5/5
Henry was a pleasure to deal with on…
Henry was a pleasure to deal with on the phone. Explained in clear detail the steps and listened intently.
Trusted Agent profile · Leeds
★★★★★
1,301 reviews across 2 platforms
20-22 Bridge End, Leeds, LS1 4DJ
Bettermove's office in Leeds, at 20-22 Bridge End, is rated 4.4 out of 5 across 1,301 reviews on two platforms.
Every review we hold for the Leeds office, from every platform, shown as written. First names only.
5/5
Henry was a pleasure to deal with on…
Henry was a pleasure to deal with on the phone. Explained in clear detail the steps and listened intently.
5/5
Megan was amazing
Megan was amazing, she got back to my enquiry very quickly and was very helpful, I definitely recommend them to all my friends and family 5* service.
5/5
Highly professional and great to deal with
Great place to deal with. Quick to respond and highly trained professionals, always there to help you out. In my vast experience, the only agent that's not being a pain to deal with, more so I am always happy with the outcome of my contact with them.Whatever you're looking for in the estate market, they'll know all about it and always be there to assist and really make you feel like a customer should.Can't recommend enough.
Hi Krystian, thank you for leaving us such a glowing review! We look forward to doing business with you again in the future - all the best for Christmas and the New Year.
5/5
Rory is an absolute legend.
Rory is an absolute legend.. he went above and beyond to help me! Super quick to I might add. Thank you Rory!!!
Hi, thanks very much for the kind review, we'll be sure to pass this on to Rory.
5/5
Fantastic estate agents Julia was grea
Fantastic estate agents Julia was great always professional and efficient makes the sale and purchase process easy. Its the future of property sales !!
Hi Lawrence, thank you so much for your kind review - we hope you are happy with your purchase!
5/5
The Best cold call I could’ve had!
Bettermove cold called me back in August, as I was having trouble selling my flat. I had my flat up for less than a week with them and had viewings arranged almost immediately. The third viewing was the one. She put in an offer for the asking price and 6 months later I have completed.Ben and Julie are very helpful, supportive and professional throughout. Nothing was too much trouble for them, even when I was having issues with my tenant they remained calming throughout the process.I would thoroughly recommend Bettermove as an online estate agent and would definitely use them again.
Hi Mr and Mrs Mcmillan,What a lovely review! It's so nice to hear that Ben and Julia were helpful throughout the whole process from listing to selling your property. They have loved working with you and wish you all the best.Kind regards,Rory
5/5
Fantastic customer service!
Rory was extremely helpful and knowledgeable today, in my search for a property! Every question I had was answered and explained in depth!Thanks, mate!
Hi Michael,Thank you for the kind review - we are so glad Rory could have been of such great assistance to yourself.
1/5
Avoid, Avoid, Avoid
Avoid, Avoid, Avoid - to make you sign documents you will be told totally different information to what it is that you signup to. The sales approach is geared on telling you one thing to make you sign documents that are geared at tying you in to a circa £1000 fee. The cancellation process will be explained as 14 days yet you will have unknowingly signed in to some random broucher excepted clause. They will tell you one thing on the phone which is very different to what you are receiving. Try and cancel and you are lead through a series of delayed emails and barriers were you will still be held to ransom with only the ombudsman as your life line to come back to.
Hi Pete,Thank you for your feedback. It is disappointing to hear that you have not had an excellent experience with us.As a business we have formal complaints procedure in place which ensures that any disputes raised are looked into thoroughly. While they may seem like barriers, they are in fact there to allow both our customers and ourselves to raise and respond to any queries in a formal process. As you have rightly identified, we are fully regulated by the Property Ombudsman which gives peace of mind that all disputes are investigated fairly. All feedback, whether positive or negative is used to improve the service and training we provide, so we would like to thank you for raising this with us.Thanks,Julia
5/5
Fab service
Henry was very helpful and prompt in arranging viewings and communicating with the vendor. Thank you so much!
4/5
Bettermove - The Best Move You Will Make !
Good contact from Ben , Clare and Julia, I don't think buyers go to high street estate agent as much as they used to to look in the window as online is so much easier and I would expect cheaper, Bettermove links with all main search engines, staff are very helpful and costs are reasonable.Compared with some years ago using high street estate agents this was a much better platform to reach potential buyers ...or seemed it to me, Bettermove ...The best move you'll make.
Hi Stuart,Thank you - we are pleased to have been able to sell your property.Best wishesJulia
5/5
Julia was amazing from start to…
Julia was amazing from start to completion.She made us feel at ease throughout.We were moving from the UK to Spain and she was always there at the end of the phone to answer our questions.Would highly recommend Better move they were outstanding.We can now relax and live our dream thank you Julia and team who made this happen.
4/5
Bettermove we’re good at selling our…
Bettermove we’re good at selling our house. Although it took a little longer than expected they were still confident at getting a buyer. They did what they said found the buyer and the house was sold in just under 12 weeks. Although we had Christmas and New Year thrown In the middle of the sale.Although some of the communication was a bit lacking at times they said they would find a buyer and they kept to there word.
5/5
Jake and the team went above and beyond…
Jake and the team went above and beyond to help me within the time scale I gave them which wasn't much. Very helpful throughout the while process. If anyone should ask me in the future I will be recommending them above everyone else. Once again thank you for everything.
1/5
No sale no refund
In my experience, this company do not deliver on what they say, I'd recommend you avoid at all cost.I was contacted by them repeatedly to move my house sale from my estate agent, informing me they had a panel of investors and my property would be sold through them very quickly and at a higher price. They charged me their full fee up front, then failed to get any viewings. Nor did their 'panel of investors' come to anything.Fortunately, an earlier viewer through my previous estate agent came back after a few months and I accepted their offer.Bettermove refused to refund, or even discuss, claiming the property had been sold, and, as per their terms and conditions, they are entitled to their full fee regardless of their involvement.They talk a good game but I found they have no substance. They convinced me I'd be better off giving them £1,000 up front rather than paying an estate agent. Yet, despite not selling my property, refuse to refund.
Hi Mark,Thank you for taking time to leave a review. We value all feedback as we are constantly looking for ways to improve our services.Our team work extremely hard to provide an excellent service and get our customer’s properties sold as fast as possible. It is a shame that we were unable to sell your property.As with all other estate agents, our customers have contracts that are verified and signed before the sale of the property goes ahead. Our terms and conditions are clearly explained in the contract and we advise all of our customers to thoroughly read them before signing.If you would like to discuss your queries any further, please get in touch via email and our staff will be happy to help.Best wishes,Ben
4/5
Very helpful but had to do alot myself
Very helpful but had to do alot myself, awkward with not living in the area I sold, had to get an old neighbour to do the showings and hold the keys. Don't think the amount they charged was worth it. Alas most of the time I couldn't get hold of Julia as she was never there and I had to constantly chase feedback from viewings. I would never recommend Bettermove. I only actually saved 900 pounds and it cost me a he'll of a lot in phone calls.
Hi Jo,Thank you for your review.It's great to hear that the staff have been helpful in getting your property sold. It is a shame to hear that you believe the cost of selling with us was too high. We pride ourselves on being excellent value for money and on average our customers save a huge £4,158.Best of luck with everything,Rory
5/5
Friendly service
Kaiden was extremely helpful and friendly and answered any questions I had
5/5
Fantastic customer service!
Guided through what was a very stressful transaction by my account manager Julia. She has been absolutely fantastic throughout the process, she went above and beyond chasing solicitors, management companies, councils for info to complete. She is always available to speak to on the phone and will call you back within an hour every time. Always will find answers to questions and help in any way she can! Excellent customer service!
Hi Hiten, thanks very much for the lovely review - we're pleased Julia managed to get your sale completed.
1/5
Tried booking a sales viewing twice…
Tried booking a sales viewing twice through this Estate Agent and twice they haven’t got back to me with a date and time. I gave them plenty of availability and still waiting for a viewing. They are obviously not that botherd about selling it. Feel sorry for who ever the seller is!
Hi Jade, when we book a viewing its not just down to your availability, we must also get the availability of the person who lives at the property. In this case the property you enquired about is tenanted as we explained to you when you called on the 14th and the 19th. There are also another 8 people who wish to view it that we are trying to book in. Once we have heard back from the tenant we will call you and book you in. We are not legally allowed to just turn up and let ourselves in when a property is tenanted. I appreciate this might be frustrating for you, but it doesn’t warrant a one star review when we are simply following due process.
1/5
I certainly would not recommend this…
I certainly would not recommend this estate agency. I was told there were seven people looking at a flat I was interested in. When I asked the person showing me round how many people were viewing, she said there was just me. I made an offer and surprisingly enough, someone from abroad had done the same. (I don’t think in retrospect) . I put the same offer in as the fictitious person had, but they accepted my offer, as I was in this country. They than asked me to put £1000 down so that I couldn’t be gazumped!! What a joke. I do wanted the flat, I ignored my own instincts. My solicitor advised me not to go ahead. They refused to return my deposit. I did receive an email saying it would be refunded on completion of the sale. No where did it say I wouldn’t be refunded. I discussed this matter with a litigation solicitor, who said I had a good case. However, his legal fees were quite expensive. I emailed Bettermove and the responded saying they would contact me in 15 days. No response!!
5/5
I have been really pleased the way my…
I have been really pleased the way my telephone call and sorting my problems out with a gem of a lady (Claire)thank you so much Claire for your help .5 stars x
Hi Mary,I'm so pleased to hear that Claire was professional and helpful when she has been speaking to you. Thank you for your review,Ben
5/5
Excellent service from the Bettermove team
The house went on sale, pictures done, all pain free. Bettermove sell a different way so you agree a price in advance that you want and anything over that they keep towards fees etc. The team kept us up to date, moved viewings along quickly and we sold in just under 4 weeks. I would absolutely recommend the team to anyone selling their home.
Hi Steve, we're so pleased the team were able to get your sale through in 4 weeks! All the best for the future.
5/5
Great experience selling with bettermove
We have had a great experience with bettermove when selling our house. It has been a very stressful time however we have been supported all the way through by Theo and Julia, they have both been great answering any questions that we have had and always responded to any questions raised. Overall we are really pleased we decided to go with bettermove and the support we have had.
Hi Chelsie, thank you so much, we're delighted we got the sale through for you! All the best for the future.
5/5
Review of Sale of our property by Rory of BETTERMOVE
Hi Rory ExcelLent result ! All due to your tenacity.We never thought that after so long we would manage to sell our property and for the price we were asking .Your persistence was impressive.We couldn't have done it without your efforts .I will certainly recommend BetterMove as you outstripped the local estate agents who lost interest after a few weeks ! ( believe me we tried them all without one single enquiry ) and here we are sold !!!We can now get on with enjoying our new home and retirement. Thanks again David and Jean Chilcott
Hi David & Jean. That's great news, Rory will be delighted, enjoy your retirement!
1/5
Do not do business with this company
Do not do business with this company. They will take your money, quite procedures and policies and not give you any great service unless you co operate.I was able to cancel my agreement within the normal 14 days and get a refund. They said it would take 28 days to get a refund by cheque (even though I have paid my credit card).I still do not have my money back.They have not returned calls or emails and hiding behind their computer screens, not taking any responsibility Also - when I ring several times in a day to speak to the manager - different people cover up for him. For example - I was told he is on another cll and will call me back. Never received a call and when I rang next time, I was told he is on annual leave.How unprofessional can a company be - this is pure and simple lying and manipulation.Please also ignore the comment below as I had to call daily to get my money back, which actually did not come in one go as they were care,ess and made a mistake, and never once did this company return calls or provide the refund hassle free. They are out to grab your money and do not honour their own policies and timeframes.AVOID at all costs!
Mr Patel, we are sorry to hear about your concerns. We have checked through our records with our customer care department, and you have received your full refund, as assured by our team. If you have any further issues please contact us on customercare@bettermove.co.uk
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.
Bettermove's Leeds office has 1,301 reviews across two platforms: 11 on Yell, 1,290 on Trustpilot.
Bettermove Leeds is rated 4.4 out of 5 across all 1,301 reviews.
Bettermove Leeds, 20-22 Bridge End, Leeds, LS1 4DJ.