Every review we hold for the Woking office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 2/5
GoogleI rented a property earlier this year that was managed by Leaders in Olympian Heights, Woking.
1) WARNING FOR FUTURE RENTERS: If a break clause is important to you, be sure to clarify the exact terms of the break clause in your renters offer. I asked for a 6 month break clause, Leaders worded this in the contract as "...at the end of 6 months, you can put in your notice of 2 months" effectively meaning I could only leave the property after 9 months. This only became apparent after I received the contract 2 days before my move in date, at which point I was already committed to leaving my previous flat.
2) Our flat had numerous issues when we moved in. A leaking kitchen sink, a dishwasher that didn't run, and the heating not working. I recommend trying all appliances when viewing. We were rushed in and out of the viewing (a warning sign on hindsight!) The manager for the property was unresponsive to emails and calls. Eventually I had to contact the owner/landlord myself and Leaders then assigned a new property manager to the property.
I have much longer list of issues we had with them, but the picture is clear.
They get 2 starts as the new property manager was decent in the end and tried to make the move out process stress free as possible.NegativeResponsiveness, Professionalism
Irfan · 24 August 2022
Agent replied · 20 June 2024
Dear Irfan
We appreciate your feedback and thank you for taking the time to let us know about your experience. We strive for nothing less than excellent service, and we always take it very seriously when we hear of any dissatisfaction from our customers. We are sorry we did not meet your expectation in this instance.
Kind regards, Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleJames was very helpful during the process, tried to speed things up as much as possible and gave us helpful advice when needed.
LIZETA-GABRIELA · 21 June 2023
Agent replied · 20 June 2024
Good afternoon,
Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating!
Many thanks,
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleLeaders in Woking were very helpful getting is into our rental property, Finlay in particular was always on hand to answer any questions we had to make our move as smoothly as possible! Would highly recommend
John · 2 August 2024
★★★★★ 5/5
GoogleWe successfully rented our property through James at CP. The experience was solid and professional. James understands the local market in depth and he guided us through the rental process very well. Once the property was let the lettings team were responsive and professional. James is not all about the sell and adds terrific value with his insight and local knowledge. He is more than happy to spend time explaining and advising the positives and negatives if you are thinking of letting your property.
John · 22 June 2017
★★★★★ 1/5
GoogleI got a flat from Leaders last month and ever since struggling with various issues with the place.
1. I moved in to an apartment which had NO ELECTRICITY, Leaders didn't bother to test it before letting me move. I had to solve the electricity issue on my own by calling SSE several times and struggled on my Day 1 in the apartment. SSE helped by supplying emergency power, Leaders didn't help.
2. Boiler didn't work initially, they fixed it in 2 weeks but it only works on On Peak and doesn't support Off Peak yet. Response from Leaders - "We are looking into it, no ETAs"
3. No temperature control in the shower, essentially we were using Bathtub for daily baths, which also got broken, raised to Leaders and the response is surprising, "You still have water in the apartment, use Taps in the tub is the shower is broken, it's a Friday so hard to get plumbers, we don't work weekends so no ETA"
Surprisingly slow in customer service in this 'Customer First' world, but very prompt in documentation. If you only want a good documentation done on your rental place, go for them If you want Peace of Mind, please don't go for LEADERS!!NegativeQuality
Gautam · 21 June 2022
Agent replied · 20 June 2024
Dear Gautam
We appreciate your feedback and thank you for taking the time to let us know about your experience. We strive for nothing less than excellent service, and we always take it very seriously when we hear of any dissatisfaction from our customers. We are sorry we did not meet your expectation in this instance.
Kind regards, Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleLarissa Tilley
Property Manager
She is very professional, we are very happy with the service provided by the Leaders Woking, specially Larissa is quick to respond to any query we have and help us out.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Huma · 21 June 2021
Agent replied · 20 June 2024
Hi Huma Asher,
Thank you for taking the time to review your recent experience you have had with our team at Leaders Estate Agents Woking. We're so happy you had a positive experience with us.
Don't hesitate to be in touch if you require anything further.
Kind regards
Customer Relations Team
★★★★★ 5/5
GoogleWe are currently renting a house with Leaders and Larissa Hall has been great since we moved in to our lovely home. She's very quick to respond to our messages and is always friendly and professional. Issues are addressed promptly and on time. Many thanks Larissa.
Richard · 23 December 2023
★★★★★ 5/5
GoogleKate Ostinelli is the best letting agent I have ever dealth with. She is very professional and I would higly recommend her. Kate was always available to answer any questions I had and ensured I was priority.
Kevin · 21 June 2021
Agent replied · 20 June 2024
Dear Kevin Love,
Thank you for the great review of our Leaders Estate Agents Woking team. It’s fantastic to hear that we could provide you with a great service that you were happy with.
We hope we can be of service again in future.
Kind regards
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleSince I made contact with Leaders and in particular Kate Ostinelli it has been straight forward. Kate has been quick to respond to my queries and provide advice and support when needed. Great service.PositiveResponsiveness, Professionalism
Mo · 25 October 2021
Agent replied · 24 October 2024
Hi Mo Serhan,
Thank you for taking the time to review your recent experience you have had with our team at Leaders Estate Agents Woking. We're so happy you had a positive experience with us.
Don't hesitate to be in touch if you require anything further.
Kind regards
Customer Relations Team
★★★★★ 5/5
GoogleKaty Elsdon became my property maintenance manager after a few replacements and I can honestly say she has been amazing. She bends over backwards to help and nothing is too much trouble. She is a lovely lady and gets things done. Cannot recommend Katy highly enough.
Vicky · 24 October 2023
★★★★★ 5/5
GoogleThe Leaders Branch in Woking made the whole process of renting the flat easy, simple and fast.
Thank you for help and professionalism for James McCloud, it is a pleasure to work with him :)
Sławomir · 21 June 2021
Agent replied · 20 June 2024
Dear Sławomir Skrzydło,
Thank you for taking the time to review your recent experience you have had with our team at Leaders Estate Agents Woking. We're so happy you had a positive experience with us.
Don't hesitate to be in touch if you require anything further.
Kind regards
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleAdam and James were very helpful in helping us secure a flat. Smart and professional throughout the process.
AJ · 21 June 2023
Agent replied · 20 June 2024
Thank you for writing such a nice review, it is pleasing to read that you have been happy with the service provided and that you have found James and Adam to be professional throughout the process. We do appreciate the positive feedback and the time you have spent in providing it.
★★★★★ 5/5
GoogleMany thanks to Kate Ostinelli for being so helpful and kind! I'm very happy with my new flat and the whole experience, the 'welcome home' gift from Leaders was a very nice touch. Thanks!
Alina · 21 June 2021
Agent replied · 20 June 2024
Dear Alina,
Thank you for the great review of our Leaders Estate Agents Woking team. It’s fantastic to hear that we could provide you with a great service that you were happy with.
We hope we can be of service again in future.
Kind regards
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleJames was polite, friendly, and went above and beyond. I had a great experience, and would recommend to anyone thinking of moving to the area.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism
Liam · 21 June 2022
Agent replied · 20 June 2024
Dear, Liam Davenport, we are very happy we could provide you with a positive customer experience.
Kind regards
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleI have rented property through Leaders and Property Manager Larissa Tilley is very efficient and helpful throughout our renting period. She has responded to every issue arises, and answered emails timely. Highly recommended
Rabia · 21 June 2021
Agent replied · 20 June 2024
Hello Rabia Ali
Thank you for your review! We love to receive positive reviews after customers have had great experiences with us.
Many thanks
Customer Relations Team
★★★★★ 1/5
GoogleLeaders does NOT CARE. They did not care when they delayed our entry into the property having confirmed a date, meaning we had to look for somewhere to stay within 24 hours for my wife and 3 month old baby until the property was ready. No apologies, no options offered. Also, had to put into storage all my belongings until the property became available. Hundreds of pounds spent for accommodation until the property became available as well as for the storage, which I then have to move myself. Leaders did not care.
It took 2 months of continuous phone calls and emails to get the property into a liveable state. The property was dirty despite they claimed it had been professionally cleaned, something I reflected on check-in report. 2 months before they finally removed the shower screen which was broken and presented a health hazard, they clearly did not care.
After 3 months of insisting about a key into the utilities room, had to get a key cut from one of the neighbours. Seeing the lack of interest, responsiveness, professionalism and overall apathy, we realised that anything that needed done would have to be done by ourselves as Leaders did not care.
Although it is not Leaders responsibility, the lift did not work for 3 months. Not having the use of a lift with a baby is quite inconvenient and asked Leaders if they could help by also phoning the building management. They may have helped if they cared.
It has been an awful year living at this property (mis)managed by Leaders, and even on check-out had issues with them, as they tried keeping over 600 pounds from the deposit. After continuous delays, as expected from them, it was not until I mentioned taking them to Small Claims Court that TDS was involved and managed to get some of the deposit back. Following their overall attitude and ways of working, with continuous delays, it is not until February this year (left the property back in September), that we have managed to get our money back and feel I can finally close this dreadful experience which I would not recommend to anyone.
Given the amount of Estate agents in Woking, and the amount of properties available, it has been simple to find an alternative to Leaders. Hopefully, if enough landlords and tenants choose not to have to put up with Leaders, there may be a time when Leaders may start caring.NegativeResponsiveness, Quality, Professionalism
David · 24 August 2021
Agent replied · 20 June 2024
Dear David Garcia Pawley,
We appreciate your feedback and thank you for taking the time to let us know about your experience. We strive for nothing less than excellent service, and we always take it very seriously when we hear of any dissatisfaction from our customers. We are sorry we did not meet your expectation in this instance.
Kind regards, Customer Relations Team
★★★★★ 5/5
GoogleI have been with Leaders (County before that ) for about 8 years. In this time,I have found the entire team to be sincere, personable , helpful and genuinely caring. This is really ideal from a company that protects and cares for your valuable investments; you really can't ask for more and therefore the 5 stars.
On the lettings side you have senior best in class letting agents like Kate Ostinelli , Sarah Staniford and other brilliant team members who search and vet the most reliable tenants in the market. It is then handed over to an equally capable property management team currently managing two of my properties in a reliable and worry free manner.
With this consistently positive experience, I have no hesitation in recommending the Leaders Woking team with 5 stars. Thank you!PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism
Junaid · 24 August 2021
Agent replied · 20 June 2024
Dear Junaid Shah,
Thank you for the great review of our Leaders Estate Agents Woking team. It’s fantastic to hear that we could provide you with a great service that you were happy with for the last 8 years.
We hope we can continue to be of service in the future.
Kind regards
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleWhile I did not rent through Leaders this time it was only because I preferred different house which was on with another agent. I really like the consultative, professional approach by James Mc and helpful advice given during our property search to put us in the best position to get our offer accepted. Next time I will not hesitate to start my property search with him and also recommend him to my parents to let out there house when they come to downsize.PositiveProfessionalism
Holly · 24 August 2021
Agent replied · 20 June 2024
Dear Holly, we are very happy we could provide you with a positive customer experience. We hope we can be of assistance to you in the future.
Kind regards
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleMy experience with them was amazing, starting for the moment where I was looking for a property to rent, all the renting process (very easy and great guidance) and at the end when I left it everything went smooth and easy. Not matter who are you talking with within Leaders you´ll be treat great and very professional..
My next opportunity where I need to look for this type of service within the UK for sure I´ll contact them first!
Great family, thank for all the help and support provided.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Gabriel · 24 August 2021
Agent replied · 20 June 2024
Hello Gabriel Perticarari
Thank you for your review! We love to receive positive reviews after customers have had great experiences with us.
Many thanks
Customer Relations Team
★★★★★ 5/5
GoogleIn all honesty, I was torn between using the online estate agent purple bricks and the high street estate agent, due to the vast difference in price. In the end I went for Leaders, because I figured that the estate agent’s service really comes in once an offer has been accepted, and that was 100% the right decision!
I was selling at the most difficult time, in the middle of the Covid pandemic and the rush of stamp duty reduction. It took 6 painful months to sell, even with no chain and a cash buyer! Leaders were absolutely fantastic! They helped push the solicitors and that is the most fundamental role, because to get a response from a solicitor is like getting blood from a stone! They are the key to holding chains and being calm, when I was pulling my hair out! Their communication was second to none, and they kept me informed the entire time. Sometimes all you need to know is that they had chased which gave comfort that they are there to help and drive a sale forward. I would recommend Leaders to anyone! Thank you to the Woking Team, you know who you are!PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism
Laura · 24 August 2021
Agent replied · 20 June 2024
Dear Laura
Thank you for the great review of our Leaders Estate Agents Woking team. It’s fantastic to hear that we could provide you with a great service that you were happy with.
We hope we can be of service again in future.
Kind regards
Customer Care Team
★★★★★ 4/5
GoogleI have rented my house through Leaders for the past 4 years and have dealt with a number of people. Most recently I have dealt with Bel Smith who was able to deal quickly and effectively with a number of issues arising after the tenants vacated the property. This t
ok all the hassle out of the situation and I was most impressed by her helpful and professional attitude.
Keith · 21 June 2020
★★★★★ 5/5
GoogleI have to say, I have dealt with a few different estate agents in the past but by far Leaders have been incredible. The lady I dealt with ( Jessica ) was superb in assisting with the process to rent our new home and Larissa in the property management team has been absolutely spot on!! If I could give these guys a 10 star review I would! Amazing team! Keep up the good work!
Bruno · 21 June 2022
Agent replied · 20 June 2024
Dear Bruno,
Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating!
Many thanks,
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleBEFORE I WRITE MY REVIEW I NEED TO STATE MY EXPERIENCE IN THE PAST. I HAVE BEEN DEALT WITH DIFFERENT AGENCIES SUCH AS DASH LIVING BOTH IN SINGAPRE AND HONG KONG, SOME AGENCIES IN CHINA AND THE U.S. ALL OF THEM ARE POLITE, KIND AND HELPFUL. WE DID MAINTAIN A GOOD BUSINESS RELATIONSHIP.
THIS TIME I HAVE TO MENTION A STUFF, KATY ELSDON OF LEADERS. I MET HER SINCE DAY ONE I WAS IN THE UK. SHE WAS GENTLE, PATIENT ETC. SINCE THEN I HAD NUMEROUS CHANCES TO DEAL WITH HER. NEEDLESS TO SAY, I AM RATHER SATISFIED WITH THE RESULT. I FELT THE DIFFERENCE WHEN THERE WAS A TIME I WAS CONTACTED BY ANOTHER STAFF. NOW SHE IS BACK. I CAN TELL YOU THIS, KATY IS NOT JUST YOUR BUSINESS COUNTPART BUT A FRIEND. WHEN I NEED SOMETHING THE FIRST SOMEONE COMES UP TO MY MIND IS KATY. SHE HAS BUILT UP THE COMPLETE TRUST WITH ME. I DARE TO SAY KATY IS A KIND OF ASSET OF LEADERS.
THOMAS · 6 June 2024
★★★★★ 5/5
GoogleI recently moved in my new flat and it was the first time doing business with Leaders (Woking). Overall, I was more than pleased with James's (McC) service, from start to finish; he was very professional, friendly, thorough, and helpful. On move-in day, everything went smoothly (without any unpleasant surprises and/or delays), and was as agreed! Anyone looking to buy/rent in the area, Leaders are definitely recommended!
Congratulations for your level of professionalism Leaders (Woking) team and James (McC), and thank you for making this a pleasant and timely move during COVID-19! :-DPositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Demetris · 21 June 2021
Agent replied · 20 June 2024
Hi Demetris Argyropoulos,
Thank you for taking the time to review your recent experience you have had with our team at Leaders Estate Agents Woking. We're so happy you had a positive experience with us.
Don't hesitate to be in touch if you require anything further.
Kind regards
Customer Relations Team
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.