Trusted Agent profile

Knight Knox Manchester reviews

4.1

★★★★★ Great

401 reviews across 3 platforms

Quay West at MediaCity, Trafford Wharf Road, Trafford Park, Manchester, M17 1HH

Knight Knox's Manchester office at Quay West at MediaCity is rated 4.1 out of 5 across 401 reviews on three platforms, including 179 Google reviews rated 4.1.

Google logo

4.1 / 5

179

Reviews on Google

This office

Yell logo

1.0 / 5

4

Reviews on Yell

This office

Trustpilot logo

218

Reviews on Trustpilot

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Manchester office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Trustpilot

Scam Alert!

This is a scam! Don't be fooled by the lure of a second income from any property investment company! These people are fake and pathetic! Get a real job and stop trying to get easy money from hard working people! I transferred my life savings into an account and was given a fake property land registry document. This was over 2 years ago and I am still waiting for action fraud to convict These people. There is always a tax man, government official and policeman that knows what is going on and will take advantage of you. Please reconsider, it is not worth it.

SHANE · 18 August 2026

Agent replied · 24 September 2026

Dear Shane, We completely understand your anger and frustration at the current situation. To give some context to anyone reading this review and our subsequent reply, Knight Knox was one of the sales agents on this project which was a site that had been up and running prior to us launching it to our investors. Having traded now for over 20 years, this situation is not one we could have anticipated that we would find ourselves in and we are incredibly sorry that any of our investors have been caught up in it. The situation that has occurred is unprecedented and is currently part on an ongoing legal process, of which Knight Knox have been cleared of any wrongdoing and we are actively assisting the police with their enquiries. As such, we cannot comment further at this time. We are doing everything possible to resolve the situation for our clients and we are hopeful for a full resolution as soon as possible. Regards, Knight Knox

5/5

Trustpilot

I am very pleased with my first…

I am very pleased with my first purchases with KK and all the team of staff that I engaged with all the steps of the way. They were very professional, responsive and patient with me despite all my questions. I had research and followed them for years before deciding to engage, so I was expecting a very good service when I started, but they very much exceeded my expectations. Purchase has now successfully completed and income is being received as expected. Thanks Guys!!!

Simon · 12 June 2026

Agent replied · 24 September 2026

Dear Simon, Thank you so much for taking the time to leave a review. We are incredibly happy to hear that we exceeded your expectations and we do value your trust in us. Your lovely comments have been passed onto your Property Consultant Alex Braim and your After Sales Consultant Michelle Gemmell. We wish you all the best with your investments and we hope to have the pleasure of working with you again in the future. Yours, Knight Knox.

1/5

Trustpilot

Stay away from trap of assisted living…

Stay away from trap of assisted living they are selling. They promised guaranteed income, HMRC back and developed will buy back within 3 years with 50 percent promise. All fraud. Bought assited living through them in 2025. Its just an year and income not coming. At lady whom they introduced called Sharon is most rude lady ever met. She behaved so nicely before purchase and after purchase she showed her true selfish colors. May Allah such fraudsters rotten in Hell.

Rehan · 24 September 2026

5/5

Google

This is the third property I have bought through Knight Knox. The service I received from this company was second to none. A big shout out to Adam Bearman who was always not only very kind and helpful, but a true professional with very high standards. I would not use another estate agent. Why would I, when I have found THE BEST!

Rachel · 16 March 2026

Agent replied · 16 April 2026

Dear Rachel, We can't thank you enough for your glowing review. It truly has been wonderful working with you over the last 10 years and we really appreciate your faith in Knight Knox when it came to building your portfolio across Residential, Student and Specialist Supported Housing investments with us. Yours, Knight Knox.

1/5

Trustpilot

Stay away from such companies

Stay away from such companies. There is no easy way to make money ( of course they can become rich by fooling you and robbing your money). They are selling assisted living which is total crap. There is no equity , no resale value, no after care.

Sabrina · 30 June 2026

Agent replied · 24 September 2026

Dear Sabrina, Please can you contact our office via email with details of your purchase with us so that we may investigate this. Our email address is info@knightknox.com Yours, Knight Knox.

1/5

Trustpilot

X1 Developments & Knight Knox

Bought off plan a X1 Development (Tower 4 Media City) listed by Knight Knox in 2017. The project was delayed some +10 years and recently went into administration with 100's of investors likely to lose their 35% desposits. Amounts owed to investors amount to ~£20m, with only £2m of works completed by the builder. In the public domain a similar story X1 Manchester Waters where investors have lost considerable amounts of money.

Nick · 15 September 2026

Agent replied · 24 September 2026

Dear Nick, Thank you for taking the time to share your concerns. We would like to clarify Knight Knox’s involvement in the development and the circumstances surrounding the recent events. Knight Knox assisted in the sale of properties within this development following a longstanding relationship with X1 Developments spanning more than a decade. During that period, we witnessed the successful delivery of numerous X1 Student and Residential schemes across the North West, including three towers at MediaCity. Based on that established track record and our experience of the developments delivered by X1 over many years, there was no reason for us to anticipate the circumstances that have subsequently arisen. Knight Knox therefore acted in good faith when introducing purchasers to the development. We fully appreciate how disappointing and upsetting the current situation is for purchasers. We would also confirm that Knight Knox undertakes due diligence on the developers and developments with which it works. The development was established through its own legal entity and associated project structure, as is common with property developments of this nature. Knight Knox was not responsible for the financing, construction, ownership or operation of the development, nor did it control the use or administration of purchaser funds. Like other stakeholders, we were extremely surprised to learn of the recent appointment of Administrators. Following notification of the administration, Knight Knox sought clarification from X1 Developments regarding the position and was advised that communications had been issued directly to purchasers’ solicitors. We are sorry if that information was not subsequently passed on to you by your legal representative. The administration process, including the assessment of creditor and purchaser claims, any potential refunds or distributions, and the ongoing affairs of the relevant company, is now being managed by the appointed Joint Administrators. Knight Knox has no control over that process and is therefore unable to provide updates regarding individual claims or anticipated timescales. We would therefore encourage you to contact the Joint Administrators directly, as they are the appropriate party to provide you with information regarding the status of your claim, the administration process and any further steps available to you. We genuinely sympathise with the difficult position this situation has placed purchasers in and appreciate the frustration and uncertainty this will understandably cause. While Knight Knox is unable to influence the administration process, we sincerely hope that the Joint Administrators are able to provide you with clarity regarding your position as soon as possible. Yours sincerely, Knight Knox

5/5

Google

Knight Knox - Property Investment (Manchester) provided an outstanding experience from start to finish. Their team was highly professional, knowledgeable, and extremely supportive throughout the entire process. They took the time to explain everything clearly, making property investment feel straightforward and stress-free. Communication was excellent, and they were always on hand to answer any questions. Their expertise in the Manchester property market really stood out, and I felt confident every step of the way. I would highly recommend Knight Knox to anyone looking for a reliable and experienced property investment company!

Siam · 9 April 2026

Agent replied · 16 April 2026

Dear Siam, Many thanks for your kind review. Yours, Knight Knox.

1/5

Trustpilot

Knight Knox’s promised a 'guaranteed'…

Knight Knox’s promised a 'guaranteed' 9% APR or more. However, once they secured their commission, their involvement and help is none.I invested in a plot on a holiday development. It quickly became clear that the due diligence on this project was severely lacking. KnightKnox told me they were selling a 3 bedroom Lodge on the site. I have now found out I do not own the lodge as the developer has not paid for them, I do not even own the land. The land is under the company Apple Ltd. How KnightKnox can sell me a 'Lodge' which then turns out to be a farce as I don’t even own the Lodge. This must be illegal. The company I purchased from is now under administration, with the administrators saying it is likely I will loose my whole investment - my life's savings gone in less than a year!I was given a 'plot' and to my surprise when contacting the land registry, they have no record of any such plot under my name! It is all under the company's name...Knight Knox's response has been disappointing. Rather than offering assistance, they’ve simply deflected. They have said "the seller has found themselves in a situation beyond their control". Ultimately KnightKnox have sold me a Lodge and land which I legally do not own. How is this legal? It now appears I am set to loose my life's savings. Do not trust them.

Yousif · 7 October 2024

Agent replied · 22 October 2024

Dear Yousif,We completely understand your anger and frustration at the current situation. To give some context to anyone reading this review and our subsequent reply, Knight Knox was one of the sales agents on this project which was a site that had been up and running prior to us launching it to our investors. The situation that has occurred is unprecedented and we are currently investigating the issue to try and determine a positive outcome for our clients.Having traded now for 20 years, this situation is not one we could have anticipated that we would find ourselves in and we are incredibly sorry that any of our investors have been caught up in it.Unfortunately, the current situation cannot be commented on directly at present as it is part of an ongoing legal process, but we will update all investors as soon as we have further information.We are doing everything possible to resolve the situation for our clients. Please bear with us.

5/5

Trustpilot

Property investment Royalty

Having lost my wife Barbara to cancer, I was looking to invest in buy to let property for a pension, I came across knight Knox , I started chatting to a chap called Adam , we arranged to meet up for a coffee, he brought along a colleague called Suzanne, they were both great , very professional but most of all very easy to talk to , over the next couple of months I purchased 3 properties, and Adam and Suzanne made it very easy and smooth, so anyone looking to invest , give knight Knox a ring , and chat to Adam or Suzanne there great . David

David · 25 August 2024

Agent replied · 22 October 2024

Dear David,Thank you so much for your kind review. Both Adam and Suzanne have enjoyed working with you and it has been an absolute pleasure to assist you with building your Buy To Let portfolio.Yours,Knight Knox.

5/5

Google

I was absolutely delighted with the highly professional service of Knight Knox agents during the recent purchase of my property. This comes as no surprise to me as I have become accustomed to their high standards in customer care and support. I would have no reservations in recommending them! Thank you Henry, Suzanne and Michelle! Thank you Knight Knox!

Abu · 19 March 2025

Agent replied · 13 April 2025

Dear Abu, Thank you so much for your lovely review. Your been working with our office since 2014 and have bought in a cross section of residential, student and assisted living properties. It really has been a pleasure working with you over the last 11 years to build your portfolio and we hope to do so again in the future. Yours, Knight Knox.

1/5

Trustpilot

If 0 was a star i would give them that.

The reason why i wanted to invest is because i saw that they were a big company which is why they should be trustworthy. Don't want to go too much in details but they know what they are doing, encouraging you to use their solicitors, not knowing that the contracts are not at your benefit at all. Leaving you with nothing if it goes wrong and trust me i have spoken to a couple of investors it goes wrong often. When I was reading the reviews, i thought to myself it is just a small amount of people not agreeing or having a bad experience with Knight Knox. The answer is NO there are 100+ people losing money to them they are truly a (legit) scam which makes sense why they are so big. Do not invest in them! I am at the moment trying to get my money back and they made sure to collect the 2nd bunch of my payment and short after announce that the developers wouldn't be able to build, some dodgy stuff. Worse is they are using some dodgy third party in their contract making it harder for you to ever see your money back.

Ela · 10 April 2024

Agent replied · 13 June 2024

Dear Ela,We are sorry to hear that you are unhappy with the experience you have received from us.Unfortunately, as no personal details were left along with your review, we are unable to verify your purchase with our office.Trustpilot reached out to you asking for more information but they did not receive a response from you.We are always happy to help with any issues a client may have, but we are unable to do so unless a client contacts our office directly.Please could you email info@knightknox.com so that we may discuss this further and try to work towards a resolution for you.Yours,Knight Knox.

5/5

Trustpilot

Excited to get my purchase completed

I'm very excited to get my recent property purchase completed today. It excellent service from Knight Knox International team, mainly Sarah Bourne for their support. They actively involved in sale, communities and the leg process. I have been with Knight Knox since 2013, and I strongly recommend them to anyone who wants to achieve a successful property business to join. Well done!

Ahmed · 15 May 2026

Agent replied · 13 June 2024

Dear Ahmed, Thank you so much for your lovely review. It's been a pleasure working with you over the last 13 years and assisting you with the growth of your portfolio. As a client who has purchased in student accommodation, residential apartments and specialist supported housing with us over the years we truly value your feedback and appreciate you sharing your opinion. Yours, Knight Knox.

1/5

Google

Talked me into buy an off plan property, to which all monies was lost. They didnt do there right and proper due diligence. There great at talking, il give em that! Edit: You could take a choice of names you sold the unit to lots of us in the uk. As if you don't know, you gave no help and no explanation. We paid on your advice. But in reality if you would have done the decent checks red flags would have been seen. Ask Lee I think his name was he could connects the dots or have you had too many go sour.

Baz · 16 December 2025

Agent replied · 16 April 2026

Dear Baz, We have no record of your name on our database. Please could you email us on info@knightknox with your details so that we can look into this for you. Yours, Knight Knox.

1/5

Trustpilot

Fraud Alert

Please note that this company Knight Knox is a scam, they with their fancy websites lure people into investing through them and they suggest you to involve their solicitors (most of which have now been seized under SRA- solicitors regulatory authority)They work through these solicitors and then deny having any links with them. Thing is they target foreign investors who can’t be there at the time of agreement signing.I will be suing them by taking them to the court very soon. Do not invest through them as they back off as soon as you face any issue. They are there for their own cut, once they get their share they will deny having connections with any of the solicitors Please avoid investing with Knight Knox

My · 28 February 2024

Agent replied · 13 June 2024

Dear My Apple,We are sorry to hear that you are unhappy with the experience you have received from us.Unfortunately, as no personal details were left along with your review, we are unable to verify your purchase with our office.Trustpilot reached out to you asking for more information but they did not receive a response from you.We are always happy to help with any issues a client may have, but we are unable to do so unless a client contacts our office directly.Please could you email info@knightknox.com so that we may discuss this further and try to work towards a resolution for you.Yours,Knight Knox.

5/5

Google

Glad that I have chosen KK for my 1st ever purchase in the UK. As a foreign and inexperience buyer, Kyle Gore is extremely patient, professional and honest towards every question, and is with me every step of the way, no matter how busy. Thanks to his recommendation I will be collecting rent in less than 3 months' time. Shout out to Suzanne Todd and team too for their after sales service, offering support and peace of mind. The whole process is seamless and easy to undertstand.

Jeff · 18 December 2023

Agent replied · 15 June 2024

Dear Jeff, Thank you so much for your 5 star review. Kyle, Suzanne, Michelle and the rest of the team are enjoying working with you. Yours, Knight Knox.

5/5

Trustpilot

Naomi West - excellent services

Naomi West is an excellent Customer Relations Consultant. She has provided me with continuous and informative updates, and additionally helped me with an urgent issue related to financing of a unit, giving me immediate assistance and updates, also providing a number of solutions.

Steven · 8 July 2025

Agent replied · 25 September 2025

Dear Steven, Thank you for such a lovely review. Naomi really enjoyed working with you on your student accommodation purchase which completed in December 2024. The whole team were eager to keep all purchasers updated on the build and we're glad you found this informative. Your comments have also been passed onto you Property Consultant and your After Sales Consultant. Yours, Knight Knox.

5/5

Trustpilot

I have just completed a property…

I have just completed a property purchase, the process went smoothly, thank you Janet. Everyone was being helpful and supportive.

Hind · 4 February 2026

Agent replied · 1 June 2026

Dear Hind, Thank you so much for your kind review. Your Senior Property Consultant Janet McGovern and your After Sales Consultant Michelle Gemmell have enjoyed working with you and we wish you all the best with your investment. Yours, Knight Knox.

1/5

Trustpilot

Terrible company

Terrible company. Do not trust this company. I bought a 2 bedroom and 2 bedroom apartment from them off plan in 2018. I had to chase them continuously for updates on the building. It finally completed after a 2 year delay. Some of this understandable due to covid and Brexit delays. My apartment was supposed to be finished to a high spec but I paid for a company to list the snags. There were 249 snags identified. The front door is covered in scratches and dings, all of my internal doors are similar. The plastering and paintwork is a disgrace. The most important thing that needs fixing is the balcony which has a significant bow to it and it collects lots of water that I need to sweep off. But it doesn’t feel safe to step out on to it. We are living in a building site because we are surrounded by unfinished projects, the builders were supposed to build but went “ bankrupt” and they have just been abandoned. We have to walk, in an unsafe environment, to our apartment block and there is no parking. They are keen to take our money but haven’t fixed a single snag nearly 2 years after completion.

Karen · 11 September 2023

Agent replied · 13 June 2024

Dear Karen,We’re incredibly sorry to hear that you have had issues with regards to the snagging at your property.We note that you completed on your apartment in 2022. Having looked at our records we can’t see that you have contacted us since then, so this review is the first time our office is hearing about the extent of your issues.The project was delayed and we note that you were in contact with your Property Consultant for updates. We are sorry that you feel you had to chase our office for this information. As the agent we rely on the developer, being Fortis, to provide our office with build updates. We appreciate that construction updates are essential to buyers but we can only pass on the information when we receive it from the developer. Snagging would have been referenced in your contract and your solicitor will also have advised you to ensure this process has been undertaken prior to completion. Snagging issues are dealt with by the developer and the build contractor and under the contract there is usually a one year timeframe for these to be dealt with. By all means if our office is contacted first with this information then we will assist by liaising with Fortis to try and get the snagging issues resolved. If these issues cannot be addressed by Fortis you also have the option of contacting the warranty provider to establish if any of the snags could be remedied under the cover that the warranty provides. The apartment and the balcony would have been signed off by Building Control and the Warranty Provider before notice to complete could be served. As such from a structural aspect the apartment and balcony have been built to the required standardWe are sorry that you didn’t contact us directly as we really would have done our best to assist you or to pass on information that may have been of use.YoursKnight Knox.

1/5

Google

Hi All I recently purchased a off plan student accommodation namely Natex in Liverpool which was sold to me by lewis combe we was sold this with confidence with mount group ltd being the developers all promises were made about stage completion and the date of completion they took our monies And then 8 months later the company fell into administration and today in Court we lost all our hard earned money There was 500 units sold 500 families Most of them units were sold to us by knight knox we have had no calls from knight knox or any of their staff I would personally not recommend using these guys as this could be you in the coming future

Saj · 16 June 2023

Agent replied · 15 June 2024

Dear Saj, We are extremely disappointed with the outcome of the court proceedings, which were not the route that we would have preferred for our investors, particularly as, whilst Knight Knox is not the developer for Natex, and therefore had no influence or authority over the situation, we have actively worked to push for a resolution that would benefit our investors. This is the first time in our almost 20 years of trading that a scheme we have been involved in has collapsed, and would like to point out that this is an extremely rare case and not something that anyone could have foreseen. Regards Knight Knox

5/5

Google

My first experience with Knight Knox was in 2015 (contact person Janet McGovern). I bought an off plan student accommodation. The plan delivered as promised. My recent purchase through Janet is an assisted living flat. Once again the service from Knight Knox was prompt, friendly and very professional. Janet was always there to answer any questions. She is honest and straight forward. Their after sale service was also excellent and there was a named person (Michelle - who is also very polite, prompt and efficient) to see the sale through. She kept us up to date with the progress. I will not hesitate to invest again through Knight Knox if I have any more funds for investment.

Mahmood · 16 June 2023

Agent replied · 15 June 2024

Dear Mahmood, Thank you so much for taking the time to leave such a lovey review. It really has been a pleasure working with you over the last 8 years and we are pleased that you have had such a good experience with our office during this time. Yours Knight Knox.

5/5

Google

I've worked with Knight Knox on many occasions, stretching over 10 years or so and I have to say that although their standards were always high way back when... the current team take it to almost unbelievable new heights! Michelle progressed a property transaction for us from Reservation to Exchange within 3 working days recently... bonkers! Suzanne overseeing the whole thing was also an ultimate pro and the whole thing was seamless. We now have other sales underway with them and will always put our properties to them where possible, as their buyers are serious and move quickly. Hat's off to Sam and his team, from the Sales Advisors to Directors and everyone between, they really are on point and, in my opinion, top of the industry they work in. 👏👏👏

Martin · 16 June 2023

Agent replied · 15 June 2024

Hi Martin, Thank you so much for your wonderful review and kind words. We've all enjoyed working with you over the years and we're glad that you've been consistently pleased with the service that we've provided over this time. Yours Knight Knox

5/5

Trustpilot

Knight Knox-Professional and trustworthy

Mr. Kyle Gore gives a very detailed explanation of the property features and the purchase scheme so that I can choose my favourite unit. He is very professional to follow up the completion of the deposit in every step. Ms Michelle Gemmell is very professional in the aftersales activities. She follows up closely among all parties until the completion of the contract exchange. She gives very professional views in due courses.

N · 30 December 2023

Agent replied · 13 June 2024

Dear N I Siu,Thank you so much for your kind review. Your comments have been passed over to your Property Consultant Kyle and your After Sales Consultant Michelle.We wish you all the best for the year ahead.Yours,Knight Knox.

5/5

Google

Bought 2 properties from them for our limited company. Very professional staff with great communication skills, particularly Adam ( and of course others as well).

Nambiappan · 16 October 2025

Agent replied · 16 April 2026

Dear Elango, Thank you so much for your review. … More

5/5

Trustpilot

Henry at Knight Knox

Henry at Knight Knox ; Great customer care and attention to my questions and available to ensure all plans moved forward. Thanks to Michelle and Suzanne.

Samina · 1 October 2025

Agent replied · 1 June 2026

Dear Samina, Thank you so much for your lovely review. Your comments have been passed onto Henry, Michelle and Suzanne. It has been a pleasure working with you over the years and we truly appreciate you returning to our office to complete on your second Specialist Supported Housing investment. We hope to have the pleasure of working with you again in the future. Yours, Knight Knox.

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Knight Knox's Google reviews

Questions about Knight Knox Manchester

How many reviews does Knight Knox Manchester have?

Knight Knox's Manchester office has 401 reviews across three platforms: 179 on Google, 4 on Yell, 218 on Trustpilot.

What is Knight Knox Manchester's rating?

Knight Knox Manchester is rated 4.1 out of 5 across all 401 reviews, and 4.1 out of 5 on Google from 179 reviews.

Where is Knight Knox's Manchester office?

Knight Knox Manchester, Quay West at MediaCity, Trafford Wharf Road, Trafford Park, Manchester, M17 1HH.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.