Terry · 5 June 2022 · Ashtons Estate Agency Welwyn Garden City
Agent replied · 4 June 2024
Many thanks for the fantastic feedback Terry - we look forward to working with you again in the future.
★★★★★ 5/5
GoogleGreat holistic service from Colin and his team. From marketing the property to getting great tenants they made the process simple. Quick turn around times and very responsive to requests. If you wish to rent your home I recommend Colin and the team - they’ll help make the process straightforward . Thanks
Brad · 27 May 2022 · Ashtons Estate Agency Harpenden
Agent replied · 27 May 2023
Many thanks for taking the time to leave your review for our team Bradley. We love to hear feedback from our landlords and we're so pleased to hear that Colin and the team were able to make your experience a positive one! All the best, the Ashtons team
★★★★★ 5/5
GoogleMy fiancee and I cannot speak more highly of the service we have received and are still receiving from Ashtons Harpenden, and more specifically from Colin Hickey.
Colin has been brilliant and refreshing to deal with! From the start of the process of letting a new property via them it has been a pleasure, hassle free, extremely responsive and helpful and nothing is too much trouble, this is so reassuring following what was a previous nightmare of an experience with a so called "reputable" estate agent in the area.
Thank you Colin, and Ashtons Harpenden!
C · 15 May 2022 · Ashtons Estate Agency Harpenden
Agent replied
Thank you so much for taking the time to leave us a review. Feedback from clients is so important to us and we're absolutely delighted to hear that your experience with Ashtons was a positive one and that Colin, Chloe and the team were able to help you with your move. We do hope to work with you again in the future. All the best, the Ashtons team.
★★★★★ 5/5
GoogleWe had an absolutely fantastic experience with Ashtons St Albans in securing a property to rent under time pressure. Sandy was our contact and we could not have asked for anyone more helpful, responsive, and pleasant to work with. The process was extremely efficient and took less than a week from offer to signing which we really appreciated. We would definitely use Ashtons St Albans again and have no hesitation in recommending it to others.
Andreia · 29 April 2022 · Ashtons St Albans
Agent replied · 29 April 2023
Many thanks for taking the time to leave your review for our lettings team Andreia. We love to hear feedback from our clients and we're so pleased to hear that Sandy and the team were able to make your move journey a positive one! All the best, the Ashtons team
★★★★★ 5/5
GoogleAshton on every occasion we have used them have been very professional and helpful - its always pleasant to deal with them
Terry · 22 April 2022 · Ashtons Estate Agency Welwyn Garden City
Agent replied · 7 February 2025
Many thanks for the fantastic feedback Terry - we look forward to working with you again in the future.
★★★★★ 4/5
GoogleRating only, no written review.
Chris · 22 April 2022 · Ashtons Estate Agency Welwyn Garden City
Agent replied
Thank you for taking the time to leave your feedback Chris - it's much appreciated.
★★★★★ 5/5
GoogleSophie at Ashtons is amazing, lovely to deal with and knowledgeable !
Jasmine · 22 April 2022 · Ashtons Estate Agency Welwyn Garden City
Agent replied · 1 June 2024
Thanks for the wonderful review Jasmine - we'll be sure to pass your kind words on to Sophie and the team, who will be delighted to have been able to help!
★★★★★ 5/5
GoogleWould highly recommend! Sophie Healey has been fantastic, very responsive and polite. A real professional.
Sam · 22 April 2022 · Ashtons Estate Agency Welwyn Garden City
Agent replied
Thank you for your 5* review Sam - we couldn't agree more about Sophie, she's a true gem in the Ashtons team, and we do hope to work with you again in the future. Wishing you all the best in your new home.
★★★★★ 5/5
GoogleJust exchanged, what a great team! From the time we came in to chat about selling the house all the way through to exchange they have been really responsive, professional and helped us every step of the way. Highly recommend if you are looking to sell your house.
John · 22 April 2022 · Ashtons Estate Agency Welwyn Garden City
Agent replied · 26 May 2024
Hi John, just a quick note to say thank you for leaving us a review. We're so pleased the team were able to make your move journey a positive one and we do hope to work with you again in the future! Thanks again, the Ashtons team.
★★★★★ 5/5
GoogleA professional Agent, who were Friendly, and above all - kept us informed of the next steps of the moving process, together with communicating with solicitors etc. Would highly recommend. 'Thank You' Richard & Sam.
Our whole moving experience went smoothly with Ashtons.
Anne · 22 April 2022 · Ashtons Estate Agency Welwyn Garden City
Agent replied · 23 June 2024
Hi Anne, we just wanted to say a huge thank you for taking the time to share your feedback with us. It's made out day to hear that we were able to make your move journey a smooth and stress-free one and we wish you all the very best in your new home!
★★★★★ 5/5
GoogleI would like to thank the team at Ashtons for keeping us in the loop and being professional at all times. They were there to reassure us and to make sure that the sale was a smooth process! Best wishes
Fabio · 22 April 2022 · Ashtons Estate Agency Welwyn Garden City
Agent replied
Hi Fabio. Thank you so much for your 5* review of Ashtons. We're so pleased to hear that the team were able to make your sale journey as smooth as possible and we hope to work with you again in the future!
★★★★★ 5/5
GoogleI would really recommend Ashtons as an estate agent. I've rented a property through them and their 'after-sales' service has been as good as the initial help during my property search. They walk you through everything clearly and are always pleasant. Thanks especially to Chloe and Sophie for their above and beyond service!
Stuart · 22 April 2022 · Ashtons Estate Agency Welwyn Garden City
Agent replied
Hi Stuart - thank you so very much for taking the time to leave your review. We're absolutely delighted to read your feedback!
★★★★★ 5/5
GoogleWe found Ashtons to be professional and very good at keeping us in the loop with any and all updates
Georgia · 22 April 2022 · Ashtons Estate Agency Welwyn Garden City
Agent replied
Hi Georgia and thank you so much for your review - we really appreciate you taking the time to share your experience with us!
★★★★★ 4/5
GoogleRating only, no written review.
Mark · 22 April 2022 · Ashtons Estate Agency Welwyn Garden City
Agent replied
Hi Mark, thank you very much for taking the time to leave your review. It's much appreciated.
A review that appears on several offices' pages is shown once. We leave out reviews that name another agent.