Every review we hold for the Wigan office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
GoogleMany Thanks to everyone at NORTHWOOD in Wigan. I have nothing but the highest praise for the friendly, considerate and professional manner with which the sale of my Mother and late Father's house was conducted.
David · 2 January 2019
Agent replied · 31 December 2024
David, I am delighted we were able to assist you and thank you for taking the time to give your feedback. Steve Adams, Director, Northwood (Wigan) Limited.
★★★★★ 1/5
GoogleTHIS IS THE WORST ESTATE AGENT I HAVE EVER DEALT WITH IN RELATION TO RENTING A HOUSE THROUGH THEM.
MOST OF THE TIME WHEN I ASK FOR THINGS TO BE REPAIRED IT TAKES WEEKS UPON WEEKS FOR THEM TO DO IT.
CURRENTLY I HAVE A GATE THAT NEEDS REPAIRING, I REPORTED IT MORE THAN 1 MONTH AGO. THE PERSON WHO CAME TO REPAIR DID A RUBBISH JOB AND THE GATE CAN STILL NOT CLOSE BECAUSE IT'S NOT REPAIRED PROPERLY. WISH I COULD SENT A PHOTO HERE BUT I DON'T KNOW HOW TO.
I CALLED THEM YESTERDAY AND COMPLAINED BITTERLY BUT THEY STILL HAVE NOT DONE ANYTHING ABOUT IT.
I AM A LAND LADY MYSELF AND WOULD NEVER TREAT MY TENANTS LIKE THIS.
I CAN'T WAIT TO FIND ANOTHER HOUSE AND MOVE OUT!
**********************************************
MR. STEVE ADAMS, I UNDERSTAND, IT A BUSINESS, YOU HAVE TO DEFEND IT.....
ESPECIALLY THE MOST RECENT EXPERIENCE. 3 VISITS HAD TO BE MADE TO REPAIR THE GATE BECAUSE THEY KEPT DOING IT INCORRECTLY AND ITS STILL NOT THAT SECURE. IT CAN BE EASILY PUSHED OPEN..........
AMONG MANY OTHER EXPERIENCES
YOUR REPLY OR THE ACTIONS OF NORTHWOOD WIGAN HAS NOT ALTERED THE BAD EXPERIENCES I HAVE HAD.
I HAVE USED NIETHWOOD WIGAN FOR ABOUT 3YRS. DO YOU WANT EVIDENCE? CONTACT ME, I WILL PROVIDE IT.
**********************************************
Percy · 2 January 2020
Agent replied · 31 December 2024
I am sorry to hear that you are not happy with how this matter has been dealt with. I have checked the 4 maintenance jobs you reported in the last 18 months and 2 jobs were completed within 5 days and another job in 4 weeks and this latest one in 5 weeks. Some of the delay in getting jobs completed is down to contractor availability in getting quotes back and then instruction from the landlords and then contractor availability to go to do the work as well as your availability to allow work to be completed which is sometimes a challenge. I am satisfied that the actions we take are not causing unnecessary delays and therefore I feel your feedback about us is unfair albeit I have to accept that sometimes non-urgent jobs are taking a number of weeks to resolve given the logistics of getting quotes, instruction and then completion of the work by contractors.
In terms of the gate, the contractor has sent us photos of when he had completed the repair before the weekend and, compared with the photos that you sent us earlier today, it is clear that further damage occurred which we assume was during the bad weather at the weekend. It appears that the gates may have blown open and blown freely in the wind causing the latest issue that they will not now close again. The contractor has confirmed to us that he will re-attend as soon as possible which should be before the end of the week (if not today). So it is not fair to say you called us yesterday and that we did nothing about it - after your call we contacted the contractor straight away and we had to leave you a message when we went back to you. I agree that the contractor has not been able to stop all of their other work to come and attend to this straight away to get it fixed yesterday but this was not possible for the contractor to do and we felt it inappropriate to call out another separate contractor. So your feedback is correct that you told us yesterday there was a further issue with the gate and as of 10am today it is still not fully resolved but, again, I feel that feedback is unfair in it being critical of our actions.
I am more than happy for you to call to discuss the matter with me and especially if you have more detail / evidence of where our actions have caused unnecessary delay in getting maintenance issues resolved as I would take this feedback very seriously and want to resolve it.
Thanks, Steve Adams, Director, Northwood (Wigan) Limited.
★★★★★ 1/5
GoogleFOR THE LANDLORDS. couple hoping to rent currently renting disregarded almost instantly. Wasn't in formed when rejected had to do our own chasing. Currently bringing in around 30k plus a year and currently renting told we couldn't afford it, didn't even ask if we have savings could very easily afford twice over per month. Take into account young lads if you bet 30 quid a week it'll show on your bank slips they don't like that fair enough but if you smoke or do anything else you'll be fine I think, load of nonsense to say the least I'll give my money elsewhere, feel sorry for landlords who will miss out on rent due to this.
Very clever response below however not accurate at all, I wouldn't hide information from you at all. The fact i spoke to my partner was to ask how to fill the forms out (she used to work in an estate agents) as this Is not my normal practice. In terms of what I can afford a property of £500 pcm is not an issue at all. You asked for 3 months statements I provided them and on mine alone you would see I paid for 2 holidays again not normal practice my car insurance of nearly £900 in full happens once a year Christmas again happens once a years and birthdays for us both both born in January again happens once a year. And thats all from 1 current account no savings asked at all but thank you for agreeing to refunding the admin fee but not 100% accuracy
Johnathan · 2 January 2020
Agent replied · 31 December 2024
Jonathan,
I am sorry to hear that you were not happy with our decision to not accept your application. I am disappointed that you did not give us a chance to talk to you about your dissatisfaction and especially when you were very pleasant to my staff on the telephone and did not raise the issues with them at any time that you have described above (and we were even speaking to you in the hour before the notification we received letting us know that you had left this review).
I personally think that landlords will actually appreciate that we scrutinise very carefully all applications and use all our observations to decide if tenants may or may not be suitable. We will not take a gamble on tenant quality in terms of ability to pay their rent or to look after the property.
In your case, and I of course cannot give out personal information in this public forum, we were made very nervous about your hiding information that you subsequently provided and you and your partner right in front of us were talking about what you should or should not tell us.
Where we grant a tenancy, we are giving tenant(s) access to a high value asset (the landlord's property) and what is a high value financial transaction which could be worth £6,000 per annum or more which, if not paid, puts a landlord at financial risk.
We take our responsibility very seriously before we are happy to recommend or accept a tenancy on behalf of a landlord and if we have reasons to not be happy then we will reject an application. I am sorry that this has happened in your case as your application has been rejected - and we will be refunding your application fee in full.
We have acted in reasonable time - there were 2 working days from the point where you provided all information we needed to carry out our checks to the point where we called your partner to let her know that your application had not been successful. I do not consider this to be unreasonable and we do not call applicants every hour or two to let them know where we are up to, that is true.
It is not at all as straightforward as you have made out - what about a situation where we have someone who earns, say, £50k per annum but has personal expenses of £55k per annum so we decide they cannot afford the rent ... I think most fair minded people would say that it is right we should be nervous about someone's ability to pay the rent. And yet that person could say "I earn £50k a year and Northwood would not accept me as a tenant". This is why landlords are prepared to pay for our service because they expect us to be thorough in our assessment of tenants in all aspects before offering a tenancy which is then a legally binding contract difficult to get out of if things go wrong.
I am happy for you to pick up the telephone and call me to discuss further if there are issues left unanswered.
Steve Adams, Director, Northwood (Wigan) Limited
EDIT: Following your additional comment in response to my comments above, I do not wish to continue this conversation on an open public forum. You are choosing to give very personal details and that is your choice. I will purely add as a final comment that you gave us more than enough reasons to be nervous, not least blacking out a large number of transactions on your bank statements when you originally gave them to us in an attempt to hide an issue - it was very difficult for us to recover our confidence after that action by you regardless of all the other things you might be able to add that you believe supports why you think we should have accepted your application. I re-state my offer that if you call me I am happy to discuss with you. Thanks, Steve.
★★★★★ 5/5
GoogleOur experience buying with Northwood in Wigan was brilliant. Shannon was super helpful, responsive and communicative. All our questions were answered in a timely manner and they kept in touch with all the solicitors to ensure it went through as quickly as possible. We'd highly recommend them!
Julia · 1 January 2023
★★★★★ 5/5
GoogleNorthwood is an estate agent who goes the extra mile in helping with one of the most stressful times of your life - buying and selling your home. Nicola and Jade deserve a special mention and a sincere thank you for their help, communication and attention to detail. I would highly recommend Northwood Wigan and hope to use their services again next year.
Keith · 2 January 2020
★★★★★ 5/5
GoogleWould highly recommend to anyone.
From day one we received productive and constant communication. Kim Fulton was a single point of contact which made things easy. In what can be a stressful time, Northwood have been excellent and have dealt with each enquiry straight away making us feel valued as tenants. Keep up the good work. Thank you to all the team.
Alex · 2 January 2020
★★★★★ 5/5
GoogleWe can't thank Northwood enough helping us secure our first home. A sale that was full or trials and tribulations from the word go, we got continued help and support throughout to finally reach completion. A special thank you goes to Lorraine Langton who helped us agree a very reasonable purchase price and Nicola Hartley who put up with us calling the office constantly and prove to be a key link between ourselves, the seller, mortgage advisors, councils and solicitors.
Thank you to everyone at Northwood for your help!
Jonathan and Georgia
Jonathan · 2 January 2019
Agent replied · 31 December 2024
Jonathan / Georgia, thank you very much for your feedback, I am pleased we were able to give you the support you needed and that it achieved the right result for you ! Steve Adams, Director, Northwood (Wigan) Limited.
★★★★★ 5/5
GoogleI'd like to thank you and all of the staff at Northwood for all of your help over the years. A special mention has to go to Kath, who has been amazing. Her customer service is above and beyond what we would expect from a letting agency. When we had the flat she completed the inspections on her way home so that we could be there, and she has been very helpful and friendly throughout both our tenancies with yourselves. I wouldn't hesitate to recommend Northwood!
Donna · 2 January 2019
Agent replied · 31 December 2024
Donna, thank you very much for your kind words and specific acknowledgement of one of my team members, Kath, (of course I would say that all of my team go above and beyond !). I am pleased that we have been able to enable you to enjoy both of the properties you have rented through ourselves. Kind regards, Steve Adams, Director, Northwood (Wigan) Limited.
★★★★★ 5/5
The Trusted AgentThe whole service from beginning to end was managed superbly by the team at Northwood. They took their time to explain the whole process in detail, answered all of our questions and sold our house at a higher price within the week!!! The whole process took four months and we were updated and supported at every stage. Thank you and we would highly recommend them.
Derek · 9 October 2024
★★★★★ 5/5
GoogleFirst class service from beginning to end.
Kept me updated all through the sale, nice personal touch.
Would not hesitate to recommend. Thank you to Michelle and the rest of the team.
Eclipse12002 · 1 January 2024
★★★★★ 5/5
GoogleExtremeley nice set of Ladies. Kept me upto date and answered any queries quickly. Thanks Scarlett for deaing with my viewing and also Kim who dealt with the paperwork.
Peter · 10 February 2024
★★★★★ 5/5
The Trusted AgentNorthwood has always offered an excellent service that is friendly, efficient and professional. I used them for years as managing agents for my rental property and more recently to sell the property and can vouch for them being the complete package. 12 years of fantastic service, Thank you Team Northwood.
Joanne · 12 April 2022
★★★★★ 5/5
allAgents"Responsive, Professional and..."
Shannon and Kayleigh were responsive, professional and really supportive throughout a lengthy conveyance that demanded perseverance! Cannot fault the Northwood Wigan Sales Team!
Jeannette · 28 May 2024
★★★★★ 5/5
GoogleThe help they gave was over and above the line of duty. I was selling a buy to let property which I have never ever visited. They not only found the buyer and patiently worked through months of difficult negotiations, but also looked after the property for me, topping up gas and electricity as was necessary to keep it warm. I would definitely want to use northward again when I sell other BTL properties. Fantastic service.
Robyn · 2 January 2020
Agent replied · 31 December 2024
Robyn, thank you very much for taking the time to leave us your feedback, it is much appreciated. We would of course be delighted to assist you again when you are looking to sell your next property. Steve Adams, Director, Northwood (Wigan) Limited.
★★★★★ 5/5
Googlefantastic company!! i have been with northwood wigan for over 8 years now and i couldnt ask for a better experience with them. The friendly staff go above and beyond to help whatever the circumstances/problem. i would encourage any of my friends to rent a property off them and i will continue to rent properties from them in the future. Any maintenance work that i have needed doing has always been done quickly, conveniently and professionally and they always do their best to ensure you are happy with their services. i wouldn't use any other letting company after having the experience i have with northwood.
amazing job guys :)
Emma · 2 January 2017
Agent replied · 31 December 2024
Emma, thank you for your kind review, it is much appreciated. We work hard to be amazing although sometimes we are just excellent ! We hope to be able to assist you for another 8 years ... and more. Steve Adams, Director, Northwood (Wigan) Ltd
★★★★★ 5/5
The Trusted AgentKayleigh was our sales assistant, she was always helpful, always answered our questions promptly about the property, thank you so much for your help
B??lent · 5 May 2024
★★★★★ 1/5
The Trusted AgentWe bought a house which was listed with Northwood, my experience was they were not very helpful and actually a bunch of quite angry and rude people, apart from a couple of staff. They withheld information about a probate situation which ended up in us becoming essentially homeless as we had to break the chain on our property to continue, whist we waited for probate to come through. Most of the time I called for an update, I ended up updating them on the progress, not the other way around. Not interested in chasing anything or providing any updates during the process. I wouldn't choose Northwood to sell my property.
Joe · 4 November 2023
★★★★★ 5/5
GoogleEverything went as smoothly as could be expected. Appointments were always on time even when the representatives were busy. Answered all questions and really very helpful.
Paul · 2 January 2020
Agent replied · 31 December 2024
Paul, thank you very much for taking time to leave your review, it is much appreciated. Steve Adams, Director, Northwood (Wigan) Limited.
★★★★★ 5/5
GoogleI found the team at northwood very professional and friendly. I had nothing but a good experience with them. I didnt only sell with them but just through telling them where i wanted to move they seemed to go out there way to find me somewhere to buy. And they did to the exact spec that i wanted. Cheers guy you've made my experience an easy one and i will always give you nothing but pure praise.
John · 2 January 2018
Agent replied · 31 December 2024
John, thank you very much for taking time out to give your feedback; of course I am delighted that we contributed so positively to your selling and buying experience and that our efforts have been appreciated by you. Best regards, Steve Adams, Director, Northwood (Wigan) Limited.
★★★★★ 5/5
The Trusted AgentAmazing experience all round . Faultless service throughout and a particularly special mention to Shannon (Wigan) who went over and above on numerous occasions . 5 star service and I would give it more if I could- highly recommended
Katie · 21 February 2023
★★★★★ 5/5
GoogleDecided to use Northwood following a recommendation from a friend and I haven't been let down.
Staff have been very supportive right from the start, they answered any questions I had and gave good advice about what I needed to do to prepare the property for rental.
My house rented out in less then 10 days!!
I am very happy with the service received so far and will continue to rent out my property with Northwood.
Yvonne · 2 January 2018
Agent replied · 31 December 2024
Yvonne, thank you very much for your feedback, it is much appreciated. We work hard to provide the best possible service and I am pleased that you are happy with our efforts. Best regards, Steve Adams, Director, Northwood (Wigan) Limited
★★★★★ 5/5
GoogleNorthwood Wigan are a pleasure to work with and are always helpful when arranging access for work to be arranged. Keep up the good work girls.
Gary · 11 February 2018
Agent replied · 9 February 2025
Gary,
As I am the only boy, I will respond to your review ! I do have an excellent team (yes, all female apart from me) and I am pleased you find the team a pleasure to work with and helpful. Thank you for your kind words. Steve Adams, Director, Northwood (Wigan) Limited
★★★★★ 5/5
GoogleEllie took my case and worked with me to get into the property on the Bank holiday weekend. She was always available to deal with my enquiries and is really helpful and personable. Thank you so much for your help Ellie
Dave · 25 May 2025
★★★★★ 5/5
The Trusted AgentNorthwood was absolutely amazing during my moving out to our new house with them I can???t thank the team enough especially Kim who really went the extra mile to make sure everything was ready and as easy as it could be!
Jessica · 24 August 2022
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.