Trusted Agent profile · Guildford

Verified

The Partnership Guildford reviews

4.7

★★★★★ Excellent

2,551 reviews across 2 platforms

Guildford, GU1 9DP

The Partnership's office in Guildford is rated 4.7 out of 5 across 2,551 reviews on two platforms.

Trustpilot logo

2,550

Reviews on Trustpilot

This office

Kerfuffle logo

5.0 / 5

1

Reviews on Kerfuffle

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Guildford office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Trustpilot

Stress free from start to finish

Kaitlin and her whole team were absolutely amazing throughout our conveyancing. They made the process as smooth and stress-free as possible. Always quick to respond, explained everything clearly, and were incredibly supportive when things felt overwhelming. I wouldn’t hesitate to recommend the Partnership to anyone.

Leslie · 3 February 2026

Agent replied · 5 February 2026

Thank you for taking the time to leave us a kind review! We're glad to hear you had a great experience working with us, and that we were able to keep the process as stress-free as possible! Please don't hesitate to get in touch if we can help further. Jamie-Ann Rogers, Marketing Assistant

5/5

Trustpilot

Great, professional service

This was the first time we've ever hired a solicitor and although The Partnership are more expensive than other companies quoted, they were excellent and we would use them again. We are first time buyers and Laura and her assistant Johnny were readily available to answer all our questions and address our concerns. They were very responsive and their online Portal is great. You get notified by text and email of real-time updates, plus a standard weekly progress update. You can log in anytime to see the progress and download your documents. There's a live 'bill' as well. We were very impressed with the responsiveness and professionalism of the company and they have made the process easy for us to understand. You may pay a bit more, but you get value for money. Thank you to everyone who supported our house purchase!

Kelly · 8 May 2021

Agent replied · 16 October 2024

Dear Kelly, Congratulations on your first purchase and thank you so much for your lovely review. Delighted to hear that we met your expectations and that you felt like Laura and Johnny were always on hand to help you through the process. Pleased that you liked the portal and found the weekly updates so useful. Always happy to help. Tracy HollandMarketing Manager

5/5

Trustpilot

Efficiency at its best

From the start, contact was professional and fast. Vaishali and Prab made a good team - forthright and easy to communicate with. The portal has been very useful, to track progress with negotiations. I have recommended The Partnership to anyone who is dealing with house buying/selling. I have used them a few times and have nothing but praise for their help, advice and efficiency. If only all conveyancing solicitors were as fast!

Lynne · 28 July 2022

Agent replied · 15 October 2024

Thank you so much for your review, Lynne.We are delighted you had such a great experience with Vaishali and Prab. Pleased you found the portal so useful to track progress and keep updated throughout. Grateful for your recommendations and happy to help. Tracy HollandMarketing Manager

1/5

Trustpilot

Led to breakdown of my house sale

Our buyers directly attributed pulling out to the rudeness and arrogance of the partnership. They had a great service until you realise how they correspond with other lawyers and make things up on your behalf. Raised an official complaint which they barely even investigated despite emails of proof. PLEASE steer clear and save yourself the hassle.

Jamie · 26 October 2025

Agent replied · 2 November 2025

Thank you for taking the time to leave us your feedback. We apologise for any issues on your file. I can assure you we did conduct an investigation upon your request. If you would like us to conduct a further investigation, we do have an escalation procedure which was outlined in an email to you from Helen Sukangkit - please feel free to contact us if you would like to pursue this and a separate review will be undertaken for you. Jamie-Ann Rogers, Marketing Assistant

5/5

Trustpilot

By far the best solicitors I have dealt…

By far the best solicitors I have dealt with. I was recommended through my brother who also used to The Partnership for his conveyancing and could not praise them highly enough. Their secure portal makes a world of difference when tracking the process and any messages to the the team were picked up quickly. I was also able to get through to someone every time I tried to call with a question or was called back shortly after. I would highly recommend The Partnership for anyone looking for a excellent conveyancing solicitor! A very special thank you to Oli Cardenes and Maria Pavoas who ensured everything ran smoothly for my property purchase.

Indy · 27 April 2021

Agent replied · 16 October 2024

Dear Inderpal, Delighted to hear that we were recommended and that we have managed to meet your expectations. Pleased to hear that you had such a great experience with Oli and Maria and found the portal so useful for tracking the progress of your transaction, as well as, keeping in touch with the team. We are of course grateful for your recommendations and always happy to help. Thank you so much for your wonderful review. Tracy Holland Marketing Manager

5/5

Trustpilot

Use The Partnership - they are amazing!

From start to finish the experience with The Partnership was excellent. I would highly recommend to anyone!From instructing to completing the process took approximately 6 weeks for a first time, chain free property purchase. The solicitors provide a weekly update to the client, estate agents and other parties solicitor.The portal is a great service where all documents are stored and visible to all parties at all times. Also the dashboard is great in terms of managing expectations for durations of activities.Simon, Michaela and Poonam were amazing and made the experience much easier, as we did not have idea about how long things would take, and what was required.

Emma · 26 April 2021

Agent replied · 16 October 2024

Dear Emma, Thank you so much for your lovely review. Pleased to hear you had such a pleasant experience with Michaela and the team and found the weekly updates and client portal so useful and efficient. Always pleased to hear we have met expectations. We are, of course, grateful for your recommendations and always happy to help. Tracy HollandMarketing Manager

5/5

Trustpilot

The best decision of my life was having…

The best decision of my life was having these solicitors on my side when I have bought my house. They have been all the time with one step before everyone. they deserve 1 million stars not only 5! I am really thankful to them for getting a chain house in 10 weeks! It is incredible but true! Buddhima and Sana, you will be in my prayers forever! You made a family very happy! Thank you so much!

Raluca · 2 November 2021

Agent replied · 15 October 2024

Dear Raluca,Thank you so much for taking the time to leave us such a lovely review. We are pleased you had such a great experience with Buddhima, Sana, and the rest of the team. Congratulations on your purchase. We're always happy to help. Tracy HollandMarketing Manager

5/5

Trustpilot

Really tight timetable

Really tight timetable. Efficient, helpful, to the point. My only very minor suggestion would be more welcoming upfront - we asked for a tight timetable, knowing it was tricky & were told No. But you got there anyway! I’m a repeat client & think the way you do it in very smart

InPost · 28 November 2025

Agent replied · 29 November 2025

Thank you for the kind words! We're glad to hear you had a great experience working with us. Regarding our timelines, we do tend to err on the side of caution, as our average exchange is between 10-14 weeks. However, we always work to get everything over the line as quickly as we can for our clients, and we're so glad we were able to meet your expectations! Please don't hesitate to get in touch if we can help further. Jamie-Ann Rogers, Marketing Assistant

3/5

Trustpilot

Overall happy but with a few issues

Overall happy but with a few issues. Started off well and had lots of response even with not much going on and during the pandemic. Switched advisors and got less comunication through, longer to get answers to emails. Document was misplaced for a while, due to mis labeling our end which we were not aware of how to at the time. This was resolved and given a call by director which helped to ease a stressfull situation before completion. Found out about something we were unaware of with an outbuilding which will stop issues when we come to sell. Through completition all was good and everything went well. Would recomomend despite issues.

Ku · 20 March 2021

Agent replied · 16 October 2024

Dear KayleighThank you for your feedback - and your confirmation of a positive outcome!Yes - there were some hiccups on the way in terms of responsiveness - so sorry for that- the transaction took place during the most difficult time for my colleagues in November; glad we got there in the end.Peter AmbroseManaging Director

5/5

Trustpilot

The Partnership have been brilliant…

The Partnership have been brilliant throughout our entire house purchasing process. They were recommended by our estate agent and we couldn't have chosen a more reliable service; this was particularly important with the pressures of the stamp duty holiday deadline looming. Paul, Maggie and Sophie were great to deal with - super fast to respond to our queries, kept us closely updated almost every day and made it all seem very smooth! The transactions platform they use is very good too, making it easy to track on next steps, status and messages. All in all, delighted!

Lucinda · 18 March 2021

Agent replied · 16 October 2024

Dear Lucinda, Thank you so much for taking the time to leave us a great review. Delighted to hear you were recommended and had such a great experience with Paul and the team. Pleased that you liked the portal and found it so useful and easy to keep up to date. Happy to help. Tracy HollandMarketing Manager

5/5

Trustpilot

This is the second time them and I am again super happy with their service!

This is the second time I use the membership to buy my property with the help of The Partnership which have provided an excellent service and have been always professional! Their online portal to follow each step of the transaction is definitely a plus!! I definitely recommend them

Lucas · 2 January 2026

Agent replied · 6 January 2026

Thank you for taking the time to leave us a kind review! We're glad to hear you had a great experience working with us, and that you enjoyed using our portal in particular. Please don't hesitate to get in touch if we can help further. Jamie-Ann Rogers, Marketing Assistant

3/5

Trustpilot

In the beginning I didn't really know…

In the beginning I didn't really know who I was dealing with as it was through a rather old fashioned online customer portal. It was clunky compared with other solicitors I've used. Once I got to speak directly with my assigned solicitor and her assistant, communication was generally very good and they were nice to deal with.However there were issues with the lease that in my opinion should have been identified much sooner, weeks or months before completion and even if the seller's solicitor was slow or at fault, the issues should have been resolved sooner. There was a miscommunication between my solicitor and my lender, which also cost precious time so that I had to move out of my rented accommodation without my new property to move into.I know that due to the pandemic or for other reasons there were staff shortages but I can only comment on my experience, not the reasons for the delays.

Michael · 6 March 2021

Agent replied · 16 October 2024

Dear MichaelThank you for your feedback - it's really important as the business owner for me to know where we can make improvements.I take your comments on board about our portal ( it is overdue a revamp) and if it's OK would love the opportunity to get your advice directly.Kindest regardsPeter AmbroseManaging Director

5/5

Trustpilot

The Partnership has been fantasic…

The Partnership has been fantasic throughout our whole process, they always responded very quickly to us and always kept us updated. We worked with Amit & Jordan and we were very impressed with both of them, they made the sales process very easy for us. I really enjoyed the online portal and felt it was efficient and well documented, it was also great receiving a notification on my phone every time I got a message on the portal as this enabled me to respond quickly. Thank you for everything, I have recommended The partnership to others already.

Charlotte · 23 February 2021

Agent replied · 16 October 2024

Dear Charlotte & William,We are delighted to hear you had such a fantastic experience and were impressed by the service provided by Amit and Jordan. They will be thrilled with your feedback. Glad to hear you liked the portal and found it so useful and efficient. Thank you very much for your recommendations and for taking the time to leave us such a lovely review.Tracy HollandMarketing Manager

1/5

Trustpilot

Horrendous experience

I made an offer on a flat and, unfortunately, everything went wrong. I was affected by the cladding scandal and, in the interim, the cladding itself got detached from the façade during a storm. Awfully bad luck; no one´s fault. However, for me the most stressful of the whole situation was to deal with The Partnership’s services as my solicitors. From day one, I felt they were my clients instead of the other way round. They sent me contradicting information about documents I had to provide, and I had to make then constantly aware of their contradictions, insisting on them to clarify things. They ignored my emails and suggestions on matters that eventually would have been resolved with the suggestions I made. Although I was very patient with my solicitor, I had to complain to her on several occasions. Eventually, I was forced to ask her for another solicitor to take the case as I thought she was advising against my best interest in whether to proceed with the purchase or not. Apparently, I was right regarding this second opinion. There was an important piece of information I asked for months to clarify with the other part. This information was disclosed to me 4 months after the vendor knew the information (this was admitted by him on an email). When I insisted on clarifying why this information had not been disclosed to me, there was no answer at all. Another 4 months later, The Partnership contacted me to ask me for money. I call them and it was when, in a very arrogant manner, the solicitor told me he had not responded to my question as he had dropped the case and he did not want to spend one more minute (which it would have been exactly what it would have taken him to clarify my question) in the case.

Emma · 21 February 2021

Agent replied · 16 October 2024

Dear EmmaI am so sorry about your experience when trying to buy the flat last year. We all spent a lot of time and effort trying to help - when deals fall apart there are no winners. We did reduce our abortive fees to 25% to try and help out - sorry we couldn't do more.Peter AmbroseManaging Director

5/5

Trustpilot

Quick sale, no stress

We were stuck with our initial lawyers for weeks. Fortunately we change them to the Partnership and things started moving very quickly. We got our old house sold now just before the stamp duty holiday ends. The team that was allocated to use was extremely friendly, professional and efficient. We worked with Aurelia and Ismail before for the new house purchase and it was the same high quality work that they have done. Many thanks we will always recommend your services.

Szymon · 20 February 2021

Agent replied · 16 October 2024

Dear Szymon, Thank you so much for taking the time to leave us a great review on Trustpilot. Delighted to hear that you had such a great experience and found the team friendly, professional, and efficient. Thank you very much for your recommendations, Tracy Holland Marketing Manager

5/5

Trustpilot

Fantastic service overall!

Excellent service, great at replying pretty much straight away, did everything in their power to make this a quick and easy process. I couldn’t recommend them highly enough.

Jennifer · 8 June 2026

Agent replied · 20 June 2026

Thank you so much Jennifer for your lovely feedback which I will be sure to pass onto Eloise and Shaq. It is always lovely to hear we have made the moving process go smoothly. The Partnership Team

4/5

Trustpilot

Modern and friendly service

I’d certainly recommend The Partnership for your property law needs. They were very friendly and supportive to me in my purchase of a new home. Conveyancing is a notoriously stressful process but they will try their best to reduce that for you. Their client portal is a great feature which means that all of your communications are secure and so greatly lessens the risk of interception and scams - sadly an increasingly common problem in property transactions. I would especially recommend Henna Yousef, one of their lawyers. She was absolutely delightful to work with - highly personable, responsive, very understanding of my needs and anxieties, able to give sensible, pragmatic advice, and well able to absorb the stresses caused by other parties in the chain. She worked extremely hard to get the transaction done without compromising in any way on quality of service and advice. I would instruct this team again.

Madeleine · 16 February 2021

Agent replied · 16 October 2024

Dear Madeleine,Delighted you were happy with the service you received and found the team friendly and supportive. Really pleased to hear that you liked the portal and the transparency and safety it provides. Henna will be thrilled with your feedback and kind words. Thanks so much for taking the time to leave us a review and very grateful for your recommendations. Tracy HollandMarketing Manager

1/5

Trustpilot

Utterly Incompetent. Avoid

I had a highly underwhelming experience with this firm. The service was prompt and proactive until the process was relatively straightforward such as the standard verification and checks and due-diligence. However, as soon as the funds were transferred to the govt agency and the fees were paid off it was complete radio silence. I would not hesitate in calling the staff incompetent as they were completely unaware of the format and wording of the follow-up DS1 forms and despite chasing endlessly it took many months and my own input and problem-solving to resolve the situation. As an example, the draft wording on the follow-up memo sent by the firm to the govt agency was incorrect and the govt agency had informed the firm of this error. Despite this the firm advised that they had not heard from the govt agency and there is no answer on their phone lines. Every time I wanted to speak to the govt agency I got through in single attempt. Their number is displayed on Google. All in all, it took almost a year to complete a process which would otherwise have taken only 2-3 months. There were lots of call-backs from the managing directors promising they would personally look into completion but those were all empty words.

Parijat · 15 February 2021

Agent replied · 16 October 2024

Dear ParijatGetting the charge removed from the title for your HelpToBuy Equity Loan was indeed a slow and painful process - I can only apologise.Although we completed the transaction in about 6 weeks, the removal took an absolute age - as you say - it should have been 2-3 months but despite our chasing regularly, it did indeed take 9 months.As you received "lots of call-backs" rather than "radio silence", it's therefore all the more disappointing that we could not help resolve the issues with your HelpToBuy provider more quickly.Peter AmbroseManaging Director

1/5

Trustpilot

I would not recommend The Partnership

I've never written a negative review online before but I felt obligated to inform others of my experience with The Partnership and advise potential customers that I would not recommend this firm.In short - The Partnership failed to complete the task that we paid them to do, I believe (although they dispute this) due to months of delays and inaction by the firm. Delays that the managing director has admitted to, yet the company refuses to take responsibility for. 24 long weeks and numerous missed deadlines into our dealings with The Partnership, the chain collapsed because it was all taking too long for multiple parties, costing more than one party their purchase and sale. There were early delays that were not fault of The Partnership, but I do hold them responsible for the eventual collapse of the chain.There were numerous examples of inaction and delays, including one example of information that I requested sometimes numerous times per week for three months, only to find it out immediately when I called the vendor myself. Three months of The Partnership supposedly chasing this information, I was able to obtain it over the phone immediately, and in writing in two days. We were given conflicting information numerous times. It is my opinion that our lead solicitor did not have a handle on the case, often saying things over the phone that were incorrect, irrelevant or based on old information. When I would call up, I would actually request to speak to her assistant, who did have a better idea of what was going on and was usually quite helpful. I should have known how this would end when, quite early in the process when I already felt that the case was stagnating, our lead solicitor said over the phone "don't worry if this falls though, I promise you'll find an ever better house", which was alarming. I should have ditched The Partnership then and there. In total, we had to pay £1060.60 to The Partnership and got nothing but stress and pointless paperwork in return. When we lodged a formal complaint, the outcome of our complaint was decided by the company themselves who, lo and behold, decided that we were obliged to pay them the "abortive fee" (shocker), and threatened court action if we did not pay. This £1060.60 does not include the tens of thousands of pounds lost by numerous parties when this chain collapsed. My partner and I were forced into a rental agreement on a flat as we were weeks away from having nowhere to live, a colossal waste of money but we had no choice. I'm sure there will be a response to this message but quite frankly I can't spend another second of my life dealing with this firm so won't be back to read it. My advice to anyone thinking of going with them: don't. AW

AP · 15 February 2021

Agent replied · 16 October 2024

Good afternoonI am so sorry for your frustration with the conveyancing process. Your case was particularly annoying for all of us, due to months and months of delays by your seller, who then chose to withdraw as they lost their onward purchase. We charged our 50% abortive fee ( £497+VAT) with the remainder being third party search costs. I can only apologise for the stress and difficulty you have experienced and that we could not help you reach a successful conclusion.Peter AmbroseManaging Director

5/5

Trustpilot

The best property solicitors

From the moment we instructed The Partnership to act for us in the purchase of my property they have been so professional & approachable. They have kept us informed every step of the way via the client portal which was a great way to keep up to date with the progress of the purchase. Easy to access emails, view documents and respond. There was never a moment when I felt frustrated by lack of communication. This was the third time that our family have used The Partnership and we have recommended them to other family members and friends.

Molly · 10 February 2021

Agent replied · 16 October 2024

Dear Molly,Thank you so much for taking the time to leave us a lovely review. We are delighted to hear that you had such a fantastic experience with our team and always felt informed and kept up to date through the portal. Thank you so much for your recommendations, we're always happy to help.Tracy HollandMarketing Manager

5/5

Trustpilot

The Partnetship are great lawyers that…

The Partnetship are great lawyers that are using a quality platform. International clients are also able to use the platform to digitally sign legal documents related. No issues regarding house sale. Very professional outfit. Thanks guys!

Gary · 8 April 2026

Agent replied · 10 April 2026

Thank you for taking the time to leave us a kind review! We're glad to hear you had a great experience working with us. Please don't hesitate to get in touch if we can help further. Jamie-Ann Rogers, Marketing Assistant

5/5

Trustpilot

Fantastic experience with selling and buying. The only conveyancer I will ever use.

I worked with Laura Wheeler, Abi White, Anna Stubbs. A stressful process was made a smooth and fantastic experience. Laura has worked closely with me through the whole process(es!)... one abortive purchase, the sale of my property and finally the purchase of my new property. The Partnership provides a high quality service for a great price. The team is faster than most solicitors because of their proprietary online portal which makes the whole transaction (1) far more transparent knowing where you are and what comes next (2) fast to progress with digital uploads and signing (3) rapid to answer questions. I will use Laura and the Partnership again for future purchase and sales. Fantastic team and fantastic company. Laura - thanks for all your support and Abi for your rapid follow-ups, and finally Anna for help with two smooth completions!

Sam · 5 February 2021

Agent replied · 16 October 2024

Dear Sam, Thank you so much for your lovely review. So pleased to hear you had a fantastic experience and that Laura, Abi, and Anna provided such a great service for you. Delighted that you found our portal so helpful and convenient. Always happy to help. Tracy Holland Marketing Manager

4/5

Trustpilot

Great experience with some improvement needed

We are generally satisfied with the service provided by the Partnership in Autumn 2024 when purchasing our next home. Our solicitor, Nicky Kaur, guided us through the process with professionalism and ensured that everything was explained clearly. She helped us understand what steps we needed to take and answered our questions, which we really appreciated. The online platform which allows to receive and sign most of the documents online remains a major benefit of working with The Partnership due to convenience and efficiency - saving time and reducing stress.The process was smooth overall, and we successfully completed the purchase but there were definitely areas where we felt improvements could be made. Communication was inconsistent at times, and we often found it challenging to reach the team by phone or email. More worryingly, until we repeatedly pressed for more of it, there was little contact, or update directed to the seller’s side. This resulted in a few stressful delays and occasions which could have been avoided with more proactive attention and urgency from The Partnership.Despite these challenges, we’re grateful for the support and expertise that ultimately led to a successful purchase. With some improvements in communication and responsiveness, The Partnership could provide an exceptional experience.

Gabriela · 7 January 2025

Agent replied · 9 January 2025

Gabriela, thank you for taking the time to leave us a detailed review! We're glad you had a good experience working with us and that you found our portal to be especially useful.We apologise for any challenges regarding communication. I will pass this feedback along, and we will take these points on to learn from for future files.Thank you again for your review, and please don't hesitate to get in touch if you need anything else in the future.Jamie-Ann Rogers, Marketing Assistant

5/5

Trustpilot

Amazing service from The Partnership…

Amazing service from The Partnership again. We used them previously and how now just used them for our house sale and purchase of a new one. The online portal is so useful. The team of Ilknur and Clare were great through the whole process and always happy to field my many many calls and emails as we got closer to completion, as well as Ellie dealing with our completion. Great company, would highly recommend

Steve · 7 February 2022

Agent replied · 15 October 2024

Dear Steve, We are so pleased you have had another good experience with us. Ilknur, Clare, and Ellie will be thrilled with your feedback. Thank you so much for your review and grateful for your recommendations. Tracy HollandMarketing Manager

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Questions about The Partnership Guildford

How many reviews does The Partnership Guildford have?

The Partnership's Guildford office has 2,551 reviews across two platforms: 2,550 on Trustpilot, 1 on Kerfuffle.

What is The Partnership Guildford's rating?

The Partnership Guildford is rated 4.7 out of 5 across all 2,551 reviews.

Where is The Partnership's Guildford office?

The Partnership Guildford, Guildford, GU1 9DP.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.