Trusted Agent profile · Winchester · Hampshire

Verified

Martin & Co Winchester reviews

★★★★★ Excellent

1,477 reviews across 4 platforms

4 Romsey Road, Winchester, Hampshire, SO23 8TP

Part of Martin & Co, see every office.

Martin & Co's office in Winchester, Hampshire, at 4 Romsey Road, is rated 4.7 out of 5 across 1,477 reviews on four platforms, including 1,305 Google reviews rated 4.8. It won Platinum in The Trusted Agent 2026 awards.

Google logo

4.8 / 5

1,305

Reviews on Google

This office

Facebook logo

4.1 / 5

43

Reviews on Facebook

This office

The Trusted Agent logo

4.8 / 5

3

Reviews on The Trusted Agent

This office

Trustpilot logo

126

Reviews on Trustpilot

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Want Martin & Co Winchester to help?

Tell us what you need and we'll pass your enquiry to Martin & Co Winchester and up to three other top-rated agents near Winchester.

What do you need help with?

Want every enquiry from this page to come to you only? Upgrade to View Agents

Reviews by type

What sellers, buyers, landlords and tenants say, where the review tells us who wrote it.

About Martin & Co Winchester

Here at Martin & Co Winchester, we're proud to provide specialist advice, guidance, and support across all areas of the property investment market to the communities of Winchester, Alton, Alresford, Petersfield, and surrounding areas. Director Julian Bessey is an active property investor and experienced landlord himself,and brings with him first-hand understanding of the needs of landlords and investors alike, as well as extensive knowledge of the local area. Julian and his highly experienced and dedicated team specialise in finding, preparing, letting, managing and selling investment properties. They have supported many individuals in finding their perfect investment property and are always on hand to offer advice and support - whether it's your first foray into becoming an investor, or you've been doing it for years. If you're looking for expert guidance on any area of property investment, please do get in touch with a member of our team who would be delighted to help. Why not get the ball rolling with a free online valuation? Find out what your property is worth in a matter of minutes, and let Martin & Co Winchester get you on the move.

Awards

The Trusted Agent 2026 results for Martin & Co, ranked against 18,569 UK estate agent offices. Each award is assessed separately from the review sites.

Reviews

Every review we hold for the Winchester office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Google

If you want to be robbed in broad daylight this is the best agency to go to. Only problems with this agency. They lie about their properties, tell you its double glazed (after asking 3 times) and after reserving it, turns out it isn't double glazed but oh well it's reserved now so not their issue anymore. Then let us move in into a place that was so dirty it was not habitable. I had to leave the apartment again so it could be cleaned a second time (only cleaned because we spoke with Julian and he went to the property to see with his own eyes the unacceptable state the property was in). Unfortunately still not really clean and we send them pictures as proof after the second clean. Agreed in written that if we would leave the apartment in no worse state then how we moved in they wouldn't ask for a cleaning fee. You guessed it they of course wanted a cleaning fee. We even replaced the washing machine at our own costs and left it there. I would have gone through lawyers but as we were moving and needed the money we agreed to get part of our deposit back. The landlord himself was great but he has also been taken the mick out of by Martin & Co and is also out of pocket due to their mistakes and not doing regular checks on tenants. If you can avoid, please avoid!NegativeQuality, Professionalism, Value

Tanya · 2 June 2022

Agent replied · 1 June 2024

Dear Tanya, I am very sorry to read of your frustrations with your recent tenancy via ourselves. You were dis-satisfied with cleanliness following a professional clean pre move-in. I attended in person as soon as you reported that issue and I fully agreed with you. I apologised and instructed a deep clean, carpet clean and oven clean by a second contractor right away. The inventory for your tenancy was produced after the first clean, the unsatisfactory one. The independent check-out at end of tenancy was referenced against that original inventory. Yes, we did agree that if the property was left in the same condition that you received it, (before re-clean), that no cleaning costs would apply. The independent checkout summary against the original inventory, reported that; 'Cobwebs are present to the ceiling within several rooms. In the kitchen, scale is present to the sink and draining board. Grease is present to the interior of the oven door and oven racks. Grease is visible to the extractor filters. In the utility room, scale is present to the washing machine soap drawer. In the bathroom, scale is present to the chrome fitments. The property would now benefit from some further cleaning in some areas, in order to return to the same level of cleanliness as noted at inventory.' Given that cleanliness on return was reported as less than on the original inventory, your landlord felt the cost of that cleaning to be a fair deduction. (Cleaning costs are costs to a landlord, not fees payable to the agent). Your partner wrote to us accepting that cleaning was needed and offered 50% of the end of tenancy cleaning cost which your landlord accepted. Your property was inspected 4 times during your tenancy. It was not inspected in 2020 when temporary restrictions on movement and access prohibited non-emergency access. The period property has single glazed sash windows. This was the case at viewing, visible on particulars and on the inventory prior to move-in. I cannot find any record of anyone advising of double-glazing. If anyone did at any point, I am sorry. Our reference for any such query would be the inventory. Kind regards, Julian Bessey -Director

5/5

Google

The stress of finding student housing was resolved quickly thanks to Martin & Co Karl was our lettings agent who found our house for next year and negotiated a better price when we had issues with budget!!! Really nice and very helpful :)

Abi · 25 November 2025

5/5

Google

My friend and I had been looking for a two bed flat to move into, and straight from the start, Karl was extremely attentive. He showed us a couple of flats in the same area to see what vibe we preferred, and explained all the differences and discrepancies. Karl made this process very easy for us and was an all round great guy, we definitely would recommend working with him :)

Gemma · 29 March 2023

Agent replied

Really pleased to read your feedback here. I’ll be sure to let Karl know. A very happy new home to you! Julian Bessey Director

1/5

Google

I'm having a frustrating experience with the service. I've repeatedly complained about my roommates doing their laundry very late at night, and it seems there’s no set schedule. All they did in response was send a few simple emails. After I continued to voice my concerns, they told me to speak to the owner, who then referred me back to the agency. It's not normal for me to have to get up at 4 a.m. because of the noise from the washer and dryer.

Jose · 11 April 2025

Agent replied · 12 April 2025

Dear Jose, I am sorry to hear that you are having disturbance from your house mates use of the washing machine and dryer at your house. As you say, we have been in touch with all housemates requesting consideration. Steve, our Operations Director has further been in touch with you and all housemates today, suggesting a rota, a WhatsApp group and house meetings on any such issues. Working together in this way, is the best solution from experience of such matters. I very much hope this resolves the issue for you. Thanks, Julian Bessey Director

4/5

Google

We have been with Martin and Co for almost a year now, it has been a bumpy ride with a few problems cropping up (Not through Martin and Co) but we cannot fault the efforts of the whole team for sorting these bumps out. A special mention to Harley, who has constantly checked in with us and ensured that our year has been as smooth as it could be. We have been working with Harley and the team in the past months to source somewhere for next year, and they have managed to find a spectacular place for us, we are so thankful for all their help.

Charlie · 29 March 2022

Agent replied

Thank you very much for sharing your kind feedback Charlie. I’ll be sure to let Harley know. Glad we could help for this year and next. Happy new home to you for the next one! Julian Bessey Director

5/5

Google

Thanks to Amy. Very helpful.

Alison · 10 September 2026

5/5

Trustpilot

Happy and smooth rental experience

I am very grateful to employee Emily for showing me around the house. She was very enthusiastic and professional, introducing the house to me in detail. Although my English is not very good, she still understands me and patiently answers all my questions. With her help, I successfully found a very satisfactory place to live. This was a very enjoyable rental experience. I also chose Martine&Co's help for my previous rental, and I will continue to choose this company in the future.

Annabella · 23 August 2024

5/5

Google

This has been my second experience with trying to find a place to rent, and I must give a massive thank you to Piers who helped me sort out a place for me to go enthusiastically and with a genuine willingness to help me achieve the best outcome possible. Stellar customer service!

Oli · 13 June 2024

Agent replied · 24 June 2024

Thank you for sharing your feedback - really glad we could make your search as easy as possible for you. Julian Bessey Director

5/5

Google

A huge thanks to Piers, who went above and beyond to make us happy! Excellent service and easily contactable for every query I had regarding the property. Although we had an issue with the landlord of our first property (at no fault of Martin&Co), Piers was quick to contact me and offer alternative properties of great quality! He was even able to negotiate a much lower price that has cemented this experience as the best I have had with an estate agency. I am extremely happy with the outcome, and I highly recommend contacting Piers at Martin&Co if you are ever in need of a property in the Winchester area!

Nicole · 21 August 2024

5/5

Google

Georgie was very helpful and polite from our first meeting. It was a shame that the property l viewed didn't work out. However that hasn't affected my positive first experience with Martin and Co and I look forward to working with you guys when I'll be looking to buy a one bedroom flat in the near future.

Nikhil · 4 March 2024

Agent replied · 12 April 2024

Really pleased that you had a positive experience although the property did not work out this time. Hopefully we can soon help. Julian Bessey Director

5/5

Google

Dealing with Martin &Co has been a wonderful experience. They could not have been more informative or helpful in the 12 years they have managed our property. As we live abroad they took away all the stress out of renting our home. So when it came to selling our home we were not surprised that once again they did everything they could to make it run smoothly, especially Nony who was magnificent- her enthusiasm and friendly manner were second to none! We would highly recommend Martin & Co to all our friends and family. We would once again like to thank everyone at Martin &Co for their wonderful service.

Ena · 5 March 2022

Agent replied

Thank you Paul & Ena for your kind feedback! Our pleasure to let and manage for all these years and then sell for you. All the very best for your life in the sun! Julian Bessey Director

5/5

Google

Alex has been extremely helpful along this process and has clearly communicated between us and the landlord. It has made the process a lot more manageable and her warm presence has always been a delight when touring the houses. She is reliable and replies very fast for any of our needs and could not flaw her at all.

Jasmine · 30 January 2024

Agent replied · 16 February 2024

So pleased to read your feedback. Thank you for sharing it. Julian Bessey Director

5/5

Google

I’ve had a really good experience with Martin & Co Winchester! I was looking for a shared house but was struggling due to my availability for viewing properties. Karl was extremely responsive and helpful! I’ve now signed a tenancy at a little lovely property with them!

Molly · 26 August 2024

Agent replied · 30 August 2024

So pleased we could help you. Happy new home to you! Julian Bessey Director

5/5

Google

A huge thanks to Piers, who went above and beyond to make us happy! Excellent service and easily contactable for every query I had regarding the property. Although we had an issue with the landlord of our first property (at no fault of Martin&Co), Piers was quick to contact me and offer alternative properties of great quality! He was even able to negotiate a much lower price that has cemented this experience as the best I have had with an estate agency. I am extremely happy with the outcome, and I highly recommend contacting Piers at Martin&Co if you are ever in need of a property in the Winchester area!

Nicole · 23 July 2024

5/5

Trustpilot

Big thanks to Georgie, Ellie and the rest of the team!

From the start to nearly now moving in to my new property the team have been very helpful. Georgie and Ellie were great in liasing with both myself and other parties involved to get things done as smoothly as possible. Can't thank you enough!

Liam · 25 September 2024

Agent replied · 15 October 2024

Thank you for sharing your kind feedback. I am delighted we could make this a smooth experience for you. Julian Bessey Director

5/5

Google

I was looking for a property that suited me and everywhere i looked the companies were either unresponsive or in a rush. It was horrible to deal with. However, my experience of Martin & Co and with Dan has been amazing. He was extremely helpful, professional and made the whole experience so much quicker and easier for me. Dan was quick to respond, over the phone and over emails and I would highly recommend choosing to go with the Martin & Co agency.

Maryam · 9 December 2021

Agent replied

Delighted that we could help Maryam. Thank you for sharing your kind feedback. I’ll be sure to share it with Dan. A very happy new home to you! Julian Bessey Director

5/5

Trustpilot

Viewings with Emily

Our agent that showed us round Emily was such a JOY. A friendly and smiley face that showed us round two houses and answered any questions we had couldn’t have asked for a better viewing !! Thank you so much

Abi · 19 November 2024

Agent replied · 21 November 2024

Lovely feedback to read. Thank you very much for sharing it here.Julian BesseyDirector

5/5

Trustpilot

Emily has been so lovely and helpful…

Emily has been so lovely and helpful with finding a house for us. She has been so patient and attentive to our requirements and has patiently waited for us to make our final decision. She created such a lovely experience.

Freya · 12 November 2024

Agent replied · 14 November 2024

Great feedback to read - thank you very much for sharing it. Happy new home to you!Julian BesseyDirector

1/5

Google

I had a bad experience with them. We rented for nearly 3 years in a property they managed. There’s a month left on the tenancy agreement. We informed them for more than a month before we left the property and they told us that we might NOT pay for the rent that is due as long as we leave the property early and there’s a chance a new tenant will cover it. We left the property as clean as we could. However, they still charge us £350 cleaning fees and they have asked us to pay for a month’s rent even though the property was off the market 2 weeks after we left the property. I did reach out to them but they were insisting that I should pay. They could have told us earlier that we will pay the rent in the end. We could have stayed in the property for a month. It felt like I have put my thousand pounds in the BIN!!! I know there was a tenancy agreement but considering the years we stayed on that property and kept it well maintained, they could have considered it at least and be compassionate as it is hard to earn money and just paying the rent for nothing!!!Also, should have informed us earlier about the new tenancy commencing late so we could have resided still on that property. The lady on the accounting was also rude! What a shame!

Khar · 26 February 2025

Agent replied · 5 March 2025

Hi, Thank you for taking the time to feedback to us. I am sorry to hear of your dissatisfaction. When convenient please return Sheila’s call, 01962 843346 option 5, so we can fully understand your complaint. According to your tenancy agreement and our management system and call recordings; - You requested to leave your tenancy one month before the end of your fixed term - We explained that you are in a fixed term tenancy - The landlord and we agreed to remarket the property early and if replacement tenants could be found, to release you early - Replacement tenants were found and referenced successfully - The new tenants earliest start date was just after the end of your fixed term, so rent could not be saved for you - The independent checkout summary report noted that; ‘professional cleaning was required, mainly within kitchen and carpets, hence there were third party cleaning costs to pay. I am sorry replacement tenants could not be found and move in more quickly and release you from tenancy sooner. I hope you appreciate that that is beyond our control and that efforts were made to facilitate your early release from tenancy at short notice and without charge. Remarketing commencing next day. Given the above, our Accounts Manager had to insist and remind you that your rent remained due for your final month, despite you having chosen to leave the property. Thank you for your feedback. Julian Bessey Director

5/5

Google

Have had a great experience so far on finding a professional rental property meeting my requirements. Piers has been wonderful and efficient at answering all my questions, providing insight to the area and road networks, and recommending only places I was looking for. Hopefully this level of service continues on throughout the rental period as the service so far has been great and helpful.

Binay · 26 February 2025

5/5

Google

We would like to say a big thank you to Katie who organised the details of our recent rental which had tight timescales. She kept track with the rather detailed referencing process and advised us at each stage.

John · 6 December 2025

5/5

Trustpilot

Emily ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Emily was super helpful and really understood what I was looking for very quickly. She made sure to keep me up to date and her communication was excellent. I love the WhatsApp communication- makes life so much easier!

Ms · 3 December 2024

Agent replied · 25 September 2026

Thank you very much for your kind feedback. Very pleased we could help! Julian Bessey - Director

5/5

Google

Mr.Karl and Mr.Alex from Martin & Co Winchester has been extremely helpful and kind all throughout my house search and viewings, they were the ones who found my current accommodation (a newly refurbished house share) which I moved into 6 months ago and now they have again been super supportive and helpful in finding a flat for me. Thank You Martin & Co. I am sure to come back to you when my current tenancy ends, hopefully I'd contact you then for a house purchase on mortgage considering you have always been considerate and economic with my house search. Martin & Co is a very good Letting & Estate Agents in Winchester area. :)

Pranav · 23 June 2024

1/5

Trustpilot

I had a bad experience with them

I had a bad experience with them. We rented for nearly 3 years in a property they managed. There’s a month left on the tenancy agreement. We informed them for more than a month before we left the property and they told us that we might NOT pay for the rent that is due as long as we leave the property early and there’s a chance a new tenant will cover it. We left the property as clean as we could. However, they still charge us £350 cleaning fees and they have asked us to pay for a month’s rent even though the property was off the market 2 weeks after we left the property. I did reach out to them but they were insisting that I should pay. They could have told us earlier that we will pay the rent in the end. We could have stayed in the property for a month. It felt like I have put my thousand pounds in the BIN!!! I know there was a tenancy agreement but considering the years we stayed on that property and kept it well maintained, they could have considered it at least and be compassionate as it is hard to earn money and just paying the rent for nothing!!!Also, should have informed us earlier about the new tenancy commencing late so we could have resided still on that property. Also, the lady on the accounting was rude when I spoke to her on the phone! I was just trying to explain but she keeps on insisting we need to pay pay pay pay!!!What a shame!

Khar · 20 February 2025

Agent replied · 25 September 2026

Thank you for your review. I am very sorry to hear of your disappointment. When you advised of changed circumstances and a need to end your fixed term tenancy early, we offered early re-marketing. That is re-marketing, before the end of your tenancy, to find replacement tenants to takeover your tenancy. No replacement tenants applied within the remainder of your tenancy, so your tenancy could not be ended early on this occasion. This re-marketing exercise was explained and put in writing to yourselves and so your rent remained payable. The independent inventory at the start of your tenancy recorded the property as professionally cleaned. The checkout at the end of tenancy confirmed the property as in need of cleaning, hence the professional cleaning required. Thank you for your feedback. Julian Bessey - Director

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Martin & Co's Google reviewsLeave Martin & Co a review

Questions about Martin & Co Winchester

What do tenants say about Martin & Co Winchester?

3 reviews from tenants, rated 4.8 out of 5 on average. For example, El wrote: "Piers was extremely helpful and made the process super easy. Very responsive and great customer service"

Has Martin & Co won any awards?

Yes. In The Trusted Agent 2026 awards: Martin & Co, Winchester won Platinum.

Want Martin & Co Winchester to help?

Tell us what you need and we'll pass your enquiry to Martin & Co Winchester and up to three other top-rated agents near Winchester.

What do you need help with?
The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent