Trusted Agent profile Β· Winchester

Romans Winchester reviews

4.7

β˜…β˜…β˜…β˜…β˜… Excellent

317 reviews across 1 platform

Exchange Square, 27 Jewry Street, Winchester, SO23 8RY

Romans's office in Winchester, at Exchange Square, is rated 4.7 out of 5 across 317 reviews on 1 platform, including 317 Google reviews rated 4.7.

Google logo

4.7 / 5

317

Reviews on Google

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Winchester office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Google

Bought our first house through Romans. Mike Carless was fantastic throughout the process always got back to us asap and was very helpful with any questions. Very grateful for all the help and would definitely use Romans again.

Rebecca Β· 26 November 2019

Agent replied

Thank you Rebecca for your comments regarding our Winchester office, in particular Mike Carless. I am also extremely pleased that we have more than met your expectations in terms of service. Thank you again for your comments and we look forward to being of service to you again at some point in the future. Kind Regards, Mark Wright, Regional Director - Residential Sales mwright@romans.co.uk

1/5

Google

After nearly a year in my flat, i've learnt that the staff at Romans don't care about their customers. Firstly, i was never given codes to the buildings i live in, which seems something fairly big oversight. Secondly moving in i realised the shower had a massive leak and there was also toilet flushing issues, two things again i would assume would have been checked previously (as myself who has worked in an estate agents knows.( However, the biggest problem i have found is dealing with a noisy neighbour. After mainly pleas and sleepless nights, Romans have stated "this is a neighbour issue" and "we can't do anything." I can understand the legality of this, however not so much as once checking in or providing updates with my neighbours estate agents, being told they would move out just as my lease expired, only to be told a week later they wouldn't be (after the lease was signed.) Lack of care, lack of customer care. Myself who suffers with mental health have had many scary nights consisting or nearly going through with suicide with the the countless sleepless nights (and how that affected my work, my lifestyle ect only to be stopped by family members and paramedics.) I am simply appalled by the staff of Romans. I will refuse to use their service again.

Harry Β· 22 June 2021

Agent replied Β· 21 June 2024

Hi Harry Smyth, Thank you for the great review of our Romans Estate Agents Winchester team. It’s fantastic to hear that we could provide you with a great service that you were happy with. We hope we can be of service again in future. Kind regards Romans Estate Agents Winchester

5/5

Google

I couldn't praise the service I have received from Romans more. Particularly the letting agent helping us through the process, Annie. This was our first property after University and we were still looking to share with friends, which made it very difficult to find somewhere which would accept sharers. Despite this, Annie, went above and beyond to support us through the process and was not only unbelievably helpful, she was also very understanding of our position. From start to finish she was bubbly, friendly and gave us some hope of securing a property. Their no deposit option and benefits are also perfect for people in our position who are first time renters. Highly recommend!PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

Tia Β· 22 June 2021

Agent replied Β· 21 June 2024

Dear Tia Daley! Thank you for taking the time to review your recent experience with our Romans Estate Agents Winchester branch. It's pleasing that we could provide you with a positive experience. Don't hesitate to be in touch if you require anything further. Kind regards Customer Care Team

5/5

Google

Lettings Advisor Liam Wray is very helpful and response quickly, value to have 5 stars, big thanks~

Chan Β· 13 April 2023

Agent replied Β· 30 July 2023

Dear Chan Suk Yin Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to … More

5/5

Google

Ceri Evans always provides excellent customer service. She responds to enquiries very quickly and ensures that work that needs to be done is done so quickly.

Jo Β· 13 April 2025

Agent replied Β· 23 December 2024

Dear Jo Turney Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

5/5

Google

Romans are an amazing estate agency. Friendly, helpful and incredibly professional. Charlotte and Mia were sespecially amazing! 5 out of 5 :)

Teej Β· 30 July 2022

Agent replied Β· 30 July 2023

Dear Teej, Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

3/5

Google

Being a first time buyer and a bit daunted by the process,I was impressed with the service provided by'Romans'-especially Lewis Potter, who was knowledgeable and professional πŸ™‚ …

Gordon Β· 30 July 2021

Agent replied

Dear Gordon Thank you for the review of our Romans Estate Agents Winchester team. It’s fantastic to hear that we could provide you with a great service that you were happy with. We hope we can be of service again in future. Kind regards Customer Care Team

5/5

Google

I've had a lovely experience with the Romans when on the hunt for a rental property in Winchester. Pippa Croucher was assigned to all the viewings I've had with the company and she was amazing. While I didn't end up renting a house through their agency, I still wanted to give credit to the countless efforts of the company to assist me and their impeccable service and professionalism.

Kitromili Β· 26 November 2018

5/5

Google

Craig Banbury made finding our first house a breeze, after having an terrible experience with Bridges Craig made the process feel easy. He was pro active and made sure we were constantly updated throughout. Thanks again Craig!

Jane Β· 26 November 2017

Agent replied

Thank you for your kind words and feedback on your recent dealings with Craig Banbury who has had some fantastic feedback already from many homeowners who are keen to use his experience and services in the Winchester market place. Best wishes Louis d'Espagnac, Residential Sales Director.

5/5

Google

I've had a lovely experience with the Romans when on the hunt for a rental property in Winchester. Pippa Croucher was assigned to all the viewings I've had with the company and she was amazing. While I didn't end up renting a house through their agency, I still wanted to give credit to the countless efforts of the company to assist me and their impeccable service and professionalism.

Costas Β· 31 July 2018

5/5

Google

Professional service and follow up. Special thanks to Liam who did a great job finding us a new home. Greatly appreciated!PositiveProfessionalism

K Β· 22 June 2022

Agent replied Β· 21 June 2024

Good afternoon, Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

5/5

Google

We have just had a routine property visit at the property we are renting, and I would like to say a huge thank you to Jo, who completed our first check. Jo was lovely and we were made to feel at ease immediately by her lovely personality. She had an excellent professional approach which enabled the review to be done swiftly with little disruption to our day. 5*PositiveQuality, Professionalism

C Β· 22 June 2022

Agent replied Β· 21 June 2024

Dear, Cathy Pearson, we are very happy we could provide you with a positive customer experience. Kind regards Customer Care Team

5/5

Google

Brilliant service from the sales team in Winchester in securing a flat for us and completing the deal. Matthew G was excellent in communicating with all parties and a pleasure to deal with. Wouldn’t hesitate to approach this office if we required lettings services. Thank you.

Jane Β· 13 April 2024

Agent replied Β· 30 July 2023

Dear Jane Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

5/5

Google

Thank you so much to Liam from Winchester branch for his professional help.

Alex Β· 13 April 2023

Agent replied Β· 30 July 2023

Dear Alex Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

5/5

Google

Romans of Winchester are being very proactive in the search for a property for me.. Mike is in touch as soon as something suitable comes onto the market. He has listened to what I need and doesn’t waste time in alerting me to properties which are not suitable. They are taking care to make sure the whole stressful process goes as smoothly as is possible.

Christine Β· 26 November 2019

5/5

Google

Once again Romans came up trumps! We had a property to sell, and some fretful times as we worked on chain issues. Romans were great, supportive and helpful when we were stressed. Kassandra Hopkins most helpful as was Oliver Worral.

David Β· 26 July 2024

Agent replied Β· 30 July 2023

Dear David Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

5/5

Google

Dani was really efficient had a maintenance issue reported the problem and a contractor Aardvarks was out the next day and fixed it :) 5 stars

Stuart Β· 30 July 2021

Agent replied Β· 30 July 2023

Dear Stuart Mcnee, Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

5/5

Google

Phil has been extremely helpful and does listen and pay attention to your needs. Very grateful to his support.PositiveResponsiveness, Professionalism

Jane Β· 22 June 2022

Agent replied Β· 21 June 2024

Dear Jane Kachika, Thanks for taking the time to leave us a review , we appreciate your feedback All the best, Customer Care Team

5/5

Google

Thank you Ceri for your great communication and help with all matters.

Patricia Β· 13 April 2023

Agent replied Β· 30 July 2023

Dear Patricia, Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

1/5

Google

Beware ! Do not use this company making money out off deposits- unfair and untrue check out report stated I had made fixings in walls totally untrue walls were as I found them. I used their recommended cleaning company at a cost of Β£420.00 Romans stated clean not satisfactory they deducted Β£50.00 from my deposit. In my option unprofessional, slow, ignored many requests to fix feature fire in lounge for the whole of the 13 months they did nothing. Paying just under Β£2000.000 per month not sure why any property would have poor quality carpet in a bathroom/toilet they deducted more money because of small stains caused by bleach. Having visited Winchester office twice , emailed many times the facts and truth have been completely ignored. Paul Collins

Paul Β· 26 November 2019

Agent replied

Hi Paul, we're really sorry to hear of the negative experience you have had with Romans. We set very high standards for ourselves within our business and take it very seriously when these are not met. I have had the opportunity to discuss your review with Georgina Stickland the Property Manager who you have been dealing with recently but also review your Tenancy record and notes on our system. I can appreciate why you may have been disappointed to learn that the Landlord was looking to put forward proposed deductions to the deposit; at the end of your tenancy an independent check-out report was conducted by Oakley Jane which noted there were some items which fell under your responsibility as Tenant and these were identified after comparing the check-out report with the Inventory prepared at the beginning of the Tenancy. I am aware that you did use one of our recommended cleaning companies to conduct an end of Tenancy clean at the property although sadly the check-out report noted there were some oversights within this clean and I can acknowledge may have been frustrating to establish, as previously relayed by Georgina as the arrangement of works was made between yourself and the cleaners any concerns with the standard of work would need to be discussed directly between you. For the sake of clarity as highlighted within the Tenancy Agreement we hold the deposit as Stakeholder for the duration of the Tenancy as instructed to by the Landlord, due to our position as Stakeholder this means the deposit cannot be released without the written consent of both Tenant and Landlord, this means that at this moment in time nothing has actually yet been from your deposit as we do not have your agreement to the proposed deductions that have been put forward; Georgina is currently in the process of releasing the undisputed funds from the deposit back to you. If you do not wish to agree with the proposed deductions then as was a company let you would need to pursue this matter through the small claims court. In respect of your comments surrounding the fire feature within the property I can understand why you would be disappointed that this matter was reported but not dealt with during the Tenancy. The first time I can see an issue with the fire was brought to our attention during the Tenancy was in April alongside a boiler issue being reported, Lorraine Lowe who was the property manager at the time instructed a contractor from Gair Gas to look at both of these issues; Gair Gas advised that the fire had been capped off as a thermocouple was required, the remote needed replacing and it needed to be service. This information was passed onto the Landlord to see how they wished to proceed but cannot see we received any instruction. In our role as managing agent we are able to bring repairs to the attention of the Landlord but ultimately act under their instruction and so would not have been able to undertake works to the fire without their authorisation, I would like to offer our apologies if this was not explained to you at the time. After taking into account my points above I do not believe we have acted incorrectly however would like to offer our sincere apologies that you felt the service you received fell below the high standards we expect of Romans. We appreciate you taking the time to bring this matter to our attention, we have taken on board all of the comments you have made and can assure you that all feedback is taken most seriously. If you would like to discuss this further then please do not hesitate to contact me at jgilliland@romans.co.uk Kind Regards, Joe Gilliland Customer Care Manager

1/5

Google

Take heed! Remember they are lettings agents!! If you are renting a property through them be overly pedantic on your check in report, make a note of absolutely every minutiae and of course document with plenty of photographs. Do not carry out any work yourself even if you are trying to be helpful and making good damage that was already there. It is worth reporting even the tiniest problem, be prepared to chase them a lot. We were without a shower for several weeks. It's a shame because at the start they looked to promising, not in the end though. I guess that's why there is a move to circumvent traditional lettings agencies. I note that another reviewer has had exactly the same problems as us...

Blair Β· 26 November 2019

Agent replied

Hi Blair, we're disappointed to hear of the negative experience you have had with the Romans team at Winchester. it can be evidenced that the co-tenant from your Tenancy has also voiced similar concerns within another review which I have been in contact with them about and attempted to address their points. As explained to your co-tenant I do not believe Romans have acted incorrectly as we are instructed by the Landlord to hold the deposit as Stakeholder for the duration of the Tenancy. This means that we are unable to release the deposit without written agreement from both Tenant(s) and Landlord. I feel it important to highlight that deposit deductions were proposed on behalf of the Landlord after we compared the independently conducted Inventory from the beginning of the Tenancy to the independently produced check-out from the end of the Tenancy. Due to the issues you have experienced you have mentioned that other tenants should make note of anything they notice within the check-in report; this is encouraged as it helps assist with the check-out process and within the disclaimer of the Inventory you were provided at the beginning of the Tenancy you were reminded that it is your responsibility at the start of the tenancy to point out any specific discrepancies on the Inventory. In regards to your points about conducting repairs yourself it does mention within your tenancy that any defect should be brought to the Landlord or agents attention immediately and that a tenant would only be expected to make good defects which have been caused by the Tenants. It can be evidenced that you have now agreed with the proposed deductions to the deposit. If you did not agree with the deductions that were put forward then you did have the option to raise a dispute with the TDS which we did suggest to your co-tenant that you do and provided the deadlines for you to do so. If you wish to discuss this further then please contact me at jgilliland@romans.co.uk. Kind Regards Joe Gilliland Customer Care Manager

1/5

Google

Poor communication, do not send information when say they will. Kept changing times of arranged appointment. Stated would let us know if someone else put in an offer. Going through the paperwork, they suddenly turned around and said it has now been let. Causing us to loose out on another property we were interested in. If u want to be messed around please go with these. Also if you are self employed don't even bother, they will discriminate against you.

Sarah Β· 26 November 2019

Agent replied

Hi Sarah, we’re saddened to read your comments about our team at Winchester. We regret to hear that you feel communication from the team was not up to the high standards expected of us, as a business we understand the importance of providing a high level of service to our customers and recognise the role that effective communication has in allowing us to do this, we would like to offer our apologies for any breakdown in communication that you feel was experienced during these matters. From speaking with the team at Winchester they have acknowledged that there was a point where information was requested which was not sent across and we’re sorry that this wasn’t done. I can assure you we do not discriminate against applicants who are self-employed as we are eager to help everyone in their search for a new home. As we market properties on behalf of the Landlord to find tenants we do have to ensure they meet the affordability for rental payments and we have a referencing process in place undertaken by a third party referencing company which allows us to do this. The process in place comprises of financial credit checks as well as obtaining references from current or previous employers which sadly cannot be verified with those who are self-employed . We recognise how important our customers comments are about their experience with us as ultimately it is this which allow us the opportunity to evaluate our service and see how we can improve moving forward. When taking into account the above whilst we recognise there was a slight oversight due to information that was requested not being sent across we do not believe we have acted incorrectly however would like to offer our apologies that you feel the service you received has not met the high standards expected of us here at Romans, should you wish to discuss this then please reach out to us on 01344758596. Kind Regards, Romans

5/5

Google

We have only recently started letting with Romans, but we have so far been very pleased with the service we have received. We were shown around the property by Amber who was very informative and friendly. We expressed our interest and stressed how much we loved and wanted the property. She got in touch with the landlord straight away the next morning and clinched the deal - we are extremely grateful to her for this. We have since been in correspondence with Georgina who has been attentive and quick to respond to queries, for which we are also very grateful. This is the first time we have been let managed and we are so pleased with the timeliness and professionalism of the team.

Cassie Β· 26 November 2019

Agent replied

Hi Cassie Thank you for taking the time to review your recent experience. It's pleasing to read the great comments about Amber and glad she and the team could provide you with an excellent service. We hope to continue to be of assistance. Kind regards Romans

5/5

Google

Everyone at Romans was great. Phil was very knowledgeable, answered all our questions and made us feel totally at ease during our first rental experience. The entire experience was excellent.

Matthew Β· 29 February 2020

Agent replied

Hi Matthew Thank you for the recent 5 star review of our Winchester branch. It's very pleasing to read your comments and we are glad Phil and the team could provide you with a positive experience. We will be sure to pass the feedback on. Don't hesitate to be in touch if there's anything else we can do to assist at any stage. Kind regards Romans

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Romans's Google reviewsLeave Romans a review

Questions about Romans Winchester

How many reviews does Romans Winchester have?

Romans's Winchester office has 317 reviews across 1 platform: 317 on Google.

What is Romans Winchester's rating?

Romans Winchester is rated 4.7 out of 5 across all 317 reviews, and 4.7 out of 5 on Google from 317 reviews.

Where is Romans's Winchester office?

Romans Winchester, Exchange Square, 27 Jewry Street, Winchester, SO23 8RY.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.