Every review we hold for the Waterbeach office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
TrustpilotMY FRIENDLY PAINTERS
I had George and Alan in my house for three days completing my paint work , II have a Cala Townhouse so it requires two painters due to the high ceilings. I had previously met George a few weeks prior so I persnickety ask Cala if George could come back to complete the work as I found him so lovely and friendly, and just gets straight in there and does the job without any breaks, so when Alan turned up to work with him I thought he was just a gentle Giant , the two make a great team , just heads down and get the job done , thanks so much guys for being so professional and so nice to me , especially after what I have been through in the last two months , Great Teamwork Guys xx
Joanne · 12 October 2024
Agent replied · 22 October 2024
Hi Joanne,Thank you for leaving your review. It is great to hear about your experience with George and Alan.Best wishes in your home!Cala
★★★★★ 5/5
TrustpilotWe recently had the pleasure of meeting…
We recently had the pleasure of meeting with Anna and Meg at Cala Homes in Kirkintilloch, and we couldn’t be more thrilled with our experience. From the moment we met them, both Anna and Meg showed a genuine personal interest in helping us secure our first Cala home. Their warmth, professionalism, and dedication made the entire process smooth and stress-free.They went above and beyond to answer all our questions and guide us through every step, ensuring we felt confident in our decision. Thanks to their helpfulness and expertise, we are now in the exciting process of planning our dream home, and we couldn’t be more grateful.Anna and Meg are truly lovely people who made what could have been a daunting process enjoyable and exciting. We can’t recommend them highly enough and are incredibly grateful for their support. Cala Homes is lucky to have such amazing advisors!
Mandy · 11 October 2024
Agent replied · 22 October 2024
Hi Mandy,Thank you for leaving your review. It is great to hear about your experience with Anna and Meg.Best wishes in your new home!Cala
★★★★★ 5/5
TrustpilotWe were not really looking at moving…
We were not really looking at moving home just yet, we planned a little later but when we entered the show room with a very pleasant welcome from Amanda, the rest is history.I will give most kudos to Amanda for her knowledge to all of our many and unending questions, her patience and commitment to us too, always ready to take us to see the homes as many times as possible, and this helped us in making the right decision for us.
InPost · 11 October 2024
Agent replied · 22 October 2024
Hello,Thank you for leaving your review. It is great to hear about your experience with Amanda.Best wishes in your home!Cala
★★★★★ 4/5
TrustpilotSnaggingr
Cala sales team (Sara) and Connor who attended for our snagging appointment were both fantastic and always had a high level of professionalism along with being very personable when we bought! The after sales generic customer service is not as helpful and extremely slow at responding to any email queries. Scott (the joiner) and Connor (painter) were both brilliant and lovely to have in our home helping with 2 year snagging issues. They both went above and beyond and were happy to answer any questions and made sure everything was sorted for us.
Claire · 9 October 2024
Agent replied · 22 October 2024
Hi Claire,Thank you for leaving your review. It is great to hear about your experience with our team.Best wishes in your home!Cala
★★★★★ 1/5
TrustpilotPoor and disappointing customer service
My partner and I bought a flat in May 2023. At that time we were asked to check the property as this was a new build, we did and reported the silicon around all the window was coming off and windows are not sealed properly. We were told that this is an issue because it is a new build and that the whole building needs done. We waited, I then contacted Ross in September 2023 who said that work plan and that it should be done by the end of October 2023 the lates. When I asked again he told me that they are still working on it and that the from of the building was done. Which did not help me as the windows in my property haven’t been done. This has not been done to date. We have contacted Cala customer service and we were told that nothing has been reported. We were advised that this will now be reported and that someone will be in touch. No one has so we called again and we where told the same, that this was not reported and it will be and someone will be in touch. It’s been 3 weeks since we contacted customer service. It is very disappointing since the flat should still be under warrenty, that we are being ignored. Very poor customer service. Things only seem to be done during purchasing a property. I wouldn’t recommend buying with Cala nor I would consider buying with them again. They only seem to be professional and helpful before the purchase and not after
Katarzyna · 9 October 2024
Agent replied · 22 October 2024
Dear Katarzyna, We are very sorry to read your review. Please be assured this has been raised with the regional team who will be in touch today. We sincerely apologise for any inconvenience caused. Kind regards, Cala
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat service from Neal Young the painter
We had Neal Young round at our house, one of Cala’s painters to close out all remaining markings and cracks due to the new house settlement. Neal was very professional, really thorough and we are delighted with the results, thanks again.
Martin · 6 May 2024
Agent replied · 10 June 2024
Hi Martin,Thank you for leaving your review. It is great to hear about your experience with Neal.Best wishes in your new home!Kind regards,Cala
★★★★★ 5/5
TrustpilotCala Jordanhill Park
We viewed a townhouse at Jordanhill Park. Whilst we made the decision that the house wasn’t right for us, we wanted to write this review to thank Sylvia for her welcome and positive response to our decision. We’ve bought several new build homes and Sylvia was by far the most welcoming sales professional we’ve encountered.
Julie · 13 June 2023
Agent replied · 10 June 2024
Hi Julie,Thank you for leaving your review. It is lovely to hear about your experience with Sylvia.Best wishes in your new home at Jordanhill Park!Kind regards,Cala
★★★★★ 5/5
TrustpilotExcellent customer Service from CALA representatives at Mansfield Lea, East Calder.
I really appreciate the work done by CALA and their prompt response and Service. I am really glad the quality of maintenance that they provide and would love to extend their 2 years warranty if there is a choice. I would like to take this opportunity to thank "Mark Henderson" on the Nail pops and the painting done on back of it.I would also like to extend my thanks to "Darren Monteith" for making immediate arrangements on fixing all the settlement issues.
Ashok · 9 October 2024
Agent replied · 22 October 2024
Hi Ashok,Thank you for leaving your review. It is great to hear about your experience with Mark and Darren.Best wishes in your home!Cala
★★★★★ 1/5
TrustpilotDon't believe all the five star ratings…A Nightmare of Unprofessionalism and Dishonesty
Don't believe all the five star ratings on Trustpilot, these are for their sales team who are excellent at getting you to sign on the dotted line, the challenges will really start when you take ownership.We had multiple issues with the property which were eventually addressed after constant complaints to their onsite staff.There are still numerous problems across the estate with Cala trying to adapt existing plot boundaries to fit new plots, this was an admission by their own staff and is impacting quite a few of my neighbours.I'm having to deal with a dishonest Cala customer services team leader who requested access to my property to rectify a low fence (Cala got the height of the properties behind us wrong so all the fences need to be raised).I have her on record stating that remedial work would be done on the outside of our property and all they needed was access, instead customer service and contracts manager installed additional posts on my side of the property without my permission and refuse to remove it. It took 3 weeks to get them to just remove dangerously exposed bolts and nails and to make their work safe.I have sent multiple emails and made multiple telephone calls the their customer service centre with no success. The last correspondence was that the customer service and contracts manager deemed the work complete and has refused to respond to my emails and telephone calls. My last emails have gone unanswered and I was advised to make a complaint through a link on the website.Unfortunately, this complaint landed directly on the same customer service manager’s desk and I've been blocked by their staff from escalating this further as per their complaints procedure. I've tried reaching out to their regional Director and have had no response to my message three weeks ago.I am now having to find a fencing company to remove the posts and restore the fence to its original condition, then recoup the costs from Cala Homes.Sadly, Cala customer service believe they can do unauthorised work on someone's property and get away with it. Be careful and do some additional research before making a purchase from this company as they are a nightmare to work with.
Darryl · 8 October 2024
Agent replied · 22 October 2024
Dear Darryl, We are extremely sorry to read your review. Please be assured this feedback has been passed onto the regional team who will be in touch to discuss further. We sincerely apologise for any inconvenience caused. Kind regards, Cala
★★★★★ 5/5
TrustpilotEric and Marius were superb
Eric and Marius were superb! Very knowledgeable and very helpful in sorting all the defects in our house. Alexandra from customer services at Cala was also amazing in helping to sort all the defects in our house. Thanks!
Imran · 24 June 2024
Agent replied · 24 August 2024
Hi Imran,Thank you for leaving your review. It is great to hear about your experience with Eric, Marius and Alexandra.Best wishes,Cala
★★★★★ 5/5
TrustpilotMoving In
From the 24th October moving in to our new apartment date to present day we have found the Cala representative to be overwhelmingly helpful and supportive - always attending to our ongoing queries and/or requests for help in a timeous way. All, at the same time in a pleasant personable way. We can confidently say that, what at times, has been a ‘stressful’ experience has been much lessened by such support for which we are so grateful.
Andrew · 17 November 2024
Agent replied · 23 December 2024
Hi Andrew and Rosemary,Thank you for leaving your review. It is great to hear about your experience with our team.Best wishes in your new home!Cala
★★★★★ 5/5
TrustpilotWe have a good experience with Cala New…
We have a good experience with Cala New Home purchase. Lisa in Oakford Park is really helpful. She is very kind, honest and professional. We do appreciate she tries to answer all our questions promptly. We hope the whole procedure of the new purchase will be smoothly and completed on time. Looking forward to it. Wendy
W · 1 May 2023
Agent replied · 10 June 2024
Hello Wendy,Thank you for leaving your review. It is lovely to hear about your experience with Cala and with the team at Ockford Park. We will share your review with Lisa.Best wishes in your new home!Kind regards,Cala
★★★★★ 1/5
TrustpilotTerrible customer service
Terrible and unprofessional customer service, with very unknowledgeable site managers providing misleading information. The estate charges are excessively high. Residents often leave their cars on pathways instead of driveways, making it difficult to walk safely. I do not recommend buying houses here.
R · 22 December 2025
Agent replied · 25 December 2025
Hello,
We are disappointed to read your review and we would like to look into this further. If you would like to share more details with us via cala.group@cala.co.uk, we can look into this for you.
Kind regards,
Cala
★★★★★ 5/5
TrustpilotAt Cala Homes
At Cala Homes, you are bound to find the most friendly people. Hospitality reflects in every interaction. I would like to Thank Emily & Amanda for all the guidance. Its all about transparency and kindness. It is indeed good to have you on the team. Thank you!
Prem · 14 December 2023
Agent replied · 10 June 2024
Hi Prem,Thank you for leaving your review. It is lovely to hear about your experience with Emily and Amanda. Best wishes in your new home!Kind regards,Cala
★★★★★ 5/5
TrustpilotThere's no place like home
From the moment I walked into the show home, it felt like home. From pre to post sale CALA have been great! Rebecca, my customer care contact, has been fabulous - always friendly, professional and courtesy. She returns my calls, keeps me updated on progress, etc. All the tradesman, Andy, Roger and a new guy who fitted my front door, really know their stuff, take their time to explain and finish the job with care and attention. Similarly, the external tradespeople they use. Overall, I'm super happy that I bought a CALA home.
Jilli · 25 September 2024
Agent replied · 22 October 2024
Hi Jilli,Thank you for leaving your review. It is great to hear about your experience with our team.Best wishes in your home!Cala
★★★★★ 5/5
TrustpilotFantastic After Sales Support
The aftersales support team have been fantastic in helping fix a couple of accident damage items. Ricky very polite and considerate, arriving on time and working quickly and efficiently. With a little bit of humour, kept us informed of the stages of the repairs. The only sign he had been is the repair completed, ever where clean and tidy. Booking process was easy and simple with Rachel.So many other companies would leave you on your own after a year of being in your new home, not Cala. They are true to their word and support to the higher level.
Pete · 24 September 2024
Agent replied · 22 October 2024
Hi Pete,Thank you for leaving your review. It is great to hear about your experience with Ricky and Rachel.Best wishes in your home!Cala
★★★★★ 1/5
TrustpilotCala Home review after 2 years 9 months, Don't fall by looks of doors, windows..etc
Hi, I moved into my Cala home in December 2021 and have faced ongoing issues. While minor complaints were addressed initially, significant problems have arisen after 2 years when warranty ends.Property location: BeatriceMeadows Kirkintilloch For example, I've had to deal with boiler issues and faulty rainwater drainage, resulting in leaks and water damage. Recently burst pipe under sink (main water supply) and entire ground floor is full water. Despite these problems, Cala has not provided satisfactory solutions.Based on my experience, I cannot recommend Cala homes to others. The quality of their builds has been disappointing, and I've been extremely frustrated with their customer service.
Sravan · 23 September 2024
Agent replied · 22 October 2024
Good morning,We are very sorry to read your review. Unfortunately we are unable to identify your details so have requested Trustpilot to gain more information. Once received, we will be sure to raise your feedback internally.Kind regards,CalaEdit:Dear Sravan, Thank you for submitting your details. We are aware our customer service team has been in touch today. We sincerely apologise for any inconvenience caused. Kind regards, Cala
★★★★★ 5/5
TrustpilotExcellent service
Excellent service. Professional, efficient and reliable.
Dr · 18 September 2026
Agent replied · 25 September 2026
Hello Dr Abdallah,
Thank you for leaving your review.
It's great to hear about your great experience with our team.
Many Thanks, Cala
★★★★★ 5/5
TrustpilotCala homes as always have exceeded…
Cala homes as always have exceeded expectations with their after sales service. Today Ricky came to see a few bits that I needed to get sorted. All has been rectified in a happy friendly and efficient way. Many thanks.
Womsie · 22 May 2024
Agent replied · 10 June 2024
Hi Womsie,Thank you for leaving your review. It is great to hear about your experience with Ricky.Best wishes,Cala
★★★★★ 5/5
TrustpilotNothing but helpful .
The staff were all so helpful,and nothing was too much trouble. Every question answered. Time was given freely and very efficiently.All staff were very knowledgeable about the firm's products,and customer care, and customer service.Staff kept in touch every step of the way with there usual friendly manner. First class service .💥💥💥💥💥
Steven_Hamill · 28 August 2023
Agent replied · 10 June 2024
Hi Steven,Thank you for leaving your review. It is lovely to hear about your experience with our team.Best wishes in your new home!Kind regards,Cala
★★★★★ 5/5
TrustpilotChloë Boss at Langley Court was absolutely amazing!
This review is for Chloë Boss, the most amazing sales professional we have ever dealt with.We worked with Chloë over a few months and from the moment we started working with her, we felt at ease. She helped us pre-reservation, throughout our reservation, during exchange and completion, and with after-care since moving in. Chloë constantly delivers a five star service and is an asset to Cala.On the Langley Court development in Beckenham, she is so well reputed by all residents. Residents mention her name all the time and say what a dream it was to work with her. Some of the other sales professionals have a bad reputation but everybody has just positive feedback about Chloë.We will miss Chloë now that she’s gone to the Tonbridge development but we would hunt her down if ever we were to buy another Cala property! Chloë, Truly thank you for your service this whole time. Your work ethic is impressive and your service is exceptional. Thank you for everything you did for us - every question answered, liaising with the many members of Cala, helping us to understand our new home. We hope that our own reputations at our own work are as good as yours! We wish you the very best and we look forward to our paths crossing again one day. Best wishes to you and your family. If you ever need anything, reach out!Cala, Chloë is your asset! Treat her well and look after her, there are not many people like Chloë in the world. Everybody on our development knows it too!Mel and Dee xx
Mel · 18 September 2024
Agent replied · 22 October 2024
Hi Mel and Dee,Thank you for leaving your review. It is great to hear about your experience with Chloe.Best wishes in your new home!Cala
★★★★★ 3/5
TrustpilotSnobby Sales, What a let down!
Spoke to a wonderful Sales Rep during the week about acquiring a home on a development our family have fallen in love with. She was so helpful and lovely. I was excited to start my first home journey. Even when I said it would more than like be shared ownership. She was just happy for me! HOWEVER, I rang today and got someone else. I mentioned I had spoken to a rep and had some further questions. As soon as i mentioned shared ownership she could not get me off the phone quick enough! Kept trying to say bye. And had no interest what so ever in anything I would like to ask about the area or specifications on the home provided by Cala instead of S/O. She just didn't care.Wouldn’t recommend their service! If its like that now, what will the aftercare be like!
Jessie · 15 September 2024
Agent replied · 22 October 2024
Hello Jessica,We are very disappointed to read your review. Please email your contact details to cala.group@cala.co.uk and we will look into this for you.Kind regards,Cala
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat experience so far
We have moved into our new CALA home and we are going through our snagging. Fatmir Ahmetaj has been very helpful with the snagging since we moved in. A big thank you to Fatmir and the team so far.
Prakash · 15 May 2024
Agent replied · 10 June 2024
Hi Prakash,Thank you for leaving your review. It is great to hear about your experience with Fatmir.Best wishes in your new home!Kind regards,Cala
★★★★★ 3/5
TrustpilotIt’s all about the money and they are the worst communicators
We’ve been in our house for over three years and the buying experience was quite stressful. At the time we raised a complaint about how the sales lady made us feel (like lower class people who didn’t deserve a choice) and head office did deal with the situation well. Since then our house has been by major construction works to open up a new bypass - we were always aware of this and have lived next to a building site for three years. However when they began digging up the road the noise and disruption was unbearable and there was zero communication about the impact. My computer screen was vibrating off the stand, the glasses in my cupboards fell out and I now have severe cracking in the room that was closest to the works at the time. I have tried to raise a formal complaint to speak to someone twice and have so far heard nothing back. They also don’t reply to emails. Once they’ve got your money they couldn’t care for how they impact you or your life. I have video footage of the wrong digger being used and physically coming off the ground and down again causing my house to move. Be careful what you sign up to.
Kelly · 14 September 2024
Agent replied · 10 June 2024
Hello Kelly,We are very disappointed to read your review. Please email your contact details to cala.group@cala.co.uk and we will look into this for you.Kind regards,Cala
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.