5/5
Lauren Robinson
I am very happy that I managed to find this house :) I couldn't have hit better. Everything is great and finally our daughter and I have our own house 😊
Agent replied · 11 June 2024
Hi RemigiuszThank you for the 5* review!JG

Trusted Agent profile · Edinburgh
★★★★★
1,789 reviews across 3 platforms
Shrubhill Walk, Edinburgh, EH7 4RB
Part of Places for People, see every office.
Places for People's office in Edinburgh, at Shrubhill Walk, is rated 3.0 out of 5 across 1,789 reviews on three platforms, including 25 Google reviews rated 3.6.
25
Reviews on Google
This office
8
Reviews on Facebook
Business-wide
1,756
Reviews on Trustpilot
Business-wide
Every review we hold for the Edinburgh office, from every platform, shown as written. First names only.
5/5
Lauren Robinson
I am very happy that I managed to find this house :) I couldn't have hit better. Everything is great and finally our daughter and I have our own house 😊
Hi RemigiuszThank you for the 5* review!JG
5/5
Great service from Jacky B
Great service from Jacky B. From begining to end when arranging tenancy. I can't fault a single thing with customer service from Jacky B. Just an wonderful, polite helpful and thoughtful person. There were some hiccups along the way but Jacky B made sure I was always informed and provided help and advice.Keep up the good work . Have a wonderful summer.
4/5
I’ve been with these for many years now…
I’ve been with these for many years now they’re very quick at doing repairs an easy online service to report but do you need a lot more work when it comes to moving somebody who is in need of moving
Good afternoon, thank you for the review! Your feedback is much appreciated and helps our team improve. If there is anything we can assist with regarding your transfer request please contact us at the customerfocusteam@placesforpeople.co.uk and we would be happy to investigate this further. Kind regards - MG
1/5
Disgusting housing association
Disgusting housing association, no customer, repairs not done, make it impossible for tenants to do jobs having do sketches for jobs, get tradesmen certificates there qualified, was told can get rent card yet don't do them so lies, bad place, ombusman to investigate now
Good morning, thank you for leaving your feedback, we’re very sorry that you’ve been experiencing some issues and apologies on behalf of Places for People. If you’d like to escalate your complaint, please email us on customerfocusteam@placesforpeople.co.uk with full detail of the issue, your full name and postal address. Many thanks - MG
1/5
Absolutely hopeless
They are absolutely hopeless company. Their incompetence is matched only by the incompetence of their sister company RMG who they appoint as their factors. If you want to know more, just search the Internet for either of their names and their district heating racket.
Hi Adam, we’re sorry you feel this way. If there’s anything we can do to resolve this or be of any assistance to you, please email us at customerfocusteam@placesforpeople.co.uk with details of the problem, your full name and postal address and we’d be happy to investigate it further. Thanks - MG
1/5
I have been a tenant for 21 years I…
I have been a tenant for 21 years I have never ever missed my rent and always looked after my house and garden, I recently enquired about the possibility of new kitchen upgrade too be told there are no plans too upgrade our kitchens or our bathrooms, in the near future, I think the up grade of the property is terrible after 21 years you would think something would be done
Hello,We are sorry to read this complaint. Please could you email us at customerfocusteam@placesforpeople.co.uk so the team can look into this for you. Many thanks - JW
1/5
Our experience with Places for People has been disappointing, with poor build quality and subpar aftercare. The finish and management of the site have been lacking, and despite ongoing issues, they are now handing over an unfinished site.
Hello We’re so sorry to hear of the issues you’ve experienced, and we’d love the opportunity to put things right. So that we can ensure this gets resolved for you can you please contact us at customerfocusteam@placesforpeople.co.uk with your full name, postal address, and further details of the issue, we’d be happy to find a solution. Many thanks Zak
3/5
Repair that took 6 weeks
I reported a repair that was needed on the 25/8/2024 but heard nothing for over 4 weeks. I then contacted yourselves via email and after that got an appointment all in all it took nearly six weeks to fix.
Good afternoon, thanks for bringing this issue to our attention and thank you for taking the time to leave us a review. So we are able to investigate this further please email us on customerfocusteam@placesforpeople.co.uk with full detail of the issue, your full name and postal address. Many thanks, CG
5/5
I loved how my case was handled and how…
I loved how my case was handled and how helpful my casework was... Carol is amazing and was decisive on my decision to take the flat I've been shown...Thanks a lot for all the help
Hi, Thank you for the positive review. Warm wishes, Francesca from the Customer Involvement team.
1/5
Not a place for the people
A company that would rather tell me to move on multiple occasions rather than accept that the situation I am in is toxic and use their power to resolve a simple issue. I've been ignored for 3 years with only the very minimum being done to try get me to stop contacting. My "lifestyle" got blamed for the fact my property was covered in mould, condensation was building and a mite infestation broke out when infact the contractor who inspected my place told me that this is the issue in all their properties due to outdated radiators & boilers with poor or no ventilation system. I have said on multiple occasions how my issues are shattering my health but each time it has been ignored. Places for "People".. if they saw us as people we wouldn't be treated this way.Update 12th November 2020- I sent my address and a copy of this review to Places for People the day they replied to this review and as expected I haven't heard anything from them since, not even an acknowledgement of my email.
Hi, Please send us your address so we can look into these points for you. customerfocusteam@placesforpeople.co.ukThanks KL, Customer Focus PfP
5/5
So I want to say thank you so much to…
So I want to say thank you so much to our wonderful housing officer Mubena isap who supported myself and my disabled husband through the covid pandemic in particular when he was in shielding last year she was our rock she gave us so much help that I will never ever be able to say how grateful we are she helped us with a neighbour who we are having problems with she is understanding and caring thanks mubena
Hi StellaThank you for the review, we will make sure Mubena receives the feedback!JG
1/5
Stay away. Really. They are embarrassing.
Honestly, you are better off being homeless than renting from these incompetent fools. I wouldn't trust PFP to run a bath, let alone support you at all in their property. After years of terrible experience I decided to raise a complaint, and the person (area manager) dealing with the complaint is one of my complaints. This person is absolutely useless. In fact, in my rent breakdown, I pay this area manager a proportion of my rent for her to do absolutely nothing. No storage heaters work, I was off work with a fever due to fluctuating temperatures around my property, and after reporting this, I was just instantly dismissed. For the sake of your physical and mental wellbeing, if you would like to not be completely insane because you cannot fathom PFP's irresponsible logic, then just please avoid.
Hi Alex, Sorry to hear of your experience - if you send some further details to customerfocusteam@placesforpeople.co.uk and reference that I asked you to make comment from your Trustpilot review, I will look into this for you - Thanks in advanceKJL, Customer Focus
5/5
Process was good
Process was good: had a friendly rep called to have an interview with me. I was always communicated to all the way
Hello,Thank you for leaving us this positive review. We are so happy to hear you have had a good experience with us. Many thanks- JW
5/5
Outstanding service from a phone call…
Outstanding service from a phone call to labour, Jordan was very polite and respectful to my property, dealt with issue very well
1/5
I see Places People continually defer…
I see Places People continually defer back to Customer Services - please look at the Emails ive sent you over the last 21 years., I have sent several Emails to your Customer Services and the lame responses are surprising - Fire Alarm going off ( No Fire though ) - Oh they say -+- ASB - We dont deal with ASB - I have tried desperately to help Places People - see the Emails
Good Afternoon,We are sorry to hear of this complaint and understand the frustration this must cause. Please email us at customerfocusteam@placesforpeople.co.uk and we will look into this for you. Kind regards - JW
1/5
Wouldn't rent off these cowboys
Wouldn't rent off these cowboys, so my partner suffers harassment for five years by a 80 yr old man, whats their response? Try get a injunction out on her partner (me) for washing his car too much and doing uneccesary work!! Obviously this paul and vicky from places for people are qualified mechanics.... lol more like victimising people for not allowing a perv to stare thru their windows. This company is a absolute shambles and the flats full of damp and mould, zero ventilation, black cr#p coming out the taps and shady electrical power surges. you have victimised her for complaining and as a result of this disgusting old man she is clinically depressed and wont leave the house or open her curtains... apparently she's the instigator, myself who has mental health issues adhd and borderline personality disorder who is out actually working unlike this dirty old man is the bully 🤣 vicky and paul you haven't heard the last of this I can guarantee you that. To make this easier for someone higher up to chase these two bafoons vicky tenancy liason officer for north east ( Gateshead) and the absolute clem paul is her manager, and we live in windsor gardens if nothing is done about these two biggots this will start be getting posted everywhere including their surnames to make aware this company employs biggots. Be moving in 14 days thank god and get away from places for people employing victimising scum like that.
1/5
Can’t give 0 stars or I would
Can’t give 0 stars or I would Booked 3 seperate days of work over a period of 6 weeks for leak under bathroom sink No show just a text with new date Every time I call they say sorry it was sickness!6 weeks running!3 days loss of pay Still repair not done Do they compensate your wages!!
Hello, Thank you for leaving your feedback, we’re very sorry that you’ve been experiencing some issues and apologies on behalf of Places for People. If you’d like to escalate your complaint, please email us on customerfocusteam@placesforpeople.co.uk with full detail of the issue, your full name and postal address. Many thanks MG
5/5
Overall company experience excellent so far.
Customer service are very friendly well have been to me helpful and listened to me. Workmen who visited my property have been friendly n helpful only had a couple but very happy. Thank you. Staff that have contacted me by phone lovely helpful friendly.Housing manager I met was lovely and letting officer also Leeds offering property helpful and very friendly too. Thanks.
Good Morning Massey! Thank you so much for your positive feedback regarding our staff members. We're thrilled to hear you've had such a good experience with us. -MG
1/5
Disgraceful treatment of the elderly
Been on and off the phone with promises of a call back for four weeks, regarding my elderly visually impaired grandparents who can't use the digital thermostat. Got in touch today as they have been left in the cold literally and have now asked us to prove that he is blind. Guess they'll freeze this winter unless my family and I do the landlords job for them.
Good morning Shaun. Thank you for your feedback, I'm sorry to hear the issues your grandparents are experiencing. So, we can look into this further, please email us at customerfocusteam@placesforpeople.co.uk with full details. - Kind Regards HC
1/5
Disgusting conditions with damp and mould
Absolutely shocking condition of the flats on Harewood Park Estate. Almost every flat has an issue with damp and mould and the company has done nothing about it. I moved from a previous PFP flat in Hemlington (where I had a couple of different issues) but didn’t have anywhere near the level of issues that I have in my new flat. I have damp in EVERY bedroom and really bad mould despite me taking every possible step to stop this. They are allowing people to live in dire conditions without taking any responsibility. I have only been in my property for 6 months and already suffered £100’s if not thousands of pounds worth of damage. ALL of my clothes are covered and damp, I’ve replaced 3 beds , my triple wardrobe is covered in mould. I can’t even put flooring down out of fear that it too will get ruined. Honestly don’t know how this company gets away with it.
Sorry to read this, Shannon. Have you reported these issues via our complaint team? Can I please ask you to send your address and details of these issues through your online account:https://homestorent.placesforpeople.co.uk/manage-your-home/or alternatively, you can email: customerfocusteam@placesforpeople.co.ukThanks KL, Customer Focus
5/5
Great experience from start to finish
Great experience from start to finish. A special thanks to Loraine Smith-Moore, she deserves a BIG pay rise. Lol.
Good morning, I hope you are well! Thank you for taking the time to leaving us a positive review! I'm happy to hear you had a great experience from Loraine! I will pass your compliments onto her and her line manager. - Many Thanks HC
1/5
Worst place to live …
We never met manager of building in site we have every day basically problem with lift:( lift bottons should be press or pushed in by key beacuse it is stucked inside fram we don't know is safe or not to touch this building is most dirtiest place in the town,stsirs windos in 3 years never been cleaned they get rent and service charge unfortunately they don't care about residents.
Hello,We are so sorry to hear the issues you have been experiencing. Please could you email us at customerfocusteam@placesforpeople.co.uk with the details of your complaint and full address so the team can look into this for you. Many thanks - JW
1/5
You are an absolute waste of time.You…
You are an absolute waste of time.You don't do jobs on time.You don't look after the properties and fall into big dispair most properties in this day and age have showers in, but you can't even do that
Hello, thanks for bringing this issue to our attention. We’re sorry that you’ve had a negative experience with us, if you have desired resolution to your current issues then please email us at customerfocusteam@placesforpeople.co.uk. Just make sure to include details of the issue, your full name and postal address. Thank you - MG
1/5
The most useless of landlords
The most useless of landlords they’re quick too take our rent money but not quick to respond to repair jobs which seem to take 6 or more year before you get one of there cowboys to come out to do the job which then get worst because they love to cut corners so In the long run the problem are made 10x worse and end up pay a qualified contractor to fix their balls up
Hello Byron,We are disappointed to hear of your experience with us, In order to investigate further, please use ref TRUST PILOT and contact us at customerfocusteam@placesforpeople.co.uk, or via our Customer Service Centre.Kind regardsMS
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.
Tell us what you need and we'll put you in touch. Places for People hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Edinburgh.