Every review we hold for the Manchester office, from every platform, shown as written. First names only.
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotHave bought a few flats now with theseβ¦
Have bought a few flats now with these guys. Always a good experience. Naomi West particularly stood out. Being based in Asia I had many and not normal requests, all of which was just handled The build quality is very impressive - I am having no issues at all - I cant say the same for other purchases from other developers.My last purchase was handled by Tom Cooper. I had explained to Tom what I was looking for, and over the next 2-3 months he was in regular contact with some good suggestions. I really felt looked afterI use their internal letting agency - I recommend that also - a real genuine one stop shop
Darren Β· 24 November 2022
Agent replied Β· 13 June 2024
Hi Darren,Thank you so much for your glowing review. Your comments have been passed onto Naomi and Tom who have happily assisted you with your purchases.Knight Knox has been working with you since 2015 and we are delighted that you chose to return to us when extending your portfolio. We are glad to hear that there are no issues on your completed properties and we look forward to working with you again in the future.YoursKnight Knox
β
β
β
β
β
1/5
TrustpilotUnsolicited spammers
Unsolicited spam without my having had any prior contact or dealings with the company.Reply to response:Your message here was a lot more polite than your email to me. Let me get this right, you've paid a third party company to send spam emails on your behalf and are now refusing to take any responsibility for who they send emails on your behalf to?Your annoyance at my review is due to your feeling it is a unfair and untrue reflection, when it most certainlty isn't and your subsequent actions paint you in even poorer light?Like I said in my email to you, The least that you can do is to show a degree of integrity, accountability and responsibility. The least that I can do is the same. If you can prove that I legitimately signed up for marketing emails from your third party company, I will withdraw my review.
Ryan Β· 22 November 2022
Agent replied Β· 13 June 2024
Hello Ryan, we have tried to contact you directly but unfortunately you have not replied to our email, so we cannot help you to rectify this situation.As we have explained, we can confirm that we hold no contact information for you on our system, which means that you have never received any direct communication from Knight Knox. It appears that you may have received a third party marketing email sent out on our behalf by another company. All of the marketing agencies that we work with use databases of people that have opted into marketing communication, and it will be this company that holds your details. As such, it will be that company that you need to unsubscribe from. As explained in the email to you, if you had contacted us directly we could have helped you to identify the publisher and asked them to unsubscribe you on your behalf. Equally, you could have used the unsubscribe link at the bottom of the email(s) that you received. We would like to reassure anyone reading this review that we do not send unsolicited emails out and, if anyone does receive any marketing material that they do not believe they have signed up for, please email info@knightknox.com and we will investigate this immediately for you.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleBusiness is about relationship and relationship means people. My experience with most of the stuff I interacted with at KK was very positive.
Gennady Β· 20 August 2023
Agent replied Β· 15 June 2024
Dear Gennady,
Thank you so much for your review. You have been working with our office since 2014 and we appreciate you returning to our office over the years to build your portfolio further.
Yours
Knight Knox
β
β
β
β
β
4/5
TrustpilotKnight Knox has been a pleasure to workβ¦
Knight Knox has been a pleasure to work with. From purchasing my 1st property, albeit it was delayed by a few years, once completed it was tenanted pretty quickly. The opportunity for the extra star would be communication between the lettings manager/POC. Emails sent to understand what costs are on my statement and not always a response back.
Rav Β· 23 May 2024
Agent replied Β· 13 June 2024
Dear Rav,Thank you so much for your review. You've been working with Knight Knox since 2016 and it has been a delight to assist you with your investments.We note your comments in relation to your property in Media City. Unfortunately, with off-plan builds the anticipated completion dates can run over. Due to the location of the blocks at Media City construction has to finish on one tower before work can commence on another. Unfortunately, Brexit and Covid impacted the progress of a previous tower, which in turn had a knock on affect with the anticipated completion of your property. We truly appreciate your patience whilst construction re-commenced and we are glad to hear that the apartment was tenanted quickly.With regards to your Assisted Living property the letting agent is looking into installing a new database which will ensure the statements are automatically generated. This should give the lettings manager the opportunity to handle any queries in a swifter manner, as currently all statements are prepared manually.Once again, thank you for your review. We do hope we have the chance to work with you again in the future.Yours,Knight Knox.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleTom Cooper and his team are very helpful. Naomi doing update the progress is also very important. Looking forward for a fruitful investment with Knight Knox. Happy Holidays and New Year everyone in Knight Knox!
Bc Β· 16 June 2022
Agent replied Β· 15 June 2024
Hi Bernadette. It's been a pleasure working with you. I will pass your comments and wishes onto Tom, Naomi and the rest of the team.
β
β
β
β
β
1/5
TrustpilotI booked a flat in Adelphi Wharfβ¦
I booked a flat in Adelphi Wharf Salford Quay area Manchester. I booked this flat for almost three and a half years. When initially booked it was a different number which I liked but later after a few weeks I found a different number. When I questioned why my Booking has been changed. I was replied by the sale person that it is even better than the first one. I was not happy but because of my illness, I could not visit Manchester. To my surprise, on my visit after three years, the flat was not ready. However, I managed to go into the building and found that this flat was very asymmetrical and badly designed. Myself and wife were shocked to view this flat which was made of poor designing. I demanded from the agent to change this flat to my old flat but he refused to do so. The agent was unprofessional and did not listen to my concern. He has sold three flats to me. Even he did not answer my phones.
Mubashar Β· 4 July 2019
β
β
β
β
β
1/5
TrustpilotNo transparency
While I thought at the beginning that it was a good experience, I realized later that the focus is to get the money out of the investors pocket. I purchased a studio late 2021 that was expected to be completed by Sept 2022, I kept asking KK to confirm if we are on track and they were not telling me the fact which everyone knew except me, that the project is delayed for one full year. I was counting on the rental income to start on the date that was originally given to me. KK claimed that there was no update from the developer which I found hard to believe given that the update I received in July/Aug which came from the developer through KK, indicated that they are working as "already scheduled" for Sept 2023 !!
Amer Β· 12 October 2022
Agent replied Β· 13 June 2024
Dear Amer,We appreciate your frustration with the delayed completion date, but we can assure you that our office has always been transparent with you.You exchanged on this property in November 2021 and both your Property Consultant and our Client Liaison Manager have been in regular contact with you since the start of this year; by email and WhatsApp, providing you with information on the progress of the build that you requested. We have always passed on the updates that we have received from the Developer. It is only in the recent October update that the Developer gave confirmation of the new anticipated completion date of late August/early September 2023. Prior to this Knight Knox had no instructions on the anticipated completion date.Earlier in the year we did give you our opinion based on our experience in student projects. We explained that timing the completion of the project with the academic intake is crucial, to ensure that the building is tenanted. If a student development does face delays the Developer would prefer completion for the following academic yearβs intake. We provided this insight to be as helpful as we could but it was not the Developers formal update. As you know Knight Knox are the agent of this site and we rely on information to be passed onto us directly from the Developer. Until we have their formal instructions we cannot speculate on what they are advising us. Yours Knight Knox
β
β
β
β
β
5/5
GoogleVery professional company. Great attentive staff. I have personally dealt with Property Consultant Janet McGovern and Client Liaison Manager Suzanne Todd.
Highly recommended π
Abdulaziz Β· 16 June 2023
Agent replied Β· 15 June 2024
Dear Abdulaziz,
Thank you for your review. We have been working with you since 2015 and we are incredibly pleased that you returned to our office recently for your 3rd investment which completed in March this year.
Yours
Knight Knox
β
β
β
β
β
5/5
GoogleI can't fault my experience purchasing with Knight Knox, Lewis and Naomi were really helpful informative and professional throughout. I am looking forward to working with them in the future for any further purchases!
Sam Β· 16 June 2022
Agent replied Β· 15 June 2024
Hi Sam, thank you for your lovely review. Your comments have been passed onto Lewis and Naomi. We all look forward to working with you again in the future.
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotVery professional
Lewis made the whole experience easy from start to finish. As a first time investor this was very important to me.
J Β· 13 August 2023
Agent replied Β· 13 June 2024
Hi,Thank you so much for your review. We look forward to working with you again.YoursKnight Knox
β
β
β
β
β
5/5
GoogleExcellent Service of Mike Sefton
Reference is made to the above matter, I would like to express my appreciation and gratitude to Mr Mike Sefton who has demonstrated his expertise, professionalism and excellent customer service in relation to my purchase of a 2-bedroom apartment at X1, Salford Quay, Manchester.
Predominantly, due to his professionalism, I recommended his service to my close friend, Madam Ng Ah Sang who subsequently also bought an apartment at Salford Quay through Mike.
Well done. Please keep up the good work.
Yukyuen Β· 17 June 2018
β
β
β
β
β
5/5
GoogleI came to know Knight Knox form my daughter. She initially bought an apartment of X1 The Landmark in Manchester last year. She told me Knight Knox was a reliable real property company. If I had idle money and wanted to invest it into this field, there would be nothing doubt, but simply contacted Knight Knox, who would like do everything possible for me .
It was amazing later on. Knight Knox rendered an excellent service to me. Since the staff of Knight Knox were fully aware that I was not a resident in UK, they patiently introduced to me the development of Manchester now and in near future, the potential return of my investment, locations of all Knight Knox Developments. On their recommendation, I finally selected two rooms apartment of X1 Media City.
The procedure of purchasing was so simple that I neednβt worry about anything. They let me know each step in detail including legal process. There was no hidden information and everything is transparent. The price was fare compared with other factors. It was good value for money.
My purpose is Buy and Let. The apartment of X1 Media City will ensure me above 6% return per annum, which will be a part of my income after retirement. Itβs worth to put the money in Knight Knox without any worries in future.
Many thanks to Knight Knox, a well known brand of established property consultancy, for your kind service to my full satisfaction.
Ma Β· 17 June 2018
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotI was told about Knight Knox that theirβ¦
I was told about Knight Knox that their service rated highly. I was interested in investing in Assisted Living Accommodation which they have all over the country.
Mahomed Β· 3 July 2025
Agent replied Β· 25 September 2025
Dear Mahomed,
It's been a pleasure working with you to build and diversify your portfolio over the last 13 years.
We are truly happy that you chose to return to our office invest to in Specialist Supported Housing.
Your comments have been passed onto your Property Consultant Kimberly Wingfield, your After Sales Consultant Michelle Gemmell and our Client Liaison Manager Suzanne Todd.
Yours,
Knight Knox.
β
β
β
β
β
1/5
YellSold and 'guaranteed' by Knight knox under Administration in potential Scam Scheme
Knight Knoxβs promised a 'guaranteed' 9% APR or more. However, once they secured their commission, their involvement and help is none.I invested in a plot on a holiday development. It quickly became clear that the due diligence on this project was severely lacking. The company I purchased from is now under administration, with the administrators saying it is highly likely I will loose my whole investment - six figure investment and my life's savings gone in less than a year!The developer was hiding investors details from the administrator as well as bank accounts leading to one in the Cayman Islands. I was given a 'plot' and to my surprise when contacting the land registry, they have no record of any such plot under my name!Knight Knox's response has been disappointing. Rather than offering assistance, theyβve simply deflected, advising me to βspeak to the developerβ since they only act as the agent. It now appears I am set to loose my life's savings.
JA-16 Β· 26 September 2024
β
β
β
β
β
5/5
GoogleA month ago, I have concluded buying my second buy-to-let investment with the same property consultant "Knight Knox".
I must admit the professionalism and the support Knight Knox shown to me so far is remarkable.
I would like to extend my personal appreciation to Kyle Gore - Property Consultant - and Suzanne Todd - Client Liaison Manager - for their utmost support and showing up whenever needed :).
Best,
Imran
Imran Β· 16 June 2023
Agent replied Β· 15 June 2024
Hello Imran, thank you for that glowing review, it's fantastic to hear and we are so pleased that you have purchased a second property through us, it is a pleasure working with you.
β
β
β
β
β
5/5
Googlein spite of i am not UK nationality and not living in UK but since 2014 I know KK i was more have full satisfaction of the company and instead of buy one student one student unit and bought more to reach 3 units an i hope to buy more in near future .can trust the company and they commitments ,more over i am vary proud of the staff ,they are provisional , not hesitate to assist you when you need it .
Mahmoud El Essawy and Sahar Lashine
SAHAR Β· 16 June 2022
Agent replied Β· 15 June 2024
We are delighted that you are happy with the service provided by the team and that we have been able to assist you in building your property portfolio. We look forward to working with you again soon.
β
β
β
β
β
1/5
GoogleWell syndicated deception; pls beware. They sale bad property, at highly exaggerated prices, using guaranteed rent by their developer/letting agent to lure you, and once the finished selling, they manufacture reasons to walk out of the rent guarantee contract. KK and their partners are well aware that they cannot meet the guaranteed rent even at the time of marketing and sales
Bought into a property with KK at their Colonnade/Campbell building. The property was first marketed as student new development which is a complete lie, it was sold well above market price >200% with enticing 8.5% guaranteed rent by the developer who was also the letting agent (The investment Room/The letting Room) . KK recommended a solicitor to represent me which we later learnt was also solicitor for the developer/letting agent, hence covering the entire setup. Immediately the developer and letting agent (The letting RoomTLR/The the investment Room TIR) finished selling, they unilaterally terminated the guaranteed rent on trumped up phantom excuse. KK was standing by providing support and excuses for them.
Uche Β· 16 June 2022
Agent replied Β· 15 June 2024
Hi Deus,
We note that you have spoken with our office and have discussed your concerns.
Unfortunately, the Seller and the Lettings Agent have encountered some issues which couldnβt have been predicted.
We thank you for emailing our office with some points to be addressed and although Knight Knox have no control over the issues that have arisen, we will do our very best to assist.
β
β
β
β
β
1/5
GoogleVery poor and frustrating experience with KnightKnox. Less than a month after completing the purchase of an apartment at Bradford, the guaranteed rent of 8.5% per annum which was to run for 3 years was cancelled on very flimsy reasons. Apparently all the while, KnightKnox knew that the previous freeholder who was now the Letting company giving the rent guarantees had since March 2020 been cancelling these guarantees. How a company claims it had challenges letting a property for almost 8 months will still go ahead and sign a rent guarantee with you and cancel it after one month baffles me. KnightKnox marketed the apartment as brand new however the building is worn out and is inhabited by addicts. The guaranteed rental was used to lure many of us into the purchase and after that boooooom*** all sorts of issues start arising. I certainly wonβt be doing any business with them again and will not recommend them either. Wish any one luck who decides to do business with them
Ikenna Β· 16 June 2022
Agent replied Β· 15 June 2024
Hello Ikenna,
We are sorry that you are frustrated about your experience with Knight Knox. Having spoken with you, we understand and have taken note of you concerns, all of which, unfortunately, are outside of our control.
We note that the sellerβs solicitor has been in contact with you and we are currently liaising with the seller on your behalf to find a suitable resolution. We will stay connected with you in this regard to assist you where we can
β
β
β
β
β
5/5
GoogleIt was a straightforward process with excellent communication throughout.
Gurhan Β· 16 December 2025
Agent replied Β· 16 April 2026
Dear Gurhan,
Thank you so much for your review.
Your comments have been passed onto your Property Consultant Sebastian de Neergaard and your After Sales Consultant Michelle Gemmell.
It has been a pleasure assisting you with your first Specialist Supported Housing investment with our office and we hope to work with you again in the future.
Yours
Knight Knox.
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotIt was just very easy to deal with
It was just very easy to deal with, all was so easily sorted by the appointed Solicitor
Cmartin1 Β· 29 September 2025
Agent replied Β· 1 June 2026
Hi Clive,
Thank you so much for your review. Your comments have been passed onto you Property Consultant Kyle Gore and your After Sales Consultant Michelle Gemmell.
Yours,
Knight Knox.
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotKnight Knox
Knight Knox are honest, practical and up to the point. Through them, you can invest with peace of mind and confidence. I'm so glad to know and have the pleasure of doing business with knight Knox. I have particular gratitude towards Tom Mason, who supported me hand in hand during the complete process of investing and purchasing. All the best
YOUSIF Β· 16 January 2024
Agent replied Β· 13 June 2024
Dear Yousif,Thank you so much for your lovely review. It really means a lot to your Property Consultant Tom Mason and your After Sales Consultant Michelle Gemmell. We've had the pleasure of working with you since 2018. In this time you have purchased two properties with us which completed in 2020 and 2023, meaning you are receiving a return on your investment. We hope to work with you again in the future.Yours,Knight Knox.
β
β
β
β
β
4/5
TrustpilotMy contact Henry was very helpful
My contact Henry was very helpful, friendly and answered all my questions quickly and help me understand the investment I am making.
Craig Β· 19 April 2023
Agent replied Β· 13 June 2024
Dear Craig,Thank you so much for your review. We're glad that you have been pleased with how your Property Consultant Henry has managed your queries in relation to your purchase with our office. YoursKnight Knox
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotVery professional staff
Very professional staff. I was assisted by all staff with reliable and helpful information.
Iqbal Β· 14 October 2025
Agent replied Β· 1 June 2026
Dear Iqbal,
Thank you so much for your kind review. It really has been a pleasure assisting you with the purchase of your first Specialist Supported Housing investment with our office.
Your comments have been passed onto you Property Consultant Henry Oliver, your After Sales Consultant Michelle Gemmell and our Client Liaison Manager Suzanne Todd.
Yours,
Knight Knox.
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotGreat experience from start to finish
Great experience from start to finish, highly recommended
Steve Β· 9 December 2025
Agent replied Β· 24 December 2025
Dear Steve,
Thank you so much for your review.
It has been a pleasure working with you on your first investment with our office.
Yours.
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.