5/5
Martin and Co, looked after my flat, as I was renting it out, they provided a professional service and were always available and ready to help. Dennis and Rachel Roodhardt are consummate professionals in this field. This was between 2010-2013

Trusted Agent profile · Folkestone, Kent
Verified
★★★★★
246 reviews across 2 platforms
130 Sandgate Road, Folkestone, Kent, CT20 2BW
Part of Martin & Co, see every office.
Martin & Co's office in Folkestone, Kent, at 130 Sandgate Road, is rated 4.3 out of 5 across 246 reviews on two platforms, including 213 Google reviews rated 4.2.
Martin & Co are your local deal-makers when it is time for you to move. Whether you are selling or buying, renting or letting: Martin & Co are your trusted advisor, providing you with answers throughout the process. We use our leadership and experience to offer you a relaxed environment, because let’s be honest: moving house can be stressful at times. Our focus is to achieve the best outcome for you.
Every review we hold for the Folkestone office, from every platform, shown as written. First names only.
5/5
Martin and Co, looked after my flat, as I was renting it out, they provided a professional service and were always available and ready to help. Dennis and Rachel Roodhardt are consummate professionals in this field. This was between 2010-2013
5/5
Thoroughly professional in all aspects of the tenant find process and the cost is excellent value for money. All staff were fully up to date with current legislation and nothing was too much trouble. From photos to tenant moving in was 24 days. First class.
5/5
We have just completed the sale of our three bedroom flat on the Folkestone seafront. This was a sale initiated and negotiated within the constraints of the COVID pandemic. Our agent, David Russell, managed all this adeptly, providing guidance on valuation, responding to our queries promptly and thoroughly. In all our dealings with Martin & Co we received an open, professional service conducted in a very civil manner. Well done David and Martin & Co! Mike & CarolinePositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
5/5
Very impressive, friendly and professional service. Nothing was too much trouble. Highly recommend Folkestone and Dover branch staff.
5/5
The agency has been very helpful in managing rental houses and subsequently selling them. This included helpful inspection updates while they were rented, liaising with tenants over maintenance work, and managing to secure buyers' interests quickly. Staff are always friendly and helpful and ensure that any queries are responded to quickly.
5/5
We welcome this opportunity to thank everyone at Martin and Co in Folkestone for their service over the past eight or so years in managing our letting and then selling our property. We have always been grateful for the friendly, personal and helpful service that the team at Martin and Co at Folkestone kindly provided.
Thanks Kevin, it's been our pleasure to work with you. I speak for everyone here in Martin & Co Folkestone when I wish you and Sandra all the very best in the future!
5/5
We welcome this opportunity to thank everyone at Martin and Co in Folkestone for their service over the past eight or so years in managing our letting and then selling our property. We have always been grateful for the friendly, personal and helpful service that the team at Martin and Co at Folkestone kindly provided.
Thanks Kevin, it's been our pleasure to work with you. I speak for everyone here in Martin & Co Folkestone when I wish you and Sandra all the very best in the future!
5/5
The staff at Martin and Co have been very helpful with finding a family member a property to rent . Will, in particular went above and beyond to help where possible , and even did a home visit to help when my father wasn’t mobile . They are very helpful and all try their best to help when possible . Very grateful to them all for helping him in a difficult situation.
5/5
I have always found the staff to be very friendly and courteous at Martin and Co in Folkestone. They are highly knowledgeable about the area and are keen to help where they can. I would certainly recommend their services to anyone looking to let properties in and around the Folkestone area.
Thanks for the review Hazel and thank you to you and your family for being such wonderful tenants. So glad also that we were able to find you your dream home to buy!
5/5
I was very pleased with my purchase through Martin and Co. David has been extremely helpful at all times and carried it through to a satisfactory conclusion. Highly recommend.
5/5
Lovely experience and very quick.
1/5
Avoid like the plague...if I could give them a minus number instead of 1 star I would. Unprofessional dismissive liars for estate agents. Persistent failure to maintain the property my wife and i were in for 7 years to the point they used their failures to take our deposit. Rude arrogant people who look down on you. And when openly reviewed on Facebook they played dirty and get your account shut down by reporting it in such a way it cant be recovered. This company are Torie Britain personified. They shouldn't be allowed to operate.
5/5
Fantastic
I have used Martin and Co to both buy, sell and rent out a property. I can honestly say they are one of the best estate agents around. The team as a whole always went above and beyond to support me through the stressful time of buying and selling houses. Thank you to you all.
2/5
Would not recommend dealing with Martin & Co, they are very inconsistent and feel that it is acceptable to lie to their clients. The staff are quite rude & unhelpful. Overall they don't have an ounce of care for their work and don't seem to care about providing quality of service.
Dear Mr Neeley, Thank you for your feedback and I apologise that you felt that the service you received was below what you expected. I can see from our records you viewed two properties with Martin & Co with your partner Louise and made an application for one of them. Unfortunately you were not the only applicants we received for that property from the viewings that occurred. When we receive more than one application we always consult with the landlord and provide them with information about all the customers who have applied. The landlord then makes a decision on which applicants they want to proceed with. Unfortunately in this case you were not selected and we realise that this must have been disappointing. As soon as we received notification from the landlord we provided you with a full refund on your application fees. We apologise for any inconvenience caused.
2/5
Would not recommend dealing with Martin & Co, they are very inconsistent and feel that it is acceptable to lie to their clients. The staff are quite rude & unhelpful. Overall they don't have an ounce of care for their work and don't seem to care about providing quality of service.
Dear Mr Neeley, Thank you for your feedback and I apologise that you felt that the service you received was below what you expected. I can see from our records you viewed two properties with Martin & Co with your partner Louise and made an application for one of them. Unfortunately you were not the only applicants we received for that property from the viewings that occurred. When we receive more than one application we always consult with the landlord and provide them with information about all the customers who have applied. The landlord then makes a decision on which applicants they want to proceed with. Unfortunately in this case you were not selected and we realise that this must have been disappointing. As soon as we received notification from the landlord we provided you with a full refund on your application fees. We apologise for any inconvenience caused.
5/5
The best letting agents we've had so far.
I honestly do not think i have ever had the opportunity to give a better review than i can give today. Will at Martin and co has been absolutely fantastic from day one. He is always so helpful and will go above and beyond to make sure myself and my husband are being well looked after. He's cheeky and funny and has just made myself and my husband feel comfortable throughout our experience with them. I particularly love that he won't 'beat around the bush', if there's a problem, he will tell you and then get it sorted.
5/5
Great service from start to finish, staff are very helpful and super friendly. Special thanks to Phoebe!
5/5
The team at Martin and Co Folkestone…
The team at Martin and Co Folkestone are very strong. They are led by an excellent manager and they have a strong team ethos, putting tenants and landlords first in equal measure. I would highly recommend using them over any other outfit in the town.
5/5
Professional Service
As professional property investors, our business model demands efficient and competent managing agents. We were pleased to find that Martin & Co comfortably meet this level of service. From our initial contact with Tracey, then Will our letting agent, we discovered they have good local property knowledge and, with Julie the office manager, efficient systems to back it all up. Red Giraffe Property will be using Martin & Co again, and we would highly recommend them to other landlords.
5/5
I have recently bought my house through David @ Martin and Co, and from start to finish the level of service and communication I have had has been outstanding and I cannot fault it in any way. Such a pleasure to have done business with you, and thank you once again for the brilliant service David it's been a pleasure and most appreciated.
5/5
I have recently bought my house through David @ Martin and Co, and from start to finish the level of service and communication I have had has been outstanding and I cannot fault it in any way. Such a pleasure to have done business with you, and thank you once again for the brilliant service David it's been a pleasure and most appreciated.
5/5
Sales team at at the Folkestone branch were all very efficient, friendly and professional when I purchased my property. Would 100 %recommend using Martin&Co. Laure
1/5
Awfull staff (Richard) absolute joke. Always getting fobbed off when phoning to speak with someone saying they will phone you back and never get a reply. Overpriced unfair charges made with your deposit money without consulting you when you move out.
Dear Louis, We are sorry that you have been finding it difficult to speak to a member of our team. I can see that at the time of your complaint several people were off, which made it more difficult to speak to a member of the team. We are now actively hiring additional staff. We are sorry that you find the charges overpriced; we can assure they are not. Your deposit has been registered with the DPS: our deposit proposal does highlight that any concerns you may have about the fairness of any proposed deduction can be brought to the attention to an independent case assessor with the DPS, who will then make a final and binding decision for all parties.
1/5
Disgusting service with no professionalism.
As estate agents, we take pride in the applicants we put forward to our landlords. Sometimes, some applicants are disingenuous: when we believe that a prospective applicant is not a good fit, we will not take such applications forward. I note that you previously commented that "We found you to be very knowledgeable and helpful and look forward to viewing other properties with you as they become available." We are human, and make mistakes like everyone does: feedback - even when it is uncomfortable - allows us to learn and improve. In this case I believe that we have made the right decision by not moving forward with the application.
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.
Martin & Co's Folkestone office has 246 reviews across two platforms: 213 on Google, 33 on Trustpilot.
Martin & Co Folkestone is rated 4.3 out of 5 across all 246 reviews, and 4.2 out of 5 on Google from 213 reviews.
Martin & Co Folkestone, 130 Sandgate Road, Folkestone, Kent, CT20 2BW.