Every review we hold for the Southampton office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
GoogleAwful customer service. Will cancel appointments last minute via text, giving no reason for doing so. Unprofessional staff - unfriendly, unhelpful and generally seemed like they don’t want to be there. Ridiculously high agency fees - honestly couldn’t tell you what you’re paying for because it isn’t good service. Had to chase them several times in an attempt to maintain a viewing I’d booked over three days before and then got given lies/excuses as to why it had to be cancelled e.g. ‘the tenant needs 24 hours notice’ - which would be fair enough if I hadn’t booked it three days before. Just generally a pretty shoddy estate agents - would recommend looking elsewhere. If they treat potential customers this badly, I dread to think how they treat actual customers.
Holly · 27 March 2019
Agent replied
Dear Holly Clements, We regret to hear you feel your experience with us was not a positive one, but we appreciate your feedback. You did have viewings cancelled on two separate occasions with us due to the current tenants refusing us access to the property. The reasons for these cancellations were outlined in the messages sent, so you were kept informed. We do usually send messages of this nature by text as they have a much higher chance of being read rather than an email or phone message, as research has shown. With regards to the cancelations, all viewings are confirmed with current tenants at the time of booking however if they then change their mind and decide to refuse us access, sometimes with very little notice, then there is unfortunately nothing we can do about it. As frustrating as it is for all parties, we must comply and allow tenants quiet enjoyment as per their tenancy agreement. We can only enter a tenanted property with the permission of the tenant. You also requested to view the property on the same day which is why you were advised about the required 24 hour’s notice, but we did get this viewing rebooked for you again at the earliest opportunity, and following the viewing you made the decision the property was not of interest. Although this must have clearly been frustrating for you we did our best to get you in to see that property, and you did get to see it. We'd like the opportunity to turn your experience around. Please reach out to us at enfieldssouthampton@gmail.com at your earliest convenience to discuss how we can turn this experience into a positive one. Thank you, Enfields Southampton
★★★★★ 5/5
GoogleWe initially chose Enfields Estate Agents to manage our property because of convenience and location and have now been their clients for a couple of years. Enfields have treated us and our tenants with the utmost respect and professionalism, which goes along way these days. Their level of communication is spot on, they keep us informed and nothing is too much trouble. The outstanding factor with Enfields is their "personal touch" a team that work together and live up to expectation which produces all round confidence and trust. We would recommend Enfields as best!!
Mia · 27 March 2019
Agent replied
Thank you for your kind review; we are happy to pass along your comments to the team here at Enfields Southampton. Please let us know if there is anything else we can do for you; we are more than happy to help. Thank you so much again for your feedback!
★★★★★ 5/5
GoogleThe most friendly and helpful team for our first time move! Couldn’t recommend them enough thank you! Fast response times and professional yet human throughout, didn’t once feel like I was talking to an automated response.
Many thanks to Casey, Louise and India!
- Vicky and Redd
Redd · 2 November 2022
★★★★★ 5/5
GoogleI would like to give FIVE stars to Shannon Wilton ( Lettings Negotiator).
It was urgent to find accommodation in Southampton and Shannon was very fast and accurate with all the procedures for my new flat. Furthermore, Shannon Wilton was very polite, professional with excellent customer service. 5 STARS!!!
John · 30 July 2022
★★★★★ 1/5
GoogleRecent email sent to Enfields:
Thankfully the Independent adjudicator largely sided with us in recovering our deposit after you attempted to essentially steal from us. From baseless claims we owed rent, to attempting to charge us heinous amount of money to change a battery and generally doing your upmost to not implement the wishes of the two parties who actually mattered in the contract from the outset, us and the property owner.
Off the back of this outcome, we are making a report to Nation Trading Standards Estate and Letting Agency team. Whether these actions are deemed to have breached a code of conduct, we’ll let them decide but they are certainly unethical. The deposit protection scheme was established to protect tenants from bad landlords stealing deposit money, not something I would expect from a major estate agent. At this stage, the money isn’t even a priority to us, ensuring we have done everything possible to report Enfields and do whatever we can to prevent you from doing this to anyone else is our current motivation. These actions were clearly a business hoping to prey on people who need the money as quick as possible and would be happy to get back whatever they can from the deposit, you wanted us to agree to all of these costs hoping we had a weakness.
Sadly, you may have come across weaker minded Individuals in the past who believed everything you said and coughed up money for “unpaid rent” and whatever else you have fabricated, it’s those I feel sorry for.
You’re a liar Sarah, no other way to put it.
Enfields, as a collective, are some of the most servile, proletariat, sycophantic individuals we have ever had to deal with.
We envy people who have not had the displeasure of having to deal with you. From the moment our initial contract was signed, to the point we were fortunate to move on, largely every member of staff we ever dealt with were some of the worst interactions we have ever experienced.
Enfields treated us like scum from the outset, including not fixing mould issues you yourself identified in house viewings (all with an infant living in the property) to attempting to laud over us at the end of our tenancy and many other items in between.
We pity anyone who has the misfortune of having to deal with you in the future.
Ps. For anyone cc’d who may actually care how their business is being run in their name, I have every snooty email I was ever sent, I have correspondence from the landlord echoing my sentiments saved as well as all the snooty text messages I was sent from various staff whilst I had to deal with you, I obviously won’t hold my breath, but it’s there.
All the best, merry Christmas.
Simon · 25 December 2023
★★★★★ 5/5
GoogleEnfields recently dealt with the letting of my property, they were very professional, helpful and friendly and I would highly recommend!
Thank you Georgia, Jess and the rest of the team.
Jo · 27 March 2019
Agent replied
Hi Jo, thank you for your kind review; we are happy to pass along your comments to the team here at Enfields Southampton! Please don't hesitate to reach out to us if there's anything more we can do!
★★★★★ 5/5
GoogleAnnah and the team have handled everything professionally and efficiently. Enfields are trustworthy to work with and the quality of the viewings are superb.
Dee · 29 May 2024
★★★★★ 5/5
FacebookEnfields recently dealt with the letting of my property, they were very professional, helpful and friendly and I would highly recommend!
Thank you Georgia, Jess and the rest of the team.
Jo · 22 August 2018
Agent replied
Hi Jo Bye, we are very happy to have provided you with such a positive experience! Thank you so much again for your feedback! We hope you have a great day!
★★★★★ 5/5
GoogleI have been interacting with Enfields and with Emily as my property agent for my tenancy for more than a year now. It is a good journey so far. Very helpful, response is fast and on time, tries to mitigate the concerns in proper manner. Thanks for all the service.
Mrinmoy · 13 April 2025
★★★★★ 5/5
The Trusted Agent LandlordVery professional and attentive service
We are Landlords living in France and have used Enfields Lettings for a number of years to fully manage three properties. Jack, Melissa and the whole team in branch have taken care of us extremely well. From finding tenant's to managing rental income and dealing with repairs and maintenance they have always been very efficient, courteous, and cost effective.
Using Enfields has given us great peace of mind considering we are so far away and they have always gone above and beyond in the level of service that they provide. When we have had problems we have always had sound professional advice an how to move forward.
I have no hesitation in recommending them to any Landlord.
Many thanks for your continued support.
Peter Laird
Peter · 12 May 2016
Agent replied · 17 May 2016
Hi Peter, Thanks very much for taking the time to post a review, we really appreciate it and look forward to continuing working with you.
★★★★★ 5/5
GoogleVery professional team, Annah has been amazing! very happy with my new place :-)
Jolanta · 11 October 2024
★★★★★ 5/5
GoogleThe whole moving in process with all the papers and requirements was very smooth with Annah, she has guided us all throughout and made sure that we understood every step of the way. The entire team seem to be very efficient with their work. Thank you so much, we appreciate all the help and guidance. Many thanks!
Marjorie & Jyle Kristine
Jyle · 11 October 2024
★★★★★ 5/5
GoogleI give 5 stars despite the fact I had to file a complaint with them. I was answered in a timely manner and I believe my issue was solved in a fair way. Jack was willing to listen to my complain instead of just ignoring it so I am satisfied and I feel like a valued customer.
Anna · 26 March 2020
★★★★★ 1/5
GoogleTerrible. Shocking service from the start to the end of the tenancy. Property management was extremely poor, takes extremely long time to get any issues resolved, including over a month to get a replacement washing machine. The agency fees are extortionate and they will take money from your deposit for unnecessary cleaning fees.
The customer service is very poor especially from the property manger James Cannon, who was incredibly rude. Would definitely not recommend.
David · 27 March 2019
Agent replied
We are disappointed to hear that you did not have a more positive experience with us at Enfields Southampton. We can see from the notes on file that there was a delay getting your washing machine fixed, as we had trouble confirming the works with the landlord, however we accept you could have been better informed so have taken this on board and addressed the communication issue. Your other main issue is clearly regarding your deposit, unfortunately there was some additional cleaning required at the request of the landlord, the landlord makes the decision and we just communicate it, but we are sorry you felt this wasn't necessary. In your contract there was a pre agreed charge for a check out fee, which was to have the final inspection done, this was carried out and therefore charged as per your contract. We did offer you a meeting in our office to discuss your issues following your email to us on the 4th January but we received no response so were not aware you were still unhappy. Thank you for taking the time to let us know how we can improve. We hope you will still consider us in the future should you decide to move again. Best Wishes, Enfields Southampton
★★★★★ 5/5
GoogleEnfields (Sam and esp.Shaun) were extremely helpful when dealing with unreliable and unresponsive law firm which was dealing with our case during purchase of our flat in Southampton. We believe Shaun actually saved the deal as the seller would lose his patience if Enfields didn't intermediate on all sides. Jack from lettigs department was also very helpful and informative in the after-sale period. We were very happy with Enfields and highly recommend them.
Dana · 27 March 2019
Agent replied
Dana Angela S, thank you for your kind review; we are happy to pass along your comments to the team here at Enfields Southampton! Please don't hesitate to reach out if there's anything additional we can do for you.
★★★★★ 5/5
FacebookSpecial thanks to Georgia at Enfields who made our renting process super easy and quick from start to finish! Professional and personalised service, thank you!!!
Georgia · 21 November 2018
Agent replied
We appreciate your positive review about your recent experience with us! We hope to be of service to you again in the future.
Best wishes,
Enfields Southampton
★★★★★ 5/5
Googlehad a fantastic experience with Enfields Letting Agents in Southampton. The process of securing my new apartment was smooth and efficient, and the team was professional, responsive, and friendly throughout. They made sure all my questions were answered and provided excellent support. Highly recommend
Damilola · 13 April 2025
★★★★★ 5/5
GoogleI was very pleased with the service to find and vet a new tenant for my rental property. Annha and Louise at the Southampton letting branch were very helpful and arranged everything quickly and efficiently. I would be happy to use them again.
Jill · 13 April 2025
★★★★★ 5/5
GoogleI would like to say a big thank you too Cathy Attwood and the team who work with her, for all the help and consideration I was given. I highly recommend Enfield's to anyone looking to rent in Southampton..
Brian · 30 July 2022
★★★★★ 5/5
FacebookEnfields were really helpful in finding me a property. I would recommend to a friend. Thanks to Jess, Georgia and the team!
Dan · 22 August 2018
Agent replied
Dan Penn Newman, we are glad we could help! If you have any further questions, please give us a call. We're always happy to help!
★★★★★ 5/5
GoogleI just got my house through Enfield Shirley by the help of Annah Gee. I would like to be grateful to Anna for helping me get a this house. I really appreciate you good relationship towards your customers. Keep it up.
Emmanuel · 13 April 2025
★★★★★ 5/5
FacebookExcellent professional service, from the initial valuation all the way to completion and beyond. We had the pleasure of working with Will, Sam and Shaun at the Shirley office, all of whom went out of their way to help with a particularly challenging transaction. Compared to other agents we have worked with in the past, these are the best and we would absolutely use them again in the future.
Joanne · 7 January 2019
Agent replied
Joanne, thank you for your kind review; we are happy to pass along your comments to the team here at Enfields Southampton! We're glad to hear we delivered such a great experience. If there's anything further we can do for you, we are happy to help.
★★★★★ 5/5
GoogleSam was very professional, quick to reply and respond. A true credit to Enfields and his profession.
Matthew was great too, I'd thoroughly recommend them! I was purchasing a property and they were in regular contact. Thank you to all at Enfields.PositiveProfessionalism
Fred · 25 August 2021
★★★★★ 5/5
FacebookGreat service, very friendly staff.
Sam is amazing person, he very helped us. Thanks so much Sam ??
Katarzyna · 27 February 2019
Agent replied
Thank you Katarzyna!
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.