Every review we hold for the Leeds office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
TrustpilotNo sale no refund
In my experience, this company do not deliver on what they say, I'd recommend you avoid at all cost.I was contacted by them repeatedly to move my house sale from my estate agent, informing me they had a panel of investors and my property would be sold through them very quickly and at a higher price. They charged me their full fee up front, then failed to get any viewings. Nor did their 'panel of investors' come to anything.Fortunately, an earlier viewer through my previous estate agent came back after a few months and I accepted their offer.Bettermove refused to refund, or even discuss, claiming the property had been sold, and, as per their terms and conditions, they are entitled to their full fee regardless of their involvement.They talk a good game but I found they have no substance. They convinced me I'd be better off giving them £1,000 up front rather than paying an estate agent. Yet, despite not selling my property, refuse to refund.
Mark · 4 February 2019
Agent replied · 12 June 2024
Hi Mark,Thank you for taking time to leave a review. We value all feedback as we are constantly looking for ways to improve our services.Our team work extremely hard to provide an excellent service and get our customer’s properties sold as fast as possible. It is a shame that we were unable to sell your property.As with all other estate agents, our customers have contracts that are verified and signed before the sale of the property goes ahead. Our terms and conditions are clearly explained in the contract and we advise all of our customers to thoroughly read them before signing.If you would like to discuss your queries any further, please get in touch via email and our staff will be happy to help.Best wishes,Ben
★★★★★ 4/5
TrustpilotVery helpful but had to do alot myself
Very helpful but had to do alot myself, awkward with not living in the area I sold, had to get an old neighbour to do the showings and hold the keys. Don't think the amount they charged was worth it. Alas most of the time I couldn't get hold of Julia as she was never there and I had to constantly chase feedback from viewings. I would never recommend Bettermove. I only actually saved 900 pounds and it cost me a he'll of a lot in phone calls.
Jo · 22 January 2019
Agent replied · 12 June 2024
Hi Jo,Thank you for your review.It's great to hear that the staff have been helpful in getting your property sold. It is a shame to hear that you believe the cost of selling with us was too high. We pride ourselves on being excellent value for money and on average our customers save a huge £4,158.Best of luck with everything,Rory
★★★★★ 5/5
TrustpilotFriendly service
Kaiden was extremely helpful and friendly and answered any questions I had
Hazel · 19 December 2024
★★★★★ 5/5
TrustpilotFantastic customer service!
Guided through what was a very stressful transaction by my account manager Julia. She has been absolutely fantastic throughout the process, she went above and beyond chasing solicitors, management companies, councils for info to complete. She is always available to speak to on the phone and will call you back within an hour every time. Always will find answers to questions and help in any way she can! Excellent customer service!
HITEN · 28 September 2021
Agent replied · 12 June 2024
Hi Hiten, thanks very much for the lovely review - we're pleased Julia managed to get your sale completed.
★★★★★ 1/5
TrustpilotTried booking a sales viewing twice…
Tried booking a sales viewing twice through this Estate Agent and twice they haven’t got back to me with a date and time. I gave them plenty of availability and still waiting for a viewing. They are obviously not that botherd about selling it. Feel sorry for who ever the seller is!
Jade · 21 September 2023
Agent replied · 12 June 2024
Hi Jade, when we book a viewing its not just down to your availability, we must also get the availability of the person who lives at the property. In this case the property you enquired about is tenanted as we explained to you when you called on the 14th and the 19th. There are also another 8 people who wish to view it that we are trying to book in. Once we have heard back from the tenant we will call you and book you in. We are not legally allowed to just turn up and let ourselves in when a property is tenanted. I appreciate this might be frustrating for you, but it doesn’t warrant a one star review when we are simply following due process.
★★★★★ 1/5
TrustpilotI certainly would not recommend this…
I certainly would not recommend this estate agency. I was told there were seven people looking at a flat I was interested in. When I asked the person showing me round how many people were viewing, she said there was just me. I made an offer and surprisingly enough, someone from abroad had done the same. (I don’t think in retrospect) . I put the same offer in as the fictitious person had, but they accepted my offer, as I was in this country. They than asked me to put £1000 down so that I couldn’t be gazumped!! What a joke. I do wanted the flat, I ignored my own instincts. My solicitor advised me not to go ahead. They refused to return my deposit. I did receive an email saying it would be refunded on completion of the sale. No where did it say I wouldn’t be refunded. I discussed this matter with a litigation solicitor, who said I had a good case. However, his legal fees were quite expensive. I emailed Bettermove and the responded saying they would contact me in 15 days. No response!!
Kathleen · 23 December 2023
★★★★★ 5/5
TrustpilotI have been really pleased the way my…
I have been really pleased the way my telephone call and sorting my problems out with a gem of a lady (Claire)thank you so much Claire for your help .5 stars x
Mary · 1 October 2018
Agent replied · 12 June 2024
Hi Mary,I'm so pleased to hear that Claire was professional and helpful when she has been speaking to you. Thank you for your review,Ben
★★★★★ 5/5
TrustpilotExcellent service from the Bettermove team
The house went on sale, pictures done, all pain free. Bettermove sell a different way so you agree a price in advance that you want and anything over that they keep towards fees etc. The team kept us up to date, moved viewings along quickly and we sold in just under 4 weeks. I would absolutely recommend the team to anyone selling their home.
Steve · 23 August 2022
Agent replied · 12 June 2024
Hi Steve, we're so pleased the team were able to get your sale through in 4 weeks! All the best for the future.
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat experience selling with bettermove
We have had a great experience with bettermove when selling our house. It has been a very stressful time however we have been supported all the way through by Theo and Julia, they have both been great answering any questions that we have had and always responded to any questions raised. Overall we are really pleased we decided to go with bettermove and the support we have had.
Chels · 16 February 2022
Agent replied · 12 June 2024
Hi Chelsie, thank you so much, we're delighted we got the sale through for you! All the best for the future.
★★★★★ 5/5
TrustpilotReview of Sale of our property by Rory of BETTERMOVE
Hi Rory ExcelLent result ! All due to your tenacity.We never thought that after so long we would manage to sell our property and for the price we were asking .Your persistence was impressive.We couldn't have done it without your efforts .I will certainly recommend BetterMove as you outstripped the local estate agents who lost interest after a few weeks ! ( believe me we tried them all without one single enquiry ) and here we are sold !!!We can now get on with enjoying our new home and retirement. Thanks again David and Jean Chilcott
David · 1 August 2018
Agent replied · 12 June 2024
Hi David & Jean. That's great news, Rory will be delighted, enjoy your retirement!
★★★★★ 1/5
TrustpilotDo not do business with this company
Do not do business with this company. They will take your money, quite procedures and policies and not give you any great service unless you co operate.I was able to cancel my agreement within the normal 14 days and get a refund. They said it would take 28 days to get a refund by cheque (even though I have paid my credit card).I still do not have my money back.They have not returned calls or emails and hiding behind their computer screens, not taking any responsibility Also - when I ring several times in a day to speak to the manager - different people cover up for him. For example - I was told he is on another cll and will call me back. Never received a call and when I rang next time, I was told he is on annual leave.How unprofessional can a company be - this is pure and simple lying and manipulation.Please also ignore the comment below as I had to call daily to get my money back, which actually did not come in one go as they were care,ess and made a mistake, and never once did this company return calls or provide the refund hassle free. They are out to grab your money and do not honour their own policies and timeframes.AVOID at all costs!
Mr · 30 July 2018
Agent replied · 12 June 2024
Mr Patel, we are sorry to hear about your concerns. We have checked through our records with our customer care department, and you have received your full refund, as assured by our team. If you have any further issues please contact us on customercare@bettermove.co.uk
★★★★★ 1/5
TrustpilotWhat a mistake!
What a mistake!They promised us a panel of people wanting to buy in our area - '3 sold last week!' we were told...nothing. It took weeks to get the property online...and I do mean weeks; no contact unless instigated by us and everything will be done 'tomorrow'. Nothing was done without us complaining about it. We were promised regular phone updates - one in 3 months; we had one viewing but no feedback from anyone.Asking to cancel the arrangement after 3 months of this only generated an email from them reminding us of the arrangement that we would have to pay regardless of the fact they had done nothing obvious to promote our property. There seems to not be a strategy in place at all for selling.If you are thinking about using this company, I suggest you think very long and very hard before giving your hard earned money away of what was, for us, a fools errand
Brendan · 23 July 2018
Agent replied · 12 June 2024
Brendan, we are very sorry to hear you are unhappy with your experience of using BetterMove. We have a high rate of success when listing customer's properties, and constantly look to improve our service, and customer satisfaction. You can email us at customercare@bettermove.co.uk to raise the areas in which you felt you were let down so that we may address these.
★★★★★ 1/5
TrustpilotSTAY AWAY FROM THIS COMPANY!!
We reluctantly agreed to try their services after 2 days of constant harassment because we were told we had 14 days to cancel. We emailed to cancel 6 days later and were told they had ‘VOIDED’ our cooling off period. They are now trapping us into a credit agreement and refusing to cancel it so we are being forced to pay even though we haven’t actually used their services, just so that we don’t get any defaults. This has been going on for months and is now with the Proprty Ombudsman.I should have trusted the warnings I saw on the reviews - They will get you into an agreement and then refuse to let you cancel even when it is within your statutory rights. Don’t entertain a word they say, it’s all sales tactics.
Megan · 16 July 2018
Agent replied · 12 June 2024
Megan, We are sorry to hear you are unhappy with your experience of using BetterMove. Our team can see from our records you have already been through our complaint process and we have advised you of your options, which we are in the process of resolving. If you do require anything further please feel free to contact us at customercare@bettermove.co.uk
★★★★★ 5/5
TrustpilotHenry made getting the process straight…
Henry made getting the process straight forward - very helpful and clear with his instructions and followup
Jane · 24 September 2024
★★★★★ 1/5
TrustpilotAvoid at all costs do not believe the sales patter
I am absolutely broken after being ripped of and believing the sales piterpater from this company.They promise the world and deliver absolutely nothing. Used other estate agents photo’s,said they had 12 panels of cash investors in our postcode alone ready to buy our property, never contacted us after stating the house would be sold at market value within two days!let alone two weeks and we didn’t get one viewing we even knocked off ten thousand pounds and nothing!.sarah brown was the sales person who sold ya a kipper however the conduct and customer Care from Julia miller and Gareth woodhead was very poor and were now trying to claw our money back after being completely miss sold and have asked for the phone calls to proceed further action due to being miss sold on every aspect of their company practices.AVOID at all costs
Natalie · 7 June 2018
Agent replied · 12 June 2024
Natalie, we are very sorry to hear you are unhappy with your experience of using BetterMove. We have a high rate of success when listing customer's properties, and constantly look to improve our service, and customer satisfaction. We work hard to resolve any customer issues, and we can see that you have followed our customer care process, and received your refund, as assured to you by our team.If there is anything else we can help you with please email customercare@bettermove.co.uk
★★★★★ 5/5
TrustpilotRory was excellent
Rory was very professional and provided excellent customer service. I would definitely recommend Bettermove to anyone who asked
Anthony · 6 September 2024
★★★★★ 5/5
TrustpilotKayden was really helpful and arranged…
Kayden was really helpful and arranged the viewing in minutes. Thank you
Niko · 3 December 2024
★★★★★ 5/5
TrustpilotReceived excellent customer service…
Received excellent customer service throughout my dealings with bettermove. I must say Claire Manning was superb, really friendly and always went to the extra mile for any queries that I had.
Lewis · 26 November 2018
Agent replied · 12 June 2024
Hi Lewis,This is lovely feedback for Claire and it's great to hear she has been so friendly throughout your dealings.Thank you so much for taking the time to review Bettermove,Ben
★★★★★ 5/5
TrustpilotOur experience with Bettermove was excellent!…
Our experience with Bettermove was excellent. I would never sell again through a high street agent estate! From our initial sales enquiry with Adam, to our viewings & feedback organiser Theo and to our account manager and negotiator Julia who guided us through the sales process, it was a smooth and professional experience. Thank you Team!
Cecilia · 30 March 2021
★★★★★ 5/5
TrustpilotCould not fault anything very impressed…
Could not fault anything very impressed with the company and the staff could not have been more helpful and supportive especially Julie, Clare and Ben would recommend them to anyone
Julie · 22 March 2019
Agent replied · 12 June 2024
Hi Julie,Thanks so much for your kind word - it has been a pleasure dealing with you and we're so happy to have got your property sold!All the best,Ben
★★★★★ 5/5
TrustpilotEverything was sorted in less than 8…
Everything was sorted in less than 8 weeks and it’s all thanks to Theo’s help and dedication. Nothing was ever stressful and I would recommend Bettermove to anybody. Thank you very much!
Katie · 24 November 2023
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat service - very easy sale.
Selling my investment property with Bettermove was really pain free, each step was clearly explained and any questions I had were responded to quickly. Communication was excellent throughout - I would highly recommend Bettermove to anyone. Special thanks goes out to Theo who managed the sale brilliantly.
Eduardo · 15 December 2023
Agent replied · 12 June 2024
Thanks Eduardo, we really appreciate the kind words about Theo and the team.
★★★★★ 5/5
TrustpilotTheo was incredibly helpful in my…
Theo was incredibly helpful in my property search, I couldn’t have wished to be supported by someone more understanding of what I was looking for!
Rachel · 18 December 2020
Agent replied · 12 June 2024
Hi Rachel, thanks for taking the time to give us a 5 star review, we're glad that Theo was able to assist you in your property search.
★★★★★ 5/5
TrustpilotHappy with the service
These were my sellers estate agents but they kept me in the loop at all times . Always polite and efficient.
Patricia · 25 September 2021
Agent replied · 12 June 2024
Hi Patricia, thank you for your review, we're glad the team were so efficient in their communication with you throughout your purchase.
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.