Trusted Agent profile

Knight Knox Manchester reviews

4.1

★★★★★ Great

401 reviews across 3 platforms

Quay West at MediaCity, Trafford Wharf Road, Trafford Park, Manchester, M17 1HH

Knight Knox's Manchester office at Quay West at MediaCity is rated 4.1 out of 5 across 401 reviews on three platforms, including 179 Google reviews rated 4.1.

Google logo

4.1 / 5

179

Reviews on Google

This office

Yell logo

1.0 / 5

4

Reviews on Yell

This office

Trustpilot logo

218

Reviews on Trustpilot

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Manchester office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Google

Great service by Chris and Michael. Initially i was very nervous about making my first investment through Knight Knox however after talking to Chris made the sale process very easy and answered all my queries about the social housing investment.

Amar · 25 September 2024

Agent replied · 25 October 2024

Dear Amar, Thank you for your kind review. We appreciate how daunting investing for the first time can be, and we are privileged that you chose Knight Knox for your Assisted Living purchase. Both your Property Consultant Chris Tomes and your Aftersales Consultant Michelle Gemmell have enjoyed working we you, and hope to do so again in the future. Yours, Knight Knox.

5/5

Trustpilot

Knight Know have been a pleasure to work with

Knight Know have been a pleasure to work with. I made my deposit with Knight Knox's Tom Mason two years ago and since then he has always made himself available, friendly and always helpful and prompt when it came to giving advice or updates.Closer to completion, I dealt with Suzanne Todd who was equally helpful and understanding, especially when it came to dealing with the property solicitors and getting them to keep on top of the completion process. The end of the completion process was unfortrunately more stressful than it needed to be in regards to dealing with the solicitors. Suzanne stepped in here getting things moving and keeping them moving.

Rob · 25 January 2021

Agent replied · 13 June 2024

Thank you Rob for that extremely detailed and kind review of your experience with Knight Knox. It has been a pleasure and we look forward to potentially working with you again in the future.

5/5

Trustpilot

Straight Forward!

Dealing with Knight Knox was super straight forward for a first time investor like myself. Everything was explained in easy to understand terms and questions answered promptly even though i'm on the other side of the planet. I'm looking to invest again in the near future and Knight Know will be my 'goto'

Wayne · 10 January 2024

Agent replied · 13 June 2024

Dear Wayne,Thank you so much for your kind review. You completed on a property at Landal Barnsoul in April 2023 we we are pleased to hear that you were happy with the service that you received. Yours,Knight Knox.

5/5

Trustpilot

Excellent from start to finish

From start to finish, my experience with Knight Knox has been excellent. I was looked after before purchasing, during the process, and have continued to receive support and advice in the months after, particularly from Olivia Berry. The purchase was very smooth and Olivia was informative and did a super job of keeping me updated with the process.

Calum · 17 March 2025

5/5

Google

In the last year or so, I have purchased a further three properties with Knight Knox. The latest completed in November 2025. Their service continues to be excellent and I am delighted with my latest investments.

Anton · 16 March 2026

Agent replied · 16 April 2026

Dear Anton, Thank you so much for your review. We initially started working with you in 2014 an we were incredibly happy when you returned a few years ago to extend your portfolio further. Your Property Consultant Janet is so happy to know that you have enjoyed the level of service that you have received over this time. Yours, Knight Knox.

5/5

Trustpilot

Birtin Works, Sheffield.

I have just completed the purchase of a unit in a new build in Sheffield. The building is beautifully designed and in a very good location. Each unit also looks very cozy and comfortable. While waiting about 18 months for the building to complete, Knight Knox, and in particular Janet McGovern, always supplied reliable information, and provided quick answers about any concern that I had. Recommended.

David · 24 August 2022

Agent replied · 13 June 2024

Hello David, Lynn and Janet were thrilled to hear your glowing review. We are delighted that you are pleased with the service you received - we look forward to working with you again in the future!

5/5

Trustpilot

This company has great staff always…

This company has great staff always clear and transparent walking me through each step especially Olivia. Helped reccomend what to invest in from their many properties and also recommended the solicitors I used to finalise the purchase 5 star no issues at all. Will use again once I find more money.

Ricky · 18 October 2023

Agent replied · 13 June 2024

Dear Ricky,Thank you so much for taking the time to leave a review. It means a lot to your Property Consultant Olivia and the rest of the team.We look forward to working with you again.Yours.Knight Knox.

1/5

Trustpilot

Please don’t use them

Please don’t use them, they only care about filling their own pockets, they sold me a property that had been put on hold for sale since April 2023 but they sold it to me in December 2023 regardless. Now it’s all gone down the drain, the partners fell out with each other one side went to court got injunction and then sold everything and I as an investor lost out on £105000 and nobody is taking responsibility. I wouldn’t even give them a one star.

Iqbal · 15 October 2024

Agent replied · 22 October 2024

Dear Iqbal,We completely understand your anger and frustration at the current situation. To give some context to anyone reading this review and our subsequent reply, Knight Knox was one of the sales agents on this project which was a site that had been up and running prior to us launching it to our investors. The situation that has occurred is unprecedented and we are currently investigating the issue to try and determine a positive outcome for our clients.Having traded now for 20 years, this situation is not one we could have anticipated that we would find ourselves in and we are incredibly sorry that any of our investors have been caught up in it.Unfortunately, the current situation cannot be commented on directly at present as it is part of an ongoing legal process, but we will update all investors as soon as we have further information.We are doing everything possible to resolve the situation for our clients. Please bear with us.Yours,Knight Knox.

1/5

Trustpilot

Do not consider without having sought entirely independent financial advice

Unsurprisingly both my previous reviews on this company have been removed for "breaching Trustpilots guidelines". It seems they simply don't like negative reviews. So to update, my first review which was about the purchase of an apartment with a double ground rent clause which the impact of was not explained to me by the "independent" solicitor. The apartment is currently undergoing repairs related to cladding issues (not their fault), but there is now an option to opt out of the double ground rent clause (at a cost). Will hopefully be getting shot of the apartment once the cladding repairs are complete. On the positive side however the apartment has been continuously let during the period I have owned it.My second review with regards to an apartment I purchased off plan which didn't meet the long stop date. Good news, I was able to successfully get my deposit back plus interest and fees, but only after appointing my own litigation solicitor which I shouldn't have had to do as the contract clearly stated that the buyer has the right to terminate the contract if the developer fails to meet the long stop date. Just to reiterate the issue with the delayed reimbursement was with the developer and NOT Knight Knox

Don · 8 October 2024

Agent replied · 22 October 2024

Hi Don,We cannot find a record for your purchase with our office based on your name. Trustpilot have asked you to provide further information so that we can investigate this further, but this wasn't supplied by you.Negative reviews are not removed unless they breach guidelines, and checking our records we haven't had a review from you previously. As such we can only assume that you have left the reviews previously on the developers page.We note your comments that the issues are not from Knight Knox, and for this reason we ask if you would remove this review and place it on the seller's page for their reference.If not, please could you email info@knightknox.com with details of your purchase so we can look into this.Yours,Knight Knox.

4/5

Google

I have been very well leaded by Lewis and Michele who has been a star helping me in the process with her calm and patience. Without her I think I would have been going out of the process. Lewis is very professional and helpful too.

F · 16 February 2024

Agent replied · 15 June 2024

Dear Florence, Thank you so much for your kind review. Your comments have been passed onto your Property Consultant Lewis Combe and your After Sales Consultant Michelle Gemmell. Yours, Knight Knox.

1/5

Trustpilot

I would not recommend them

Please take the time to read the 1 star reviews. You can see they all have a theme: when things go wrong they drop you like a hot potato and refuse any meaningful communication. Not answering client queries shows where their values lie. If senior managers have no courage in dealing with the difficult questions when the investments they promote horrifically collapse, as they recently have done, then they cannot be trusted with the easy questions either. I no longer trust them.

IE · 6 October 2024

Agent replied · 22 October 2024

Dear IE,Trustpilot has reached out to you asking for more details as we are unable to locate any records for you with the name provided. They haven’t had a response from you so unfortunately, we are unable to track any contact that you have had with our office.We want to assure you, and anyone else reading this that we always look into a query when it has been received. This is the case irrespective of whether it has been addressed to our consultants or higher management. Knight Kox has been in this industry for 20 years and if there is an issue with one of the ventures that our office has sold, we will always do our best to assist where we can. If the enquiry relates to a seller, we may not always have the information to reply immediately. This is due to the fact that as a selling agent we are not involved in the management of the projects.We value our relationship with our customers and we ask that you email info@knightknox.com if you wish to communicate with us directly.Yours,Knight Knox

5/5

Trustpilot

It was good experience to deal with…

It was good experience to deal with Knight Knox for my first property and special thanks to Jessica Wang for introducing me best deal apartment with rental income. I am fully satisfied with this company & hope to continue dealing with Knight Knox in future, highly recommended.

Muhammad · 16 December 2023

Agent replied · 13 June 2024

Dear Muhammad,Thank you so much for your kind review. Jessica and the rest of the team are delighted that you have been satisfied with the service that you have received.We look forward to working with you again in the future.Yours,Knight Knox.

5/5

Google

Since 2023 Knight Knox have secured three excellent investment opportunities for me, I would highly recommend them as a property investment company. Their pre and post sales services are first class.

Peter · 16 March 2026

Agent replied · 16 April 2026

Dear Peter, Thank you so much for your kind review. It truly has been a pleasure working with you over the last few years. Yours, Knight Knox.

5/5

Trustpilot

Henry Oliver is in my opionion the best…

Henry Oliver is in my opionion the best sales person I’ve met exact with his info and can’t do enough to help to get the deal you want done highly recommend

Steven · 23 September 2024

Agent replied · 22 October 2024

Dear Steven,Thank you so much for your review. Your kind words have been passed onto your Property Consultant Henry Oliver. Yours,Knight Knox.

1/5

Trustpilot

Yet again more spam from KnightKnox via…

Yet again more spam from KnightKnox via Shopboard, these people say they don't use bulk email addresses but despite me never asking to be on a list the email spam keeps coming.

David · 22 February 2026

Agent replied · 13 June 2024

Dear David, Knight Knox only send out direct communication to clients who have opted into our database. We were unable to locate your information on our database under your name so your details are not on our records. As part of our marketing activity, we regularly use third-party opted-in databases to send out marketing emails on our behalf. We are sorry that you believe you have received unsolicited emails from us, but it appears that you may be on another email marketing list that you are opted into. As such we ask if you could contact Shopboard and ask that they unsubscribe you from their database. Yours, Knight Knox.

1/5

Trustpilot

Think Carefully Before Investing Through Knight Knox

I am extremely disappointed with the service provided by Knight Knox. In my experience, they are very good at making promises during the sales process, but those promises rarely materialise.

Adnan · 9 March 2026

Agent replied · 1 June 2026

Dear Adnan, We appreciate your frustration with regards to the delayed completion on your off plan purchase via our office. We do wish to make it clear that all anticipated completion dates are confirmed by the seller at point of sale. As with all off plan projects this timeline may be subject to change as it is not possible to anticipate future hurdles until they arrive. With regards to the additional funding that was requested we would like to clarify that this was not a demand made by our office. As one of the agents on the project, the developer asked for our assistance in contacting as many buyers as possible to make them aware of the financial position that they had found themselves in. At the time there was a very serious risk that without additional contributions, the build would not be completed. Fortunately, the necessary funding was raised and the project was finished. No pressure was ever implemented by our office and after our initial correspondence with investors the developer took back all communication and handled this directly. We have been in this industry for over 20 years and have launched and completed numerous successful projects. During this time, unfortunately, some developments have run behind, but we have always kept investors updated with the schedules that we have received from the developers and we are sorry that you feel that your purchase as not been up to our usual standard. Yours, Knight Knox.

1/5

Google

As multiple people pinpointed here, these folks are sending spam. And yes, dudes, "we don't send spam, we use 3rd party services" is not an answer. That's your responsibility to do a due diligence check on your partners and make sure they …

Kirill · 16 November 2025

Agent replied · 16 April 2026

Dear Kirill, We are sorry to hear that you have received unwanted email communication from a … More

5/5

Trustpilot

positive overall for 2 assisted living project

I have purchased two assisted living projects from Knight Knox, and overall my experience has been positive.

Lee · 15 June 2026

Agent replied · 24 September 2026

Dear Eric, We really appreciate you taking the time to share this review. We’ve had the pleasure of working with you since June 2024, and we’re delighted to hear that both of your investments in Specialist Supported Housing are performing exactly as expected. As a company with over 20 years’ experience, we genuinely value all client feedback. Our team is always on hand to support you at every stage of your investment journey. Your Property Consultant, Alex Braim, your After Sales Consultant, Michelle Gemmell, and the wider Knight Knox team have thoroughly enjoyed working with you over the years. We look forward to continuing to build our relationship in the future. Yours, Knight Knox.

5/5

Trustpilot

Extremely professional and helpful from…

Extremely professional and helpful from initial contact to completion of my first property.

Kevin · 10 July 2026

Agent replied · 24 September 2026

Dear Kevin, Thank you so much for taking the time to provide our office with feedback and leave this review. Your comments are very much appreciated and they have been passed onto your Property Consultant Gareth Williams and your After Sales Consultant Michelle Gemmell. Yours, Knight Knox.

1/5

Google

Every investment I've made with knight knox has been a disaster. I bought three US investment properties with them. One actually went down in price, and the other two have barely gained anything. I also bought an appartment in X1 Aire Leeds, UK. Which is already a slum after just a few short years with EXTORTIONATE ground rent attached. These people are scam artists. DO NOT USE!

Will · 16 June 2021

Agent replied · 15 June 2024

Dear Will, We apologise if you believe that you have received a less than satisfactory experience regarding the purchase of properties through Knight Knox. However, in response to this review, we would like to make yourself and other readers aware of the following points: - You have made a public complaint about the properties you have bought through us, yet we have no record of you contacting us directly to raise any of these issues. As such, we have been unable to address them. - You reference a particular property in Leeds. Unfortunately, the responsibility for the management of the building, including the ground rent cost, is not something that Knight Knox is involved with. However, if you would like to contact us directly with your exact issues, we can certainly try and point you to the correct contact for the building. - We would also like to point out that calling us ‘scam artists’ is extremely libellous. We have 1,000s of satisfied investors who are extremely happy with their purchases through Knight Knox, many of whom go on to invest repeatedly in order to expand their property portfolios. Please feel free to contact us directly on 0161 772 1370, or email info@knightknox.com if you would like to discuss this matter in person.

5/5

Google

Olivia Berry was brilliant, thank you Olivia.

Chris · 29 June 2025

Agent replied · 16 April 2026

Dear Chris, Thank you so much for your review, Olivia, Michelle and Suzanne all thoroughly … More

5/5

Google

I would say that Tom and Mitchelle were quite professional all through the transaction. Tom provided the required needed information and handholding using his experience with some of my friends to guide me through the process. Mitchelle also provided necessary support but most importantly checking in on me at every step. With them I could hardly ask for anything more

Valentine · 16 June 2022

Agent replied · 15 June 2024

Hi Valentine, thank you so much for your feedback. Both Tom and and Michelle are happy that you appreciated the guidance and support that they provided. We look forward to working with you again in the future.

5/5

Trustpilot

Easy property investment process!

I was a first time investor with Knight Knox and found my purchase experience very good from my consultant Kyle through to Michelle in after sales which enabled me to complete the purchase in just 12 days!

Jon · 10 December 2025

Agent replied · 24 December 2025

Dear Jon, Thank you so much for this glowing review. We're always happy when our clients comment on the speed of the process and we're glad that it was smooth and swift journey for you. This is your first investment with Knight Knox and we're happy to advise that your first rental payment on this Specialist Supported Housing Project will be made very soon. Kyle, Michelle and the rest of the team have loved working with you and we hope to have the pleasure of doing so again in the future. Yours, Knight Knox.

1/5

Trustpilot

Treat with Caution or even better, look away

Treat with Caution or even better, look away!

David · 23 July 2026

Agent replied · 24 September 2026

Dear David, We previously responded to your original review on these matters, however we are happy to clarify our position again. We are sorry to hear of your dissatisfaction. Your property was purchased as an investment, with the purchase price set by the developer and fully disclosed at the time. As with any investment, market conditions can affect property values, and we cannot accept responsibility for subsequent changes in value. In relation to the development concerns you have raised, Knight Knox acted as a sales agent and had no knowledge of any issues that later affected the project. As soon as we became aware of the situation, we sought specialist legal advice and assisted investors where possible. Regarding the delayed completion, build schedules on off-plan developments can change during construction. The developer honoured its commitment to pay interest on deposit funds through to completion, and we believe the contract clearly defines the completion date for these purposes. Finally, Knight Knox is not affiliated with any law firms we recommend. We work with independent solicitors based on their experience, and when we were informed that a recommended firm had been closed by the SRA, we acted promptly to help facilitate the transfer of client files to an alternative firm. We believe this provides important context and accurately reflects Knight Knox's role in these matters. Yours, Knight Knox.

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Knight Knox's Google reviews

Questions about Knight Knox Manchester

How many reviews does Knight Knox Manchester have?

Knight Knox's Manchester office has 401 reviews across three platforms: 179 on Google, 4 on Yell, 218 on Trustpilot.

What is Knight Knox Manchester's rating?

Knight Knox Manchester is rated 4.1 out of 5 across all 401 reviews, and 4.1 out of 5 on Google from 179 reviews.

Where is Knight Knox's Manchester office?

Knight Knox Manchester, Quay West at MediaCity, Trafford Wharf Road, Trafford Park, Manchester, M17 1HH.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.