Trusted Agent profile

CPS Homes estate agents in Cardiff

4.2

★★★★★ Great

2,658 reviews across 2 offices and 3 platforms

CPS Homes has two offices, all in Cardiff. Together they have 2,658 reviews on three platforms, rated 4.2 out of 5 overall.

Google logo

4.1 / 5

1,427

Reviews on Google

All 2 offices

Yell logo

1.5 / 5

8

Reviews on Yell

All 2 offices

Trustpilot logo

1,223

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Our offices

CPS Homes's two offices, most reviewed first. Each has its own page.

Latest reviews from every CPS Homes office

Newest first, from every platform, with the office each review is about. First names only.

1/5

Google

For international students, especially Chinese compatriots, it is recommended that you choose to live in a student apartment with a bill. If you live in a house recommended by such an agency, you will not have many happy days in a year. Spend more money to choose good accommodation. It's very worthwhile. Here, the employees are very enthusiastic and polite before signing the contract, but after signing the contract, they look completely different. When I come to a foreign country, I hope to study hard and experience life, rather than facing a big hole in the wall that has not been repaired for a long time. I don’t even want to mention the agency deposit. In short, if you choose cps home, I will choose a patience elective course. It is up to you whether you choose it or not. good luck.

Ruiyang · 13 June 2018 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)

1/5

Google

Absolutely disgusted with their negligence and lack of professionalism. DO NOT SIGN WITH THEM. Rip off students and use their ignorance against them. If i could 0 i would.

Rosie · 13 June 2018 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)

1/5

Google

Awful service If i could give no stars i would Asked to leave my home so open house could take place to sell my home so i did but in doing so due to bad weather i sat in my car outside . After an hour i noticed no one had been but wasnt told no one was coming . So after an hour freezing and soaked i went back in my house and called cps and simply said " what happened today" but expecting a reply of no one confirmed and we forgot to cancel. I was told open house went really well. Omg lied to my face . I then replied omg i was home and your not being truthful and was told they couldn't sell my home as it needs to much work..contracts were cancelled with cps and i put my home on facebook myself and had an offer in 20 mins on the following morning after cps cancelled.. Make up your own mind what youd think

Renee · 13 June 2018 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)

Agent replied · 11 June 2024

Dear Ms Brady, Many thanks for taking the time to publicly review your selling service from CPS Homes. Whilst we take your comments completely on board, I would like to confirm that the appointment of which you make reference to was indeed the third open-house that we had conducted at the property, which you were called to advise was cancelled. A message was left for you the day before to confirm that no appointments were going to be taking place. During our period of marketing we carried out numerous viewings of your property and you were provided with constructive and honest feedback as to why there were a lack of offers. It is unfortunate that you deem the feedback to insinuate that the property required too much work. We are delighted to hear that you have since sold your property after CPS Homes decided to release you from the terms of our agreement and wish you all the very best in your new home.

1/5

Google

Nice agents, but they do not care about what they sell. They sold me a flat, promised me a lot of changes and did not even make sure that these promises were kept by the landlord. In the end it has been an awful experience, and I cannot recommend them. Just a loss of money. I truly hope it was a one-time bad experience.

N · 13 June 2018 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)

5/5

Google

Very easy to deal with and made the entire process simple. Very friendly and engaging staff who went out of their way to help with my questions. Easy process from start to finish. Would definitely recommend and have used their services for two years now!

Martin · 13 June 2018 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)

Agent replied · 11 June 2024

We're glad we made it an enjoyable experience, Martin. It can often be a stressful one!

5/5

Trustpilot

Excellent experience- Always reachable and helping

Best service ever I have seen related to Letting and property management.

Ashish · 26 May 2018 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)

5/5

Trustpilot

Great estate agents

booking a viewing was really easy with CPS. They were really helpful in helping us find an apartment and the agent who showed us round was very friendly and answered any questions we had. Really good experience!

Rhian · 20 May 2018 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)

5/5

Trustpilot

Nice and easy to book a viewing

Nice and easy to book a viewing. The agent that showed us round was friendly and down to earth. So far, everything has been delivered on time when they said they would.

Beth · 19 May 2018 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)

5/5

Trustpilot

Super easy system for booking viewing

Super easy system for booking viewing. Met the agents at the house, full tour round the property and spoke about getting it cleaned before moving in. Great office environment and lovely staff

Bethan · 12 May 2018 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)

4/5

Trustpilot

Office staff are well polite.

Office staff are well polite, i have yet to experience the works men doing the maintenance issues, i am particular on quality of workmanship in my properties, otherwise all well and wish all to continue as well.

Kishore · 30 April 2018 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)

1/5

Trustpilot

BEWARE!!!

We had the misfortune of letting a property via CPS and the whole experience was an unpleasant one. The way they operate and treat tenants is despicable! We had quite a few issues with the property and on a number of occasions CPS sent their contractors around without giving us any notice, breaching their legal obligations. We had a major mice infestation which CPS failed to resolve in spite of us giving them many months do so! We had no option but to give notice to leave the property (whilst still in contract) and CPS were adamant that we would have to pay an early leave fee. Given the circumstances we refused to pay and CPS told us categorically that we either pay or they would take the money from our deposit! We said we would challenge this and they told us in no uncertain terms that we’d be unsuccessful.We were constantly in communication with CPS and we found them to be unsympathetic and condescending. The situation became unbearable.After we had moved out we put our case to the Deposit Protection Scheme and CPS did the same. The mediator considered both sides and we were delighted when DPS agreed with us and found that we had not acted unreasonably and that we should not have to pay anything at all for terminating our contract early.Our deposit was returned to us apart from a small fee for damage to a mattress.If you feel strongly about something do not be afraid to challenge it. CPS will have you believe that they are always right, but in reality this is not the case. Far from it!

Richard · 29 April 2018 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)

5/5

Trustpilot

Friendly staff who were very helpful in…

Friendly staff who were very helpful in helping us to find a student property

Joshua · 24 April 2018 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)

5/5

Trustpilot

Great service, great people!

Staff were really friendly and helpful. I was 20 mins early to my appointment but thar wasn't a problem, I was still seen straight away and they had all the forms ready. They were able to answer the questions I had, and I would definitely recommend them

Esme · 5 April 2018 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)

5/5

Trustpilot

CPS Homes are Extremely Helpful!

CPS Homes were really helpful and friendly with each process!

Charlotte · 15 March 2018 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)

5/5

Trustpilot

Although I am only at the beginning of…

Although I am only at the beginning of the process, the Sales Director at CPS Homes in James Street, Cardiff, Nathan Walker, has been exceedingly helpful and quick in facilitating an agreed sale between the vendor and myself of the apartment I am interested in.

Timothy · 14 March 2018 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)

5/5

Trustpilot

Excellent - would recommend

CPS Homes have been extremely helpful throughout in finding and securing a flat. Communication was excellent - the whole process was clearly explained by Roberta, and she is always willing to answer any questions I have. CPS Homes have also been very accommodating to our needs, as both I and my partner are not based in Cardiff at the moment, and the arrangements to finalise the tenancy agreements and contracts have been scheduled in a way which minimises travel to the office in Cardiff until the tenancy begins, which we greatly appreciate.

Catrin · 12 March 2018 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)

4/5

Trustpilot

Great service!

Have used CPS for many years. Always had a good experience very good service from them with good communication throughout the letting process.

Geoff · 4 March 2018 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)

5/5

Trustpilot

Really helpful

Really helpful during the process of us choosing our second year accommodation. Kept us up to date with other people viewing the house and welcoming in the shop.

Jessica · 15 February 2018 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)

1/5

Yell

Rip off agency fees

Cpshomes charge extortionate agency feesand pressurise 1st year students into signing up immediately by suggesting they have 5 other viewings that day and if you don't sign up now., then you will lose the property. Students end up paying 25% of their rent +vat as an agency fee. Never to be seen again. No cooling off period.This can easily total £600 for one property and 30 minutes of effort from the arrogant agent.The Goverment is banning Agency fees yet Cpshomes still insist on ripping students off. Students avoid this agency at all cost!

RedChalk16 · 12 February 2018 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)

A review that appears on several offices' pages is shown once. We leave out reviews that name another agent.

Awards

Industry awards

CPS Homes is among EA Masters 2026 winners.

EA Masters winners in two years, the group and its branches: 2019, 2026.

EA Masters by year, 2019

Source: Best Estate Agent Guide 2027 results, as published. Earlier years link to each year's list.

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and up to 3 trusted local agents will be in touch.

What do you need help with?

Questions about CPS Homes

Which CPS Homes office has the most reviews?

Cardiff (34 Woodville Road) has the most, with 2,045 reviews rated 4.1 out of 5, followed by Cardiff (66 Albany Road) with 1,744.

Where are the CPS Homes offices?

The two CPS Homes offices, by town:

Has CPS Homes won any awards?

Yes. At EA Masters 2026 the group won Gold for Best Estate Agent Guide 2027, Sales and Gold for Best Estate Agent Guide 2027, Lettings. The group and its branches have also won 1 other industry award since 2019.

Reviews may appear on more than one platform.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent