5/5
Rating only, no written review.
Agent replied · 12 July 2026
Thanks, Hanisha, for the great review! It's been an absolute pleasure meeting and working with you both.

Trusted Agent profile · West Yorkshire
Verified
★★★★★
2,979 reviews across 7 offices and 2 platforms
Manning Stainton has seven offices, in Pudsey, Wortley, Morley, Oakwood, Guiseley, Moortown and Headingley (West Yorkshire). Together they have 2,979 reviews on two platforms, rated 4.7 out of 5 overall.
2,978
Reviews on Google
All 7 offices
1
Reviews on Yell
All 7 offices
Manning Stainton's seven offices, most reviewed first. Each has its own page.
The Trusted Agent 2026 results for Manning Stainton, ranked against 18,569 UK estate agent offices. Each award is assessed separately from the review sites.
Newest first, from every platform, with the office each review is about. First names only.
5/5
Rating only, no written review.
Thanks, Hanisha, for the great review! It's been an absolute pleasure meeting and working with you both.
5/5
We recently purchased a house through Hackney & Leighs Windermere office. Mike, Hayley, Jacqui and Emma were all excellent to deal with. Communicative, professional and informative. Thank you for everything!
Thank you for your feedback, it was a pleasure to help you in your purchase of your new family home
5/5
Mel showed us around a property today , she was lovely; very chatty and was able to answer all our questions. Gave us information and tips about buying houses in the future. Thanks met 👍👍 …
Thank you Leona for your nice words - we really appreciate you leaving a review of your positive experience with us. Sending our best!
5/5
Mel showed us round a house in pudsey, very friendly and knowledgeable. Highly recommend
Thanks Kyle for the positive review, really appreciated!
5/5
Manning Stainton in Pudsey have being brilliant from start to finish with our flat sale and I would strongly recommend them. Deborah Cundill-Houghton was fantastic and helped us negotiate a buyer keeping us updated throughout the process. Gemma and Rochelle looked after us to ensure the sale went through as quickly as possible. Thank you all so much. :)
Thank you Neve for the recommendation. We’re delighted your sale was such a positive experience and really appreciate you taking the time to share your feedback.
5/5
I have recently sold my property as a first time seller with Manning Stainton, Habib was my allocated sales negotiator and was brilliant. Any questions I had he was happy to answer and always called me with frequent updates to arrange viewings etc, if you sell with this estate agent and have Habib as your negotiator you’ll have the best support!!
Thanks Charlotte for the positive review. Selling for the first time can feel daunting, so it’s great to hear that you felt everything was handled with clear guidance and regular updates throughout. We really appreciate your recommendation!
5/5
My experience ended up being very positive, thanks entirely to the hard work and dedication of Deborah Cundill‑Houghton (Debbie). We’ve just completed on our sale with Mannings after almost seven months, and it was an extremely stressful process due to one solicitor in the chain who was, quite frankly, a nightmare. If it hadn’t been for Debbie’s honesty, practical approach, and determination, I don’t believe it would have completed at all. Despite clearly juggling many stressed clients, Debbie always made me feel like I was the only person she was supporting. The conveyancing process can be incredibly overwhelming, but she guided me through barrier after barrier with patience, reassurance, and clear communication. By the end, I genuinely felt like I’d made a friend. We worked through some very challenging circumstances together, and I can’t thank her enough for getting us over the line. Debbie is a real trooper who will work her socks off for her clients and is a huge asset to Mannings. Highly recommended.
What a wonderful review to receive, thanks Ruby. We are delighted everything reached a successful conclusion. Thank you for taking the time to share such thoughtful feedback and for your recommendation. It is genuinely appreciated.
5/5
Not sure what black magic Gemma And Rochelle at MS were pulling off, but they can't be faulted for all of the chasing they did on my behalf as a FTB. Communication was brilliant and I feel genuinely lucky as to how stress free my experience has been. Thank you!!
Thanks Chris! Buying your first home can be a daunting experience, so we're delighted to hear it felt far less stressful than expected. Thank you for your lovely feedback - best wishes from us all.
5/5
Really good service from the team especially Alex Conroy. What a star. Thanks to Nikki and the whole team.
Thank you Stephen for your kind comments. We are delighted you had such a positive experience and really appreciate you taking the time to leave a review.
5/5
We couldn’t be happier with the service from Deborah Cundill at Manning Stainton. She made the whole purchase and sale process so much easier and worked her magic along the way! We can’t thank you enough and will definitely be coming back to Manning Stainton if we ever need to in the future!
Thank you so much Charlotte! Thank you for your lovely feedback. Really happy your move felt easier to navigate, and it means a lot to know you’d choose us again in the future.
5/5
Lancaster’s were supportive throughout the selling journey, giving me good advice at each stage. They worked hard to sell our property. It took 8 months to sell, but in a declining market this was not surprising in retrospect. We achieved …
Thanks so much Eddie for your detailed review. It took a bit but we got there! Wishing you all the best.
5/5
Timely responses from the progression team, special shout out to Damien for the prompt responses.
Hello Sinduya, thank you for the 5-star review. We'll pass your comments over to Damien and the Caterham Hill team.
5/5
Niamh Manning at Manning Stainton Oakwood, Leeds has been amazing throughout the sale of a house. She has been professional, friendly, and incredibly helpful from start to finish. Her communication has been excellent, always keeping me informed and making the whole process feel much less stressful. Niamh has gone above and beyond to ensure everything progressed smoothly, and her dedication and support have been greatly appreciated. I would highly recommend Niamh and the team at Manning Stainton Oakwood to anyone looking for outstanding service.
Thank you Sky, for taking the time to share this. It is so nice to know your experience felt so well managed and reassuring, plus your recommendation is very much appreciated!
5/5
We had a great experience with Tom Vaso who managed our property rental, his communication and feedback was great and he provided us with reassurance every step of the way, advising us on tenants and key decision ahead of the property being rented.
We're very pleased Miss Ali to hear that you had such a positive experience working with Tom. He takes great pride in keeping clients well informed and supported throughout the rental process, so it's very nice to know his communication and guidance made a difference for you. We truly appreciate your trust in us and are glad we could help make the process smooth and reassuring every step of the way. If there's ever anything more we can assist you with, please don’t hesitate to get in touch.
1/5
**AVOID** Slippery individuals, their business strapline “we use property sales data to help the best local estate agents stand out from the crowd” is totally inaccurate, Zain Akhtar Business Development Manager who isn’t completely sure what day of the week it is confirmed they scrape the data form the usual portals Rightmove etc and use only this to rank the agent publicly, I placed a further question to him that if I didn’t use such portals for all of the properties I market for sale the data would be inaccurate, he denied this and continued to reiterate that he also scraped the data form Land Registry, again as land Registry data isn’t available for many months after a sale has completed how are they able to publish accurate live and current data… We were duped into signing a contract with the firm as Zain Akhtar had an amazing lead for us and all we had to do was sign this contract…. Yes, I was naive nothing became of this, not even a sniff of a lead! Another occasion we were called out to a market appraisal and were informed by the owner that we didn’t rank high enough on their site, the owner also called GetAget direct to confirm our position and was informed by someone on reception that we were not a leading agent and not ranked in the top 6 yet Zain Akhtar confirmed we actually ranked 4 in our market place! I’ve requested to be removed and have no association with this company but they have declined. The information they provide to represent your company to members of public is false, misleading and inaccurate AVOID AVOID AVOID!
4/5
Not been there
1/5
When I was looking for a house they were Always late to viewings. I am now a tenant of one of the properties they manage and they are rude and have viewings without notifying us. They’re a rubbish agent with rubbish customer service steer clear. Use turner properties or any other agent.
1/5
I inquired about a property at least twice and never get back to me, this is every property that I inquire with them never get back to me never ever want to get back to me all because we're on benefits. I will never lose his agency ever again thanks a lot for discriminating me.
Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear that you feel disappointed by your experience. All rental enquiries automatically receive our Renters' Guide, which explains our application process and eligibility criteria. If, after reviewing the guide, applicants believe they meet the criteria, we ask that they contact our office directly so we can discuss the next steps and send details off to fill out a pre application form. I can see on our system we did send you the renters guide on the 12/5 but I cannot see we had any further contact from yourself. We would also like to reassure you that, as a member of Propertymark, we are fully compliant with all relevant legislation and do not discriminate against applicants based on whether they receive benefits. Our affordability assessment is applied consistently to all applicants and requires an income of 2.5 times the annual rent if a single applicant and this is halved if the application is joint, regardless of the source of that income. This is explained within our Renters' Guide. We would also respectfully clarify that I cannot see anything included within your enquiry to indicate that your income was from benefits, so we were not aware of your circumstances, and this did not form any part of our handling of your enquiry. We're sorry if there has been any misunderstanding regarding our process, and we wish you every success in finding a suitable home. Please reach out on the number, 0113 220 3465, if you have any further questions or queries.
1/5
Had put in for a few rental properties with Manning Stainton where we had 0 contact from them for 6 weeks. Where both properties had been reduced. After emailing them a few times we received a reply stating they was short staffed. Within 20 minutes we had been booked for viewings. One of which was a property we was very interested in and hopefully looking to take the property however due to Manning Stainton not contacting us for several weeks before the property had since been taken. Very little communication from them
Thank you for taking the time to leave your feedback. We're sorry to hear that you were disappointed with your experience and apologise for the frustration caused. When we receive a rental enquiry, an automated email is sent containing our Renters' Guide, which explains our application criteria and the rental process. If applicants meet our criteria, we ask that they contact our office directly so we can discuss the next steps and fill out pre application forms to then arrange viewings where appropriate. We can see that you were able to view a couple of properties with us. We're sorry if you feel that you missed out on a property you were particularly interested in and understand how disappointing that can be in such a competitive rental market. Demand for rental properties remains exceptionally high, and our lettings team is handling a significant volume of enquiries, which can unfortunately impact response times. We appreciate your patience and understanding, and we hope you were able to secure a suitable property elsewhere. We wish you all the best in your new home. Please reach out on the number, 0113 220 3465, if you have any further questions or queries.
5/5
We rented the property for three years, and our experience was excellent from start to finish. Lilian handled all the paperwork efficiently and provided us with the keys within just 10 days, which was amazing. During our time renting, whenever we reported either a minor or major issue, a contractor was usually arranged within 48 hours. The response was always very quick, and the management team was professional and reliable. When we moved out, Zain was extremely professional and patient with us. He completed the final inspection within 48 hours after we left, and we received our deposit back within one week. Overall, it was a truly amazing experience, and we really appreciated the excellent service throughout our tenancy. We are now with a different agency; no communication, no follow up, nothing being fixed for 6 weeks now! That is why I decided to leave a good and honest review for Manning Stainton. There are no words that can truly express how good the experience was! Thanks for Morley/Wakefield branch. Thanks for Zain Christine and Ehab
Thank you for such detailed and thoughtful feedback, Christine and Ehab. It’s fantastic to hear how smoothly you felt everything was handled, from the quick move-in to the consistent support and prompt maintenance throughout your tenancy. We are especially pleased the move-out process and deposit return were handled efficiently, helping to round off your experience on a positive note. It really means a lot to us that you took the time to share this. Wishing you both the very best.
5/5
Cannot recommend this team enough… Aimee specifically has been amazing throughout our purchase process!
We really appreciate you saying that, Alister. Thank you for the recommendation, it means a great deal to us. All our best!
1/5
I took out flatfair. The tenants disconnected the bathroom fan dryed clothes indoors . Photograghic evidence and emails to the tenant were done, so everything is time stamped. The tenants left horrendous mould Clearly if tennants disconnect a bathroom fan then a reasonable man would expect mould and ask "Why did you disconnect bathroom fan ? But flatfair cannot see the connection. They choose the route which means they do not have to pay. Graffeti on walls broken shower £3000 to rectify flatfait gave me cost of 1 tin of paint. FLATFAIR REFUSED TO PAY. THIS SCHEME IS A CON TO GET POOR QUALITY TENANTS WHO CANNOT AFFORD A DEPOSIT INTO YOUR PROPERTY. Do not let estate agents pull the wool over your eyes, getting a payout for damage even when you supply emails with photographs during the tenancy and good quality evidence is disregarded by flatfair and you have no route for a fair appeal.IT is designed so they do not pay landlords because it costs them money. As a landlord YOU WILL LOSE MONEY LOOK AT OTHER INSURANCE! Look at other 1 star reviews previous to mine they all tell the same story regarding damage. I AM NOT ALONE, THERE ARE MANY SIMILAR STORIES FROM LANDLORDS! (Listen to the warning signs) Its heart breaking to receive a property in this condition. When I formally gave tenants notice to leave. The tenants had responded by saying they wanted to stay as they could not find anything better by email to the agent. I myself had lived in the property. YOU HAVE BEEN WARNED IF YOUR A LANDLORD AVOID (Only agents give good reviews)
Hi Sukhvinder, Thank you for your review. I want to start by being clear that we support landlords and take property damage claims seriously. Though we are not an insurance provider, we have helped thousands of landlords and paid out millions through our service, and where tenants are responsible, we work to ensure landlords recover what the evidence supports. In this case, the charges were not rejected by flatfair. They were considered through an independent adjudication process, which is the same kind of evidence-based approach that would apply in a traditional cash deposit dispute. Even with a cash deposit, deductions still need to be supported by check-in/check-out evidence and documentation showing tenant liability. Here, the adjudicator did make an award where the evidence supported it, including a contribution toward redecoration/mould treatment and cleaning. However, the larger charges were not awarded in full because the evidence did not clearly support full or in some cases, even partial tenant liability. For the mould and redecoration claim, the adjudicator accepted that there had been deterioration during the tenancy, but also noted that much of the decoration was already recorded as being in poor condition at check-in. They also found there was no specialist evidence clearly showing that the mould could be attributed solely to the tenants, rather than other structural factors. A contribution was still awarded, but not the full redecoration cost. For the large claim related to the kitchen units, no award was made because the check-in report had already recorded them as being in poor condition, and the evidence did not show deterioration beyond that starting point (The tenants also supplied evidence that they had raised the condition of the kitchen units at the start and during the tenancy). For the shower claim, no award was made because the check-out evidence did not show that the shower unit was damaged or non-functional at the end of the tenancy. After your initial challenge, the case was reviewed again by a second adjudicator, who reached the same outcome and found no error in the original decision. We appreciate this was not the outcome you had hoped for, and we understand why you are disappointed, however flatfair's service is fundamentally based on being fair to all parties involved and that means ensuring that tenants are only held responsible for charges supported by evidence. Best regards, Damola Head of Customer Operations
1/5
Rating only, no written review.
5/5
✨ Excellent Service! I recently contacted Reposit regarding a tenant who had left my property, and I …
A review that appears on several offices' pages is shown once. We leave out reviews that name another agent.
Pudsey has the most, with 747 reviews rated 4.9 out of 5, followed by Wortley with 643.
The seven Manning Stainton offices, by town:
Yes. In The Trusted Agent 2026 awards: Manning Stainton, Pudsey won Platinum; Manning Stainton, Oakwood won Gold.