5/5
Have rented properties from belvoir for years and they were always amazing with everything. I then had my own property which I used them to list it and sell for me. Would highly recommend for tenants and home owners π β¦

Trusted Agent profile Β· Dundee
Verified
β β β β β
226 reviews across 4 platforms
26-28 High Street, Dundee, DD1 1TA
Part of Belvoir, see every office.
Belvoir's office in Dundee, at 26-28 High Street, is rated 3.6 out of 5 across 226 reviews on four platforms, including 170 Google reviews rated 3.5.
170
Reviews on Google
This office
6
Reviews on View Agents
This office
26
Reviews on Direct reviews
This office
24
Reviews on allAgents
This office
What sellers, buyers, landlords and tenants say, where the review tells us who wrote it.
Every review we hold for the Dundee office, from every platform, shown as written. First names only.
5/5
Have rented properties from belvoir for years and they were always amazing with everything. I then had my own property which I used them to list it and sell for me. Would highly recommend for tenants and home owners π β¦
5/5
I had been with belvoir for approx 4 years and throughout my time there, the customer service was exceptional. We had Lucy mainly look after any of our issues and we couldn't have asked for someone better. Not only Lucy but other staff that needed to come in and help us also were exceptional. We regularly recieved property inspections just checking on the property and the guy that came (can't remember name) was also brilliant, he wasnt just in to check the property and leave he actually took the time and spoke about things and took the time to speak to my children. Never once did we have to repeat ourselves when a maintenance issue arose with the property, it was always dealt with within the same week. Overall I will certainly be returning to belvoir as they are a top notch firm/team of people who really same to care about their tenants. Keep up the excellent work guys, and thank you for everything
Dear Michael, I am delighted that we were able to provide you the customer service we always strive to and that our customers deserve. I will pass on your kind words to Lucy and the rest of the gang and may I wish you and your family the best of luck for the future. Kind regards & best wishes. Nick Horan Director Belvoir Lettings - Dundee
1/5
My husband and I viewed two flats today. We were given a slot of 2-3 pm, unfortunately, we arrived 6 minutes late due to unforeseen traffic. We were extremely apologetic and understood that it was our fault. However, throughout both the viewings we were told off by the letting agent. He kept lecturing us about how buses are unreliable, and that he is getting late because of us for his next viewings and we should have used our car. I would like to point out that we finished viewings for both the flats at 2:30 pm . . . During which we had to deal with an EXTREMELY haughty attitude of the agent. He did not smile once, chatted with us normally, or even told us a single thing about any of the properties. I have never left any place feeling this undignified, almost reduced to tears before. Yes, we do not have a car and have to rely on public transport but that does not make us any less than the agent? It is tragic because my husband and I LOVED the elm street property but obviously will not apply for it because we are not doing anybody a favour by renting from them. Please advise your agents to be a little more professional in their dealings. It's the first proper interaction with your agency, and leaves quite a bad taste!
Dear Mrs Ahmed, Firstly, thank you for letting us know of your experience and I am sorry you were unhappy with the way you were dealt with; we take all such things seriously. Having investigated the incident and spoken to staff members I do acknowledge that you were βrushedβ through the viewing in question for which I apologise on behalf of the company and myself. However, I feel I must point out that as a result of your timing issues (a little more than 6 minutes) our member of staff was likely to be late for all his other appointments and clients throughout the rest of the day. This is obviously something we try to avoid, hence the reason he wanted to speed things through and why he may not have been as βunderstandingβ as he should have been. Additionally what kind of transport you use is of no importance to us, I myself use the bus quite often in Dundee, however if you were depending on public transport for specific appointments then it would be only reasonable to allow extra travel time for the unexpected. We do routinely ask people booking multiple viewings what mode of transport they are planning to use so that we can schedule in enough time to allow for it, if this didnβt happen in your case then I am sorry and we have reiterated this policy to the office staff. Finally I would like to mention that our agent actually drove you to your second viewing in the company vehicle (which is against company policy), as a matter of courtesy and so that you would arrive in good time. Once again I am sorry if our agent appeared a little brisk with you or if you were rushed through the viewing this does not reflect the standards we routinely strive to achieve. Kind regards, Nick Horan Belvoir Lettings - Dundee
5/5
I have been a landlord with Belvoir Dundee for over three years and cannot recommend them highly enough. The tenants have always been happy(half the battle) and the property has always been looked after.
Hi Iain, many thanks for the review. I will pass on your comments all the guys, I hope you and the family have a great Christmas and New Year. Cheers, Nick Horan
4/5
The team at BELVOIR are extremely helpful and friendly. They assisted us greatly at the start of the tenancy and continued to be very helpful with small issues during the corse of our occupation. At the end of the term there was no fall off in service. The hand over was at a time to suit us and was handled in a professional and personable manner. We hope to return to the area and would certainly look to BELVOIR for another property. Would consider a five star, but no one is perfect!!
1/5
1) The rudest little man works for Belvoir. His attitude sucks. He is patronising, snidey and unprofessional - not to mention rude and impatient. He doesn't promote any of the properties, smile, chat, even acknowledge that you are a human being. He just stands in one room tutting and signing while you look around. He is a very angry little person. The first flat I viewed with him, I arrived on time and smiled, said hello, he blanked me and walked away towards the property I was there to view. Turned out, too, he turned up with the wrong keys so I had to wait for about 45 minutes for him to go back to the office then return. Not difficult, is it? 2) I was sleeping in my Belvoir flat on the morning of my day off and was awakened by the sound of keys rattling in my keyhole. I leapt out of bed in my nightie, to be met by a tall man standing at my front door with a family of 4 behind him. They were there to view my flat. I hadn't given any indication I wanted to move out, nor had Belvoir given me any indictation THEY wanted me to move out. I almost had 5 strangers staring at me in my bed! In my home. Where I lived. 3) When I did decide it was time to move out they obviously had to arrange flat viewings for potential new tenants but they gave very little notice for this. I would get an email at around 4pm to say strangers were coming to look around my flat the next day. This was very inconvenient and intrusive and if I'd had more notice I would have gone out for the day, each time. 4) The second encounter I had with the unhappy little man, I arrived 10 minutes early to view a different flat and he looked at me disgusted and tapped his watch, shaking his head. So I abruptly corrected him, stating that I was 10 minutes early and could we go inside now if it's not too much effort. He really needs some joy in his wee life. This was all a few years ago so hopefully things have improved at Belvoir.
Dear Miss Ritchie, I am very sorry to hear that you had an unsatisfactory experience with Belvoir Dundee in 2013 and for this I can only apologise. Unfortunately as Iβm sure you can understand there has been a significant turnover in staff and change of process in the intervening period and as you and I didnβt deal directly regarding these matters I cant really comment on specifics. I do recall that there were some issues between you and your ex-flatmate which led to a breakdown in communication which I believe impacted on our normal processes, arranging viewings etc but never the less that was still our job to overcome and if we didnβt do that then again I can only say Iβm sorry. I hope your are doing well wherever you are currently located and happy in your new home. Kind regards, Nick Horan Belvoir Dundee
1/5
Charismatic, but that's all. They fail to call back for over a week at best, and if you dare put an offer in on a place they won't contact you until they've received a better offer from someone else. Also make sure you know everything you can do to hold a place, like filling in an actual application form and paying a holding fee beforehand, because they sure as hell won't tell you anything you don't ask about. And don't be fooled by their charismatic and seemingly helpful tone of voice, they don't care about you, no matter how difficult your situation.
Dear Ben, Whilst I am happy to hear from clients I am afraid that in this case given the inaccuracies and innuendoes in your comments I feel I must respond. Having looked into your case it appears that you called the office prior to the bank holiday weekend to make what to use your words was a βcheeky offerβ, well below the advertised rent. Now there is nothing wrong with this and in fact we encourage it, but we are legally and contractually required to refer offers to the landlord. You were told this at the time and also I believe that given the level of the offer it would be unlikely that the landlord would accept it. On the following Monday when we partially re opened we received another enquiry from someone who wanted the property at the advertised price. When you called you were told this and increased your offer to the same level. Both parties were told to complete the referencing paperwork and were told that no application would be accepted until we had completed applications. You and they submitted the paperwork and because we had two applicants either of whom would have been suitable in our eyes we asked the landlord if they had any preferences. Disappointingly for you in this case they chose the other applicant. My staff then explained the situation to you and told you that because we were happy with your paperwork if there was another property you were interested in then we would accept an application for that. At no time did we tell you we would take the property of the market for you or the other party, we donβt do that until a completed application and holding deposit has been received and we wouldnβt accept an application until the landlord agreed the offer. Additionally we did tell you that your βofferβ would have to be agreed by the landlord, as we are legally obliged to do. Fundamentally you made the choice to make a lower over forcing us to refer it, there is nothing wrong with that but it was your choice. If you had offered the advertised rent and completed the paperwork etc then the property would have been off the market at that point and no other offers would have been entertained. I am afraid that I feel that in this case you have given us a poor review for fundamentally doing our job and you not getting what you want. Well sometimes thatβs just the way it goes. Regards, Nick Horan
5/5
Great experience with knowledgeable staff! I was looking for a while for a property to rent and had a bad experience with another establishment prior to dealing with Belvoir. I just want to say thanks to all the team for their time and patience with me! Am now in a lovely flat in an ideal location close to my work and so far all is good! I would highly recommend you and look forward to dealing with you in 2017!
Hi Anita, many thanks for those kind words and we will endeavour to live up to your expectations. Best wishes, Nick and the Team
1/5
Charismatic, but that's all.
Charismatic, but that's all. They fail to call back for over a week at best, and if you dare put an offer in on a place they won't contact you until they've received a better offer from someone else. Also make sure you know everything you can do to hold a place, like filling in an actual application form and paying a holding fee beforehand, because they sure as hell won't tell you anything you don't ask about. And don't be fooled by their charismatic and seemingly helpful tone of voice, they don't care about you, no matter how difficult your situation.
Dear Ben, Whilst I am happy to hear from clients I am afraid that in this case given the inaccuracies and innuendoes in your comments I feel I must respond. Having looked into your case it appears that you called the office prior to the bank holiday weekend to make what to use your words was a Γ’β¬Λcheeky offer', well below the advertised rent. Now there is nothing wrong with this and in fact we encourage it, but we are legally and contractually required to refer offers to the landlord. You were told this at the time and also I believe that given the level of the offer it would be unlikely that the landlord would accept it. On the following Monday when we partially re opened we received another enquiry from someone who wanted the property at the advertised price. When you called you were told this you increased your offer to the same level. Both parties were told to complete the referencing paperwork and were told that no application would be accepted until we had received completed applications. You and they submitted the paperwork and because we had two applicants either of whom would have been suitable in our eyes we asked the landlord if they had any preferences. Disappointingly for you in this case they chose the other applicant. My staff then explained the situation to you and told you that because we were happy with your paperwork if there was another property you were interested in then we would accept an application for that. At no time did we tell you we would take the property of the market for you or the other party, we don't do that until a completed application and holding deposit has been received and we wouldn't accept an application until the landlord agreed the offer. Additionally we did tell you that your Γ’β¬Λoffer' would have to be agreed by the landlord, as we are legally obliged to do. Fundamentally you made the choice to make a lower over forcing us to refer it, there is nothing wrong with that but it was your choice. If you had offered the advertised rent and completed the paperwork etc then the property would have been off the market at that point and no other offers would have been entertained. I am afraid that I feel that in this case you have given us a poor review for fundamentally doing our job and you not getting what you want. Well sometimes that's just the way it goes. Regards, Nick Horan Belvoir Dundee
5/5
I have been with Belvoir Dundee for about 8 years now, they just get on with things which means you as the landlord can relax and leave it in their capable hands!
Dear Chris, many thanks for your kind words. I will make sure the guys know their efforts are appreciated. As usual if there is anything we can do to help just let me know. Kind regards, Nick Horan Belvoir Dundee
1/5
I had a really bad experience with them! I applied for a property giving all the required documents. They told to just wait, up to 15 days, and then if the documents were OK I could have the contract, there weren't other applicants at the moment. After 15 days that I don't hear from them, I go to their office and find out that they lost my application! ok, this may occasionally happen, but they weren't concerned at all about solving the problem they created, but just deciding which employee to blame. They told me to reapply and wait another 15 days. No offer of speeding up the process even if the error was clearly theirs. I tell them I don't have so much time left, and anyway I needed a day or so to prepare the documents I gave them again, but they couldn't care less. Just told me to reapply. I go away surprised and without a contract. After few hours I decide to reapply, as I really needed a place where to move soon. I surf on the property form just to notice that the let was agreed to someone else! That's just unbelievable. I can stand an honest error... But I'll never understand why they don't try to solve it (it should be their freakin job!) and even worse why they asked to reapply when they knew they would let it to someone else. This is not a 2 hours process! I'll never understand the lying! That's like the definition of awful customer service. I don't know if they're nicer after you sign the contract, but I honestly wouldn't dare to try. Giulia
Dear Giulia, Thank you for bringing this to my attention. You are quite correct in that there were a number of administrative errors surrounding your application which were largely casued by poor communcation as more than one person was involved and for this I can only appologise. Without boring you to death after you submited your partialy complete application for the property someone else submitted a complete one and at the point, as we dont hold properties without completed and accepted applications it was deemed to have gone to the other applicante. My colleague mistakenly believed that you had been informed and shredded your applicaiton. The applicant then changed their mind and withdrew, you came back in were informed by another memeber of staff that you could re apply (who was unaware that your application had been shredded) and then very shortly afterwards someone else who had alwo been previously interested handed in the complted paperwork, hence it went again. My appologies for any inconvenience this has caused you. Kind regards, Nick Horan Director Belvoir Dundee
4/5
Okay I am very pleased with my flat, I am happy with the area I am in it is near my work and very quiet place, my only concern, is I was told that the stairs and wall bracket that is above my door would be removed, it's still there, and the stairs are still in the same shape when I moved here, they came and cleared the canopy that fell from the wall, but did not clean the stairs? apart from that I am good, hoping the stairs do get cleaned, then I will keep it cleaned myself..
Dear Alexander, thanks for the review. I will look into the stair issue and get someone to update you regarding it. Best wishes, Nick Horan Belvoir Dundee
5/5
Aimee, Lesley and team are all exceptional and very helpful. From viewing to moving in, everything has been hassle free and efficient.
1/5
i am a tenant of belvoir lettings, they used to be very friendly and helpful in the past, but now i dealt with a person who was very rude, disrespectful and condescending and nothing was done about it even after me raising my concerns, remember it is not only the landlords who has to be happy, tenants should be happy as well, i advise you look someplace else if you are after peace of mind
Dear Mr Kumar, I note your review of the 16/02/2016 We take all reviews and the opinions of our clients very seriously. Firstly my apologies for taking a few days to respond to your this was because I couldnβt immediately identify you, we have another tenant with a very similar name, additionally I had to make enquires concerning your issue. As you havenβt raised an actual complaint through our normal process (published online or available by email) I only have the information from your online review, our records and staff. The general thrust of you issue seems to be that you feel you have recently been treated unfairly or in a cavalier manner. My understanding it that following a routine property inspection, which had an unsatisfactory outcome due to condensation, you were contacted in order to arrange a follow up inspection. You asked what the inspection was for and when the reason was explained you were unhappy with this. I must point out that all calls to our office are recorded and having personally reviewed the call in question I cannot but feel that my colleague was polite and helpful throughout. I would accept that my colleague is new to this role and may not have been as clear regarding the background to the situation, as I would have preferred. However, he was polite throughout the call and at the end of it you seemed happy with the explanation and the need for a re inspection. Having reviewed the photographs of the inspection and it is clearly condensation that is the issue. Condensation is regarded by the Scottish Government, local authorities and most damp experts as almost always being a βlifestyle issueβ. What this means is that it results not from a problem with the property itself but from the tenant not ventilating/heating the property appropriately. All our tenants are given a guide to condensation when they move in because it is not an uncommon issue. The purpose of the re inspection was partly to see if the condensation was getting worse or was under control and also to possibly render advice on how to control it going forward (which is relatively simple), which would be to your and the landlords benefit. Iβm sorry if you feel that we were unhelpful in any way, but as I say having reviewed the call I cannot agree. If you would like further information regarding the prevention/treatment of condensation then please donβt hesitate to contact the office. Kind Regards, Nick Horan Director
5/5
Really lovely and great communication all through the process, Aimi and Lesley were super helpful!
5/5
Great service, especially Jamie Hay and Kerry Boyle, they are by far the most helpful people I have experienced from any letting agents.
Dear Mr Smith, many thanks for your kind words and I will ensure that they are both know how appreciated their work is. Kind regards, Nick Horan Director
5/5
"Have been with Belvoir..."
Have been with Belvoir Lettings Dundee for several years and have always had a great service and good tenants. Have had no issues at all and have found the staff to be really helpful and professional. Am impressed with the fact that they always keep me updated with new legislation that affects me... Read more
4/5
As a whole, my experience with Belvoir is very good. They are always helpful on the phone and always resolve my issues. I get the feeling they are working for me. From them i receive any help i need with issues with the flat - they always get trades men out very quickly. Good people to be backing your corner is why i am giving them a 4 star rating.
Hi Ross, thanks for that and I am very glad to hear that were meeting your expectations. Have a good weekend. Regards, Nick Horan
5/5
After having a few bad experiences with other letting agencies Belvoir have been a breath of fresh air. I just happened to walk in one day and they were able to accommodate me with three viewings the same day. The referencing process was straight forward and the team were all friendly and helpful.
5/5
Flat rented via Belvoir. Efficient team service throughout taking care of the property. Market leader in Dundee rentals
Dear Jason, many thanks for your review and kind words and Im glad we have been able to provide the level of service you would expect. Kind regards, Nick Horan Belvoir Dundee
5/5
I give you 4 stars as your Company always organises my apartment and find me new tenants when required. However I was surprised to find that after seeing variuos photos taken of the kitchen after the last tennant, there were more marks/scratches etc on some of the kitchen cupboards that i didn't know about. I realise also that as its a rental property some of this surface damage is to be expected.
5/5
Belvoir managed the rental of our property for 5 years while we were living abroad. Not only did they manage the tenants but they ensured that the property was well maintained during this period. The staff dealt with all issues on our behalf with a high level of professionalism. All communication with Belvoir was efficient and we would certainly recommend them to any landlords.
Dear Sarah, I would like to thank you for your kind review. It was a pleasure dealing with you and your husband and I would like to thank you for your business. Good luck for the future and if we can ever be of any assistance please don't hesitate to contact us. Kind regards, Nick Horan Belvoir Dundee
5/5
Highly recommend for their professionalism and efficiency
The rental process was incredibly efficient. I visited the letting agency at noon to inquire about a flat, viewed the property shortly after, and started submitting my application in the afternoon. The entire experience was smooth and well-organized.
5/5
Debbie was really kind and helpful.
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.
Belvoir's Dundee office has 226 reviews across four platforms: 170 on Google, 6 on View Agents, 26 on Direct reviews, 24 on allAgents.
Belvoir Dundee is rated 3.6 out of 5 across all 226 reviews, and 3.5 out of 5 on Google from 170 reviews.
6 reviews from tenants, rated 5.0 out of 5 on average. For example, Ross wrote: "I canβt thank or recommend the team at Belvoir highly enough. As a tenant for over five years, any issues I had (which was rarely) were resolved instantly and ..."
Belvoir Dundee, 26-28 High Street, Dundee, DD1 1TA.