Every review we hold for the Wigan office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
GoogleAbsolutely Brilliant, House sold in a week, and they found my dream house the same weekend. The staff were lovely and helped so much to keep the selling and buying on track, liaising for me with the solicitors. They supported us so much as moving is stressful and they tried to make it as easy as possible (especially Nicola listening to be go on and on). phone was always answered when I called the office. Jade who initially came my house to do the sales side was really enthusiastic about selling my house, and great pictures were taken and a nice brochure put together. would recommend to everyone :)
Lucy · 2 January 2020
★★★★★ 5/5
GoogleMs Shannon Ormesher has been a great help throughout the process. She was professional, prompt and understanding.
Selling and buying can be stressful and I wanted to mention how amazing Shannon has been. She was the kind who would go the extra mile for you.
Thank you. Good job!
Kenneth · 1 January 2024
★★★★★ 5/5
GoogleHaving never rented before I had lots of questions and Northwood, especially Kim were so helpful. Nothing was too much trouble. I was kept upto date with everything and the key exchange was straight forward. I would definitely recommend Northwood Agents.PositiveResponsiveness, Professionalism
Karen · 1 January 2021
Agent replied · 31 December 2024
Hi Karen, we are very happy to have provided you with such a positive experience! We're glad to hear we delivered such a great experience. If there's anything further we can do for you, we are happy to help!
★★★★★ 5/5
Direct reviewsI'm a local Landlord - I've bought a couple of properties recently through Northwood Wigan and both times I was very impressed with their level of professionalism, knowledge and helpfulness. Any problems were chased up and sorted out so that the process ran smoothly and quickly. I find myself looking first at properties Northwood Wigan have listed because I know how smoothly the process will go.
Alizon · 23 March 2022
★★★★★ 5/5
GoogleNorthwood have been amazing helping us with renting a house in wigan. The process was really easy and simple. Kim has been super helpful making sure it all ran smoothly.
Jess · 10 October 2024
★★★★★ 1/5
GoogleI would strongly advice anybody from using this letting agency. They put my rent up 3 x in 18 months by £175 WITHOUT the landlord knowing who is actually disgusted with them herself . Because of this I've handed in my months notice and … More
Andrew · 5 October 2024
Agent replied · 4 March 2025
Dear Mr Birchall
Thank you for bringing this to our attention.
However, we do not recognise this tenancy and believe there may be some confusion with another Northwood office. Our team is committed to providing a professional and transparent service, including full communication with both landlords (where required) and tenants regarding any changes to rental terms.
We take all feedback seriously, so if there’s any way we can help clarify or assist further, please feel free to reach out directly to our office. We are here to help and are committed to ensuring a smooth experience for all of our clients.
If we do not receive a response, we will assume this review has been left in error and would appreciate it being removed.
Best regards,
★★★★★ 5/5
Direct reviewsJust completed on the house that Northwood sold for me. Highly recommend them, they were professional all the way through and offered an excellent service. House sold within 9 days so it speaks for itself! Extra thanks to Shannon for all your help.
Kelly · 13 January 2024
★★★★★ 4/5
GoogleEDIT: I appreciate the promptly and honest answer received from the agency director, clarifying the circumstances behind the missing answers and the delay. It's a sign of great attention and demonstrated the level of customer care that I was expecting from such an agency.
Unfortunately due to deadlines, I need to relocate in the area before the end of the current month and therefore I now looked elsewhere.
I will surely reconsider your firm, should I, in the future need your services in the area.
Regards
Lorenzo Signori
-------------------
Absolutely useless letting agency, that despite all the prizes they boast on their website, can't care less about their potential customers.
I contacted them the first time on 11/10 trough the Spareroom chat, to express my interest for a room on an HMO, receiving a quick reply to my questions and a screening questionnaire to be answered before to arrange the view. The following day, I then sent back the answers to each single question, but to no avail.
After one silent week, on 18/10 i decided to give them a call to prompt an answer, and a lady reassured me to "just wait, they will get back to you".
Other two days goes by without receive any call, so, on 20/10 I made my second call, just to be told to forward the questionnaire to their mail address, in order to receive any consideration.
Sent the questionnaire to their e-mail address the same day, only to receive a short, dismissive and senseless reply:
"We will be in touch in due course. Note we have had a lot of interest in the property so we cannot guarantee that you will get a call."
Up to now, (26/10)...still waiting their call. Since multiple rooms on the same property are still listed on many different platforms, I assume they may be extremely used to gazang their customers!
Lore · 1 January 2022
Agent replied · 31 December 2024
Lore, I am sorry that you have been frustrated with us in being able to follow up your interest. We have not been able to be as direct with you as we would like because there has been an issue relating to coronavirus which we did not want to communicate. There has been a backlog of viewings for this property and we already have more viewings booked than rooms available. Therefore you are on our reserve list in case there is a room available after the completion of the latest viewings. I do accept that my team could have been more open with you and I am very sorry for any inconvenience caused. Steve Adams, Director, Northwood (Wigan) Limited.
★★★★★ 1/5
GoogleDreadful. Although I have to say, it depends who you get. Not everyone in the office is dreadful but 1 in particular is.
We decided against Purple Bricks (don't know why tbh, maybe because Northwood gave us the highest price- which was knocked down to the price Purple Bricks originally said we'd get) & went with Northwood.
After taking unflattering photos, we asked for them to be changed- only 1 person can take photos and they're not available so we missed a full weekend. When the photos were taken, the old ones were left on the website as well as the new. Even when we requested the old ones were taken down, there was still a couple of old ones left on.
Still surprises me that when people are off work, Estate agents are closed. They only open till lunch on Saturday and closed Sunday.
But all this is nothing compared to one person's attitude and complete unprofessionalism. This person was abrupt, unhelpful and made the whole experience very stressful. Bearing in mind, jobs like taking photos/ sorting websites/ making sure the buyer had the cash ready to go for completion- all the estate agents jobs- were all not done, or done poorly, this person got involved in things not their job- eg. emailing the solicitor and demanding when and how the solicitor had responded to enquiries. When we completed, there was a couple hours gap between our buying and selling completions & we were still emptying the house. This agent at Northwood phoned and said we had to be out, it wasn't our house, there are legal ramifications in us not being out etc. In the end, we contacted the buyer, who was lovely, understanding and said it was absolutely no issue whatsoever and to take our time.
The whole experience was made far more stressful than it should have been. I think they forget buying a house is probably the biggest purchase you'll ever make in your life. If I went into any other shop and spent over 100k, they'd treat you like royalty, but for some reason, some estate agents treat you like scum.
Sad really as I've used them before to rent my house out and they were great. Just be careful who you get in this office. Ask, the staff will know exactly who you mean.
Daryll · 1 January 2022
Agent replied · 31 December 2024
Daryll, thank you for your feedback and we will act where we need to but I do feel that not all of your comments are justified. I accept that much of this is long after the fact and it is your recollection and we would have appreciated the chance to discuss with you at the time to clear up any misunderstanding.
To address what you have raised:
Asking price - we did not know about Purple Bricks or what they had suggested. As you are fully aware, the price we suggested got an agreed sale at the full price but disappointingly the sale fell through last September time and then the market went quiet following further COVID restrictions locally and then nationally which was when the price was reduced as agreed with you.
Photos - we do not understand this feedback at all as we produced a brochure with the photos and you signed off on all of them. When we suggested to update some of the photos there was no delay we can see for any of the days earlier than we came to take some new photos. But this is also going back over 6 months ago so I am not sure where the misunderstanding has arisen.
Buyers - both buyers had their position fully qualified and the one that completed had no issues with completion in terms of anything to do with monies so we do not understand your comment.
Solicitor engagement - it absolutely is our job to ensure that solicitors are progressing the sale process. The buyer's solicitor contacted us as they had not received a response during 4 weeks to enquiries and despite their contacting your solicitor directly and chasing they had heard nothing back. We have a duty to ensure progression and therefore it was right and proper that we informed you and contacted your solicitor to request an update on where the responses to the enquiries were up to, how long they would take and if there were any issues so that we could then inform the buyer's solicitor given that your solicitor was saying nothing. Both you and your solicitor took offence to our seeking to resolve this matter and I do not agree that the tone was inappropriate - because we were asking questions that your solicitor did not want us to ask (because it was not clear what they had been doing for 4 weeks) the questions were taken as demanding / overbearing. Being frank, the questions need to be asked about where things were up to and what was causing the delay otherwise the buyer's solicitor could have lost confidence and could have resulted in this loss of confidence being communicated to the buyer and putting the sale at risk.
Completion day - you rang for advice as you knew you were late in leaving the property, the property had formally completed and you no longer owned the property but you were still moving out and the person you spoke to had a duty of care to explain the legal ramifications of your not having left the property when you should have done. If the situation had not been explained and subsequent action had been taken against you or an issue affecting the new owner's insurance etc. then you would have had a justified complaint against us. So I recognise that what we told you did not make for pleasant listening but we had to tell you the truth. However, we spoke to the buyer to explain the situation and got their permission for you to contact them so we gave you their details and you were able to reach an agreement with them - we would not legally be able to act for you for this specific issue but we facilitated your being able to achieve resolution. I accept you did not like at all what my staff member had to say because they were telling you things that you did not really want to hear but they had to give you clear information on the potential ramifications.
We recognise that the house selling/buying experience is very stressful and I can only apologise if it came across that we were not sensitive to this - other people's feedback is very positive about us but I accept you were left dissatisfied. Steve Adams, Director
★★★★★ 1/5
GoogleIn my entire time renting properties. I have to say, Northwood have been the most useless in the time I have been with them. So much that the landlord of the property has moved estate agents. Right from when I first had interest in the property they were hard to get in contact with, they would not return calls, and you would get stuck with an apprentice who had no idea what they were talking about. After completing the application, it was time to pick up my keys. I understood with COVID regulations this had to be by appointment, they were 45 minutes late in giving me my keys which could have easily been posted through the door instead of standing outside in the rain. The pathetic information pack they gave me had countless spelling mistakes in it and not enough information at all. From the day I moved in here, it was nothing but trouble. I have paid early every single month for my rent. Without fail. And what did I get in customer service to return this? No contact at all. I have tried to contact them regarding numerous complaints and nothing has come of this at all. I am unable to use the communal spaces, I cannot sleep peacefully here and I am getting no support whatsoever. I have tried time and time again to contact them to make them aware of this but nothing is done at all. I would not recommend this estate agents at all. Please stay away!!!NegativeResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Emily · 1 January 2022
Agent replied · 31 December 2024
Emily, I was sorry to read your comments and we always aim to provide the best possible service and are disappointed if we fall short. However, there are a number of inaccuracies and inconsistencies that need to be addressed with your comments as well as explanation needed which we have previously tried to clarify with you.
Firstly, you are not aware of the reasons for the landlord change of agent but it is not connected with you or your claims so I would have preferred you did not comment on something that you do not have any knowledge regarding.
You moved in many months ago now so it is difficult to comment on your issues getting in contact with us - this is not feedback we normally receive, in fact we are usually complimented on our responsiveness as you can see in other reviews here so I can only apologise if that was not your experience. We do not have an apprentice so I do not understand your comment on this.
Regarding your check-in, the landlord is very hands on and insists on doing all check-ins. Again it was so long ago that you moved in and we are not involved that I cannot comment on your experience. Also, the landlord insists on providing his own check-in pack so you would need to pick up with him regarding spelling mistakes and lack of information. We provide the legally required documentation (AST, Deposit Prescribed Information) much of which is in a prescribed form and certainly does not have spelling mistakes.
Regarding your complaints about fellow tenants, it is not fair to say nothing was done, not least as you were copied in to the communications we sent to all tenants reminding of them courteous behaviour etc. in seeking to resolve the issues you raised with us. And we spoke to you about the issues to understand them fully so I would dispute your claim of no contact from us. I understand your frustration with their behaviour but the only way to completely eradicate it lies in a legal process that takes time to achieve an end result of the tenant being forced to leave the property. So you know it is untrue to say there was no contact from us and nothing was done about it given that we had contact with you and you saw the communications we sent out. Of course I am sorry that you remain frustrated that the issues continued despite our efforts and actions but we did everything within legal means to try to resolve the matters you raised with us and more time was needed to seek a forced resolution. Steve Adams, Director, Northwood (Wigan) Limited.
★★★★★ 5/5
GoogleI am thoroughly pleased with the service from Steve at Wigan and from all the staff there that I have had contact with. All the Northwood team at Wigan have an extremly professional approach and method of dealing with their customers.
As a landlord I have felt that I have been very well looked after and my property is in the hands of experts who know exactly what they are doing,
well done Northwood, and many thanks
Peter · 3 January 2015
★★★★★ 5/5
GoogleAbsolutely fabulous service and high quality Estate Agents, very tentative to my needs as a client and provided a personalised service to the selling of my house.
I would highly recommend Northwood Wigan to anyone considering putting their house on the market.
Jane · 2 January 2019
Agent replied · 31 December 2024
Jane, I am delighted we were able to help you and meet your expectations. Thank you for taking the time to leave your feedback. Steve Adams, Director, Northwood (Wigan) Limited.
★★★★★ 5/5
GoogleSo very helpful! I love a personal touch from all of the staff, especially Jade and Nicola, it made me feel very special. Definitely will to be doing business with you again! Thank you for helping me add another beauty into my portfolio.
Miki · 10 January 2018
Agent replied · 8 January 2025
Miki, thank you for the feedback, much appreciated. Best regards, Steve Adams, Director, Northwood (Wigan) Limited.
★★★★★ 4/5
GoogleNorthwood Wigan senior letting advisor was very pleasant and professional in helping us rent a property. From arranging the viewing, referencing and moving in.
Excellent service.
Abiodun · 10 October 2024
★★★★★ 5/5
GoogleI have had a good Experience with the Northwood team very helpful, especially Ellie on the lettings.
William · 4 February 2025
★★★★★ 5/5
GoogleThanks to all the team at Northwood Wigan for their help in the rental and then recent sale of my property. Their advice and support was first class, leading to an agreed sale within hours of the property going onto the market. Their efficiency and professionalism ensured that we went through to completion quickly and without any major problems. I would highly recommend the team at the Wigan branch.
Kay · 2 January 2020
★★★★★ 5/5
GoogleShannon & Kayleigh at the Northwood Wigan Branch - Sales Team were fantastic to work with. They were professional, supportive and responsive throughout a challenging conveyance. Can’t praise them enough.
Jeannette · 22 June 2024
★★★★★ 1/5
GoogleWhile my experience with the staff at the agency was positive, upon leaving it was not, when you move in with them, they get you to sign about 75 photos of the condition of house, while not leaving you copies so that you could review there view of the house, upon leaving, i realised that they had used older photos showing the oven and other areas in the house, i went through cancer treatment while in the house, so didnt have people round or cook a lot, when i left me and my girlfriend, cleaned the house throughout, even buying a profesional oven cleaning kit, they told me they where keeping all the deposit and showed photos of an oven that i didnt get when i moved in, and some scratches on the wall, that my cat had done, easly fixed with some paint, but they decided to charge me £350 to fix this, if you use this company, make sure they give you a copy of the images you sign when you move in, if they havnt got them, go through each image and make sure there correct, i took them to a tribunal with the deposit scheme and won over half my deposit back £290, would not recomend you use them as if they will steal money from someone who was a model tennant ,paying on time every month, out of my savings, while sick, they will steal anyones money.NegativeQuality, Professionalism
Sean · 1 January 2021
Agent replied · 31 December 2024
Sean, thank you for your comments although I am disappointed that you are not happy with the check-out experience. I will respond to the points you have made as not all are consistent with the facts. I also feel very strongly about your comments that we were looking to steal money from you, not least because the process is covered by an independent checking process but also we act for the landlord so any monies deducted from a tenant's deposit belong to the landlord and not to us. We were certainly not looking to steal money and I resent this claim by you.
Firstly, I would like to point out that you did leave the property in a poor condition and it was just that the independent adjudicator disagreed with how much was being proposed for deduction based on quotes because of acclaimed fair wear and tear. To your allegation that we we "had used older photos", we actually had never managed this property before your tenancy so we did not have any older photos, all of the photos we used were ones taken from just before you moved in.
You say you cleaned and cleared the house throughout but the adjudicator commented "The photographs from the start and
end of the tenancy show a visible deterioration to the cleanliness of the oven" so it was clear that the oven was not clean at the end of the tenancy despite your claims of cleaning and a professional oven cleaning kit. We were awarded deposit monies to get the oven cleaned after the way you had left it. There were also empty beverage cans in a bathroom cupboard and many items left in the kitchen cupboards which we were awarded deposit to clear. And yet you claimed you cleaned and cleared the house.
I would not say you were a model tenant as we have many tenants who leave the property completely clean and clear at the end of their tenancy with no damage and no requirement to claim to use monies from their deposit to rectify issues - the vast majority of our tenants get 100% of their deposit back. Also, you should have got permission to keep a cat and you did not (which a model tenant would do) - there is then a pet addendum you would have signed committing to certain actions at the end of the tenancy. Your cat scratched 3 walls with anaglypta wallpaper which is not easy to repair just with paint. This was the biggest disagreement with the adjudicator as they also argued the walls could just be painted. However you had also caused 36 holes in the back bedroom wall due to fittings you affixed and we got a quote from a company to make repairs to the decor given the type of wall covering.
We were obviously sorry about your illness. However, we have to act impartially but on behalf of the landlord to assess how you leave the property at the end of the tenancy compared to the start. We were awarded relatively significant monies because of the poor condition you left the property in despite your review implying that you had left it in very good condition. We used contractor quotes to put a value to the poor condition you left the property in but the adjudicator chose to apply different values in some cases.
As a final point, you signed all of the photos at the start of the tenancy and you have the opportunity to check them at check-in before you sign them. If you had requested it, we would have sent you a copy of the photos report, it is not a problem. We take fresh photos each time a new tenant moves in and, as I mentioned earlier, we had not managed the property previously so it would not have been possible for us to use "older photos" as we did not have any prior photos.
I obviously hope you have settled well into your new home and that you are well.
Steve Adams, Director, Northwood (Wigan) Limited
★★★★★ 5/5
GoogleI use Northwood Wigan on their guaranteed rent scheme. I have always found the staff extremely helpful and the payments always arrive on time. Professional company from day one. I can't speak highly enough of this company!
Jessica · 2 January 2019
Agent replied · 31 December 2024
Jessica, I am pleased that you enjoy the simplicity of our guaranteed rent scheme and we look forward to continuing to meet your expectations of us over the coming months and years for as long as you want to rent out your property. Best regards, Steve Adams, Director, Northwood (Wigan) Limited.
★★★★★ 4/5
GoogleNorthwood treated my partner and I very well and our rental agent, Kim, was incredibly supportive throughout the move which was greatly appreciated as a first time renter moving out of my family home. My onyl concern was that we only recieved our forms to sign such as rental and standing order agreements very close to our move day which was a bit stressful for us. Overall though they are efficient, professional, and friendly.PositiveProfessionalism
Adam · 1 January 2022
Agent replied · 31 December 2024
Adam, thank you very much for your feedback, it is much appreciated. I understand your comments about signing the documentation and that is a legal requirement which forces the tenancy agreement to be only signed on the day that you move in as it becomes legally binding with the handover of the keys to you. Moving home is always very stressful and we work hard to ensure we try to reduce as much of the stress as possible. Stephen Adams, Director, Northwood (Wigan) Limited.
★★★★★ 5/5
GoogleJust moved into our property purchased after seeing it on Northwood’s website. From start to finish we found Nicola and the team very helpful and obliging, and we wouldn’t hesitate to recommend them in the future
Ian · 2 January 2019
Agent replied · 31 December 2024
Ian, thank for your feedback, it is much appreciated. Steve Adams, Director, Northwood (Wigan) Limited.
★★★★★ 5/5
GoogleMoving houses is a stressful process, however, Kim went above and beyond to help us. She has replied to every single enquiry I had making this a lot easier.
Thank you Kim and team Northwood. ❤️
Georgeta · 1 January 2024
★★★★★ 5/5
Direct reviewsFrom our first contact with Northwood the service has been fantastic. Pam has been brilliant, she has kept us up to date with all aspects of the house sale etc and gone the extra mile to make it as stress free as possible. Everyone I have spoken with at Northwood has been friendly and efficient - and I can't recommend highly enough.
Tracy · 3 February 2021
★★★★★ 5/5
GoogleThank you all for helping me to sell my Wigan property.
Not an easy time to sell in these troubled times.
Other agencies with my other properties have been less successful.
Sincerely - Ken Reilly
Ken · 11 February 2019
Agent replied · 9 February 2025
Ken, thank you for taking the time to leave your feedback for the team in appreciating our efforts for you to sell your property. We of course would be delighted to help you in the future should you need it. Best regards, Steve Adams, Director, Northwood (Wigan) Limited.
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.