Every review we hold for the London office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
TrustpilotI would just like to say Mark the…
I would just like to say Mark the caretaker of Brairfield Court was very helpful and courteous once again, I had a maintenance issue related to the attic and he made a few phone calls straightaway and got things sorted out for me.
Bushra · 9 November 2022
★★★★★ 5/5
TrustpilotExperience with urban bubble is great.
Experience with urban bubble is great. Mohamed was very helpful and replied quickly. The price was reasonable and definitely recommending.
Rita · 18 June 2024
★★★★★ 1/5
TrustpilotThe worst letting agents
The worst letting agents. AVOID!!!!!!!!!! I have had multiple problems with them, the most recent being that my washing machine broke on 29 May and is still broken. The lack of communication from urban bubble is appalling. I have had to follow up constantly, they either don’t respond to my emails or say they will follow up when I phone them. The amount of money I have spent paying for laundry, could've bought a brand new washing machine by now. They won’t offer any compensation, I have asked but those emails aren’t answered.
Sorcha · 4 October 2023
★★★★★ 5/5
TrustpilotMy key fob suddenly stopped working and…
My key fob suddenly stopped working and Mark was technically finished work for the day - yet he helped me out of hours to get hold of a new fob which I picked up very quickly! Appreciate he went out of his way to help facilitate this.
Steve · 6 May 2022
★★★★★ 1/5
TrustpilotAVOID AT ALL COSTS - INCOMPETENCE AT ITS FINEST
I reported my bed being broken in January (the base has completely sunk in as it's held only with fabric) - it's now September. I've chased multiple times and I have no update or even as little as a response from this agency. I've tried calling, emailing, chasing via the residents portal, speaking to the staff in my building, yet nothing. I have scoliosis and extremely severe back pain, which has gotten much worse thanks to the incompetence of this agency. Avoid them at all costs, when I moved in I didn't even have a bed - or any furniture for that matter - for over a month.
Mollie · 11 September 2023
★★★★★ 1/5
GoogleCurrently a homeowner in the Castle Irwell new housing estate in Salford. We pay a service charge collectively for a maintenance and ground works to be carried out as per our mortgaged contractual agreements. This company does not hold up their end of the bargain and have had several missed bin collections, maintenance not being carried out, graffitis not being removed and communal gardening not being completed properly.
Paul · 27 May 2024
★★★★★ 1/5
GoogleProspective tenant, completely baffled by the lack of communication. I'm motivated to rent a flat having recently relocated to the area, but no response to messages sent, meanwhile the flat has been sitting there for a month and was even reduced in price. I always wonder if the landlords actually know they could be making money, but it's because these agents are dragging their feet that they're not...Ridiculous.
Ivana · 27 May 2024
★★★★★ 5/5
TrustpilotExcellent service from Adeeb!
When the tenants in one of our Manchester Apartments fell behind with their rent, Adeeb at Urbanbubble couldn't have been more professional and helpful with the service he provided to us. He quickly informed us of the situation and immediately approached the tenants. He kept us updated on all communications, and resolved the matter for us in a matter of days. Hopefully we won't have to deal with rent arrears again but I definitely know who to go to if we do!
Eleanor · 26 August 2023
★★★★★ 1/5
GoogleI had enough of your rubbish promises over the phone. Never answering emails on time. The work needed in my apartment was reported last year and so far you have NOTHING about it. I pay with punctuality and got so far nothing in return apart from lies !
Tony · 26 August 2023
Agent replied · 25 August 2024
Hi Tony. Thank you for the review. I am very concerned to read that you have not had adequate responses to issues you have reported. Could you please email details to info@urbanbubble.co.uk and I can take a look into this, Thank you
★★★★★ 1/5
GoogleUrban Bubble’s email system must only allow them to send emails but clearly has blocked all incoming emails as they never respond to any. I don’t know why they put a big purple REPLY button at the bottom of their emails. I have tried many times to ask questions but no response. I believe they are the worst company I have ever dealt with
Noel · 26 July 2024
★★★★★ 5/5
TrustpilotI have dealt with Mohamed from…
I have dealt with Mohamed from Urbanbubble to find an apartment for my cousin and he was really helpful and responsive.
Ahmed · 25 April 2024
★★★★★ 5/5
TrustpilotJohanne is very reliable and…
Johanne is very reliable and responsible. Good to have her to look after my property.
Kittie · 8 August 2024
★★★★★ 1/5
GoogleHaving vacated our property nearly two months ago, me and partner are still waiting for our deposit to be returned, any deduction amounts have not been confirmed and they fail to respond to any emails. They refuse to connect us to anybody in that department by phone or provide any meaningful information.
Appalling communication. Appalling service.
Isaac · 23 November 2022
Agent replied · 22 November 2024
Hi Isaac. Thank you for taking the time to leave a review. I was concerned to read you are still awaiting your deposit return. I have asked our lettings team for an urgent update on this. In the meantime, if you need to contact us again, please email me directly on info@urbanbubble.co.uk. Thank you
★★★★★ 5/5
GoogleThank you very much Johanne for your professionalism in your work and help to follow through on settling the new tenant in our apartment in Burlington Square.
We are very grateful that a new tenant was secured in the shortest time. We truly appreciate your support and best wishes to you and the lettings team. Keep up the good work!!
Kind regards,
Chris Wang
(Malaysia)
Chris · 26 June 2024
★★★★★ 1/5
GoogleMy tenants paid rent to Urbanbubble on the 13th October. Thirteen days later Urbanbubble have not paid me. This sort of delay is not unusual. The promised return call yesterday did not materialise. I will be taking the property back from them as soon as I can.
Jonathan · 26 August 2023
Agent replied · 25 August 2024
Hi Jonathan. Thank you for leaving a review. I am sorry to hear you have been left waiting for rent to be paid to you. Please could you email me on info@urbanbubble.co.uk so that I can take a look into the reason behind this. Thank you
★★★★★ 1/5
TrustpilotGrabbed £1050 from me and no intention return to…
Grabbed £1050 from me and no intention return to me, ask me £400 for the cancelation fee that they don't deserve at all!1. They held me 2 months rent til July, not because they couldn't get rent from tenant , tenant paid 1 year rent in advance, the problem is their account department! They just said account department did transfer the payment but don't know why failed. We have no way to ask what happened from the account department ! They said account department doesn't reply anyone, one staff told me that he don't know account department phone number, so ridiculous! If you don't keep asking them or complain them, they will never give you the rent!2. They claimed that the tenant installed a hose without my permission in the bathroom made water leak in February, requested me to pay the rental fee of dehumidifier totally £701, they ensure me the tenant understood she need to pay the responsibility of that issue and they willI recharge the tenant, they said that was urgent and need me to pay the bill first, but I found that they demanded I pay after the matter was fixed, so that was not so urgent to pay, they can demand the tenant to pay it directly! But they still didn't recharge the tenant until now as they promised. In June they even said they will only recharge the rental fee of dehumidifier £347 from tenant instead of £701( they said the apartment was not completely dry yet in February, so that they rent dehumidifier again, thus I paid two bills totally £701) because the bill was share with another apartment. I clarified with them recently, they said a staff wrongly gave me double invoice, so that I overpaid! It is nonsense! I only discovered this accidentally ! And today is July, they said a automatic system paid you the refund from your rental income (the tenant prepaid one year rent and they keep it, release to me monthly). Oh it is insane! Asked me £701 firstly and then £354 (from my rental income) , totally £1050! They just keep saying the account department didn't reply. If I cancel the contract with them, I need to pay £400 for cancelation fee, but they don't deserve at all!3. They have no incentive to protect landlord 's right when the tenant did something wrong and damage my property ! The tenant installed the hose, she uninstalled once, but found out she installed the hose again, my property is keeping risk of water leak! What tenant she is! They promised me they will arrange the inspection this week, I luckly contact them sucessfuly yesterday, they just said they emailed to the inspection team for an inspection arrangement scheduled in yesterday, but they checked the computer system there was not any inspection scheduled in yesterday, they said they wll not going to do the inspection with the inspection team , they just sitting in office for answering enquiries or sending emails. what is a nonsense answer is ! what a responsible company is! The property managers never reply emails, phone calls, if you officially complain the company , they might reply once with the useless email. Then they keep not following your issues, every time I luckly phone to them successfully, they seems to be not remembered anything, I needed to mention the issues again and again, if you don't rise out the issues they will let the issues keep going, they will not take initiative to manage the issues! It is their habit! If you lucky phone to them successfully they just check the computer and answer your questions, then they might send emails for other departments, after the phone calls, they NEVER FOLLOW UP the issues !I have sent a dozen of emails, phone calls and even complaint letter to their manager ! And I still haven't got any useful reply!! Or no reply !Anyone who had the similar bad experience, you can report to The Property Ombudsman and even the social media, as they won't face the problem actively!Horrible !
Karen · 14 July 2023
★★★★★ 5/5
TrustpilotVery nice people especially Johanne
Very nice people especially Johanne, she help me with everything, she is a kind person what I meet until now🥰🤗
Roxy · 16 April 2024
★★★★★ 5/5
TrustpilotPhenomenal services from Adeeb
Incredible service i have recieved recently from a particular individual at urbanbubble who is Adeeb. He is always very quick in his responses and fortunately he recoved a debt from my tenants who were in 3 months rental debt. If i would say he is life saver then it wouldn't be wrong. Confidently, i would say my property is in safe hands. Thanks very much for your phenomenal services. You're quite a star. Keep up a brilliant work.
Fiona · 31 August 2023
★★★★★ 4/5
GoogleI recently moved into Vantage Quay. It’s a great place to live. Mark the caretaker was really welcoming and is always cheery and helpful, we’re lucky to have him here. But only 4 stars because Urban Bubble’s legal department took 4 weeks to acknowledge my taking over the apartment, and that was with me hassling them to get on with it.
Charlie · 18 August 2024
★★★★★ 5/5
GoogleAlways have had great experience with the services offered. In particular Adeeb and Zak have always been most helpful.
Usama · 27 April 2024
★★★★★ 1/5
TrustpilotFire Door Survey Fiasco: Two Months, No Answers!
I first reached out to them about the fire door survey in early November 2023. The property management team insisted on checking with the project management team for a straightforward answer. It's been two infuriating months, and despite my persistent efforts to get an update, they have failed to provide any response! I absolutely would not recommend this to anyone! This level of incompetence and disregard for landlord concerns is beyond frustrating!
H · 14 January 2024
★★★★★ 1/5
TrustpilotMisleading Money Grabbers
Rented a property in Spring Wharf Bath. Went back and forth many times to confirm their was electric car charging, confirmed in writing "electric charging is switched on" and that we would get a charging space.Went ahead and signed the lease as this met our requirements only to find out after we moved in that this was a lie and the chargers were not switched on and continued not to be for the remainder of the 6 months we were there (and they have now removed this from their website). We had to use the overpriced public chargers and on top of that pay for the public parking while we were there. Had we not been lied to we wouldn't have signed the lease as we would have gone for a cheaper property without this facility. Since we moved in they also increased the parking by an additional £25 a month, even though it is already £100 a month at the minimum. On top of this we paid 6 months upfront and confirmed multiple times with two different staff members that the parking and pet rent would be paid as a monthly direct debit, once moved in I set up the direct debit as requested. I didn't feel the need to check my bank account as I did exactly as was expected and knew they would be taking the money each money. However now we have moved out it has been disclosed that they never took the direct debit and instead were taking these monthly payments out of our upfront rent (which was not what we agreed to or the intended use of OUR money) leaving our account short and now want to take this as a lump sum out of our deposit. Thy have confirmed they gave us inaccurate information, but their response is "they didn't know" If you are going to rent one of these overpriced apartments, then be very careful that they are giving you accurate information and you aren't being misled into signing on false information.
Emily · 28 June 2023
★★★★★ 5/5
TrustpilotXavier was great and found exactly what…
Xavier was great and found exactly what we needed on time
Muhammad · 10 September 2024
★★★★★ 5/5
TrustpilotAdeeb has been a huge help dealing with…
Adeeb has been a huge help dealing with my queries relating to rent payments due and the tenancy renewal. Communication was great and always timely - really appreciate Adeeb's efforts.
Greg · 28 July 2023
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.