Every review we hold for the Edinburgh office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
TrustpilotThe most useless of landlords
The most useless of landlords they’re quick too take our rent money but not quick to respond to repair jobs which seem to take 6 or more year before you get one of there cowboys to come out to do the job which then get worst because they love to cut corners so In the long run the problem are made 10x worse and end up pay a qualified contractor to fix their balls up
Byron · 12 September 2021
Agent replied · 11 June 2024
Hello Byron,We are disappointed to hear of your experience with us, In order to investigate further, please use ref TRUST PILOT and contact us at customerfocusteam@placesforpeople.co.uk, or via our Customer Service Centre.Kind regardsMS
★★★★★ 2/5
TrustpilotHousing
The reason for 2xstars the state of the cleaning of the property is not satisfactory. You need to inspect property's after so called cleaning .Also don't put one amount on site when in reality it's another.
Jacqueline · 24 October 2024
Agent replied · 23 November 2024
Hello Jacqueline, Thank you for bringing this issue to our attention. We’re sorry to hear of the issues you’ve faced in your home and would like to investigate further. We understand that you may have already contacted us regarding this problem, but if you could drop us an email at customerfocusteam@placesforpeople.co.uk with full details, along with your postal address and full name, we’d be happy to find a solution, Thank you KL
★★★★★ 1/5
TrustpilotYou are an absolute waste of time.You…
You are an absolute waste of time.You don't do jobs on time.You don't look after the properties and fall into big dispair most properties in this day and age have showers in, but you can't even do that
Chris · 23 September 2024
Agent replied · 23 October 2024
Hello, thanks for bringing this issue to our attention. We’re sorry that you’ve had a negative experience with us, if you have desired resolution to your current issues then please email us at customerfocusteam@placesforpeople.co.uk. Just make sure to include details of the issue, your full name and postal address. Thank you - MG
★★★★★ 5/5
TrustpilotLorraine was fantastic in helping me…
Lorraine was fantastic in helping me find a property this week!
Jaden · 5 July 2023
Agent replied · 11 June 2024
Good morning Jaden, thank you for your positive feedback! I am pleased to hear you have had such a good experience with us! Many thanks - MG
★★★★★ 5/5
TrustpilotI am happy with the service from places…
I am happy with the service from places for people. Always available and willing to help when you have a problem. The only thing that gets in my nerves are the un taxed cars blocking our parking spaces.
Kevin · 18 September 2024
Agent replied · 23 October 2024
Good morning, many thanks for the 5-star rating. If there’s anything we can do regarding the car matter, please email us on customerfocusteam@placesforpeople.co.uk with full detail of the issue, your full name and postal address. Kind regards - MG
★★★★★ 1/5
TrustpilotUpdate to original review
Hi thought I would come on here and write a review because it seems you actually get a response from doing this .my communal door has been broken since February I have contracted you numerous times and you do nothing . I've been broken into twice in the last 12 months and you still haven't done anything about the broken side gates . You are a disgrace.update the communal door is broken again and the gates have still not been fixed .even after giving you video evidence and also verifying it with one of your staff. The repair you carried out equate s to putting a band aid on a severed leg after it being reported once more to a manager no action has been taken
Nick · 3 June 2020
Agent replied · 11 June 2024
Hi Nick, I can see that our Property Services Department contacted you last Friday and explained about arranging an appointment asap with the contractor. There has been a delay in an upgrade to the doors due to Covid 19. As you have logged this with us, we will ensure you receive a response via the contact details we have for you.Thanks KL, Customer Focus
★★★★★ 2/5
TrustpilotMy partner lives in a p4p property with…
My partner lives in a p4p property with her children. She as contacted them in so many different occasions for jobs that need addressing in her home, they never seem to do anything about the works that needed. So I got involved and rung them myself and after a lot of calls to them, going through they had no records of myself ringing I started to write down times, dates and who I spoke to. The grill on the Oven that’s in her kitchen stopped working so I phoned p4p which I got a reply back days later telling me it’s not a p4p kitchen and it was gifted to her. Pmsl NO She took that house on from p4p and all fixtures and fittings which they should of put it all back to there’s before she moved in. But they didn’t. Now she as been waiting 6month for an oven to be fixed. I’ve been told today off p4p there seeking legal advice weather to replace or not. It’s a massive joke how p4p deal with tenants.
Jeff · 30 May 2020
Agent replied · 11 June 2024
Hi Jeff, Please send us the address and we will look into this for you - customerfocusteam@placesforpeople.co.ukThanks Kl, Customer Focus PfP
★★★★★ 1/5
TrustpilotThis is the worse housing association…
This is the worse housing association you could ever hope to be involved with , their flats are literally falling apart they don't fix them thier staff are rude and arrogant and just not very nice people as are the flats full of damp , rots and leaks , my advice would be to avoid this compamy like the plague as if your life depended apon it .
Peter · 15 August 2022
Agent replied · 11 June 2024
Hello, We are so sorry to read this. Please could you email is at customerfocusteam@placesforpeople.co.uk with the details of your complaint so the team can look into this for you.Many thanks - JW
★★★★★ 1/5
TrustpilotDon't do anything
Moved into a dump costs about £6000 to put in better condition could not get out to the back garden.all the wallpaper ripped of walls but left the bits on it toilet was full of excrement and all you get is we don't do that same with roof full of moss we don't do that, supposed to be a charity, changing their name to people management. With one l billion in bank,need to be investigated. Will be contacting my mp
Mike · 27 April 2020
Agent replied · 11 June 2024
Hi MikeWe would like to be able to look into this for you and respond. Can you please drop us an email with your address and these details to customerfocusteam@placesforpeople.co.uk Thanks KL, Customer Focus
★★★★★ 4/5
TrustpilotPlaces for people 4 stars.
Places for people are pretty good at responding to a repair. Also they can be helpful with regards to rent and any concerns. One thing I think places for people could work on and that is keeping more in contact with tenants especially if they have a mental health problems or if they have a general disability and keeping in contact with the older tenants.
Melissa · 29 November 2024
★★★★★ 1/5
TrustpilotAVOID LIKE A PLAGUE....
AVOID LIKE A PLAGUE....A absolute disgrace of a company, which have treated me as if I'm scum since january 2020. The compulsively lie, fob off and cover up any wrongdoing they commit. They have broke terms and conditions of my tenancy agreement multiple times, and continue doing so
Darren · 13 March 2024
Agent replied · 11 June 2024
Good morning Darren, thank you for leaving your feedback. We’re sincerely sorry to hear that you’ve been experiencing some issues and would like the opportunity to resolve the problem. We appreciate that you’ve possibly already been in contact with us, but if you’d like to discuss this further or raise anything with us, please email us at customerfocusteam@placesforpeople.co.uk, Thanks, MG
★★★★★ 3/5
TrustpilotCompany is awesome houses are lovely
Company is awesome houses are lovely. Rent is high it's gone up 100 pou d since I've lived here
Levi · 29 October 2024
★★★★★ 5/5
TrustpilotWe are living in Guildford View…
We are living in Guildford View Sheffield S22nz In this terrible time ,we cannot praise the staff enough. They are all trying to keep us safe and our spirits up . A special Thankyou to the cleaner single handed she keep the lift stair wells toilets corridors clean also finding time to ask if we have any rubbish that needs taking to the bins They are a lot of vulnerable people in here and Kym Gleeson keeps us all informed by P A system and the written word We are so glad that in our 80s we came in Guildford . We not once have not felt lonely or unsafe especially now . A addded bonus is the views of the gardens which the gardeners keep beautiful at this time of the year daffodils crocuses snowdrops in abundance such a joy Barbara Albert Sherritt
Barbara · 25 March 2020
Agent replied · 11 June 2024
Thank you, so much Barbara. It is certainly a very challenging time and we are trying to support our customers as best we can through it. Your kind words will be passed onKL, Customer Focus PfP
★★★★★ 4/5
TrustpilotPersonal impressions
I’m impressed at the way the gardens are maintained however the car park/road on the site badly need repairing.My front door which I think is very old needs replacing as in keeping with the neighbours. Depending how the wind blows when it’s raining it appears to be seeping in and lifting wallpaper. It smells on opening my front door to smell on wet paper on entering the flat.
Mrs · 10 October 2024
★★★★★ 1/5
TrustpilotIf I could give a ZERO believe me I…
If I could give a ZERO believe me I would. The one star is because the property remains standing!!! The block of flats in Wollaton are atrocious, basically paying for an expensive hostel. The flats haven’t been refurbished since at least 1980! Mold on most of the walls and they don’t care about their tenants in the slightest. Look at their website and look at the flats their offering in Nottingham! Absolutely disgusting. AVOID PLACES FOR PEOPLE AT ALL COSTS! £350 for a 1 bedroom flat in a block?!!! That has a communal tumble dryer and thin walls and damp!.
EMMA · 15 March 2020
Agent replied · 11 June 2024
Sorry to read this, Emma. I have forwarded your comments on to our Lettings Team. Should you need to report anything to us directly, please do so via the Online service facility: https://my.placesforpeople.co.uk/Thanks KL, Customer Focus (PfP)
★★★★★ 1/5
TrustpilotYet another awful experience with castlerock
On Monday 24th I had an appointment to have my boiler serviced in the evening. The chap arrived around 6.30 and did the service. My heating had been on since I got home from my work just after 4pm. About an hour after he left I suddenly felt the room cold +radiator was cold so I checked the boiler which was showing a E133 error. I tried switching the boiler off but still error. It was an extremely cold night and I had no other means of heating so I called the emergency number and explained to the lady my situation. She asked if I had tried the reset button which I hadn't so tried it but still error code. I then asked for someone to come out but she said it was not an emergency and I should phone at 8am in morning and be available til! 8pm. I explained I had a hospital appointment at 11.30 which I had been waiting for for almost a year and also work Monday to Thursday 9-4. I am a pensioner but I have to work to enablei me to pay my rent. I got really annoyed with her and her lack of seeing my situation and not caring that I was frozen. I did end up arguing with her and her nasty attitude and unwillingness to help and hung up on me.I struggled to sleep as was so cold and !luckily have an electric shower but house was so cold I decided to switch my gas oven on to get some heat + realised there was no gas. I called the entemergency number at about 9am from my work and got a lovely lady who said she thought the engineer had forgot to switch my gas back on at the box which is outside. She said very simple to switch on as just a !ever. She said to call back if this wasn't the case. I went home after my hospital appointment and turned the !ever and boiler+cooker worked fine. Shame the person I got the night before hadn't even offered to speak to someone who might have been able to.help but she was one of the most unhelpful + uncaring person I had the misfortune to speak toThere again I have had major issues with anti social neighbour which has gone on for over a year and have had to fight constantly to try+get it sorted+although a bit better recently still some strange comings+goings so suppose I wasn't that surprised at get another problem with Castle Rock whom I think are not good Landlords at all.Mrs Elizabeth Smith
Elizabeth · 27 February 2020
Agent replied · 11 June 2024
Good afternoon Elizabeth,Can I please ask you to send us your address to CustomerFocusTeam@placesforpeople.co.uk so we can pass it on to our colleagues in Castlerock and ask them to look into this for you?Thanks KL, Customer Focus
★★★★★ 2/5
TrustpilotDisappointing experience.
The person dealing with my flat didn't e-mail when she said, I had to wait another week. On viewing the flat, she didn't know which garden went with the flat etc. She took the deposit and without asking me then proceeded to take another months rent!! The red "help" chords are still wound up next to the ceiling so won't be much help to me should I need them. After being in the new flat for 3 weeks, I then received a letter with a rent rise!!! Not such a wonderful experience at all.On reading Places for People reply, I immediately e-mailed them my details but have still not heard from them. I am still disappointed!
Margo · 27 February 2020
Agent replied · 11 June 2024
Hi Margo, I'm sorry to see you have not had a good experience. Feedback from customer is important to us. We can look into this if you drop us an email with your full name and address to: customerfocusteam@placesforpeople.co.ukThanks KL, Customer Focus
★★★★★ 1/5
TrustpilotI have repairs that i have been waiting…
I have repairs that i have been waiting 15 years to be fix keep ringing the customer repair line get a job number thay came log a report and never come back . I was burgled 8 years ago and my front door and back door was badly damaged. The front door is still the same . The repair to my back door was i peace of plywood that thay screwed the the frame a left us like that for 4 years we had no excess to the garden or fire exit out of the house i finally got it replaced after i got the fire brigade involved. I am disabled and have no hand rail to get up the stairs . Places for people took it away after thay underpinned my stairs 15 year ago i have so many more repairs thst need doing to many to list and i have been waiting years and years for them to be done . Place for people are a disgrace and treat there tenants disgusting. I would not recommend anyone to rent a property from place for people because thay will just take you money and leave you in sub standard accommodation thay left me with a badly vandalised home after there burglary and i had to pay myself for all the repairs never helped or cared. .
Sharon · 11 February 2020
Agent replied · 11 June 2024
Hi Sharon , thank you for taking the time to give your feedback. We are sorry to hear about your experience. Please be assured that we are continually striving to improve our services for customers. If you send your details through to getinvolved@placesforpeople.co.uk we will look into this for you. Warm Wishes , Francesca from the Customer Involvement Team
★★★★★ 1/5
TrustpilotI bought a property from Zero C and the…
I bought a property from Zero C and the whole block have endured constant problems - cowboys are sent to repair but cause further issues. To be fair I said I didn’t want the Earp brothers back round and sourced professionals to fix my problems which were paid for - thank you. However, I agreed for a representative from the company to meet me and discuss view the rain water coming through the gaps in the windows. I already paid to have one room redecorated etc - and once again the individual did not turn up on the allotted time , no phone call to say running late - this is the fourth time the person has let me down when I’ve taken leave or rearranged my working day - I’m at a lost how the company can run a business like this - an absolute shower
David · 6 February 2020
Agent replied · 11 June 2024
Hi David, thank you for taking the time to give your feedback. We are sorry to hear about your experience. Please be assured that we are continually striving to improve our services for customers. If you send your details through to getinvolved@placesforpeople.co.uk we will look into this for you. Kind regards, Francesca, Customer Involvement
★★★★★ 1/5
TrustpilotWhat can I say about this company..
What can I say about this company... where do I start. On numerous occasions, I have logged repairs, rang them and also emailed them and just constantly getting fobbed off. A repair to outside fire stairs has been logged since May 2018 and is a matter of urgency now. They sent someone out after a few weeks to have a look at the repair only for them to request the wrong people. A second visit was made and they said we needed a structural engineer to assess and would need new stairs as they are falling apart only for them to not bother even attempting to get in contact. I can’t tell you the amount of times I have rang and emailed and have got no further forward. It’s becoming a joke and it’ll only be a matter of weeks/months until someone has an accident !! Absolute joke
Emily · 6 February 2020
Agent replied · 11 June 2024
Hi Emily, thank you for taking the time to give your feedback. We are sorry to hear about your experience. Please be assured that we are continually striving to improve our services for customers. If you send your details through to getinvolved@placesforpeople.co.uk we will look into this for you. Warm regards, Francesca, Customer Involvement
★★★★★ 1/5
TrustpilotAbsolutely time wasters
Absolutely time wasters! Don't bother renting with these ppl as you will never get any repairs or anything resolved. Unfortunately we rented initially with sage housing.... They were great but then they offloaded thier property management to these crooks including rent payments. We have a new build and our guttering has come away causing a waterfall every time it rains against the front house. The repair has to be reported but then gets passed back to the house developer and then.... Nothing.... Been getting passed from place to place since Oct!Also arranges visits and cancels on the day, poor communication and non exsistant tenant support.
Laura · 23 January 2020
Agent replied · 11 June 2024
Hi Laura, thank you for taking the time to give your feedback. We are sorry to hear about your experience. If you send your details through to getinvolved@placesforpeople.co.uk we will look into this for you. Warm regards, Francesca, Customer Involvement
★★★★★ 1/5
TrustpilotBad service
I’m truly fed up with P4P we have been in our flat for 11yrs and all the while we have dripping outside our door when it’s raining I’ve reported it many times then the gutters got blocked so there was an overflow got in touch with P4P who after two weeks sent somebody out guy came only to be told they didn’t have long enough ladders so an other wait finally some firm came out and cleaned gutters but we still have drip drip when it rain,s. Now i reported light outside my front door told they will come on the 20 th of January 20 as I'm a pensioner and scared to go out for fear of coming home to a dark area also I find it hard to fit my key in as it’s too dark so over the yrs I’m so disgusted on howp4p treat there loyalty customers
Shirley · 20 January 2020
Agent replied · 11 June 2024
Hi Shirley, thank you for taking the time to give your feedback. We are sorry to hear about your experience. Please be assured that we are continually striving to improve our services for customers. If you send your details through to getinvolved@placesforpeople.co.uk we will look into this for you. Kind regards, Francesca, Customer Involvement
★★★★★ 4/5
TrustpilotOnce reported
Once reported, repairs are promptly dealt with by polite, helpful staff. However, the landscaping problem, which has been a real issue for years, has yet to be resolved. Hence the 4 and not 5 star. Sorry!
Dolly · 3 October 2024
Agent replied · 23 October 2024
Good morning Dolly, Thank you for leaving the positive feedback. We’re sincerely sorry to hear that you’ve been experiencing some issues and would like the opportunity to resolve the problem. We appreciate that you’ve possibly already been in contact with us, but if you’d like to discuss this further or raise anything with us, please email us at customerfocusteam@placesforpeople.co.uk, Thanks, Zain Early Resolution Co-ordinator
★★★★★ 1/5
TrustpilotDon't put yourself through it, really, dont!
Just moved out of a property I rented from places for people. At first I enjoyed living there a spent some money doing up my first ever home on my own. The my floor boards collapsed in bedroom, I was walking round 2 massive holes for 2 months. Then winter set in, I had a massive damp and mould problem that unfortunately for me with asthma wasnt a good place to be. They didn't seem that bothered, couldn't get anyone out before Christmas ( reported the problem in November) and I decided enough was enough, it wasnt suitable for me or my five year old when he came to stay. I would avoid these lot at all cost seriously because even when I asked to moved and willing to stay in another pfp property they still weren't intrested.
Matthew · 16 January 2020
Agent replied · 11 June 2024
Hi Matthew, thank you for taking the time to give your feedback. We are sorry to hear about your experience. Please be assured that we are continually striving to improve our services for customers. Your comments will help us to do this. Warm regards, Francesca from Customer Involvement
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.