Newest first, from every platform, with the office each review is about. First names only.
★★★★★ 1/5
TrustpilotCannot get through called yesterday and…
Cannot get through called yesterday and message more than 5!persons ahead of me and cut me off at 5.15 after 1 hour 30 mins today says same more than 5 persons ahead of me been waiting now 90 minutes and still same message terribleService
Joy · 15 October 2021 · Orbit Hailsham
Agent replied · 11 June 2024
Good Afternoon Mr Ives,I am sorry to hear of the difficulties you have faced, can you please contact my Customer Relations Team so we can try and assist you furtherCustomer.Relations@orbit.org.ukor02476438244.We are open Monday - Friday 8am to 6pm.Thank you
★★★★★ 2/5
TrustpilotNot So Helpful Orbit…
So Orbit decided that I am able to get out of my wheelchair climb steps and replace the offending lightbulb, that they don't want to fix. obviously that is not possible. so eventually I managed to coerce somebody into doing it for me. so we purchased the replacement bulb, and the kind person put it in for me. Unfortunately it still does not work. so I phoned orbit again. this time orbit agreed to send an engineer, as I had tried to fix it myself. I was given 24 priority because of my disability and an appointment was made for the next day [14/10/2021] later that day I had a message saying that another company would be handling the repair. the next day that company cancelled and rebooked for 20/10/2021. swo now my 24 hour priority repair has now changed to the normal, we will arrive sometime maybe. what wonderful service!!!!!!!!!!!!!!
Bob · 15 October 2021 · Orbit Hailsham
Agent replied · 11 June 2024
Good Afternoon,I am sorry to hear of the difficulties you have faced, can you please contact my Customer Relations Team so we can try and assist you furtherCustomer.Relations@orbit.org.ukor02476438244.We are open Monday - Friday 8am to 6pm.Thank you
★★★★★ 5/5
TrustpilotAmy was amazing and gave me a listening…
Amy was amazing and gave me a listening ears. This is very important to me.
Bimbo · 12 October 2021 · Orbit Hailsham
Agent replied · 11 June 2024
Thank you for taking the time to leave this feedback. We will pass on your kind words to Amy, thanks again.
★★★★★ 2/5
TrustpilotHelp? What Help? Do It yourself.
I am a resident of orbit housing, i am 75 years old and a disabled wheelchair user, I can only walk a few feet and i require assistance for most things. I phoned orbit today 07/10/2021 to request assistance with my lights in the hallway that are not working. I was not offered any help, instead i was told to get a neighbour to change the bulb, or to get a local electrician to do it. This has never happened, previousely they send an electrician to fix the problem. what has changed so much that we now have this apalling lack of service.
Bob · 7 October 2021 · Orbit Hailsham
Agent replied · 11 June 2024
Good Afternoon Mr Ives, I am sorry to hear of the difficulties you have faced, can you please contact my Customer Relations Team so we can try and assist you further Customer.Relations@orbit.org.ukor02476438244.We are open Monday - Friday 8am to 6pm.Thank you
★★★★★ 5/5
TrustpilotOrbit Review
Orbit Review, just had call from Morgan at Orbit, really understood my problem and was very clear and helpful with lots of good advice, did not judge and was very professional as well as being friendly...
Tony · 5 October 2021 · Orbit Hailsham
Agent replied · 11 June 2024
Hi Tony, thank you so much for your review, we're glad you were happy with the service.
★★★★★ 5/5
TrustpilotSuperb to get on with learning
Richard was very helpful now she can be on computer learning more and do things
Thiru · 4 October 2021 · Orbit Hailsham
Agent replied · 11 June 2024
Thank you very much for your review! We're glad you were happy with the support offered.
★★★★★ 5/5
TrustpilotYes the lady was very nice and…
Yes the lady was very nice and explained lots of options for me.
Colette · 1 October 2021 · Orbit Hailsham
Agent replied · 11 June 2024
Hi Colette. Thank you for your review, we're glad you were happy with the service.
★★★★★ 1/5
TrustpilotTerrible service for end of tenancy.
Terrible service for end of tenancy.No help, No accountability.Similar to below.I rang for advise on ending tenancy, was told i was being sent a link. Waited 2 weeks and nothing, had to then pay for the extra 2 weeks even though I had already moved out.6 weeks after moving out i got charged another full month.Took 2 months to get that refund.Now its been almost 4 months of me chasing every couple of weeks for deposit. No one is passing numbers or names, last email i sent I wanted to make a formal complaint, told they would contact me. Again nothing.If this was the other way round there would be evicting me for breach of contract.Solicitors will be involved next.
Lewis · 30 September 2021 · Orbit Hailsham
Agent replied · 11 June 2024
Good Morning,I am sorry to hear the issues you have had. If you would like to contact my team directly we will look into this for you.Customer.Relations@orbit.org.ukor02476438244.We are open Monday - Friday 8am to 6pm.Thank you
★★★★★ 5/5
TrustpilotVery friendly and informative call
Rating only, no written review.
Mr · 30 September 2021 · Orbit Hailsham
Agent replied · 11 June 2024
Hi Ian, thank you so much for your review and we're glad you were happy with the service.
★★★★★ 5/5
TrustpilotWorking with Marget was really good and…
Working with Marget was really good and helpful
Diandra · 30 September 2021 · Orbit Hailsham
Agent replied · 11 June 2024
Hi Diandra, thank you for taking the time to leave this feedback. We will pass on your kind words to Marget, thanks again.
★★★★★ 5/5
TrustpilotFinancial help
I needed help financially as I was struggling a little. I did get the help I needed, advice too. I was pointed in the right direction. Thank you.
Natasa · 29 September 2021 · Orbit Hailsham
Agent replied · 11 June 2024
Hi Natasa, thank you for your lovely review, we're glad you received the support and advice you needed.
★★★★★ 4/5
TrustpilotGreat service
I feel I was given great service because although I didn’t use the service fully, I always felt supported by Kathryn because she would call or text to catch up and that I could talk to her whenever I had an issue.
Sophie · 28 September 2021 · Orbit Hailsham
Agent replied · 11 June 2024
Hi Sophie, what kind words! We will ensure this gets passed onto Kathryn. Thanks.
★★★★★ 5/5
TrustpilotVery friendly and easy to talk to
Very friendly and easy to talk to. Was a big help with me becoming a orbit tenant. 5 ⭐⭐⭐⭐⭐
Mark · 28 September 2021 · Orbit Hailsham
Agent replied · 11 June 2024
Hi Mark, thank you so much for your review, we're glad you were happy with the service.
★★★★★ 5/5
TrustpilotTenancy Coach Support.
We are new to renting from a housing association so the support we received helped us understand what is expecting of us and also what we can expect from Orbit. Our Tenancy Coach was excellent at explaining things and talking to her was easy, we are very pleased to have had the support.
Aaron · 28 September 2021 · Orbit Hailsham
Agent replied · 11 June 2024
Hi Aaron, what kind words. Thank you for taking the time to leave us this positive feedback, it's much appreciated.
★★★★★ 5/5
TrustpilotVery helpful and very supportive
Very helpful and very supportive Very reliable for contact
Hayley · 28 September 2021 · Orbit Hailsham
Agent replied · 11 June 2024
Hi Hayley, thank you for taking the time to leave this feedback, it's much appreciated.
★★★★★ 5/5
TrustpilotI have had alot of support and help
Rating only, no written review.
Rikki · 28 September 2021 · Orbit Hailsham
Agent replied · 11 June 2024
Hi Rikki, thanks for taking the time to leave this feedback. We're glad you received the support you needed.
★★★★★ 5/5
TrustpilotSupport
Contacted by Amy. Offered me some supportive help - which I badly need at the moment.
Suzanne · 28 September 2021 · Orbit Hailsham
Agent replied · 11 June 2024
Hi Suzanne, thank you for your review, we're glad you received the support you needed.
★★★★★ 1/5
TrustpilotDo not care about their tenants at all
Do not care about their tenants at all. Waiting over a month for repairs to be done again. Sent out the same company twice for them to tell me the same thing that the job needs escalating as it's a huge problem. Health, saftey and hygiene risk. No one contacted me at all I am constantly chasing the repair. Put a complaint in and even they haven't sorted any thing out. Back on the phone to chase it. Back to another half hour wait to even get through to customer service. Absolutely disgusting.
Kelly · 28 September 2021 · Orbit Hailsham
Agent replied · 11 June 2024
Good Afternoon,I am sorry to hear the issues you have had. If you would like to contact my team directly we will look into this for you.Customer.Relations@orbit.org.ukor02476438244.We are open Monday - Friday 8am to 6pm.Thank you
★★★★★ 5/5
TrustpilotThe lady I spoke to was helpful
The lady I spoke to was helpful, friendly and polite and also very empathetic.
Karl · 24 September 2021 · Orbit Hailsham
Agent replied · 11 June 2024
Hi Karl, thanks for taking the time to leave this feedback. We're glad you received the support you needed.
★★★★★ 1/5
TrustpilotDoes the department exist /were my money
Oh were to start orbit were great during our tenancy but now we have moved out its been hell We moved out 3 months ago and when leaving we spoke to the person who would collect keys and survey property so we would get deposit back and he was going week after. All good but this is were the issues start We were billed for a month that we were not there and had to chase for that refund and took around a month to get that back Out deposit is held in separate account apparently and they need outcome of survey to issue refundI have had to chase every week with numerous emails and calls and what ever this department is either consists of one person or maybe there still using carrier pigeons and more code because I have had no response. I'm 3 months into my new house and should not have any dealings with orbit now it's becoming a joke now 1. Were is my money 2. Were are the staff dealing with my issue 3. If no one has heard from surveyor in 3 months are they ok should we send help 4. You have done works in the flat since I left so I assume it was fine 5.if everyone that moves out of a place owned by you are they all waiting 3 months (getting onto 4 months) for a deposit returned or our you hoping they just forget
Roger · 24 September 2021 · Orbit Hailsham
Agent replied · 11 June 2024
Good Morning,I am sorry to hear the issues you have had. If you would like to contact my team directly we will look into this for you.Customer.Relations@orbit.org.ukor02476438244.We are open Monday - Friday 8am to 6pm.Thank you
★★★★★ 5/5
TrustpilotKathryn was such a good tenancy coach
Kathryn was such a good tenancy coach. She always explained herself and any appointments she give me she stuck to them and was always on time.
Tia · 23 September 2021 · Orbit Hailsham
Agent replied · 11 June 2024
Hi Tia, what kind words! We will ensure this gets passed onto Kathryn, thanks.
★★★★★ 5/5
TrustpilotSupport from Lucy!
I asked for support from orbit and Lucy delivered it! She checks up to make sure things are going smoothly too and keeps in contact!
Luke · 22 September 2021 · Orbit Hailsham
Agent replied · 11 June 2024
Hi Luke, thanks for taking the time to leave this feedback. We're glad you received the support you needed.
★★★★★ 5/5
TrustpilotI ty for all the support you have…
I ty for all the support you have given me I have appreciated everything u do for me I feel when the support ends I’m alone.
Teresa · 17 September 2021 · Orbit Hailsham
★★★★★ 5/5
TrustpilotJo-anne Lyon A Guiding Star on a stormy sea
Jo-anne Lyon . Has been supporting Me with Gaining New skills and Qualifications. During a very stressful time in my Life . This has improved my Job search prospects ,and My Mental Health has greatly improved . Jo has helped Me with to many things to mention in a review . This Lady has gone above and beyond to Help me . Jo a Lady with Such Diamond Qualities . I Have met and spoke with Ladies working for Orbit and I can say I have not had a problem in 15 Years of being a Orbit Tenant .
Sheila · 15 September 2021 · Orbit Hailsham
Agent replied · 11 June 2024
Hi Shelia, what kind words. Thank you for taking the time to leave us this positive feedback, it's much appreciated. We will pass on your comments.
A review that appears on several offices' pages is shown once. We leave out reviews that name another agent.