Every review we hold for the Acton office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 4/5
The Trusted Agent LandlordWilmari Wilsnach
Wilmari is patient and professional. She always responds my questions timely. She helped me to renew the contract and referred to appropriate parties for some questions which are out of her responsibility. She is a credit of Life Residential.
Yuen · 8 November 2016
Agent replied · 9 November 2016
Thank you for giving Wilmari such positive feedback Yuen. We're happy we could help and we'll endeavour to continue exceeding your expectations.
★★★★★ 5/5
GoogleMy flat mate and I were assisted by Bruce. He was kind enough to book a viewing with us very quickly.
He explained everything so well, ahead of the viewing and after the booking.
He gave sufficient assistance on all the steps we needed to take to take to get our offer approved and tenancy agreement signed. I am extremely pleased with his service.
Mathapelo · 8 March 2023
Agent replied
Thank you for your feedback! We are pleased to hear you’re happy with the service provided by our team.
★★★★★ 5/5
The Trusted Agent TenantClear, regular communication and very helpful
Had a very smooth process of renting a new apartment through Shadey at LIFE. He was constantly available and provided regular updates throughout the process. I would definitely recommend him. It made the whole process a lot less stressful.
David · 3 October 2016
Agent replied · 3 October 2016
Thank you very much for giving us such a good word David - we're happy we could help and we'll endeavour to continue exceeding your expectations.
★★★★★ 5/5
The Trusted Agent TenantPerfect experiences in all kinds of matters with Life Residential. Kenneth is my property manager, he is doing an excellent job.I am very pleased with the services I received from him and would definitely recommend the agent to anyone.
Zhang · 19 April 2016
Agent replied · 19 April 2016
Thank you for your feedback. We are happy you're pleased with our services and we'll continue exceeding your expectations.
★★★★★ 4/5
The Trusted Agent LandlordRenewal of tenancy
We are satisfied with the service provided by Geri Georgieva. We have found her very efficient in negotiating with our tenant over a recent renewal of tenancy. She has also been prompt in preparing the documents for the renewal.
M · 8 March 2016
Agent replied · 9 March 2016
Thank you for such a positive feedback. We're happy we could help and please let us know if we could of any further assistance.
★★★★★ 1/5
FacebookThe worst agency and customer service I have ever experienced with an agency, one of the associates Harry Free who we were trying to rent an apartment with was rude, mislead us and the landlord with his terrible communication after they accepted an offer despite me having A CCJ - he refused us as tenants on the last hour of our holding deposit Period.. we believe we were treated unfairly and with the comments he made to my girlfriend were harassing and disrespectful... this will not stop here as agencies like this should be held accountable for their actions otherwise they will go on and on .... luckily we did not end up going to an agreement with this agency as it would have been the worst - AVOID THEM!
Fadi · 30 September 2020
Agent replied
Hi Fadi, thank you for your feedback. We're sorry you're unhappy with the service provided, this is not what we want at all. We have spoken with the agent in question and also his manager to clarify some of your claims. It's understood that after claim…See more
★★★★★ 1/5
GoogleIf only there was an option to give 0 stars.
I rented my new flat in Harrow via Life Residential who managed the property for mere 16 months, on and off the tenant was late to pay the rent and I had to chase Life Residential for the money, sure, happens. The real problems came towards the end of the tenancy, with the tenant suddenly leaving the country and leaving the property pieces. None of the issues were reported to me, despite numerous inspections done by the agents from Life, I was told about fire alarms which were removed by the previous tenant but no further inspection was made.
After the contract ended with Life, I’ve inspected the property myself. The dishwasher was completely broken, and the fire alarm system was destroyed by the previous tenant with number of cables cut going in to the mains. Bear in mind this was a brand new flat. I ended up incurring almost £2500 in contractor fees fixing the problems left by previous tenant.
Number of charges that were responsibility of Life Residential, such as council tax for a short period between the handover process didn’t go to the appropriate parties and months later, without my knowledge of the issue Life Residential asked me to cover a loan which at that point got sold off to a collection agency, yet 16 months before I paid the initial charge as per the invoices. The mess in your paperwork is abysmal, it’s actually a joke.
Ruobing · 29 September 2020
Agent replied
Hi Miss Wang, thank you for leaving feedback for LiFE Residential. We are sorry to hear this, it is not what we want at all. We would like to look into this for you: as such, a team leader has attempted to give you a call and has also sent a follow up email.
Kind regards,
LiFE Residential
★★★★★ 5/5
GoogleWe were very happy dealing with Bruce and Kristina as tenants, they helped to guide us smoothly through the process even though we had a short time frame to secure the property. Very professional.
George · 8 February 2020
Agent replied
Hi George, thank you for your feedback on Bruce and Kristina, great to hear that they assisted you in navigating your property search!
★★★★★ 5/5
GoogleLIFE Residential has made my searching for a place in London extremely easy and everyone involved in the process has been very professional and approachable. Special thanks to Maggie whose quick responses are always helpful.
Mihaela · 4 September 2019
Agent replied
Hi Mihaela, thank you for your review. We are delighted to hear that LiFE made searching for a home in London go smoothly and that our team were approachable for you.
★★★★★ 5/5
GoogleI recently moved into a new apartment and I am really pleased with the service I received from Life Residential till date. From the word go, Amrita Rathod (the letting agent) was on top of everything that requires attention and guided me through all the steps very efficiently. Throughout the process I never had a issue with getting any doubt clarified and always the response was on time. On the day of moving everything was in place and on time. All the documents was right in my mailbox as promised and it felt really nice when I saw a small welcome note from Amrita in the key set envelop. She did call me again on the day after move and enquired about if everything is ok at my end and if I need any further support. All seems too perfect and timely till now and I do hope my stay in this new apartment and further communication with Life Residential will remain as smooth as it is now.
THANK YOU TEAM LIFE RESIDENTIALPositiveResponsiveness, Professionalism
Saikat · 25 August 2020
Agent replied
Hi Saikat, thank you for your feedback on Amrita. We're really pleased to hear you found the rental process with us smooth and efficient, we hope you are enjoying your new home!
★★★★★ 5/5
GoogleIt was a really nice experience working with Life residential and Szilvia Nemeth was really helpful and cordial throughout the entire process with her swift responses and sincerity. Thanks for all your support.
Mahesh · 8 May 2020
Agent replied
Hi Mahesh, thank you for your feedback. We're pleased Szilvia has been on hand to support you throughout.
★★★★★ 5/5
GoogleIt is a second time when I had the experience of renting the property via Life Residential. I highly recommend using that agency due to its effective managing clients' expectations, high speed in responding to any kind of requests, and wish to be helpful. Special thanks to Lettings Manager Vanessa and Property Manager Emily.
Paul · 18 June 2022
★★★★★ 1/5
FacebookMy worst experience by far as tenant. Try to avoid this agency if you can.
I have been living in England since 7 years ago, in 6 different rental properties. This has been by far my worst experience ever.
I would have plenty of things to say about them, but I will limit myself to just a couple of them, which I consider the most annoying.
We have been left for more than 3 months with a leakage in the bathroom. Although we constantly chased them to have this issue fixed, their disorganisation and carelessness led us to live with buckets to collect the leaked water from the ceiling, for months. This situation pushed us to the edge, and we were thus left with no other choice than finding another rental property somewhere else (during the Covid-19 lock-down!).
Ones we luckily found a new place (where we can now finally live comfortably, with no risk in the bathroom!), their check out process has been awful. They started making up problems to reduce money from our deposit. They asked us to leave the keys in the house based on the current social distancing regulations. However, the key of the balcony which was on the key ring has disappeared (naiveness of us for trusting them and not taking a photo or having an eye witness for this). Eventually, we have been charged more than 200£ to change the lock! I personally left both set of keys in the flat on the kitchen working surface. However, they claimed that the balcony key had disappeared from both key rings(!), and asked me for a picture that could prove my version.
Surprisingly enough, even contacting their manager did not lead to any resolution. They just keep saying "We will be contacting you soon", which obviously it never happens.
As I already mentioned, there are plenty of other things that they did to us, but I am not going through them here, for the sake of time.
Luca · 10 August 2020
Agent replied
Hi Luca, thank you for your feedback. We're sorry you're unhappy with the service provided, this is not what we want at all. It's understood the leak which you mention above actually came from the property above, unfortunately, each time we reached out…See more
★★★★★ 4/5
The Trusted Agent TenantBilash is an experienced Property Manager, who sets the priorities and solves the issues very fast. She is also a kind person and treats her customers with respect. It is nice to have her as my Property Manager.
ZZ · 20 December 2016
Agent replied · 21 December 2016
Thank you for giving Bilash such positive feedback ZZ. We're happy we could help and please let us know if we can be of any further assistance.
★★★★★ 5/5
The Trusted Agent TenantSuper Helpful!
Geri has been super helpful in renewing our contract, getting back to me very promptly with any answers I have needed. Building a quick rapport with myself she's very quickly understood our needs and met all of them.
Daryl · 11 May 2016
Agent replied · 11 May 2016
Thank you for such a positive feedback. We're happy we could help.
★★★★★ 5/5
The Trusted Agent TenantEfficient, quick responder and diligent
Mathew is an excellent agent and always responds to our queries promptly and swiftly. We know we can always rely on him to provide a quick solution for our queries and he always provides us with regular updates.
Danielle · 15 April 2016
Agent replied · 18 April 2016
Thank you for such a positive feedback. We're happy to have you as a client.
★★★★★ 5/5
The Trusted Agent LandlordActing for the best interest of both parties
Joe is able to negotiate a deal acceptable to both the landlord and the tenant. This is important for keeping the ball rolling by saving each party's time and money. This is a right balance, well done, Joe.
Angus · 25 November 2015
Agent replied · 30 November 2015
Thank you very much for your kind review. We really appreciate your comments.
★★★★★ 5/5
GoogleExcellent agency that is always available for any queries & everyone is ready to help - especially Michael Mushota who takes ownership of any issues and sort things out in the most efficient way.
David · 28 August 2019
Agent replied
Thank you David for the review.
★★★★★ 4/5
The Trusted Agent TenantAlla has been very efficient with responding to our queries.
I think Alla has been really professional and efficient as our property manager so far and any problems which we raised with her have been quickly resolved. It also helps that she is responsive to our emails.
Toni · 19 January 2017
Agent replied · 20 January 2017
Thank you for giving Alla such positive feedback Toni. We're happy to have you as a client.
★★★★★ 5/5
The Trusted Agent LandlordOverall a quick, stress free process
Being a Non-resident Landlord I relied on Sam and the Life Residential team to find tenants and ensure that the apartment was tenant-ready.
Sam made the process smooth and easy for me the long distance not withstanding.
Dorcas · 24 November 2016
Agent replied · 28 November 2016
Thank you for your kind review Dorcas. We are thrilled you decided to let your property with us and that you are happy with our service.
★★★★★ 5/5
The Trusted Agent LandlordPolite and very informative
. Thank you Lord for your Generous help in finding a suitable tenant for my apartment and for keeping me informed of the situation day to day..
As its been know to be said, "Thank the Lord"
Ravin · 28 September 2016
Agent replied · 29 September 2016
Thank you for your kind feedback Ravin. We are glad we could help and please let us know if we can be of any further assistance.
★★★★★ 5/5
The Trusted Agent LandlordLife residential
Eduard was excellent in explaining the procedure and found a suitable tenant quickly. He was easy to get hold of and returned calls and messages promptly.. I have no hesitation in recommending Life residential and especially Eduard.
Jaswant · 1 August 2016
Agent replied · 2 August 2016
Dear Jaswant, thank you very much for your kind review. We're glad you're pleased with our services and we'll continue exceeding your expectations.
★★★★★ 5/5
GoogleFrom my time inquiring with LiFe Residential, I was liasing with Bruce. He was super helpful and responsive, and even helped me arrange a last minute viewing to match my own schedule. I was later set up to view a property with Harry, and he was a real professional too.
Unfortunately, we decided to proceed elsewhere (not to their fault), but my time with these guys have been smooth sailing. Hats off to you both!
Kyle · 25 June 2021
Agent replied · 27 August 2023
Hi Kyle, thank you for your feedback on the team. We're sorry to hear you went elsewhere, but we're glad you had a pleasant experience with our team! Thanks
★★★★★ 1/5
GoogleTried to charge me £2.6k for small wall damages and cleaning the apartment when checking out. Ended up raising it with MyDeposits and they determined I owed them less than £200 (10% of what they wanted). Avoid Life residential… sneaky agents trying to keep all our deposits
Ben · 17 March 2024
Agent replied · 20 June 2024
Dear Ben, Thank you for your feedback. I understand one of our Property Services Area Managers has been in touch to discuss your experience further and provide further explanations surrounding the deposit process. Please do let us know if we can be of any further assistance. Kind regards Katie, Customer Relations Team
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.