Trusted Agent profile · Bracknell · Berkshire

Romans Bracknell reviews

4.2

★★★★★ Great

652 reviews across 2 platforms

New Manor House The Ring, Bracknell, Berkshire, RG12 1JT

Part of Romans, see every office.

Romans's office in Bracknell, Berkshire, at New Manor House The Ring, is rated 4.2 out of 5 across 652 reviews on two platforms, including 651 Google reviews rated 4.2.

Google logo

4.2 / 5

651

Reviews on Google

This office

The Trusted Agent logo

5.0 / 5

1

Reviews on The Trusted Agent

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews by type

What sellers, buyers, landlords and tenants say, where the review tells us who wrote it.

Reviews

Every review we hold for the Bracknell office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Google

Very nice services by the team members. I have dealed with them a couple of times and everything goes smooth. The crew members in this office are very nice and helpful!

Anthony · 29 July 2022

Agent replied · 29 July 2023

Dear Anthony, Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

5/5

Google

Having initially signed up with an internet agent... and gotten nowhere for weeks, Romans came in and sold our house within 2 weeks. I was not only very impressed with their professional service but cannot recommend using a high street estate agent, particularly Romans, highly enough! If you actually want to sell your house, it is worth paying a bit more for the professional service Romans provide (compared with the internet only agency prices). I found the team at Bracknell extremely polite, efficient and professional. Mrs Rhodes, Bracknell.

Samantha · 30 July 2016

5/5

Google

After some of the reviews I had read I was reluctant about using Romans, but after having 2 other agents come out and value my house at £225k and Romans at £259k I thought it's worth trying! After having regular updates and properties being booked for me to view, Romans managed to sell my house for an impressive £255k! This has made things even easier for me to start looking especially as it was all within a week! They have been very helpful and easy to speak to when I have needed advise.

Francesca · 30 July 2016

5/5

Google

Very organised. Rohan arrived very well prepared and has been excellent in finding us a buyer. Would use them again.

Darren · 27 July 2023

Agent replied · 26 August 2023

Dear Darren Rielly Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

2/5

Google

They did get a buyer, but they tried to bully us to drop the price very quickly after agreeing the price.

Keith · 29 June 2023

Agent replied · 29 July 2023

Dear Keith Cowley, We appreciate your feedback and thank you for taking the time to let us know about your experience. We strive for nothing less than excellent service, and we always take it very seriously when we hear of any dissatisfaction from our customers. Thank you for notifying us and we are sorry we did not meet your expectation in this instance. Kind regards, Customer Care Team

1/5

Google

This is regarding their lettings agents, I would steer clear of ever renting a property managed by them. They are the biggest sharks when it comes to checking out of your rental property. They tried to charge me for normal wear and tear situations. They even tried to charge me for for dampness in the ceiling which how would I be in responsible for? They have tried this sort of thing with every tenant I have ever spoken to that have rented through them. Right now they are doing the same thing with a friend of mine that rents an apartment through them. If you every find yourself looking at an apartment that they manage, I would steer clear of them and try find an alternative property. If you do move in, take photos of everything and have a witness with you. They will try and take your deposit money for every little thing that should come under normal wear and tear and then charge you a ridiculous administration charge for trying to make money out of you. In all my years of renting I have never come across a group of people that will try and make as much money as possible out of you when it comes to checking out and getting your deposit back.

Cheech · 31 July 2015

1/5

Google

A very bad and frustrating experience, I would never recommend this agency. My move to the house was delayed stating cleaning and inventory formalities however when I moved in on the stipulated date, no one helped in providing any instructions or guidance. Though I requested twice by visiting there office to accompany me to the property. Much to my disappointment the house was not cleaned properly (which was one of the stated reason for delayed occupancy). I was handed two sets of keys out of which one set keys were not working (for main door). In the house the electric switch were damaged and water heater was not working. Bathroom shower knob was broken and shower head was clogged with dirt and was unable to dispense water properly. And to make it worst there was no electricity at the house, called multiple times to multiple people at the letting agency still no help and no resolution. Finally it was evening and they closed down there office for the day, and I was left with no electricity no shower no hot water. To my knowledge Romans charges the maximum among all other letting agency (more than double in comparison to some of the competitors) and are expected to provide quality service. However in my experience it was the work customer service experience and worst management of the property. Next day also I emailed and called multiple times to sort the hot water, elctric switch and bathroom shower problem ..yet so far no resolution :( Apart from the above mentioned issues there are some dozens of minor issues too which should have been attended but were not. Like following : Dirty House Damaged Wooden Tiles Missing electric Bulbs Broken Wardrobe slabs Cabinet Door non functional Non attentive to voice calls All I felt was till the time I was due to pay money I was attended well and the moment sale was closed they never bothered to care for customer service and customer experience. I wish I could have opted for a different agency. **Don’t even want to rate one star

Goldi · 31 July 2015

5/5

Google

Good experience with Romans who sold my property quickly and helped me to negotiate a difficult purchase with some very demanding sellers. Jon H in particular was very helpful, accessible and responsive to help get this over the line.

James · 26 February 2021

Agent replied

Dear James Fellows, Thank you for the great review of our Romans Estate Agents Bracknell & Warfield team. It’s fantastic to hear that we could provide you with a great service that you were happy with. We hope we can be of service again in future. Kind regards Customer Relations Team

5/5

Google

We received excellent service from Romans in Bracknell from day one, our only regret is not choosing to sell through them. It didn't matter who we dealt with, they were always professional and courteous, and willing to work beyond office hours if necessary. We never found ourselves waiting for a response from them, we never had to chase anything up. We noticed a huge change when buying through Romans to other estate agents we had used, needless to say, we shall be choosing Romans in the future to sell through without a doubt.

Caroline · 31 July 2014

5/5

Google

For all the years I have been associated with Romans, both as a client of your rental and sale service, I have found you all to be professional, efficient, helpful, proactive and, most importantly, completely trustworthy. You have all been a real pleasure to deal with. Thanks very much indeed to you for your help and patience and for your good, sound advice. I shall certainly sing Romans' praises whenever anyone I know is looking for an agency either for sale or rental.

Jenny · 31 July 2013

5/5

Google

Had great service from Ollie Hawkins in renting my son's house whilst he is overseas. He found a tenant very quickly and they moved in without any problems. Its also not just about finding the tenant but managing the property as well and I would like to mention that Mark Porter from the property management part of Romans has also been really helpful. A great team and I would recomend them and use them again.

Ron · 29 July 2019

5/5

Google

Went in for advice and found Richard shelton very helpful. Will definitely return in the future.

Jason · 1 October 2023

Agent replied · 30 December 2023

Dear Jason Mannering Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

5/5

Google

Property Manager 'Lisa Fazal' had been extremely professional and proactive in resolving list of all the issue in the house very quickly. I would highly recommend her. She has done amazing job. Well done 'Lisa Fazal'.

Adeel · 29 July 2021

Agent replied

Hi Adeel Thank you for the recent 5 star review. It is very pleasing to read your comments and glad the team, in particular Hannah, could provide you with a positive experience. We will be sure to pass the feedback on. Kind regards Romans

5/5

Google

I can't praise Sarah Boyens in the property management team enough. She has been nothing short of amazing. Nothing is too much trouble and she is always polite abd friendly. Truly an asset to your team.

Abigail · 22 June 2021

Agent replied

Dear Abigail Baldwin! Thank you for taking the time to review your recent experience with our Romans Estate Agents Bracknell & Warfield branch. It's pleasing that we could provide you with a positive experience. Don't hesitate to be in touch if you require anything further. Kind regards Customer Care Team

4/5

Google

Thankyou to romans for helping find a new home especially to Johnathan Langley who find the perfect place for me, also everyone’s help which was a very difficult time for everyone big Thankyou 🌹 …

Christine · 26 August 2021

Agent replied

Hi Christine Golding, Thank you for the great review of our Romans Estate Agents Bracknell & Warfield team. It’s fantastic to hear that we could provide you with a great service that you were happy with. We hope we can be of service again in future. Kind regards Customer Relations Team

1/5

Google

Beware average fees are double than every other estate agent locally apart from one, also I agree that the positive reviews are clearly fake. Forget this place: Dishonesty and double pricing cannot be ignored. Go elsewhere this cowboy lot cannot be trusted.

George · 29 July 2019

Agent replied

Thank you for taking the time to leave your review, I am linking the response to the reviews from George Macron and Andy Green together, after you called into the office to discuss your points anonymously I am taking it you are both the same person. It was good to talk to you and get your feedback on the fees we charge, which will be relayed to the decision makers in the lettings business. As mentioned we are pioneering the no deposit option for tenants as we do understand there are a lot of payments to be made and we are trying to implement options to benefit tenants at point of occupation. When we spoke I did give you the opportunity to come into the office to go through all the positive reviews and call any of them at random to ask if they had used Romans and if they had in fact left the review, you declined this offer. If you do need to call me please do so on my details listed below. Kind Regards Jonathan Hawthorne Senior Manager, Residential Sales 01344 400105 jhawthorne@romans.co.uk

5/5

Google

Really good and efficient service from the team in Romans Bracknell when recently letting a property. Every step was clear and went smoothly, and to top it all the property was let within a day of being advertised. Would recommend their services

Simon · 29 July 2019

Agent replied

Hi Simon Thank you for the recent 5 star review of our Bracknell branch. We are pleased the team could provide you with a positive experience and we will be sure to pass on your feedback. Don't hesitate to be in touch should you require further assistance at any stage. Kind regards Romans

2/5

Google

Generally unpleasant from start to finish of signing a tenancy. Several staff fed me misinformation and use questionable tactics to secure me to sign. the property was also handed over in a very poor condition

Oliver · 29 July 2021

Agent replied · 29 July 2023

Dear Oliver Portwood, We appreciate your feedback and thank you for taking the time to let us know about your experience. We strive for nothing less than excellent service, and we always take it very seriously when we hear of any dissatisfaction from our customers. We are sorry we did not meet your expectation in this instance. Kind regards, Customer Care Team

1/5

Google

Terrible people to deal with, they advertise houses they have already sold to take contact details. They call you every time they have something to sell, even when you ask them to use email only. Never listen what you asked them.

Antony · 29 July 2019

Agent replied

Thank you for taking the time to write a review for Romans and I apologise you feel this way about our service. Due to recent changes in anti-money laundering legalisation, we cannot list properties as under offer as quickly as we could in the past, which has caused some confusion amongst buyers and sellers. Being proactive and calling you every time we have a new house which meets your requirements is a great service we offer our clients; however, we should also be tailoring our service to buyers who would prefer digital updates. You are right we should have listened to you and again I apologise for that. Do call me if you would like to discuss this further. Kind Regards Jonathan Hawthorne Senior Manager

5/5

Google

I was unsure whether to use a larger company and had heard indifferent reviews of Romans. We have been nothing but blown away by their actions, efficiency and on-going service, nothing is left to chance and a truly professional and diligent service provided. We felt they worked really hard for us and gave us value for money. I love to praise good service and VFM so for Romans its 5 out of 5

Adrian · 29 July 2019

2/5

Google

Generally unpleasant from start to finish of signing a tenancy. Several staff fed me misinformation and use questionable tactics to secure me to sign. the property was also handed over in a very poor condition

Oliver · 15 April 2021

Agent replied

Dear Oliver Portwood, We appreciate your feedback and thank you for taking the time to let us know about your experience. We strive for nothing less than excellent service, and we always take it very seriously when we hear of any dissatisfaction from our customers. We are sorry we did not meet your expectation in this instance. Kind regards, Customer Care Team

5/5

Google

Lisa Fazal has always been professional , pro active and courteous in all my dealing with her . She is a pleasure to work with .

Katie · 29 July 2022

Agent replied · 29 July 2023

Dear Katie, Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

1/5

Google

Left a phone message. Did not get back to me. Emailed, no reply. A property they manage at the end of our road is an eyesore full of beer and drink bottles and food containers in the garden.

Tricia · 9 March 2020

Agent replied

Hello Tricia, It is a shame for us to see that our team in Warfield have received a low star rating following your experience with them, we would like to try and obtain some additional information from you so we can notify the appropriate department. If you are happy to do this then please either reach out to the team on 01344 753104 or email us at customerrelations@lrg.co.uk Kind regards Customer Relations Team

4/5

Google

Fantastic service from Jack Fisher. Always very prompt in communication. Can be difficult to get through the phone lines (might just be the way of the job/being away from the desk) but always accessible via e-mail.

Franck · 16 October 2020

Agent replied

Hello Franck Ndame Thank you for your review! We love to receive positive reviews after customers have had great experiences with us. Many thanks Customer Relations Team

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Romans's Google reviewsLeave Romans a review
The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.