Every review we hold for the Manchester office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
GoogleAdam, has been a great help during all our transections. Nothing was impossible for him, and I appreciate his condor. The team has been extremely helpful. Thank you.
Jayant · 18 December 2023
Agent replied · 15 June 2024
Dear Jayant,
Thank your for your review.
It really has been a pleasure working with you over the last 12 months and we hope to have the opportunity to work with you again in the future.
Yours.
Knight Knox.
★★★★★ 5/5
GoogleI recently purchased a property through KK that was facilitated by Stephen and Naomi. I found both to have been extremely knowledgeable and helpful. I have contacted them a couple of times post the transaction and their attitude is awesome. Keep up the good work.
Canada · 16 June 2022
Agent replied · 15 June 2024
Hi Canada, Thank you so much for your lovely comments. It's been a pleasure working with you and we're always on hand to assist with any questions that you may have.
★★★★★ 5/5
TrustpilotTop Quality Company thanks Ryan!
I have personally brought from Ryan at Knight Knox buy to lets and HMO. My whole portfolio has grown greatly since acquiring top quality cash flowing assets from them. Highly recommended
Rosie · 29 August 2023
Agent replied · 13 June 2024
Thank you so much for your review.Ryan greatly appreciates it. Yours,Knight Knox.
★★★★★ 1/5
GoogleSold 2 units in the Liverpool Natex fiasco, lost 85% of investment. KK made big commissions and just left the investors to suffer their losses. Avoid at all costs. You have been warned.
Stephen · 16 June 2023
Agent replied · 15 June 2024
Dear Stephen,
Knight Knox were one of the sales agents for the Natex scheme in Liverpool, and we are incredibly sorry that any of our investors have been caught up in this unfortunate situation. However, we feel that we must point out to yourself, and anyone else reading this reply, that Knight Knox were not aware that the development was in difficulties at the time of your sale - Knight Knox became aware of the site going into administration at the same time that our clients did. It is also worth highlighting that the developer, Mount Group, have not gone into administration and were not the reason that the site failed, this was in fact due to the funder on the site, who unfortunately did not survive the COVID-19 pandemic.
This is the first time in our almost 20 years of trading that a scheme we have been involved in has collapsed and is not something that anyone could have foreseen. However, we do completely understand your anger and frustration and are not dismissing that in any way.
Unfortunately, as much as we tried to assist with a positive resolution for our investors, the outcome of this was taken out of Knight Knox’s hands and into those of the Administrator and the courts. Whilst we cannot do anything further for you on this particular issue, if there is anything you wish to discuss further with us, please do let us know.
Regards,
Knight Knox
★★★★★ 5/5
GoogleThe two ladies I have dealt with during the purchase of two student buy to lets have always been both polite and professional in their dealings with me and I am happy to recommend them to any potential purchaser of KK without reservation.
Dave · 16 June 2022
Agent replied · 15 June 2024
Hello David. Thank you for your kind review. We will pass your lovely comments onto Sarah and Michelle. We look forward to working with you again in the future.
★★★★★ 5/5
TrustpilotVery professional and friendly
Very professional and friendly. Understands needs and presents with the right product to suit the need.Very transparent approach
Rahul · 2 May 2024
Agent replied · 13 June 2024
Dear Rahul,Thank you for your review. Your comments have been passed onto your Property Consultant Olivia Berry and your After Sales Consultant Michelle Gemmell.Yours,Knight Knox.
★★★★★ 1/5
GoogleExtremely poor experience. I am a foreign investor. I tried to buy property from them. They provided misleading information. Took from me 5,000 pounds and when I asked them to return as you have not provided me with the correct information - they refused. Don't deal with them.
Nouman · 16 June 2021
Agent replied · 15 June 2024
Dear Nouman,
We apologise if you feel you have received a less than satisfactory service from Knight Knox. We would like to reply to your review as follows:
• You paid a non-refundable deposit through one of our agents for a property that you subsequently decided to not continue with the purchase of
• We arranged to return part of the deposit, which you agreed to, upon receipt of which, you posted negatives reviews on numerous websites
Please do contact the office directly on 0161 772 1370 so that we can try and remedy this situation.
★★★★★ 1/5
GoogleI feel very let down by this company.
They agreed to "extract" us and "refund us" if for any reason we are unable to get a mortgage (we have that in writing) and this has not happened and all the money is with the developer who is refusing to refund us. As the agent, they agreed to this, not the developer and now they are shifting all responsibility over to them.
We have given plenty of opportunity to resolve this matter and I feel that it just keeps going round in circles, they act like we are talking about £500! A few months back they asked me to contact the developer directly who knew nothing about this deal (although we have it in writing from their solicitor and now they are saying it was sent in error!), the whole process has been a complete shambles. They were very pushy to get the holding fee’s and deposits (I have that in writing) and they sent other emails re being extracted from the sale if any issues were to arise (clearly that is not the case). All we keep getting told is “we are speaking with our directors” and still, they are unable to give us reassurance that this is being resolved.
Jon · 16 June 2021
★★★★★ 1/5
GoogleSTAY AWAY!! Do not invest with this company. We started the process of purchasing two flats from Knight Knox units 15 and 21 Wallgate Apartments. We had a written agreement with them that if we couldn't get a mortgage because of brexit that they would refund our holding fees and deposits. This was agreed in writing prior to handing over holding fees and deposits. Without this assurance we would not have entered into the purchases. It turned out the properties were unmortgagable because of the location. They must have known this at the time of getting us to commit. They told us at the time that if we could not secure a mortgage for any reason then they would be able to organise one for us through their own finance department. I believe they lied to get our deposit. Now they are trying to say we need to get our deposits back from developer even though our contract is with them. We had no dealings or contract with main developer. They have held on to our life savings for over 1.5 years. We had an agreement that once the flats were sold we would get our deposits back. One flat has now been sold and they have declared that they have voided the contract with no other information. Now we have to go to court to resolve this issue on the written agreement they signed. More fees that we are expected to pay even after all legal costs relating to the incomplete purchases have been wasted. This has been going on for over two years with the build taking 1 year longer than stated. This company does not uphold its contracted written agreements. DO NOT GO NEAR THESE PEOPLE. Signed Daniel Gates and Jonathan Buckley
Sanne · 16 June 2021
★★★★★ 1/5
Googlethe worst experience of my life
I was not expecting this to happen to me in UK
I do not recommend any one whom I know to go through this agency
Abdelbagi · 16 June 2023
Agent replied · 15 June 2024
Dear Abdelbagi,
We appreciate the situation that you have been placed in with regards to your purchase at Herreshoff. This is is not the result that Fortis or our office would have wanted on this project.
Knight Knox have been in this industry for nearly 20 years and we have worked with Fortis on many of their developments throughout this time. The situation on this build could not have been anticipated.
When you have spoken with our office we have explained that Fortis is the builder and we have done our best to assist with communication on their behalf. We have been in contact with you in relation to a proposal that was put forward. Unfortunately, a satisfactory outcome could not be achieved.
As the Sales Agent there are elements to off-plan developments that we have no control over, this being one of them.
Yours
Knight Knox
★★★★★ 1/5
TrustpilotI feel very let down by this company.
I feel very let down by this company.They agreed to "extract" us and "refund us" if for any reason we are unable to get a mortgage (we have that in writing) and this has not happened and all the money is with the developer who is refusing to refund us. As the agent, they agreed to this, not the developer and now they are shifting all responsibility over to them.We have given plenty of opportunity to resolve this matter and I feel that it just keeps going round in circles, they act like we are talking about £500! A few months back they asked me to contact the developer directly who knew nothing about this deal (although we have it in writing from their solicitor and now they are saying it was sent in error!), the whole process has been a complete shambles. They were very pushy to get the holding fee’s and deposits (I have that in writing) and they sent other emails re being extracted from the sale if any issues were to arise (clearly that is not the case). All we keep getting told is “we are speaking with our directors” and still, they are unable to give us reassurance that this is being resolved.
Jon · 4 May 2021
★★★★★ 4/5
TrustpilotGood service
Very good service. However, a little confusion during the process and unable to get any update from the developer of Axiom.
Jonathan · 2 February 2024
Agent replied · 13 June 2024
Dear Jonathan,Thank you for your review. We're glad that you've had a good service from Knight Knox.Having spoken with our office we note the confusion arose with regards to some misinformation provided to you by the solicitor, but this was swiftly resolved.We are liaising with the developer for an update on Axiom and this will be sent onto all buyers once it has been received.Yours,Knight Knox.
★★★★★ 4/5
GoogleBuying a property is a big investment, so we did a lot of research before deciding to invest with Knight Knox. Our consultant Mike was really helpful, and the after sales team helped us all the way through the process.
Ann · 17 June 2017
★★★★★ 5/5
TrustpilotI have done business with Knight Knox…
I have done business with Knight Knox over the last 7 years and have found them highly professional, punctual, transparent, respectful of what they promise to offer, and respectful of their clients. They are always ready to help and provide you with the advice you seek and require.
Ali · 18 December 2020
Agent replied · 13 June 2024
Thank you Ali for your kind review and we wish you well for the future.
★★★★★ 1/5
TrustpilotExtremely poor experience
Extremely poor experience. I am a foreign investor. I tried to buy property from them. They provided misleading information. Took from me 5,000 pounds and when I asked them to return as you have not provided me with the correct information - they refused. Don't deal with them.
Nouman · 17 December 2020
Agent replied · 13 June 2024
Dear Nouman, We apologise if you feel you have received a less than satisfactory service from Knight Knox. We would like to reply to your review as follows: • You paid a non-refundable deposit through one of our agents for a property that you subsequently decided to not continue with the purchase of• We arranged to return part of the deposit, which you agreed to, upon receipt of which, you posted negatives reviews on numerous websites Please do contact the office directly on 0161 772 1370 so that we can try and remedy this situation.
★★★★★ 4/5
GoogleExcellent sales consultant and the team The sale was completed in good time. I will be happy with the services of James Morris Michelle and Suzanne Todds and others
GULAM · 16 June 2023
Agent replied · 15 June 2024
Hello Gulam. Thank you so much for your wonderful review. We started working with you earlier this year and we're so glad that you have returned to us to extend your portfolio further.
★★★★★ 1/5
GoogleFradulent - Do not trust this company. Worked with many developers and investment companies in the past - Knight Knox are the biggest cowboys in the industry. Invest elsewhere.
Dr · 16 June 2023
Agent replied · 15 June 2024
Dear Dr Ravina,
Having reviewed your file we note that the issue you have experienced with your investment property relates to the Developer Fortis Developments.
You reserved a completed property at Adelphi Wharf in March 2022 and completed on the transaction in May 2022.
We understand that issues can arise, and we have done our best to assist you with this matter.
We absolutely appreciate your frustration. However, we strongly refute your comments that we are a fraudulent company. We have worked in the Property Investment industry for almost 20 years, and we have worked with a number of Developers over this time. We have launched 120 developments to the buy to let market since 2004 and have completed over 100 developments in this time.
We note that your rental income and furnishings have not been fulfilled by Fortis, despite the best efforts of your Property Consultant and our office.
Despite the problems being out of Knight Knox's control your Property Consultant has tried to resolve the issue by swapping you to a different Lettings company to ensure your rental return commences. However, we note that it has taken a while to ensure the property is tenant ready.
Now that a new lettings company has taken over, we trust that the issue will be resolved for you.
Yours
Knight Knox
★★★★★ 3/5
Trustpilotmy experience was ok even though i had…
my experience was ok even though i had a lot of support from an experienced repeated customer of yours so i am not sure how things would have been if i did not have him as reference for all my correspondance with you
Roula · 1 December 2021
Agent replied · 13 June 2024
Hello Roula,Thank your for your review. We have many overseas buyers and we are always on hand to assist them with the solicitors’ requirements. We appreciate that this was your first purchase with our office and we’re happy that an acquaintance of yours was able to use their knowledge as a repeat buyer of Knight Knox to also help you during the process.
★★★★★ 2/5
Trustpilot"Pathetic, whining, venomous and self righteous" is what the head of this company called their customer.
Well I did (past tense hence the 2 stars) have a good experience with this company except for the fact we were forced to use their letting agency Intus Letting which resulted in a frustrating 9 months dealing with appalling customer service from day one. After severing our ties with their letting company I thought I should let Knight Knox know about my experience, I had nothing to gain only time to waste, but I felt if it was my company I would want to know. I received a prompt reply from the head boss, which was great who said he'd look into it. He came back to me and I quote "I’m afraid the service for Intus hasn’t been up to scratch and has been lacking severely. " and I quote said "I accept your negative review and complaint regarding Intus below based on the accurate parts of your experience." He even asked what outcome I was hoping for. I told him none, I just thought they should know. Two months later he reached out to me again to express dismay that I had posted my review on more than one platform and I quote " I have no problem with your review but having it on multiple platforms to me appears excessive. Unless you really dislike and feel wronged by my company that much? If that’s the case I accept it. The ‘STAY FAR AS POSSIBLE FROM THIS LETTING AGENT’ I think is vindictive and malicious.". I replied that nothing had changed my opinion of this company and I was free to put my reviews on as many sites as I deemed necessary. On 30th October, Intus letting was back in my inbox, they advised us that they wanted us to pay for a deep clean which we were never advised of (despite me asking in 2 emails if one was necessary). The date on the invoice for this deep clean was more than 10 days after we said goodbye to this company (on 2nd July). It frustrates me further that this company is still taking up my time after I've cut ties with them. I set out to outline all my correspondence in the email and thought I'd copy the head of Knight Knox so he could see I was still experiencing frustration with this company.It was a real eye-opener to receive his response!Enjoy!On 4 Nov 2020, at 4:09 pm, Carla I dream of the day when I don’t have to see your pathetic, whining, venomous, self righteous name pop up in my inbox.What exactly to you want now?As usual your diatribe makes little sense. Are you asking for a refund for a deep clean.If so I will personally bring it over to you, if it means I never have to hear from you again.Warm regards
Carla · 9 November 2020
★★★★★ 5/5
TrustpilotThe team are great
The team are great, all questions answered and the process simple.
Chris · 10 July 2024
Agent replied · 24 August 2024
Dear Chris,Thank you so much for your review. Your comments have been passed onto your Property Consultant Janet McGovern and your After Sales Consultant Michelle Gemmell.You've been working with our office since 2014 and we were pleased when you returned to us last year to expand your portfolio further.We hope to have the opportunity to work with you again in the future.Yours,Knight Knox.
★★★★★ 1/5
TrustpilotUnsolicited mail every day for…
Unsolicited mail every day for months... I block them; report them yet still they get through.The email addresses they're from are always different but the links are always Knight Knox.Very annoying and I will never do business with this company
Paul · 23 August 2024
★★★★★ 5/5
GoogleI was cautious and asked lots of questions - Knight Knox did a great job in answering my concerns - a very personalized service.
CEG · 19 September 2023
Agent replied · 15 June 2024
Dear Graham,
Thank you for your review. As a first time buyer with our office we're happy to hear you've had a good experience.
Yours,
Knight Knox.
★★★★★ 5/5
TrustpilotThe actual investment return
The actual investment return turned out to be 100% as presented by Knight Knox.
Jon · 22 April 2024
Agent replied · 13 June 2024
Dear Jon, Thank you for your review. You've been working with our office since 2016 and have purchased in student accommodation, a residential property and most recently an Assisted Living investment. Once again, we are pleased to hear that your investment is performing as intended.We hope to have the pleasure of working with you again in the future.Yours,Knight Knox.
★★★★★ 2/5
GoogleMore of a caution review to anyone close to paying a reservation fee. I recently did this (5k) for a new project in Stockport and was told to appoint a solicitor to proceed with the next stage of the sale. Solicitor came back with strong advise to not go through with the purchase based on the terms of the fixed contract set up which was not revealed prior to paying reservation. Reservation refund is now refused. Just be very careful and appoint solicitors prior to paying any reservation...... Update - Refund eventually processed after some persistence...
Simon · 16 June 2020
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.