Every review we hold for the Watford office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
TrustpilotAs a mortgage broker for one of our…
As a mortgage broker for one of our mutual customers at 1023 West, I have found both Richard and Teresa to be extremely professional and knowledgeable throughout the whole buying process. Thankyou! A 5* Experience.
Steven · 9 June 2023
Agent replied · 12 June 2024
Thank you for your review. We are pleased you have a positive professional experience working with Richard and Teresa and will pass your comments onto them.
★★★★★ 5/5
TrustpilotWe were well looked after
We were well looked after and we’re giving all the details of the various properties they had and in the end we came up with property better than the one we originally went to see
Andrew · 1 June 2023
Agent replied · 12 June 2024
Thank you for your review. We are so pleased you are happy with your customer journey to date. We will share your comments with the team.
★★★★★ 5/5
TrustpilotSuch a super sales team at the Harlow…
Such a super sales team at the Harlow office. Friendly, professional, helpful and honest. We were treated with respect and courtesy at all times. An enjoyable and hassle-free experience.
Ian · 7 November 2023
Agent replied · 12 June 2024
Thank you for your review. We are so pleased you had a positive home buying experience with our team at Edinburgh Way, Harlow. We will share your comments with them and wish you every happiness in your new home.
★★★★★ 5/5
TrustpilotWendy and Kaye are very approachable…
Wendy and Kaye are very approachable and I have always found them to be knowledgeable, helpful and friendly whenever I have dealt with them.
Reviewer · 20 February 2024
Agent replied · 12 June 2024
Thank you for your review. We are so pleased you have experienced a positive customer journey with the sales team at Edinburgh Way. We will share your comments with Wendy and Kaye.
★★★★★ 5/5
TrustpilotSpringfield Park
Sandy at the Springfield Park, Maidstone sales office is always very helpful & accommodating. She has made the whole moving process as easy as possible. I would highly recommend her & the team.
Wendy · 16 July 2023
Agent replied · 12 June 2024
Thank you for your review. We are pleased you have had a positive customer experience with Sandy and the team at Springfield Park. We will share your comments with them.
★★★★★ 2/5
Trustpilot** edited since first written ** Horrible Management Company Choice
** Read below for the edit ** We honestly couldn't be happier!Buying a home isn't easy and as first time buyers saying were daunted is an understatement. But Weston Homes were beyond supportive and more than helpful with our process and we now have our home! The customer service was phenomenal and the support even after our purchase was amazing, we highly recommend.**Edit**This was written when I had just moved in, so the rose tinted glasses were on.Weston Homes' choice in management company (a company I'm certain they are affiliated with) are one of many reasons I am changing my review. It's sort of been a let down. We are happy we have a home and are very grateful, but it doesn't make sense to give 5 stars anymore.
Samantha · 26 November 2021
★★★★★ 5/5
TrustpilotSuperb support at Abbey Quay
The people at Abbey Quay are just beyond amazing! Their support, patience, and knowledge definitely did make my journey a whole lot easier! Thanks again
Ali · 19 January 2024
Agent replied · 12 June 2024
Thank you for your review. We are delighted you felt supported and had a positive customer experience with the team at Abbey Quay during the purchase of your new Weston Homes apartment. We wish you every happiness in your new home.
★★★★★ 5/5
TrustpilotAn efficient agent that actually cares
I write this review to thank my agent, Scott. He is the most reliable and helpful person on my purchase experience.On my first visit on the flats, he basically knew the flat by heart or had the data in his folder. He didn't try to sugarcoat the flat, but demonstrated the flats to us confidently in good detail.During the purchase period, he was there to help all the way. Even the days he isn't in office, he would make sure I got what I need and follow up when he's back.The solicitor Weston Homes recommended was being inefficient and doesn't reply my calls/email. When I mentioned my concerns, he promised to make sure communication would improve and he made that a reality.Just 2 days before completion, we had a home demo and found some scratches on the floor and some paint issues. He insisted the builders starts to fix them that afternoon and not the next day, so that more could be done before completion.I can't thank him enough. Having an agent that actually cares and would insist on getting things done efficiently made the process a lot easier.
Andrew · 31 October 2021
★★★★★ 1/5
TrustpilotMost of their flats are now having…
Most of their flats are now having trouble with fire regulations as they used combustible materials in construction and obviously its the flat owners who are now having to pay.
Flyagaric · 18 September 2023
Agent replied · 12 June 2024
Thank you for your comments. A proposal to meet the safety standard and a suitable EWS1 certificate has been provided to the Residents' Committee and Management Company. This will deliver a B1 rating in line with the principles contained within the Department for Levelling Up, Housing and Communities building safety pledge that Weston Homes has signed.
★★★★★ 1/5
TrustpilotIt would be far more helpful and…
It would be far more helpful and constructive, as well as demonstrating their integrity, if Weston Homes gave a meaningful response to critical reviews rather than the bland repetitive response requesting contact with their Customer centre and thereby giving no insight as to their response to the invariably negative review given.
Robert · 20 March 2021
Agent replied · 15 June 2024
Thank you for your comment. We ask that customers with any queries regarding their properties contact our Customer Service team as they investigate all matters following completion. If you have a specific query, please contact the team on 01279 873200 or email customer.services@weston-homes.com and it will be reviewed.
★★★★★ 5/5
TrustpilotFantastic job!
Ann and all team made a fantastic job. She help us showing the flat and make our journey to the propriety very smooth. Lovely people and amazing flat.
Onofrio · 29 October 2023
Agent replied · 12 June 2024
Thank you for your review. We are delighted you have had a positive experience with Weston Homes, Ann and all the team during your customer journey. We will share your comments with them and wish you every happiness in your new home.
★★★★★ 5/5
TrustpilotCheerful, very pleasant people gave comprehensive helpful informatiomn
I had recently arrived in Bury and am staying with a friend. For no reason other than boredom we went to see The Weston construction one Saturday. We spoke to the woman in the show home, she showed us around the house explaining the same fitments were going to be in the apartments. She was very patient and pleasant. I went back on the Monday, explaining I had a house in Portugal I was in the process of selling. I paid a deposit! when choosing an apartment, originally I said top floor, but it was obvious from the plans the windows were smaller than the2nd floor, also the apartment I chose has a designated parking space . It was the icing on the cake as I walk with sticks or a zimmer frame. All in all I am very satisfied withe treatment I have had.I have made a couple of changes, second shower ,no bath and wood flooring throughout, these changes were put on the plans so now it is just a case of waiting for it to be finished and released so I can move in. PS The lawyer recommended to me has been very good and understanding.
Customer · 28 September 2021
★★★★★ 1/5
TrustpilotI surprised how can this company got 4…
I surprised how can this company got 4 stars, I brought and moved to Laundry Works in Watford, it was a nightmare to deal with this company.
Langford · 20 November 2023
Agent replied · 12 June 2024
Thank you for your review. We are sorry to hear that you are dissatisfied with the service received by our team. We have reviewed our internal files and can see that there are no outstanding matters or unaddressed correspondence in regards to your property. If you have any additional concerns or queries, please contact our Customer Services team on 01279 873200 or email customer.services@weston-homes.com.
★★★★★ 5/5
Trustpilot10/10 would highly recommend
My experience of buying a property has been nothing short of amazing so far. All the sales team members I’ve had the opportunity to interact with have been friendly, patient and always willing to assist. Given the usual views that many people have regarding the quality of new build homes, the quality of Weston homes seems very solid, giving me peace of mind that my home will last for a very long tome - the smart features of the homes and the overall modern feel of the homes adds a great touch and I just can’t wait to get my keys and move in.
Tosin · 23 September 2021
★★★★★ 5/5
Trustpilot1023 west first time buyer.
Purchasing my home through 1023 west was an easy and stress free process and I cannot thank the staff, Rich in particular, for all of his help throughout!
R.Lawrence · 24 October 2023
Agent replied · 12 June 2024
Thank you for your review. We are so pleased you have had a smooth customer journey during the purchase of your new Weston Homes property. We will share your comments with Rich and the team at 1023 West and wish you every happiness in your new home.
★★★★★ 1/5
TrustpilotWeston Homes, put things right
6 years and still waiting for Weston Homes to remove the cladding from Canon Court in Wallington, Surrey.Weston Homes - please stop dragging your feet so we can move on with our lives.
Susan · 13 June 2023
Agent replied · 12 June 2024
Thank you for your comments. A proposal to meet the safety standard and a suitable EWS1 certificate has been provided to the Residents' Committee and Management Company. This will deliver a B1 rating in line with the principles contained within the Department for Levelling Up, Housing and Communities building safety pledge that Weston Homes has signed.
★★★★★ 3/5
Trustpilot3 stars
Lovely property overall however I have found several issues since moving in which weston homes have been very slow to resolve/ignore. The overall quality of the decorating to the flat feels rushed and is not up to the high standards that weston homes prides itself on in their show homes.
Alex · 28 April 2021
Agent replied · 15 June 2024
We are very sorry to hear of your issues. So we can investigate this further, we would be grateful if you can contact our Customer Service team by calling 01279 873200 or email customer.services@weston-homes.com - we’ve made them aware of your concerns and to expect your call.
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat service and amazing apartments
I have always found the teams to be professional, knowledgeable and helpful in finding the right property for me.The specification, the finish and the service have always been fantastic.
JP · 21 September 2023
Agent replied · 15 June 2024
Thank you for taking the time to leave a review. We are so pleased you have had a positive experience with us and will share your comments with the team.
★★★★★ 1/5
TrustpilotStay away from them, unprofessional
Wanted to have some info to buy a flat in WD24 5BB after receiving their emails.I called several times, no answer.I sent an email, no answer.I made an enquiry through their website asking for a call back, no answer.Stay away from them, very unprofessional.And don't even try the covid excuse now.
Mike · 9 January 2021
Agent replied · 15 June 2024
We apologise that you were unable to reach our sales team at Watford Cross. Please call our head office on 01279 873 300 during office hours, or drop an email to the Customer Service team at customer.services@weston-homes.com and we’ll ensure that your contact details are sent to the Watford Cross team so they can contact you at the earliest opportunity. We appreciate this is a delayed response to your review on Trustpilot as we have only recently claimed our Trustpilot profile. We value customer feedback and are aware of the importance of responding to concerns. Reviews will be attended to on a regular basis from now on.
★★★★★ 1/5
TrustpilotBought a flat at Victoria Central one…
Bought a flat at Victoria Central one year ago and since then we had nothing but problem, Weston home blaming the management Gateway and Gateway blaming Weston. Don’t buy from them, Antonio
Antonio · 28 June 2023
Agent replied · 12 June 2024
Thank you for your review. We are very sorry to read your comments. Please be assured that Weston Homes regularly communicate with the Managing Agents, and do our utmost to assist them wherever possible. Our Customer Services team would appreciate the opportunity to discuss this with you further and offer support where possible. Please contact Customer Services by calling 01279 873200 or email customer.services@weston-homes.com at your own convenience. We have made them aware of your concerns and to expect your call.
★★★★★ 5/5
TrustpilotWeston Homes sales
Weston Homes sales, Sandy, is a very helpful & effective lady. Thank you for your professional help.
Customer · 28 May 2024
Agent replied · 12 June 2024
Thank you for your review. We are pleased you have had a positive customer journey with our sales team at Springfield Park. We will share your comments with Sandy. We wish you every happiness in your new home.
★★★★★ 5/5
TrustpilotWeston Homes operative Mick Carter…
Weston Homes operative Mick Carter recently came round to do a few jobs at our property. We were very happy with his help, professionalism and expertise
Anurag · 21 November 2023
Agent replied · 12 June 2024
Thank you for your review. We are so pleased you had a positive customer experience when Mick visited your home. We will share your comments with him.
★★★★★ 4/5
TrustpilotThe sale teams are very helpful
The sale teams are very helpful. The completion was informed to be in Autumn 2021. However, it was postponed from 10/2021, then to 12/2021 and finally 2/2022. As a result, we had to stay in Airbnb for 4 more months which is very expensive.
Customer · 14 March 2022
Agent replied · 12 June 2024
Thank you for taking the time to leave a review. We are so pleased to hear you have had a positive experience with the sales team on site and will share your comments with them. As a result of the pandemic, we acknowledge there were construction delays and apologise for any inconvenience this may have caused you.
★★★★★ 1/5
TrustpilotThank you for your response Weston…
Thank you for your response Weston Homes. Consumer Act 2015Remember that when a trader only guarantees their work for a set period of time, that guarantee does not affect your legal right to have the work done with reasonable care and skill.A trader cannot claim that you can't get a repair on work after your guarantee period is over, if you've discovered that the work was not done to a reasonable standard.Would you call fixing a plinth which is not removable with an integrated washing machine with filter that is not accessible to clean out is of a reasonable standard??Sounds like who ever designed that kitchen is obviously of high intelligence.Await your reply
Carol · 19 July 2021
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.