Trusted Agent profile · Crawley

Leaders Lettings Crawley reviews

4.7

★★★★★ Excellent

274 reviews across 1 platform

61 High Street, Crawley, RH10 1BQ

Leaders Lettings's office in Crawley, at 61 High Street, is rated 4.7 out of 5 across 274 reviews on 1 platform, including 274 Google reviews rated 4.7.

Google logo

4.7 / 5

274

Reviews on Google

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Crawley office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Google

I got extremely bad experience with dealing with Leaders. Last December,2019 I have viewed one of property through them in Horsham and I have asked two times about the service charges & any other agreement (even in written email) and they confirmed that there is no service charges as house is freehold. Later on, once sale process started , there was at agreement in place with £350 p/a, Very shocking and at the end I have to roll back from offer, Waste of time & money. Month later, I did mistake again as I viewed another flat in Redhill through Leaders, I’ve offered 10K less of the asking price , offer rejected then I’ve even offered the asking price of the flat but again they put me on hold and it has been more then two weeks they haven’t even told me that my offer is accepted or rejected. Called them couple of times, but to be honest, the ways I found Leaders are working complete unprofessional and lie. I’ve marked them BLACK List in never ever going to view a property through them. I'm now middle of buying a property from another local agent (Home Partnership) and believe me, there is a huge different of services - Leaders should learn from other local agents how to do the job.

Aamir · 25 August 2020

Agent replied · 26 August 2024

Hello Aamir, We appreciate your honest feedback and thank you for taking the time to let us know about your experience with the Redhill office. We strive for nothing less than excellent service, and we always take it very seriously when we hear of any dissatisfaction from our customers. We are concerned by your feedback and would really like to discuss this in more depth with you. If you are willing, please contact 01344 753104, or email customerrelations@lrg.co.uk Kind regards Esther Leaders

5/5

Google

Very pleasant service and the best experience I've had so far with trying to rent a place. The letting consultant helping me out, Samuel Hammond, has been great all the way through. He's been very prompt, polite, and straightforward. He helped make the stressful experience of moving to a new place as smooth as it could be.

Rob · 25 August 2023

Agent replied · 26 August 2024

Dear Rob Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

5/5

Google

Great service from Madeleine; helped us to find the right property for us. Given the fact that it is quite difficult to find the right flat, and the need to compete with other viewers, we still were treated with a welcome and care. Thank you again. Also, there is a portal for renters which is very convenient.

L · 25 August 2023

Agent replied · 26 August 2024

Dear L. I. Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

5/5

Google

Well done Louis! We have just moved out from the property managed by Leaders for 11 years. Over the years they were helpful and tried their best to make the tenancy run smoothly. At the end we owe big thank to the team and mostly Louis Young who dealt with our departure in very helpful and professional manner and we weren't that easy. Well done!PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

Alina · 25 August 2022

Agent replied · 26 August 2024

Dear Alina Sg, Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

1/5

Google

Avoid at all costs.. not only this branch but the company. The rent guarantee being forced is fraudulent and the pushing of no deposit because staff are incentivised on it. Do not care for clients best interests. Staff are treated like numbers and part of the fire and rehire scheme. Many have lost jobs only to be offered the same role with lies on less money. Avoid LRG at all cost.NegativeQuality, Professionalism, Value

Francis · 10 December 2021

Agent replied · 9 December 2024

Dear Francis We appreciate your feedback and thank you for taking the time to leave as a review. We strive for nothing less than excellent service, and we always take it very seriously when we hear of any dissatisfaction from our customers. We are sorry we did not meet your expectation in this instance. If you would like to raise this formally through our complaints procedure, please email us on customercare@lrg.co.uk. Kind regards, Customer Care Team

5/5

Google

Myself and my brother was looking for a rented property and Ella from the Redhill branch has been so helpful with the process.

Gareth · 6 April 2025

Agent replied · 25 April 2025

Thank you for your wonderful review! We are thrilled to hear that you had a positive experience with us. Your feedback motivates our team to continue delivering exceptional service. We look forward to welcoming you back soon! Kind regards, Customer Care Team

5/5

Google

With the current rental market we were struggling to find a property that we could get a viewing let alone to make an offer. Lewis from Leaders helped us thru the difficult moments and found us a new home. He is professional, knowledgable and very kind all at the same time, could not recommend him enough.

Leo · 25 August 2023

Agent replied · 26 August 2024

Good afternoon, Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

1/5

Google

I have never understood why people are so derogatory about estate agents having had reasonable experiences before but I have to say how appalled and very disappointed I am in the service from Tony & Ryan at Redhill. Initially they were very keen and kept me informed, giving me feedback etc but after 3 weeks or so Tony stopped returning my calls or communicating with me. I had to chase feedback constantly and he told me he was going to ring me at certain times and he never did, leaving me to constantly chase him. The few viewings I did have after that time smacked of desperation in that most people didn't seem that interested. At no point did anyone say it was priced wrongly in fact I was encouraged to keep things as they were. They took some terrible photos and had to use some from the online agency I was with before (through which in hindsight delivered a much better service). They promised numerous times over several weeks that their photographer would come round again but each time they said he was coming he never turned up. Tony it transpires was over at another branch most of the time selling their houses and not mine. Ryan didn't seem interested in selling my house himself but in fairness he did give me feedback on the viewings I had after that. However I, by this stage, had become very frustrated and decided to take the property off the market with a view to remarketing in the autumn. Unfortunately things got worse when I requested the keys back where Ryan said several times over a 10 day period that they would drop them on on ‘such as such’ day at ‘such and such’ a time and each time this did not happen. After the fourth phone call to Ryan I got annoyed (the first and only time I was ever impatient) and he then decided I couldn't have the keys back unless I came to pick them up and then hung up on me (although I did suggest he might be an idiot for being so inept as to not return my keys after several appointments to do so, in all honesty - well come on enough is enough). When I rang him back he was still saying that I had to come and pick them up until I asked him if he was refusing to return my keys to me as per our agreement. He actually become quite aggressive at that point and told me I didn't deserve for him to spend his time coming to drop them off and it was only when I asked him if he was refusing to return my keys and that I would be officially complaining that he relented and said he would return them this evening. I am totally at a loss as to why people are both so inept and then cannot hold their hands up when they are in the wrong time and time again. They had already previously apologised to me for the shoddy service they gave in relation to selling my house and then they compound it in this way. I am a reasonable person always treat everyone with the same respect I would expect and then as a customer I am treated with a complete lack of regard, any semblance of efficiency and to top it all off withholding my keys because I had the nerve to take my property off the market with them. I am very disappointed because I actually liked these people and trusted them to provide a good service, they let me down badly and I will view all other agents tainted with this experience sadly.

Laurie · 26 October 2019

Agent replied · 24 October 2024

Hi Laurie, we’re saddened to learn of the issues you’ve had with us and our team in Redhill when trying to sell your property. We consistently strive to provide exceptional service to our customers during their dealings with us and it’s a shame to hear you haven’t received this from us on this occasion. In regards to the points around keys I can assure you that we would never refuse to return keys and it can be noted these would have been available to collect by yourself from the branch at any time once your agreement with us ended; from speaking with Ryan I understand that he did intend to return these to you when he had the opportunity but regrettably he didn’t have the chance to do so. We can appreciate why you’d be dissatisfied because of the issues you’ve had with us and we would like to offer our apologies for any disappointment caused and that the service you’ve received from us hasn’t been up to the high standards expected of Leaders. Should you wish to discuss this further then please contact us on 01344758596. Kind Regards, Leaders

5/5

Google

I would love to personally say how smooth my stay has been with Leaders, it is no doubt that they are truly a great agent, especially with my property manager Louis! Thank you for being so efficient and attentive to ensuring our issues get resolved! Been here for 12 months and glad to say we are staying with them for another! Thanks JoyPositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

Fits · 25 August 2022

Agent replied · 26 August 2024

Dear Fits From, Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

5/5

Google

My experience with the team was awesome. I have been on a search for an apartment for a while now but with this team, I got a good apartment in less than 48hrs .This is really amazing and am so excited.

Olatunji · 26 April 2024

Agent replied · 26 August 2024

Dear Olatunji Akinjide Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

5/5

Google

I had a great experience with Patrick Underwood. I felt his communication skills were very good compared to others in his industry. He understood what I was looking for and did his best to deliver on this. I would not hesitate to recommend him.

J · 26 February 2024

Agent replied · 26 August 2024

Dear J King Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

5/5

Google

Jordan was very professional and made our experience of moving house easy and swift. Highly recommend Jordan and the team at Redhill.PositiveProfessionalism

Chris · 25 August 2021

Agent replied · 26 August 2024

Hi Chris Donovan, Thank you for the great review of our Leaders Estate Agents Redhill team. It’s fantastic to hear that we could provide you with a great service that you were happy with. We hope we can be of service again in future. Kind regards Customer Relations Team

5/5

Google

I have been renting with Leaders since it was Lanes Lettings, for thirteen years and over two properties and I would highly recommend them. They are very professional and seem to value both the landlord and the tenant equally. They always get back to me quickly and matters are resolved as soon as possible ... no chasing involved. They conduct thorough checks at the outset, which you would expect, and show care and concern if problems arise. A very professional organisation. Thank you! Always get back to me promptly Always feel my complaint is valid and reasonable Work hard to secure the best agreement between landlord and agent, keeping both our interests in mind. Efficient with checks and documentation. Always respectful - I feel valued as a tenant Good out of hours support - extremely reassuring when I've had the occasional weekend panic. Value security (keys etc)

Elaina · 26 August 2017

Agent replied · 26 August 2024

Hi Elaina, thank you taking the time to leave a review. We will be sure to pass on your kind words to the branch.

1/5

Google

Have failed to communicate with the landlord with the information that was disclosed right from the beginning, causing landlord drop-out at the last day, leaving us without any options. Had to find place to stay for a few weeks (which in turn caused our pockets to go thinner as we had to stay in a hotel) to start over the property hunting right from the beginning. Also had to get additional days off work to deal with the search which turned more urgent. Major inconvenience caused by the incompetent staff members. Not to mention stress levels, probably shaved a few years off our lives. Was thinking of billing them for all the expenses, but didn't even get an apology. Would not recommend. STAY AWAY.

Arta · 11 December 2016

Agent replied · 9 December 2024

Hi there - we are sorry that you have not been happy with the service. Unfortunately, the landlord pulled out of this let so it was out of our control. According to our records, you were refunded in full for the problem. If you wish to discuss this matter further, please feel free to email customerservice@leaders.co.uk

5/5

Google

Absolutely first class service provided by Megan Blakeney,excellent people skills very warm and kind personality whilst keeping us updated promptly with clear and concise instructions. Excellent

Paul · 16 December 2024

Agent replied · 23 December 2024

Dear Paul Linaker Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

1/5

Google

Have failed to communicate with the landlord with the information that was disclosed right from the beginning, causing landlord drop-out at the last day, leaving us without any options. Had to find place to stay for a few weeks (which in turn caused our pockets to go thinner as we had to stay in a hotel) to start over the property hunting right from the beginning. Also had to get additional days off work to deal with the search which turned more urgent. Major inconvenience caused by the incompetent staff members. Not to mention stress levels, probably shaved a few years off our lives. Was thinking of billing them for all the expenses, but didn't even get an apology. Would not recommend. STAY AWAY.

Arturas · 26 August 2016

Agent replied · 26 August 2024

Hi there - we are sorry that you have not been happy with the service. Unfortunately, the landlord pulled out of this let so it was out of our control. According to our records, you were refunded in full for the problem. If you wish to discuss this matter further, please feel free to email customerservice@leaders.co.uk

5/5

Google

From our first enquiry about a property to completion, Debbie Fuller (Redhill Branch) and Camilla Esmond (Worthing Branch) demonstrated magnificent customer service, consistently doing everything they could to update us on proceedings and proactively chase people up where required. Unlike other estate agents we have dealt with, not once did they attempt to sell us any service we did not need and instead offered us impartial advice. They were honest and direct throughout the process and we would be happy to recommend and use their services without hesitation again in the future.

George · 26 August 2016

Agent replied · 26 August 2024

Hi George, thank you for taking the time to share your feedback for Debbie at the Redhill branch and Camilla in our sales team. All of our staff strive to provide great customer service so we are delighted you have been happy with the sales process. Many thanks for the recommendation, too.

5/5

Google

I had an absolutely amazing experience with renting from leaders, Redhill. Was attended by Madeleine Buckland who was very professional and helpful from the time she arranged my viewing of the property till the time I moved in. The entire process was facilitated very easily and communication was very clear.

Anshuman · 25 August 2023

Agent replied · 26 August 2024

Dear Anshuman Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

1/5

Google

It seems that leaders prioritise the people who choose to go with there 0 deposit scheme (something which costs an additional £500 a year and something they clearly make commission on from the renter's). We had a property offered to us and once we had told them we weren't going for this additional scheme. The offer was rescinded and the property given to someone else. Very sneeky tactics.NegativeProfessionalism

Usman · 25 August 2021

Agent replied · 26 August 2024

Dear Usman We appreciate your feedback and thank you for taking the time to let us know about your experience. We strive for nothing less than excellent service, and we always take it very seriously when we hear of any dissatisfaction from our customers. We are sorry we did not meet your expectation in this instance. Kind regards, Customer Care Team

5/5

Google

megan at reigate leaders has been absolutely amazing through our whole process! such a lovely person and so helpful, couldn’t fault her at all. she has made our process so easy and quick.

Louisa · 25 July 2024

Agent replied · 26 August 2024

Dear Louisa Cordell Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

5/5

Google

I am really, really pleased with the excellent service that Jonathan has provided in the organising of the upkeep of my son and family's flat. It was at that stage where lots of things seemed to need sorting or replacing. Thank you to Jonathan, Paul, Mark, the landlord and all, for their pleasant and professional help. Excellent.

Helen · 26 August 2019

5/5

Google

Thank you 😊 it was wonderful to have a good support from the leaders team. Thank u Ella for answering and clarifying all my doubts with patience. All the very best team. 👌 kudos 👏 …

Sabari · 26 April 2024

Agent replied · 26 August 2024

Dear Sabari Easwari Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

5/5

Google

Megan first time meeting her very friendly, professional great customer services' I was kept updated during the whole process and I didn't ones feel that I had to chase up information always engaging with me I felt supported through the whole process. Excellent

Maria · 28 November 2023

Agent replied · 26 August 2024

Dear Maria Moura Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

5/5

Google

The whole process was just on top of it all ,from the viewing ,to the clear and easy way of filling up the forms online. One of the best. I highly recommend

Audrey · 25 June 2024

Agent replied · 26 August 2024

Dear Audrey Pipa Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Leaders Lettings's Google reviews

Questions about Leaders Lettings Crawley

How many reviews does Leaders Lettings Crawley have?

Leaders Lettings's Crawley office has 274 reviews across 1 platform: 274 on Google.

What is Leaders Lettings Crawley's rating?

Leaders Lettings Crawley is rated 4.7 out of 5 across all 274 reviews, and 4.7 out of 5 on Google from 274 reviews.

Where is Leaders Lettings's Crawley office?

Leaders Lettings Crawley, 61 High Street, Crawley, RH10 1BQ.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.