Every review we hold for the Hook office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
TrustpilotBiomass Boiler not fit for purpose
If I could give no stars at all, I would. I have been a tenant of Anchor, living in Jubilee Lodge for more than 10 years and until the last 2 years have been very happy. The local manager that has represented Anchor during most of those years has in my opinion fulfilled her duties by providing an excellent service to all tenants. Around 2 years ago Anchor decided to install a biomass boiler to provide heating and hot water to the scheme. For the last 2 years I have written, spoken to senior officials complaining about the inadequacies of the biomass system at Jubilee Lodge. In all of this time my voice has fallen on deaf ears. In all of this time we have suffered with the lack of hot water or heat from the radiators failing to reach a temperature sufficient to heat the room. My bills during last winter were excessive even though the rooms and hot water were cold. I have now discovered that the measure for raising bills is water flow. So even though we have cold water and cold radiators we see still charged silly amounts. We have been promised lots by Anchor but they have not fulfilled their promises. This could have been a five star review because at a local level we are looked after well. We feel safe. Apart from the heating system our home is excellent and we love it but this is the last straw because apart from our local manager nobody listens.
Jim · 5 December 2022
★★★★★ 5/5
TrustpilotWelcoming from day 1
Welcoming from day 1, Manager explained everything clearly. Lovely premises, clean & tidy.Residents very friendly, encouraging to join in activities
Ms · 20 September 2024
Agent replied · 22 October 2024
Dear Joanne, Thank you for taking the time to leave us a review, it's much appreciated. We're glad to hear that the location manager and residents were very helpful. We wish you the best of luck in your new home.
★★★★★ 1/5
TrustpilotI have lived in my flat from Sept 2021…
I have lived in my flat from Sept 2021 , electrical faults have been evident immediately but only proved it when the hairdressers hair dryer would not work in three sockets , now five appliances have been damaged , microwave glass plate , 3 have been broken , had to buy surge protectors adapters to prevent more damage at £11 a piece !! These only work temporary !! Will they ever repair the electric fault in the building of 20 yrs old ??
Sharon · 28 November 2022
★★★★★ 5/5
TrustpilotThey rose to the occasionI found my self in a difficult…
I found my self in a difficult situation and Anchor were very supportive and rehoused me within three months.
Ms · 4 October 2024
Agent replied · 22 October 2024
Dear Ms Daly, Thank you for your review. We are happy to hear that Anchor has been able to help during a difficult time and that you now have a new home.
★★★★★ 1/5
TrustpilotMy elderly mother and the other flat…
My elderly mother and the other flat owners have had all sorts of difficulties. The latest is a huge increase in 'rent'. They may be 'not for profit' but don't care about repairs or the views of flat owners. They appear to use national contractors that don't do the work or don't do things well instead of local trades people who would probably be cheaper. Where she lives, and it is probably the same elsewhere, they burn expensive and excessive lighting in corridors all night long. Her community are keen to improve their personal scenarios and support the fuel crisis (to keep bills affordable). A lady with a positive outlook on life is continually frustrated and upset. I try to advise but my mother repeatedly says, "they don't care". Moving into such an establishment should be worry free!!
Catherine · 24 November 2022
★★★★★ 5/5
TrustpilotI have been kept informed all the way…
I have been kept informed all the way and my housing manager has been brilliant. Thank you all.
Mel · 18 October 2024
Agent replied · 22 October 2024
Dear Mel Clifford, Thank you for your review. Glad to hear that you've had quick and easy access to information.
★★★★★ 1/5
TrustpilotSheltered housing
Sheltered housing . Where you will be treated like a child. Deafening fire alarms always going off, you could have that in every room in your apartment for an hour. Loud booming voice often coming through the Tannoy into your apartment, you CANNOT switch this off. Having to lag all your washing to the laundry, 2 machines for 50 flats so don't expect to find one available. Someone esle has a master key to your home and can enter at any time. No Bath. Big service charge your paying for the maintenance of someone esles building as a tenant inc lift replacement. But you will get a hideous looking dayroom totally unsuitable fashion for people born 1950/1960s.
Mark · 21 November 2022
★★★★★ 5/5
TrustpilotNew tenant
Very warm welcome from staff and residents alike. prompt response to any issues requiring attention Estate Manager very helpful and informative . Very happy with the property
Mr · 16 May 2024
Agent replied · 12 June 2024
Dear Mr. Hardy, Thank you for your review and valuable feedback. We are happy to hear that the estate manager has been helpful and that you are happy with your new home.
★★★★★ 1/5
TrustpilotWater profiteering at Poplar Court, Manor Road, Scarbourough, YO12 7RL. We have spoken with your customer service dep. and the area manager, and still no explanation from any of your staff.
My wife and I occupy an Anchor Flat we just recieved an up date re: charges fror water electricity etc. our annual cost of water resold to us by Anchor Housing will be £706 a year, This is only the water bill, we were told if we are unhappy we can move somewhere else.
Barry · 22 February 2022
Agent replied · 12 June 2024
Hello Barry AshworthThank you for sharing your Feedback.I have requested further information through Trustpilot so that I can investigate your comments more thoroughly.Our Customer Relations team are also available on 0345 602 5516, Monday to Friday, 08:00 - 18:00 or by email at customer.relations@anchor.org.ukThey can then investigate your concerns and issue a full response in relation to your experience and explain how we can help going forward.Kind RegardsLynsey
★★★★★ 5/5
TrustpilotJULIE IN THE OFFICE WAS SO KIND &…
JULIE IN THE OFFICE WAS SO KIND & SUPPORTIVE I HAVE EVERYTHING I NEED HERETHANK YOU TO EVERYONE OF THE STAFF
Mrs · 28 August 2024
Agent replied · 22 October 2024
Dear Jeanette, Thank you for your review and valuable feedback, it's much appreciated. We're glad to hear that the staff were friendly and helpful. We wish you the best of luck in your new home.
★★★★★ 1/5
TrustpilotAs we are trying to help save the…
As we are trying to help save the planet and lives we bought a small electric car also to save money on fuel but sadly anchor hanover say they can not be charged on the 13amp sockets in the bungalow yet mobility scooter can and are being charged how can we do what the government want us to do in anchor bungalows so as a pensioner I have to charge away from home and sit in a cold car in a car park for 5 hours and pay bp pulse 57p kwh yet its 27.22 p at home and there are only 2 charging posts where I live most of the time out of order tesco now charge 28p but only when shopping not long enough to put 1kw in
MR · 13 November 2022
★★★★★ 1/5
TrustpilotThis site is about preparing for your…
This site is about preparing for your future but it seems there's no future available for anyone using it, they have taken it all and make it difficult for anyone to use it. I'm glad I was able to find out on time and opted out immediately. Now, I invest with "Vou wallet" and I have got no issue at all, I receive my weekly payouts consistently.
Karen · 25 November 2023
★★★★★ 5/5
TrustpilotThe apartment is nice the scheme manager helpfull and very pleasant
The company is very helpful the manager at Edgewood court Paul very good and Kayla at Henbury court helpfull and friendly
Mr · 23 August 2024
Agent replied · 29 August 2024
Dear Mr L Stanley, Thank you for your review! We're delighted you're enjoying living at Edgewood Court and will pass your comments to Paul and Kayla.
★★★★★ 5/5
TrustpilotOnly thing I can complain about is the…
Only thing I can complain about is the front car park it's filthy under foot and will be dangerous when wet
Sylvia · 23 August 2024
Agent replied · 29 August 2024
Dear Sylvia Holmes,Thank you for your review. As we'd like to investigate further, please contact our Customer Relations team on 0345 602 5516 Monday to Friday 8am - 6pm or email at customer.relations@anchor.org.uk referring to this review. All feedback will allow us to resolve any problems and improve our services to you.
★★★★★ 1/5
TrustpilotRubbish service and management at numerous levels. My mother lives in an anchor Hanover…
My mother lives in an anchor Hanover home and I have been dealing with them on her behalf. I have been appalled at the very poor service. I have made at least 15 calls over the last year regarding her leaking roof and, although I have spoken to someone reassuring on each occasion, no one has been able to tell us whether any work has been done to repair the roof or to make any steps towards getting it repaired. There also seems often to be no manager for my mother's flats...and certainly no manager physically around.I have been shocked at such a terrible service. I think they just think old people will give up and accept anything.
S · 1 November 2022
★★★★★ 5/5
TrustpilotWas offered a ground floor flat in…
Was offered a ground floor flat in swallow walk. Penny and zoe who showed me around was very helpful. And explained everything I needed to know.
Sharon · 23 May 2024
Agent replied · 12 June 2024
Dear Sharon,Thank you for taking the time to leave us a review, it's much appreciated. We're glad to hear our Location Managers were helpful and you were informed of everything you'd need to know. We wish you the best of luck in your new home.
★★★★★ 5/5
TrustpilotLOVE MY LITTLE ANCHOR STUDIO FLAT…
LOVE MY LITTLE ANCHOR STUDIO FLAT PERFECT FOR ME,ONLY COMPLAINT MOVED FROM A LARGE ANCHOR FLAT TO SAVE MONEY NO MEALS HERE BUT PAYING MORE MONEY
Trevor · 23 May 2024
Agent replied · 12 June 2024
Dear Trevor, thank you for taking the time to leave us a review and we're glad to hear how well you have settled into your flat. We hope you'll continue to be happy living with us.
★★★★★ 5/5
TrustpilotSafe
My elderly father is safe, warm, comfortable and well cared for. What more could a 96 yr old need he is happy and content in lovely surroundings.
Mr · 4 May 2024
Agent replied · 12 June 2024
Dear Mr J Tomlinson,Thank you for your review and valuable feedback! We're delighted you're father is enjoying living in his property.
★★★★★ 5/5
TrustpilotI have had major health difficulties…
I have had major health difficulties over the last few months and as we all know financial difficulties have an effect on health and recovery may I say that anchors financial team and I mean all of them have been helpful kind and very supportive a lot more companies could take a leaf from their book thank you and please keep up the good side never lose the human touch m fletcher
Martin · 12 July 2023
★★★★★ 1/5
Trustpilotpoor/no estate manager for several…
poor/no estate manager for several years, excessive & unexplained 30% bonuses for ceo & senior management, change in the designation of property from housing for elderly/disabled residents to "social housing" without residents being either told or consulted contravening the lease most signed a few years ago on coming here!
Mr · 8 September 2022
Agent replied · 12 June 2024
Hello Mr Williams,Thank you for your comments.Please can you provide more information regardingthese concerns via the email that i have requested Trustpilot send you, this will then allow me to look into your concerns in more detail.Alternatively you could contact our Customer Relations team on 0345 602 5516 Monday to Friday 8am - 6pm or email at customer.relations@anchor.org.ukKind regardsLynsey
★★★★★ 5/5
TrustpilotBilton Court in Wellingborough have an…
Bilton Court in Wellingborough have an outstanding team. From management, care staff, cleaners and chefs. They go way above and beyond what is expected and nothing is too much trouble. These angels are 100% the people I would like to care for me if I were to be in need of a care home.
Christine · 11 January 2022
Agent replied · 12 June 2024
Hello Christine, Thank you for your lovely comments, its Great to hear that the team at Bilton Court are doing such a fantastic job. I will make sure that this feedback is passed on to the Management team at Bilton Court. Thank You Lynsey.
★★★★★ 1/5
TrustpilotAll you see on these reviews is contact…
All you see on these reviews is contact customer service. TRIED THAT FOUR TIMES TOTALLY IGNORED EVEN THOUGH I HAVE AN OUTSTANDING FORMAL COMPLAINT
.Karen · 26 August 2025
★★★★★ 1/5
TrustpilotI noted the experience entered by K Cox…
I noted the experience entered by K Cox on the 8th August reference the tribunal decision and that Anchor had no right to charge anything in respect of servicing or mantaining lifts. Sadly Anchor appear to think this only relates to one building. I would urge all residents to check their Schedule Of Services charges. Mine reads current charge (2021 / 2022) £1,358 increasing to (2022 / 2023) £1,509 in respect of our lift. This denotes clear intent to continue to charge it's residents despite a tribunal ruling. I shall make this fact public (to warn all tenants) and it is my intention to place this matter in the hands of a tribunal. I also consider this matter worthy of placing in the national press. Anchor, get your act together.
Nige · 30 September 2022
★★★★★ 4/5
TrustpilotSigning of papers and setting up of…
Signing of papers and setting up of tenancy was efficient, however because I was transferring from one anchor tenancy to another I received duplicate information including rent bills.
Ms · 31 March 2024
Agent replied · 12 June 2024
Dear Ms M Bell,Thank you for your review! We're delighted the tenancy set-up was smooth. We do apologise for the duplication of bills and we will ensure that your comments are shared with the relevant department.
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.