5/5
Rating only, no written review.
Agent replied · 9 November 2024
Thank you for your five star review. It is much appreciated. Sali Brown MD Chelton Brown.

Trusted Agent profile · Northamptonshire
Verified
★★★★★
401 reviews across 3 offices and 3 platforms
Chelton Brown has three offices, in Northampton and Daventry (two offices) (Northamptonshire). Together they have 401 reviews on three platforms, rated 4.1 out of 5 overall.
397
Reviews on Google
All 3 offices
3
Reviews on Yell
All 3 offices
1
Reviews on The Trusted Agent
All 3 offices
Tell us what you need and up to 3 trusted local agents will be in touch.
What sellers, buyers, landlords and tenants say, where the review tells us who wrote it.
Chelton Brown's three offices, most reviewed first. Each has its own page.
Newest first, from every platform, with the office each review is about. First names only.
5/5
Rating only, no written review.
Thank you for your five star review. It is much appreciated. Sali Brown MD Chelton Brown.
1/5
Rating only, no written review.
5/5
Rating only, no written review.
5/5
Rating only, no written review.
5/5
Rating only, no written review.
Thank you Jenac your review is much appreciated. Sali Brown M.D.
5/5
Great service, flexible based on my changing needs and supportive throughout
Dear Jack, I am so pleased we were able to help. Thank you for your review, we really appreciate it. Sali Brown Managing Director Chelton Brown
5/5
The services I received from your company was really phenomeno and I was really satisfied with the service and the property you guy got me thanks
5/5
We had a problem let and needed to leave .The staff at Chelton Brown made us whole again and gave us back faith in human nature once again .It was our luckiest day when we walked in to there Northampton Branch They went above and beyond the call of duty .A very big thank you to all especially Katie and Victoria .Would not hesitate to recommend you .In fact we believe they are Angels disguised as Letting Agents A VERY BIG THANK YOU
Thank you so much Sheila for your review. Kate and Victoria are valued members of my team and always like to help when ever they can. They both really appreciate your thanks. Sali Brown MD
1/5
Time wasters, poor communication and ridiculous fees. I was desperate to move into a flat but heard nothing regarding the progress of the application after I had agreed I would take the flat. Chased them for a whole 2 weeks only for them to tell me that the property was let to somebody else after continuously being told bogus stories.
1/5
Make sure you are ready to argue for the deposit you have paid, they look for any little bit of dust to make an excuse to get cleaners in. They are rude and when they said we have left something in the flat we asked if we could come collect the remaining pieces they then said you are not insured, when we explained we were still insured on the property and could prove this. And when asked if they would meet us there to get a brush and a bin they started stuttering and then changed the subject. They also give no notice where viewings are concerend and when we asked for 24hours notice, they just simply ignored it. Terrible experience never again avoid!!!!
Dear Mr Kelly, I am sorry you decided to write this review we would like to look into the issues you raise, however I can't find you as a tenant on our system either recently or historically. If you would like to contact Donna Copp manager of the property management team donna.copp@cheltonbrown.co.uk with details of your tenancy she will look into the matter personally for you. Sali Brown Managing Director Chelton Brown
1/5
Chelton Brown must think money grows on trees!!! They wanted to charge me £36.00 for telling a referencing company that YES!! I did rent a house from them. YES!! I did pay my rent and NO!! I did not damage the house. it is absolutely disgusting for them to think they can rob money from people when they like!!! I hope no one will use their horrible service in Northampton!!!
5/5
Chelton Brown are by far best estate agents I've ever dealt with. Straight down the line no nonsense they went above and beyond to help me with application to our new home and it's perfect. I can't thank them enough.
1/5
During our rental of 20 months thie house had a leak in one of the bedrooms, which the cowboys they sent tried to seal the roof with a variety of innovative repairs. During our rental the floors on upper floor all needed replacement as the floor boards were cracking which resulted in holes in the floors. The "tradesmen" had a very neat trick to store the old broken parts of the floor in the void between the floors, as the waste bin was far away outside. At the start of our rental we were not given keys to tye garage (which was fully locked) and also nobody cared to help as they already took the money. Nearing the end of our tenancy we were served a notice "to hand" by an employee who posted it through the letter box and ran for their life to avoid confrontation. At the end of the tenancy we were even charged for the small bits of grass between patio slabs (which I later noticed were there at the start of the tenancy, by accident as they have listed the house for rent again, using photos from 2 years ago). We will be reporting this to the trading standards and hope others will follow. This company exclusively after your money and nothing else. They will try and shave you to the best of their ability. Not recommended
Dear Krzysztof, I am sorry that you have felt the need to write this review. Upon investigate it would appear that the finding of the final inspection have now been agreed to by all parties. In relation to the other issues raised I believe they have been dealt with in the past. If you have any further questions please contact our Property Management Department Manager Donna.Copp@cheltonbrown.co.uk. Regards, Edward Chelton Brown.
5/5
I'm so grateful to Katie Buswell for recently helping me secure a rental property, due to my personal circumstances she was very sympathetic but professional at the same time. Katie and other members of the team were in constant contact with me via phone, out of all the estate agents in town they were the only one who helped me and didn't fob me off. A lot of effort from the team and myself went into securing a rental property, but I understand Chelton Brown have rules and regulations which have to be abided by.
5/5
We rented a property through Chorlton brown for 12 months. During that time they were always helpful and friendly. They sorted out any issues we had in a timely manner. Sue James was incredible during the end of our tenancy agreement and final inspection. She went above and beyond.
Thank you for your review Joanne. Sue James is a valued member of the team. Sali Brown. Managing Director
5/5
Edward and his team are absolutely incredible and have helped me so much find exactly what I was looking for. Thank you
Thank you for your review. The Daventry team work hard to help their customers. Sali Brown. MD Chelton Brown Ltd.
5/5
Chelton Brown are a great estate agents with helpful and friendly staff. Would definitely recommend and use again! :)
Thank you Lily for your review. Sali Brown. Managing Director
1/5
MONEY GRABBERS. LIARS. I have unfortunately been bullied out of a property. Chelton Brown are the most useless letting agents on the planet. Their staff (both Daventry and Northampton) are liars and clearly only care about getting as much money as possible out of you. Making up fees as they go along. Overcharging and then denying. Issuing abondonment notices, but saying 'we thought you were in'. Not a clue. Will never use or recommend to anyone EVER again. And be aware that they clearly use cleaners that clean with gold dusters, as a quote to remove some dust from an empty property for over £200 is quite hilarious. (And that's a 1 bed annex) Pathetic.
Dear Charlotte, I am really sorry you have not been happy with the service you have received from Chelton Brown. I have investigated your issues and Debbie Parker our Operations Manager has written to you in person. I believe the bullying you mention is nothing to do with Chelton Brown, but is the reason you decided to leave the property before the end of the tenancy. Once a tenancy has been signed, both the landlord and tenant are legally bound to the terms.. Your landlord however agreed for you to vacate the property early, provided the costs of re-letting were covered by yourself. Something that is not unusual within the industry and clearly explained when you signed the terms of business at the beginning of the tenancy. I have seen the photos of the property at the beginning of the tenancy and the ones taken again at the final inspection, the cleaning issues were more than just dust. Your deposit was registered with the TDS and if you are unhappy with the proposed deductions, then there is an avenue for you to pursue this further. I can assure you our fees are displayed and are transparent inline with the ARLA regulations, they are not made up as we go along. A senior member of staff decided to issue the abandonment notice having taken the appropriate legal advice, as we had not been able to contact you for over two weeks and we knew you were experiencing problems. There does however seem to have been some cross communication issues for which I apologise. .On behalf of all the staff at Chelton Brown I would like again to say how sorry we are that you have had to vacate the property and have not been happy with our service, but wish you well for the future and hope you manage to resolve the issues that forced you to move out. Sali Brown MD
1/5
Terrible service. They really don't care about any problems you might have. I spent most of my time chasing them with issues. All the staff i spoke with just seemed like they didn't care about their jobs or the tenants they are providing a service too. Me and my girlfriend went through so much stress with Chelton Brown we were very happy to see the back of them. They took a stupid amount of money from our deposit for a cleaning company i couldn't find any evidence of existing. Funny how a member of staff has given it 5 stars to bump up the google rating. Worst shower of idiots on the planet!
5/5
Rating only, no written review.
Thank you Tim for your Five Star Rating, this is really appreciated.
5/5
Rating only, no written review.
Thank you Andrei. Sali Brown Managing Director
4/5
Rating only, no written review.
Thank you Marianna. I know you had a number of issues, I am pleased we managed to resolve them. Sali Brown Managing Director
5/5
Rating only, no written review.
Thank you Razvan for your review. Sali Brown Managing Director
4/5
Rating only, no written review.
Thank you for your review rating George. Sali Brown MD
A review that appears on several offices' pages is shown once. We leave out reviews that name another agent.
Northampton has the most, with 301 reviews rated 4.1 out of 5, followed by Daventry (59 High Street) with 99.
The three Chelton Brown offices, by town:
Tell us what you need and up to 3 trusted local agents will be in touch.