Trusted Agent profile · Nottingham

Verified

John Shepherd estate agents in Birmingham, Solihull, Derby and 4 more

4.2

★★★★★ Great

3,078 reviews across 11 offices and 4 platforms

johnshepherd.com

John Shepherd has 11 offices, in Birmingham, Solihull (three offices), Derby, Redditch (two offices), Cannock, Nottingham and Royal Sutton Coldfield (two offices) (Nottingham). Together they have 3,078 reviews on four platforms, rated 4.2 out of 5 overall.

Google logo

4.1 / 5

1,611

Reviews on Google

All 11 offices

Yell logo

2.0 / 5

4

Reviews on Yell

Business-wide

Trustpilot logo

1,437

Reviews on Trustpilot

Business-wide

allAgents logo

26

Reviews on allAgents

Business-wide

Our offices

John Shepherd's 11 offices, most reviewed first. Each has its own page.

Reviews on Google

Showing 1,599 reviews on Google only. Show every review

1/5

Google

Spoken to a woman called Ashley Bignoss at the john Shepheard branch today. Condescending and rude on the phone. I only called up to enquire about a house for sale and she’s huffing and puffing.

Feild · 16 March 2026 · John Shepherd Nottingham

Agent replied · 16 March 2026

Thank you for sharing your review. We are sorry to hear that you didn't feel supported during our phone call to us, we always strive to be professional and helpful, and it seems we fell short. Please feel free to reach out to us directly so we can address your concerns further.

1/5

Google

They found us a great place, however, the good lord service provided to be useless and has left us nearly £2,500 in debt. Even though we told them not to open up accounts on our behalf they did, how I don't know! We have multiple council tax bills, extremely high utility charges and now threatening letters from the landlord since we spoke to him about it. Our health is deteriorating and the contacts that they gave us to make a complaint do not even exist!

Peter · 16 March 2026 · John Shepherd Cannock

Agent replied · 4 March 2026

Thank you for sharing your review with us and we are truly sorry to hear about the issues you faced with our service. We value open communication and would appreciate the chance to discuss this further with you so that we can support.

5/5

Google

I would like to say a big thank you to the staff at John Shepherd estate agency in Cannock, I chose them randomly to ask if they provided evaluations re probate applications. I was met by really friendly and knowledgeable staff and was made to feel really welcome. An appointment was made for a time of my convenience, whereas some estate agencies may charge you, John Shepherd offer this without charge. I wholeheartedly recommend John Shepherd estate agency for novices to these proceedings and also to those used to property sales and evaluations. Lisa

Lisa · 16 March 2026 · John Shepherd Cannock

Agent replied · 20 February 2026

Thank you for your kind words, Lisa. We are delighted to hear that our friendly and knowledgeable team made you feel welcome. Providing professional and reliable guidance is something we take pride in. We appreciate your recommendation and look forward to supporting you in the future.

5/5

Google

We recently moved into our new property and I wanted to share how pleased we are with the entire experience. From start to finish, everything was handled with professionalism, efficiency, and genuine care. The communication was clear and prompt throughout the process, which made what can often be a stressful move feel smooth and well organised. Every question we had was answered quickly and thoroughly, and we always felt supported and informed. A professional, reliable, and genuinely helpful team. Highly recommended.

Nenye · 16 March 2026 · John Shepherd Royal Sutton Coldfield (Sutton Coldfield)

Agent replied · 16 April 2026

Thank you for sharing your wonderful experience with us. We are delighted to hear that our professional and helpful team made your move smooth and well organised. Our commitment to clear communication and reliable guidance is at the heart of what we do. We truly appreciate your recommendation and wish you all the best in your new home.

1/5

Google

Appalling experience with John Shepherd. After 6 years of loyalty, they have committed gross professional negligence by authorized an early tenant move-out without my consent, breaking a fixed-term contract. Most alarmingly, they have taken unauthorized deductions from my rent account (increasing fees by 2% without a signed agreement). They are also currently ignoring a formal complaint. Absolute lack of integrity and professional standards. Avoid at all costs. UPDATE (March 4th): In response to the agency's comment below: I have already escalated this directly to your CEO and Property Management Director. As your agency has admitted professional negligence and performed unauthorized deductions from my client account, I have set a final deadline of 12:00 PM tomorrow for a written settlement. If this is not met, I will be proceeding with formal filings to The Property Ombudsman and Propertymark. I am awaiting a professional resolution, not a generic redirect.

Dominika · 16 March 2026 · John Shepherd Redditch (The Old Church)

Agent replied · 16 April 2026

Thank you for sharing your review with us however we are disappointed to hear about your experience and the distress caused. Please reach out to us directly so we can address your concerns and work towards a resolution.

5/5

Google

Excellent tenant found for us. Excellent communication during lead up to start of tenancy. Fautless service Alan Cornford

Alan · 14 March 2026 · John Shepherd Nottingham

Agent replied · 16 March 2026

Thank you for your kind words, Alan. We are thrilled to hear you found an excellent tenant and appreciated our communication. If you need anything further, please feel free to reach out to us.

1/5

Google

Avoid them at any cost. Worst estate agent in the UK

Roy · 14 March 2026 · John Shepherd Birmingham

Agent replied · 16 March 2026

Thank you for sharing your experience with us Roy. We are truly sorry to hear that you found our service lacking. Please feel free to reach out to us directly so we can discuss your concerns further.

5/5

Google

Rating only, no written review.

YD · 13 March 2026 · John Shepherd Nottingham

Agent replied · 16 March 2026

Thank you for sharing your review.

1/5

Google

Worse estate agents by a country mile. Be warned, STAY AWAY!

Flick · 13 March 2026 · John Shepherd Derby

Agent replied · 16 March 2026

Thank you for sharing your review. We are sorry to hear you found our service lacking. We strive to be professional and helpful, and we regret that we did not meet your expectations. Please feel free to reach out to us directly to discuss your concerns further.

1/5

Google

Avoid these guys at all costs. Well known in my building for scamming people out of money at the end of tenancy and they did the same to me. AVOID

Flora · 12 March 2026 · John Shepherd Derby

1/5

Google

By far in a way the worst estate agent I have ever rented through. 1. They forgot about the viewing I had booked, so they had to divert someone who turned up 45 mins late. …

Angus · 8 March 2026 · John Shepherd Derby

Agent replied · 3 March 2026

Thank you for sharing your experience. We sincerely apologise for the issues you faced with our service, this is disappointing to hear. We value your feedback and invite you to contact us directly to discuss your concerns further should you wish.

1/5

Google

For anyone renting out their property with John Shepherd please be aware of their no deposit scheme as they charge you extra fees upon moving out. They added an unlawful professional cleaning charge against me on the tenacy agreement which …

Roy · 8 March 2026 · John Shepherd Derby

Agent replied · 3 March 2026

Thank you for sharing your experience. We sincerely apologise for the issues you faced with our service, this is disappointing to hear. We value your feedback and invite you to contact us directly to discuss your concerns further should you wish.

1/5

Google

UPDATE IM STILL WAITING FOR REPAIRS! ABSOLUTELY DISGUSTING UPDATE- STILL AWAITONG REPAIRS 14 MONTHS LATER. Still waiting for repairs i reported in October, happy to contact me when they put my rent up but won't fix any problems, disgusting. …

Chloe · 8 March 2026 · John Shepherd Derby

Agent replied · 4 June 2025

Chloe, we regret to hear that you had this experience with us. Please email nottingham@johnshepherd.com with your details and the property address and we will look into this matter.

5/5

Google

Just started using Acaboom and I must say it’s a really smart and helpful system, I feel our clients are really going to like it. …

Innes · 8 March 2026 · John Shepherd Derby

Agent replied · 8 September 2026

Thank you very much, Innes. We’re really pleased to hear that you’re enjoying the start of the journey. And … More

1/5

Google

Appalling experience with John Shepherd. After 6 years of loyalty, they have committed gross professional negligence by authorized an early tenant move-out without my consent, breaking a fixed-term contract. Most alarmingly, they have taken unauthorized deductions from my rent account (increasing fees by 2% without a signed agreement). They are also currently ignoring a formal complaint. Absolute lack of integrity and professional standards. Avoid at all costs. UPDATE (March 4th): In response to the agency's comment below: I have already escalated this directly to your CEO and Property Management Director. As your agency has admitted professional negligence and performed unauthorized deductions from my client account, I have set a final deadline of 12:00 PM tomorrow for a written settlement. If this is not met, I will be proceeding with formal filings to The Property Ombudsman and Propertymark. I am awaiting a professional resolution, not a generic redirect.

Dominika · 7 March 2026 · John Shepherd Redditch

Agent replied · 4 March 2026

Thank you for sharing your review with us however we are disappointed to hear about your experience and the distress caused. Please reach out to us directly so we can address your concerns and work towards a resolution.

5/5

Google

We recently moved into our new property and I wanted to share how pleased we are with the entire experience. From start to finish, everything was handled with professionalism, efficiency, and genuine care. The communication was clear and prompt throughout the process, which made what can often be a stressful move feel smooth and well organised. Every question we had was answered quickly and thoroughly, and we always felt supported and informed. A professional, reliable, and genuinely helpful team. Highly recommended.

Nenye · 6 March 2026 · John Shepherd Sutton Coldfield

Agent replied · 27 February 2026

Thank you for sharing your wonderful experience with us. We are delighted to hear that our professional and helpful team made your move smooth and well organised. Our commitment to clear communication and reliable guidance is at the heart of what we do. We truly appreciate your recommendation and wish you all the best in your new home.

5/5

Google

Gita has been really helpful with enquiries and she is swift in responding and resolving any issues I have with the property. Thank you Gita

Yusuf · 28 February 2026 · John Shepherd Birmingham

Agent replied · 2 March 2026

Thank you for your kind words. We are glad to hear that Gita has been professional and helpful in addressing your enquiries. If you need further assistance, please feel free to reach out to us.

5/5

Google

Big shoutout to Katie Walters for her wonderful services and making my move in smooth and easy! 🫶🏼 Thanks so much Katie and yes I would recommend John Shepherd for your Lettings services ✨ …

Sandra · 27 February 2026 · John Shepherd Derby

Agent replied · 3 March 2026

Thank you for your kind words. We are thrilled to hear that Katie made your move smooth and easy. We appreciate your recommendation and look forward to assisting you again in the future.

1/5

Google

Awful agency would not recommend. Rented a flat for a year, was dirty when moving in and the block had a cockroach infestation which I wasn’t made aware of prior. Had numerous issues throughout tenancy received no compensation and they also had the audacity to keep some deposit. Would give 0 stars if I could

A · 26 February 2026 · John Shepherd Birmingham

Agent replied · 27 February 2026

Thank you for sharing your review. We sincerely apologise we regret that we fell short during your tenancy. Please reach out to us should you wish so we can discuss this further and work towards a resolution.

1/5

Google

This is the worst agency I have used so far. Very poor communication, no responses to voice messages, and after the tenancy ended no one explained what the next steps were or what the process looked like. Additionally, one of the employees, Ashley ,was rude. He shouted at me over the phone and did not allow me to speak. This is completely unprofessional and irresponsible customer treatment. It reached the point where I had to ask him not to raise his voice at me. On top of that, he is trying to charge me additional costs due to his own oversight. Before moving out, I left voicemail asked where I should leave the keys and how I could access the electricity meter to take final readings. I waited patiently for three days for someone to respond to my voice messages. Now Ashley wants to charge me extra fees because of this delay, which was not my fault. I am very disappointed with the attitude of this agency. A professional agency should take care of tenants as well as landlords, not treat them differently. Unfortunately, that is the clear impression I got from working with this agency. I also strongly believe that phone calls should be recorded for quality and safety purposes, because situations like the one I experienced should never happen.

Boguslaw · 24 February 2026 · John Shepherd Nottingham

Agent replied · 10 February 2026

Thank you for your review however we are sorry to hear about your experience with our agency and the poor communication you faced. If you would like to share any further feedback with me at laura.heaven@johnshepherd.com, I will be happy to investigate further. Thank you

5/5

Google

My parents have had the pleasure of working with Dipika as their property manager, and the experience has been nothing short of outstanding. She has consistently gone above and beyond to ensure they feel informed, supported, and confident in the care of their property. Dipika provides timely updates and makes sure my parents are always in the loop, no matter how small the detail. She answers every question with patience and clarity, which has been incredibly reassuring for them as property owners and renters. Her communication is exceptional, she always picks up the phone, responds promptly, and follows through on every request. She conducts regular checks on the property and handles any issues proactively, ensuring everything is well maintained and taken care of. What truly sets her apart is her patience and genuine care. Dipika takes the time to understand my parents’ needs, offers guidance when needed, and makes sure they feel supported every step of the way. We are incredibly grateful for her dedication and highly recommend her to anyone looking for a trustworthy and attentive property manager. Dipika and Dipul have been a wonderful team to work with, professional, reliable, and genuinely committed to providing exceptional service. Their work and efforts have made the entire experience seamless and reassuring for our family.

Hiral · 22 February 2026 · John Shepherd Solihull

Agent replied · 22 July 2026

Thank you very much for taking the time to write this excellent & detailed review, Hiral. The fact that your parents hold our property management service in such high regard and have so many positive things to say about Dipika & Dipul means the world to us. We will always go above & beyond to make sure all of our clients are happy with our service. We really appreciate you taking the time to share this. Best wishes,

1/5

Google

I was disappointed with the moving-in experience, as the checks and preparations prior to the start of the tenancy were not comprehensive. On 31 January, the apartment fob provided did not work, and no parking remote was given to me. I therefore had to travel to the office to collect a replacement fob, which cost me a lot in bus fares. I was advised to wait until Monday, 1 February, to receive the parking remote. On that day, I travelled to and from the office twice to test the remotes, and I needed to pay for bus fare as well. Despite changing two remotes, neither functioned correctly, and I was still unable to access the parking space and had to park outside. Someone opened the parking gate for me but the remote issue has not been resolved after three weeks - I cannot use my car if I parked in the parking area, but if I parked outside the parking fee is increasing as going forward, and no guarantee I get from agent the parking money can be claimed… I sent email and call them many times but the feedback is not prompt and not helpful. All these not well organized things and slow reply to my emails make the experience really struggling.

Joy · 22 February 2026 · John Shepherd Birmingham

Agent replied · 22 February 2026

Thank you for sharing your review .with us We sincerely apologise for the issues you faced during your move-in. If you would like to contact us directly at laura.heaven@johnshepherd.com, we would be happy to support and resolve these matters for you.

5/5

Google

Lois initially managed our property before it was transferred to another manager, which she clearly explained to us at the time. During her management of our tenancy, everything ran smoothly and without any issues. We were always well informed and felt supported during her management and throughout the transition period to another property manager

Jacke · 22 February 2026 · John Shepherd Birmingham

Agent replied · 10 February 2026

Thank you so much for taking the time and sharing a lovely review about Lois, this is great to hear - we will share this feedback with her.

5/5

Google

Fantastic experience from beginning to end , valuation, through to completion, no pressure from them at all definitely recommend.

Kp · 21 February 2026 · John Shepherd Redditch

Agent replied · 21 July 2026

Thank you for the kind words of feedback - it is really appreciated Mat Barnes, Director, Hunters Chesterfield

A review that appears on several offices' pages is shown once. We leave out reviews that name another agent.

Awards

Industry awards

John Shepherd and its branches won awards at EA Masters in one year, most recently 2020.

EA Masters winners in one year, the group and its branches: 2020.

EA Masters by year, 2020

Source: EA Masters winners lists, as published, linked by year.

Want John Shepherd to help?

Send John Shepherd a message.

What do you need help with?

John Shepherd will use your details to contact you about this. See our privacy notice.

Questions about John Shepherd

Which John Shepherd office has the most reviews?

Birmingham has the most, with 1,838 reviews rated 4.3 out of 5, followed by Solihull with 1,677.

Where are the John Shepherd offices?

The 11 John Shepherd offices, by town:

Has John Shepherd won any awards?

Yes. At EA Masters 2020 the group won Winner for Best Estate Agent Guide 2021 award winning agency, Lettings, West Midlands.

Reviews may appear on more than one platform.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent