Trusted Agent profile · Watford

BPC Land and New Homes Watford reviews

3.9

★★★★★ Good

719 reviews across 2 platforms

Sydney Road, Watford, WD18 7PL

BPC Land and New Homes's office in Watford, at Sydney Road, is rated 3.9 out of 5 across 719 reviews on two platforms, including 31 Google reviews rated 3.5.

Google logo

3.5 / 5

31

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

688

Reviews on Trustpilot

This office

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. BPC Land and New Homes hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Watford.

What do you need help with?

Reviews

Every review we hold for the Watford office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Trustpilot

My dealing with Weston Homes has been plain sailing…

My dealing with Weston Homes has been very efficient, professional & straight forward. The 3 members I dealt with namely Simon, Alana & Ann have all be extremely helpful & very efficient.I will have no hesitation in recommending Weston Homes.

Castlands · 29 August 2024

Agent replied · 22 October 2024

Thank you for your review. We are delighted you have had a positive experience purchasing your home at The Laundry Works. We will share your comments with Simon, Alana and Ann.

1/5

Trustpilot

I've been contacting Westons to fix…

I've been contacting Westons to fix numerous issues in my flat, the first being a big leak which caused my entire hallway to have the flooring replaced. Their contractors have left my flat messy, they've cracked a tile and ripped the skirting board but Westons have rejected all the claims even though their contractors said they would fix this on their next visit. I have uneven flooring and the workmanship is very poor. I am so disappointed - stay away from them. Their customer service is equally as poor and they do not take responsibility. Having read the previous reviews this isn't a one off incident, they are an awful company that don't care about customers. The customer services team lead has no clue. They told me to use a dehumidifier for 8 weeks to get rid of the water trapped in flooring. After months of calls they sent someone in from a different company that was far more competent than any of their contractors he was speechless as to why they thought that would fix the problem. The fact that they signed off on the dehumidifier was a joke. They don't have a clue about building houses or customer service

Suneet · 16 September 2020

Agent replied · 15 June 2024

We are sorry to hear of any unresolved issues. So we can investigate this further, we would be grateful if you can contact our Customer Service team to let us know your contact details and which development you have purchased one of our homes at. Please contact our Customer Service team by calling 01279 873200 or email customer.services@weston-homes.com. We appreciate this is a delayed response to your review on Trustpilot as we have only recently claimed our Trustpilot profile. We value customer feedback and are aware of the importance of responding to concerns. Reviews will be attended to on a regular basis from now on.

1/5

Trustpilot

Stay away from them

We purchased our first home in their Reading Riverside development, worst mistake of my life. Poor quality across the development, unfinished balcony tops, no gutter system and the building (literally!) floods every time it rains.Moreover, they didn’t cable an intercom system and all the 112 flats need to go downstairs to let delivery and guest in. Just ridiculous.Worst of all, they have no intention to rectify any of their design flows. Customer service is unresponsive and useless. They used Help to Buy to increase their prices by 25%, but no added value. absolutely shameful development company.

Matt · 15 September 2020

Agent replied · 15 June 2024

We are sorry to hear of your issues. So we can investigate this further, we would be grateful if you can contact our Customer Service team to let us know your contact details and address. Please contact our Customer Service team by calling 01279 873200 or email customer.services@weston-homes.com. We appreciate this is a delayed response to your review on Trustpilot as we have only recently claimed our Trustpilot profile. We value customer feedback and are aware of the importance of responding to concerns. Reviews will be attended to on a regular basis from now on.

4/5

Trustpilot

Just purchased

Just purchased, looks like a quality building, quality finish modern toilet fitting like touch screen, anti fog mirrors, well ventilated and good sized rooms, good looking communal area. Zanussi white goods, seems ok for a flat. Haven't lived there long yet to give 5 stars. Last min pressure (lots of pressure and threat of pulling out of sale) to complete the sale to meet sellers/builders monthly sales/completion target wasn't helpful, hence 4 stars.CBRE were great during the entire journey, very helpful and understanding staff, turned around really quick on the completion day to handover in matter of hours.

Pressi · 4 April 2024

5/5

Trustpilot

Richard is always prompt and responsive…

Richard is always prompt and responsive to any and all of our inquiries.

Caroline · 21 May 2023

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for your review. We are pleased you have had a positive customer experience with Richard and the team at 1023 West and will share your comments with them.

1/5

Trustpilot

Weston Holmes Development Brentwood …

Weston homes have started a development at La Plata House Brentwood, previously the police station. Initially before planning they were reasonably polite and canvassing our understanding and support. However since planning has been passed they have become completely unresponsive to questions and our concerns as a community in La Plata Grove. They have not responded to any calls, indeed ignoring them and dropping them. So far they have cut through power lines and telephone cables without even an apology. They have sent a poorly worded and grammatically incorrect excuse for a letter to us of how they are getting along!!!They have now , as the big building companies do, increased the original number of dwellings and keep pushing for more. We have been told incorrect truths regarding their intentions on development, overall it has left an extremely bad taste in the mouth, I understand that they are only concerned with profit but it’s not too much too ask to be respectful at the same time is it?

Elliott · 20 August 2020

Agent replied · 15 June 2024

We are sorry to read your comments. As you have noted, throughout the planning process we regularly communicate with the local community and since being on site, newsletters have been sent out to advise neighbours of works, however we are reviewing the format and regularity of these. We appreciate this is a delayed response to your review on Trustpilot as we have only recently claimed our Trustpilot profile. We value customer feedback and are aware of the importance of responding to concerns. Reviews will be attended to on a regular basis from now on.

1/5

Trustpilot

A horror story

Buying from Western homes has been nothing but a nightmare. We are two years in now to a torrid journey where Western homes will not take responsibility, properly finish the building or fix any of the issues that we have highlighted. My neighbours and I live in an unsafe unfinished poorly designed and in some cases dangerous communal property for which we have all spent huge amounts of money and collectively have massive regret. The front door to our building has been broken since the first day I moved in in 2018 still not fixed. My own front door to my flat which is an exterior door lets the rain soaked through every time it pours. Our garage is continually broken into because the doors fitted on the garage never worked properly. A number of us have had bikes stolen as the bike shed lock does not work and has never worked despite repeatedly asking Western to try and fix it. The lights outside the front door of the property were fitted in January 2019 and still do not work so it is pitch dark outside and dangerous. Our flats themselves have numerous issues with poor quality fittings and decoration broken floors broken interior doors broken taps broken tiles walls broken windows et cetera et cetera.The customer service experience has been the worst I have ever experienced of any company in any trade. I will never ever ever buy from Western homes again and I would strongly recommend any potential new homebuyer to avoid at all costs

Mark · 16 August 2020

Agent replied · 15 June 2024

We are very sorry to read your comments. So we can investigate this further, we would be grateful if you can contact our Customer Service team to let us know your contact details and which development you have purchased one of our homes at. Please contact Customer Service by calling 01279 873200 or email customer.services@weston-homes.com - we’ve made them aware of your concerns and to expect your call. We appreciate this is a delayed response to your review on Trustpilot as we have only recently claimed our Trustpilot profile. We value customer feedback and are aware of the importance of responding to concerns. Reviews will be attended to on a regular basis from now on.

1/5

Trustpilot

Zero professionalism! Communication is awful.

Weston Homes have failed to respond to a single email for over 3 months. I am aware they are receiving my emails as a member of their team informed a neighbour that they had done so. They sent round a letter communicating their own views on how well their progress was going (which did not include residents views) however failed to leave any means of communication. They are incredibly difficult to communicate with. When my neighbour approached the site manager in Brentwood he was incredibly rude which left her tearful. She asked him a question he did not respond, instead he walked away. It is unbelievable that they can continue to function without any regard for residents.

YouSBIZ · 1 August 2020

Agent replied · 15 June 2024

Thank you for making us aware of your concern regarding the communication you have received and we are sorry to hear of your disappointment. So we can investigate, please contact our Customer Service team by calling 01279 873200 or email customer.services@weston-homes.com. We appreciate this is a delayed response to your review on Trustpilot as we have only recently claimed our Trustpilot profile. We value customer feedback and are aware of the importance of responding to concerns. Reviews will be attended to on a regular basis from now on.

1/5

Trustpilot

Awful experience

Awful experience. I reserved an apartment on the promise that completion would be achieved within 28 days. 6 months later after being pushed from pillar to post, still no closer to moving in. Poor communication throughout and WH were not honest or upfront with the issues at the Fletton Quays site in Peterborough. Barely received an apology for the time wasted, stress caused & £1000's spent in rental and storage fees while I waited for cladding report issues to be resolved. Eventually pulled out of buying the property altogether and was hit with even MORE fees to abort the purchase, what an insult! Will never knowingly deal with this terrible developer again. Woeful.

Ben · 29 June 2020

Agent replied · 15 June 2024

We are sorry to hear of your understandable frustration. Unfortunately due to the Grenfell tower disaster, all of the UK’s regulations have been under review and additional safety precautions implemented. When you reserved your new home, at the time we were confident you would be able to legally complete within 28 days, but unfortunately factors outside of our control caused considerable delays in finishing some of our new homes. We appreciate we are responding some time after your post as we have only recently claimed our Trustpilot profile. We value customer feedback and are aware of the importance of responding to concerns. If you would like to discuss any of this further with us, please contact Customer Service by calling 01279 873200 or email customer.services@weston-homes.com

5/5

Trustpilot

The staff and support was very helpful…yes

The staff and support was very helpful and smooth and we felt welcomed and appreciate all the support we received when we started this process , Simon and Harriet have real taken us through this journey

Samuel · 17 October 2024

Agent replied · 22 October 2024

Thank you for your review. We are delighted you have had a positive customer experience with the team at Abbey Quay. We will share your comments with them.

5/5

Trustpilot

Rich and the team were a great help…

Rich and the team were a great help from viewing to completion.

Mr · 19 May 2023

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for taking the time to leave a review. We are so pleased you have had a positive experience with us and will share your comments with the team.

5/5

Trustpilot

Viewed an apartment today for my…

Viewed an apartment today for my daughter. Harry greeted us and was so helpful, he answered all our questions patiently and he knew so much! He did this even though we hadn’t booked an appointment. The big takeaway was that he gave us confidence to proceed because he seemed so genuine- not just reciting a script, thank you!

Ellie · 15 July 2023

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for your review. We are delighted you and your daughter had a positive customer experience with Harry at your chosen development. We will share your comments with Harry and the team.

5/5

Trustpilot

Great Sales Team

Nice sales team, Susan was very supportive throughout the process and Harry was great too!

DO · 4 February 2023

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for taking the time to leave a review. We are so pleased you have had a positive experience with us and will share your comments with the team.

1/5

Trustpilot

Worst real estate experience of my…

Worst real estate experience of my life. All of the staff they hire are rude and incompetent. I signed numerous reservation agreements with them, only for them to then come back asking for more money. After I disputed this, saying that we had already agreed a price and signed, they told me it was too bad and that I should cancel if i'm not happy to pay more.They are happy to waste your time and have you come down to the showroom to select "options" on their new build properties, only to be told days later that actually you can't choose anything. The staff will change purchase offers which they submit to head office, happy to try and bump the price up by a few thousand so that they can earn a little extra commission at your expense.Getting a refund was painful and took over a week, including lots of chasing. Avoid at all costs!! If this is how they treated me before they had my money, I dread to think how I would get treated after exchanging contracts!

Adam · 20 March 2020

Agent replied · 15 June 2024

Thank you for your feedback and we are sorry to hear of your disappointment. Unfortunately with our option choices it does depend on the stage of construction that your chosen property is at, at the point of reservation - we will always endeavour to offer the choices if we have not had to ‘pre-select’ them in order for orders to be placed, so the construction process can progress. We appreciate this is a delayed response to your review on Trustpilot as we have only recently claimed our Trustpilot profile. We value customer feedback and are aware of the importance of responding to concerns. Reviews will be attended to on a regular basis from now on.

5/5

Trustpilot

Suzanne was my point of contact and my…

Suzanne was my point of contact and my Solicitor team were professional and encouraging throughout the process, you are much appreciated.

Elizabeth · 20 May 2022

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for taking the time to leave a review. We are so pleased to hear you have had a positive experience with us and will share your comments with the team.

1/5

Trustpilot

Be very weary when buying a property…

Be very weary when buying a property from Weston Homes.They are very quick to rush through exchanging but the moment you do it will then take years to half-fix any snagging issues. 2 years on and I still have a waterfall running on to my balcony from the roof. Other residents have leaks inside their properties almost every time it rains and they still show no signs of fixing the cause of the problem. For leasehold properties also be aware they appoint managing agents who will go bust within a year having taken thousands of pounds from residents and no work was carried out. Weston do not accept any responsibility for this despite it being their appointment in the first place. The new managing agent will increase your service fee claiming the site is under budget, but they can't provide a single quote or invoice to back this up.

J · 2 January 2020

Agent replied · 15 June 2024

We are very sorry to hear of your issues. So we can investigate this further, we would be grateful if you can contact our Customer Service team to let us know your contact details and which development you have purchased one of our homes at. Please contact Customer Service by calling 01279 873200 or email customer.services@weston-homes.com. We appreciate this is a delayed response to your review on Trustpilot as we have only recently claimed our Trustpilot profile. We value customer feedback and are aware of the importance of responding to concerns. Reviews will be attended to on a regular basis from now on.

5/5

Trustpilot

People listened and heard our concerns…

People listened and heard our concerns to then do something about them - Penny was great

Mrs · 2 December 2022

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for taking the time to leave a review. We are so pleased you have had a positive experience with us and will share your comments with the team.

1/5

Trustpilot

Absolutely horrible company to deal…

Absolutely horrible company to deal with. Their finishing is poor and abhorent. Their contractors are rude, threatening and totally ignorant. Their customer service should be called the "waffle and lies department".Prepare, at your peril for a snagging list a mile long and a heap of ignorance. They ruin historic buildings with their awful build quality and cheap tat. Do NOT be fooled by the gloss. They have no regard for surroundings.Bob Weston - your company is disgusting.

RP · 20 November 2020

Agent replied · 15 June 2024

We are sorry to hear of the issues you have with your new home. So we can investigate this further, we would be grateful if you can contact our Customer Service team to let us know your contact details and which development you have purchased one of our homes at. Please contact our Customer Service team by calling 01279 873200 or email customer.services@weston-homes.com . We appreciate this is a delayed response to your review on Trustpilot as we have only recently claimed our Trustpilot profile. We value customer feedback and are aware of the importance of responding to concerns. Reviews will be attended to on a regular basis from now on.

1/5

Trustpilot

Built with passion delivered with…

Built with passion delivered with pride! Ha ha! Well at least they’ve got a sense of humour, what a joke. Moved into our new home in Buntingford after being pressed to agree to their timetable. Supposedly quality checked as ready, the list of serious errors and unfinished and badly finished work, covering all trades, was depressingly long. Site manager was rude and dismissive (thankfully he’s gone) and customer service ignore you unless you make it your full time job to contact them. We are very disappointed, unhappy and feel cheated. It’s no consolation to know that most of our neighbours feel the same. Just watched Weston’s new video on their website...what a cheek, how have they got the nerve to make the claims they do? It gives me no pleasure to give this rating, we bought from Weston’s to be happy in our home not depressed and unhappy.

Martin · 29 October 2019

Agent replied · 15 June 2024

We are sorry to hear of your disappointment. So we can investigate this further, we would be grateful if you can contact our Customer Service team to let us know your contact details and address. Please contact Customer Service by calling 01279 873200 or email customer.services@weston-homes.com. We appreciate this is a delayed response to your review on Trustpilot as we have only recently claimed our Trustpilot profile. We value customer feedback and are aware of the importance of responding to concerns. Reviews will be attended to on a regular basis from now on.

2/5

Trustpilot

I wish I had read the comments other…

I wish I had read the comments other people wrote We put down a thousand pounds deposit for our new house in buntingford picked all our fixtures payed an extra £370 pounds for a gas hob, told completion date end of August beginning of September fine we told our buyer and that was ok with them by the middle of August I knew there was no way they would complete the house , then they told us mid October end of October no reasons given ,as a result our buyer pulled out and brought elsewhere, as a result we lost our deposit though no fault of our own and when I asked for a refund on the hob or to collect the hob not possible no reasons given, so we lost all the money through there inability to actually predicted the completion date after all they are supposed to be professional builders only sorry I ever herd of Weston homes

Dave · 19 October 2019

Agent replied · 15 June 2024

We are sorry to hear of your disappointment. All new homes under construction will have an estimated completion date which you have acknowledged in your review, but unfortunately this can occasionally be delayed due to various factors often outside of our control. With regards to the fixtures you had chosen, once again unfortunately once they have been installed in the property we are unable to offer a refund which will have been explained at the time of payment. We appreciate this is a delayed response to your review on Trustpilot as we have only recently claimed our Trustpilot profile. We value customer feedback and are aware of the importance of responding to concerns. Reviews will be attended to on a regular basis from now on.

5/5

Trustpilot

Highly recommend

Judy and Valerie have been so patient and good at explaining everything to me as a first time buyer. They have been very quick at finding out extra information when needed, and are always friendly. I would highly recommend the team to anyone. Thank you both.

Poppy · 23 March 2024

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for your review. We are so pleased you had a positive customer experience purchasing your first home with us. We will share your comments with Judy and Valerie.

1/5

Trustpilot

DO NOT BUY from Weston Homes

DO NOT BUY from Weston Homes. They are the most unprofessional builder I have ever come across, we have a brand new house, mould, damp mildew growth - not repaired, we have structural issues - not repaired, several water leaks - not repaired, builders attending everyday making a mess and not cleaning up - whole house is a disaster and a complete waste of money. They have absolutely no shame in ignoring serious issues that need rectifying for disabled residents. They should be shut down and exposed for the shambles they are. Their customer service team is the worst - they should all be sacked for their incompetence. Bob Weston has employed a bunch of cowboys and he thinks his customers are fools - we are the ones that have lined his pockets and as soon as he has the money, he does a runner. Their site teams are arrogant, rude and threaten customers.

Bee · 1 September 2019

Agent replied · 15 June 2024

We are sorry to hear of your disappointment. So we can investigate this further, we would be grateful if you can contact our Customer Service team to let us know your contact details and which development you have purchased one of our homes at. Please contact Customer Service by calling 01279 873200 or email customer.services@weston-homes.com - a Customer Services Manager will be in touch. We appreciate this is a delayed response to your review on Trustpilot as we have only recently claimed our Trustpilot profile. We value customer feedback and are aware of the importance of responding to concerns. Reviews will be attended to on a regular basis from now on.

1/5

Trustpilot

Unacceptable building standard

Their developments are like student projects. We have unfortunately purchased our first home newly built by Weston Homes, after 2-3 years pipes all started to leak in multiple floors and buildings. To make it worse, they are not responsible whatsoever after initial 2 years warranty which is fair enough, but their building quality is still unacceptable.

Aaron · 24 July 2023

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for your review. We are very sorry to read your comments. Our Customer Services Coordinator contacted you following the issue that you raised and explained the terms of the warranty period which unfortunately expired in September 2022. If you require any further information, please contact our Customer Services team on 01279 873200 or email customer.services@weston-homes.com.

1/5

Trustpilot

stay well away

Do yourself a favour ,stay away from Weston homes site in Dunstable,.i was there just for a few weeks,what I saw was a disgrace. Hole in walls and ceilings,toilets not plumbed in correctly,leaks every where,mould in kitchens and toilets.Nothing finished,and people moving in crying.Site not managed properly,cheap untrained foreign labour,so messy there.Been in construction 30 years now,worst site I have seen.Do yourself a favour ,by an older house and do it up,stay away from cowboys like this,new builds are rubbish now.

James · 22 August 2019

Agent replied · 15 June 2024

Thank you for your feedback. We appreciate we are responding some time after your post as we have only recently claimed our Trustpilot profile. However, if you are willing to talk to us, we would be pleased to hear all feedback and learn how we might improve going forward. Please contact Customer Service by calling 01279 873200 or email customer.services@weston-homes.com

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read BPC Land and New Homes's Google reviewsLeave BPC Land and New Homes a review

Reviews may appear on more than one platform.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent