5/5
Tracey Martin at Genie Rooms is fantastic to deal with. Nothing is to much trouble, she goes above & beyond to help if you are having any problems.
Trusted Agent profile · Rednal
★★★★★
240 reviews across 1 platform
1668, Bristol Road South, Rubery, Rednal, B45 9TY
Part of Genie Homes, see every office.
Genie Homes's office in Rednal, at 1668, is rated 3.9 out of 5 across 240 reviews on 1 platform, including 240 Google reviews rated 3.9.
Every review we hold for the Rednal office, from every platform, shown as written. First names only.
5/5
Tracey Martin at Genie Rooms is fantastic to deal with. Nothing is to much trouble, she goes above & beyond to help if you are having any problems.
1/5
Do not rent this property - you will be cheated!!! - the room was to be ready for occupancy - the agency employee noted 3 weeks before the planned move-in what was necessary for repairs and renovation before the move-in. See further photos of how the agency prepared a room for a tenant in this building. (they are 3 weeks old and they know that I - the tenant asked if you would have time to prepare everything before I move in) - in the email about the faults - the agency informs about the need to use their system and register the problem there - after registering the problem - it was necessary to contact the agency to remind them that the fault was registered there and no one was doing anything about it. - after 2 weeks, the agency sent an employee to replace the leaking toilet hose, who did not replace it. Then the agency informed me that someone would come the following week - no one showed up for a month and then I moved out. - I rented a room for 6 months - before I moved in, I heard that the shared washing machine in the kitchen didn't work, but I shouldn't worry - there will be a new one before I move in. For 5 months, residents fought to replace the washing machine because it did not work. - the advertisement said that a cleaning company was hired to clean the common areas, and I saw the man who cleaned there twice during a period of 6 months. - I returned the room keys to the office on October 27, 2023, and on November 2, 2023, on the day the contract expired, I received an email asking when I would come to return the keys? The fact that there have been rats running under the building from the entrance side since the evening, The fact that you can't sleep in this building because of the noises from Golden Cross - JD Wetherspoon which is opposite The fact that at home you can hear every time you use the shower, toilet, etc I'll skip that IF YOU DON'T WANT TO HAVE PROBLEMS, BE SCAMMED OR IGNORED, THEN DO NOT RENT OR BUY ANY PROPERTY SERVICED BY Genie Homes of Birmingham. AND IF IT'S ABOUT THE BUILDING SHOWN IN THE PICTURE, DON'T BUY IT!!!!!! DON'T RENT ANYTHING!!!!!
4/5
Happy with Genie Homes I have been very happy with Aleshah from Genie Homes. Aleshah has supported me and my wife with getting a house to rent the whole way through. She was always there when I had a query and return my calls. When anything needed chasing she has done so. Very proffesional .
Thanks for the review Eng, much appreciated!
1/5
Absolute disgrace moved my son to a room in Oldbury HMO. Door combination lock faulty unable to lock room. Genie homes have been texted numerous times, called and video sent of the issue. No return call and still no attempt to fix. Nxt step will be withholding the rent until the door lock is fixed
Hi, Thank you for your review. Its difficult to ascertain which room or property this relates to as you have left such information out of the review. I think I know which property this relates to however and the contractor has attended and forwarded videos to myself which have been forwarded and acknowledged by your son. The videos show the digilock working fine, the door is secure after each entry and closure of the door. If the door is closed very lightly/ gently, the catch might not sit in the housing of the lock causing the door to bee free to open without the code being entered but this is an extreme circumstance and no repair or moderation is needed, it is incredibly easy to lock and unlock the digilock. Please remove the one star review as this is completely misleading, is user error, and certainly not a reflection of Genie Homes. Thanks
5/5
It was a pleasure working with GenieNG. Sue was patient and always available to assist. I highly recommend them to any investor.PositiveResponsiveness, Professionalism
Thanks for the review Ani, much appreciated
5/5
Genie homes, great help, fast and one of the most reliable estate agents I've used their staff always going above and beyond to make sure all my needs were met when moving into my new property I recommend them to anyones that's in need of a property its nice to have people that Care about your situation and what's the best choice for you with your property search top company 10 stars hands down
5/5
Tracey is always very helpful.
Thank you Angela, much appreciated
1/5
Genie homes took over my prior agents management of the property in April 2023, at the time I raised issues with the double glazing and smoke alarms via their online maintenance portal. I called the office to chase in early June to be told that the "maintenance admin" was off sick, so could i give them a few days. No problem. Few weeks go by, no update - i called again and complained about lack of contact/resolution and it was arranged that a member of the team would come out and look at the issues for me. She did turn up, dropped in a carbon monoxide alarm, had a look around took some notes. Advised they'd be back in touch and would get the smoke alarm replaced ASAP and someone out to look at the windows. July 3rd, still no smoke alarm or contact about the double glazing, i switched to email asking what the issue was... July 20th chased again as no reply/call asked if they just sent me a smoke alarm i'll fit it myself, Branch manager got involved, said there has been a "miscommunication". July 29th Smoke alarm issue resolved on the maintenance portal, no smoke alarm still. Called to ask what was going on, given generic excuses. Advised would be sorted ASAP. August - electrician comes out to fit a smoke alarm, he was under the impression it was a hardwired unit. I explained the issue was a battery smoke alarm. He went away and bought a battery unit. Put 2 screws in the ceiling and he was away. My landlord probably got charged about £250 for that. Sept 5th - Double glazing issue resolved on maintenance portal, nobody has been out or called me. Emailed on 27th September to chase, got a reply that i'd be contacted to resolve. 10th October, still no contact. Overall, i'd say quite bad performance. I'm going to suggest to my landlord to drop the agency and we continue the tenancy outside of their "property management" as frankly, despite what they say - it's not a service they offer, they just charge for it.
5/5
Great service and friendly staff. Aleshah was very helpful and polite when answering my questions. Would definitely recommend to family and friends :)
3/5
I paid a holding deposit on a property and completed all checks required i have always been upfront regarding my credit rating etc ive provided proof of employment and given employer reference details that have all been completed and returned i rented a property previously and never not once missed payments nore made late payments but home genie have withdrawn my application due to a ccj i havent even been notified about its meant to be for the amount of £500 if i would of known i would of paid it therefore i lost my deposit but they did offer to give me 50% of it back as a good will they have always been polite and friendly but i think they they could be more understanding i can not provide a guarentor so my application was regected :(
1/5
Been trying to get my security deposit back for over a month with no reply. Repeated attempts to contact them by both myself and the owner with no results. Attempted to contact multiple agents and contact points on their website, all with no response. If you are a owner, their lack of responsiveness here to the owner of my old building should be a red flag. In addition to opening you up to the liability and hassle they bring by stealing deposits from tenants. Avoid!!
5/5
I'm a landlord and have been using genie rooms for nearly a year now. I have found them to be really responsive - reporting any issues with houses immediately so that we can sort it out. I always manage to get hold of them on the phone, and everyone I have spoken to has endeavoured to help in any way they can. Thank you to the team at Genie!
Thank you for the feedback. Much appreciated! We'll aim to keep up the good work for you. Many thanks, John
1/5
Rip off they charged me 65 pounds viewing fees, and later on they informed me that my application wasn't successful . Worse than this they forced me to put 5 stars and nice feedback to get my money back. I nearly begged them on the phone to give my money back and they just ignored me, until i shared that stories online. NEVER AGAIN
Hi Nizar, we believe this review dates back to November 2019. You put down a holding deposit for a property with us. Unfortunately you failed your application and failed to pass over relevant information, under the tenant fee act you were not entitled to a refund in this case. It's a shame that you feel the need to write this review as, at the time, we decided to release the holding deposit back to you as a gesture of goodwill. We have a duty of care to carry out thorough referencing and checks before moving a tenant into a property of ours, something which we pride ourselves in. Whether deliberate or not, we would suggest that you are careful that you give correct information in the future when renting. All the best.
5/5
Thank you to all the sales team for their help and support in managing the sale of our property - we really appreciate your expertise and for 'going the extra mile' Thank you
Peter, the pleasure is all ours when it comes to managing your property. Your kind words are greatly appreciated. Thanks, Genie Homes Team
5/5
I've worked with Genie homes for many years now. They are highly professional and on the ball as managing agents. Dan, Tracy and Collette are always available to assist with any questions and I would firmly recommend anyone to make contact and use their services.
Thank you Nick! Thanks for taking the time to review us. We love working with you
1/5
Don't ever use GENIE HOMES, they are extremely bad at every aspect possible. At the end of the tenancy, they will try to take your deposit away with extortionate fees. Run by bunch of unprofessional people.
Hi Crystal, I've looked into your file. We have the appropriate check in and check out reports to reinforce the claim made on your deposit. The deposit is held by the DPS, not Genie Homes. The DPS decides whether we have the appropriate evidence to justify the costs, not Genie Homes. If you think the costs are unjustified, then you are welcome to dispute the claim, via the DPS. You were given a list of things to do, to return the property in the condition that you received it in, prior to vacating. You also received the prescribed information for the DPS before to your tenancy began. If you read this, then you will be aware of how deposit disputes are carried out and resolved. I'd also like to add that we do not make any money from deposit disputes. The money goes to the landlord in order to pay for the works done by contractors, or in some cases, directly to the landlord to cover any rental arrears. So if it seems extortionate to you, then that is a wider issue in the economy. Tradesmen or any professional service are not cheap. We wish you all the best in the future.
5/5
We (Dr Joseph and Mrs Irene Uhiara) have had great experience each time we have interacted with Tracy. Her services to us have been most satisfactory - always polite and ready to help.
Thank you Joseph. We love working with you
5/5
Honestly , this is my best experience regarding checking out..prompt response to emails and i must say felt treated with a lot of respect. You where always ready to help as well as very considerate in your judgement.Very professional in his duties. Thank You
Thank you Nana, we really appreciate it. All the best
5/5
Very straightforward and professional service. No hidden fees, transparent with their communication. Had a brilliant rep show me around the property and was available to support me whenever it was needed. Was looked after by Aleshah, great help and a credit to the company.
Its great to hear you were satisfied with the service you received. Aleshah will be over the moon with your comments, I will ensure your review is shared with the team.
5/5
Prompts response and good communication
1/5
Don't rent from them. Terrible company. Terrible manager have no knowledge about customer services. They will leave you without heating for months and don't care. Terrible
Hi Osama, this is simply not true and not reflective of anything close to the service at Genie Homes. We don't have a record of your name on our system, so we cannot see which tenancy you are referring to, but we can categorically say that nobody is left without heating. We are a proactive agent. If a boiler breaks down, it is usually attended to within 24 hours. Sometimes boilers need further work/parts but that is just part of renting or owning a property. It happens. It would be good for us to know who you are and where this relates to, so please do email the property management team, who are brilliant. Many thanks.
5/5
Iv received great free advice from Sue Sims in regards property regulations being a landlady I wanted to make sure I was keeping to the correct guidelines. They are very knowledgeable and quick to respond. Genie rooms staff have been fantastic and very helpful. I would highly recommend this company for all your property requirements.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism
Thanks Dee, much appreciated
5/5
Genie Homes has been excellent for me the past year, despite having rude tenants at the property, whenever I have had an issue genie homes have done their best to resolve the situation. I appreciate the service this past 14 months
Anto, you have been a fantastic tenant and are welcome back to any of our properties whenever needed. Thank you so much for your kind words.
1/5
These guys took over from a different letting agency 3 1/2 years into my tenancy, never had a problem with the previous agents but these guys are terrible and I'm likely to move earlier than I would've done as a result. 'Computer says no' attitude to everything, even when all that's needed is a screwdriver. If you've got any other options for a letting agent, then I would strongly recommend choosing them instead.
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.