Trusted Agent profile · Watford

BPC Land and New Homes Watford reviews

3.9

★★★★★ Good

719 reviews across 2 platforms

Sydney Road, Watford, WD18 7PL

BPC Land and New Homes's office in Watford, at Sydney Road, is rated 3.9 out of 5 across 719 reviews on two platforms, including 31 Google reviews rated 3.5.

Google logo

3.5 / 5

31

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

688

Reviews on Trustpilot

This office

Reviews

Every review we hold for the Watford office, from every platform, shown as written. First names only.

3/5

Trustpilot

Very mixed feelings

I have really mixed reviews about my experience with Weston Homes since buying my first property nearly a year ago. The buying process was really smooth and the spec in the flats are beautiful. Most of the customer service staff are really great and my snags have been fixed pretty quickly. I have however had some bad experiences with Weston Homes having to chase things too much.I think the main thing letting weston homes down in my case is their choice of management company for the development. Choosing a management company who has a 2.4 star rating on Trustpilot with most people saying they would give 0 stars if possible, really ruins any experience of buying a first property. Even though the management of the building may not be Weston Homes responsibility once the building is completed, they still awarded the contract to LRM and had I known prior it would have deterred me from buying here. There have been multiple safety issues in our building including lifts and main access doors breaking, multiple occasions of no running water supply for several hours and there appears to have been poor communication between LRM and Weston Homes to get these issues properly fixed instead of ‘quick fixes’. Very conflicted experience.

Millie · 28 September 2023

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for your review. We are very sorry to read your comments and have referred these to the Managing Agent. Once we have an update from them, we will respond to you directly with feedback. If we can be of any further assistance, please contact our Customer Services team on 01279 873200 or email customer.services@weston-homes.com.

5/5

Trustpilot

The Laundry Works

As first time home buyers I cannot thank the sales team enough specially Mr Simon Pyhett was of tremendous help Thank you very much Simon, Ann and Alana. You made our dreams come true.

Funda · 6 August 2023

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for your review. We are pleased you have had a positive buying experience with Weston Homes and the team at The Laundry Works. We will share your comments with them.

5/5

Trustpilot

The best thing about Weston homes is…the people

The best thing about Weston homes is the people. The sales girls are so informative and friendly. Especially Valerie and Judy at BSE

Tracy · 10 April 2024

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for your review. We are delighted you have had a positive experience with us and will share your comments with Valerie, Judy and the team.

1/5

Trustpilot

Pathetic Customer Care and Escapist Attitude

I regret to give Weston Homes a one-star rating, but my recent experience has left me with no other choice. The customer care provided by Weston Homes has proven to be nothing short of pathetic, and their attitude towards resident concerns is deeply disappointing.My concerns arise primarily from the escapist attitude displayed when dealing with issues. Weston Homes seems more inclined to shift responsibilities and avoid addressing problems directly. This approach has resulted in frustration and inconvenience for residents who expect timely and effective solutions to their concerns.My recent encounter with Weston Homes' customer care involved a simple request for an electrician to address what appeared to be a minor issue within my property. Instead of promptly attending to the matter, Weston Homes seemed to disregard the urgency of the situation, forcing me to seek the assistance of an independent contractor at my own expense. This experience underscores the company's lack of responsiveness and unwillingness to prioritize resident needs.As a customer who values good customer service and responsiveness, I find it disheartening that Weston Homes falls so far short of meeting these basic expectations. I hope that this feedback serves as an opportunity for Weston Homes to reevaluate its approach to customer care and resident satisfaction. It is my sincere hope that improvements will be made to ensure a more positive and effective experience for all residents in the future.In conclusion, Weston Homes' customer care is currently deserving of a one-star rating due to its pathetic service quality and escapist attitude. It is my hope that the company takes these concerns seriously and works towards creating a more customer-centric approach in the future.

Faseeur · 12 September 2023

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for your review. We are very sorry to read your comments. The appliances in the kitchen that were the reason for your query are still under warranty and our Customer Services Coordinator advised you to contact the manufacturers for further assistance. You subsequently advised us that you had separately instructed an independent electrician to attend your home to inspect the appliances. Our Customer Services Coordinator requested a copy of the electrician's report from you and if it was proven the electrics to the appliances were defective, we would arrange a reimbursement of the electrician's costs. If you could please forward a copy of the electrician's report to our Customer Services team by email at customer.services@weston-homes.com and they will be pleased to assist you further. Alternatively, they can be reached Monday to Friday from 8.30am to 5pm by calling 01279 873200.

1/5

Trustpilot

We purchased a flat at Laundry Works…

We purchased a flat at Laundry Works with the expectation that the building would have high-quality construction and interior. However, we were disappointed when the carpet began to wear off just three months after moving in.Initially, the customer service falsely claimed that we must have applied something to cause the damage. Then, they suggested that we may have used bad chemicals. When I challenged their allegations, they dragged the matter out for a year before finally attributing it to basic wear and tear.When I requested information on how to escalate this issue to the consumer protection authority, they failed to provide any guidance.Based on our experience, we would not recommend purchasing from them.(It’s seems the person responding dint really read the my comments. I have said it clearly that the issue happened within 3-4 months. And at first customer service said we spilled something later they flipped their answer after dragging it for almost a year to say it’s “wear n tear” . It shows that if possible they will throw the sink in to defend it 😂)

AG · 12 September 2023

Agent replied · 15 June 2024

We are very sorry to read your review. Our Customer Services team are in contact with you and have requested further information on the issue that you have raised. We recognise there has been a delay completing the play area, and can confirm that this will be constructed in due course. This area is currently being used as a temporary parking area to ensure that there are adequate spaces available for all residents whilst the development is under construction. Regarding your concerns with parking and CCTV, we would advise you to contact LRM, the Managing Agent. If you have any additional concerns or queries, please contact our Customer Services team on 01279 873200 or email customer.services@weston-homes.com.

5/5

Trustpilot

Fabulous experience

Having recently reserved an apartment

Gayle · 20 May 2026

Agent replied · 4 June 2026

Thank you for your review. We are so pleased you have had a positive customer experience with the team at Tayfen Court and will share your comments with Judy.

5/5

Trustpilot

Great experience

Really personable and welcoming. Supported our purchase and made it as stressful free as purchasing a home can be. Patient and helped us with all our queries.Special thanks to Ann at the laundry works.

Farzana · 15 July 2023

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for your review. We are delighted you have had a positive experience during your home buying journey with Ann and the team at The Laundry Works. We will share your comments with them.

5/5

Trustpilot

Ann, Simon and Alana

Ann, Simon and Alana were a great help the purchasing process for me. They gave the best service and still are very helpful even after the sale of the property.

Kabir · 25 October 2023

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for your review. We are so pleased you have had a positive experience with Weston Homes, Ann, Simon and Alana and will share your comments with them. We wish you every happiness in your new home.

1/5

Trustpilot

Harlow Edinburgh Gate new build

Harlow Edinburgh Gate new build was rushed to be completed in time for the help to buy deadline. As such there were a number of corners cut in terms of health and safety and build quality. It wouldn't be so bad if it was done to meet the deadline but then respirces were provided afterwards to sort out the issues but they hand it over to a building management company and then take no further action.They save money by only installing one lift and using cheap carpet and paint through the communal areas. Then when these cheap materials fail they take no responsibility.I have a flat on the 8th floor and have had no lift for up to two weeks at a time whilst there is no response from the lift engineers at KONE and then they're blamed for having no engineers when a tower of 8 floors should have 2 lifts minimum. But weston homes tried to save money. My disabled mother was visiting on one break down period and had to be medically rescued down the stairs to attend a dialysis session due to no lift service and all that was offered was apologies.The final build quality varies hugely depends on what floor you are on as the lower floors that were nearer the deadline have had some major issues and repairs all that had to be chased by residents and not by weston homes.Customer service is not responsive to issues and deflect blame like you wouldn't believe. Cars have been broken into and bicycles stolen but they wont release the car park to residents because contractors are still parking onsite and so the gates are open 24/7.Overall this company lacks accountability and are trying to save money in all areas. They're happy to take your money quickly but try to raise a complaint and you'll have more luck getting a response from outer space.

Customer · 23 August 2023

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for your review. We are so sorry to read your comments. Unfortunately we have been unable to identify you from the information you have provided. So that we can support you further and provide responses to your comments, could you please contact our Customer Services team by calling 01279 873200 or email customer.services@weston-homes.com. They are aware of your review and are expecting your call.

3/5

Trustpilot

Mixed feelings about my new 2 bedroom flat

Mixed feelings about my new Weston Homes 2 bedroom flat.1. The Customer Service is not very responsive, it takes quite some time to resolve relatively simple things, and I'm still waiting for all issues to be addressed.2. I'm utterly disappointed by the useless guest bathroom. Basically the bath does not work as a shower, if you have any guests in you'll have to ask them to bathe instead of shower, if you have any children, you'll have to ask them to bathe every time. I would have never bought this apartment if I knew what I was going to get. Alternative is to hire an external contractor to tile the bathroom to the top of the wall and get a hose extension of some sort.3. Appliances are quite poor. They are all E and F energy efficiency rating, the stovetop is not induction and still has knobs, which takes more space and makes it harder to clean. Not really fitting for properties being sold as "luxury apartments".I saw someone else complaining about the bath, and the fact that tiles don't go all the way up, I wished I had gone through more customer reviews in detail.

Jose · 20 December 2021

5/5

Trustpilot

It is my first time buying a property…

It is my first time buying a property and Weston homes have made the journey so seamless with their attentiveness, efficiency and helping me complete everything in such a quick time frame. Couldnt be happier!!

Bina · 29 May 2026

1/5

Trustpilot

Do not buy a Weston Home

Poor renovation and slow in correcting failings

Mark · 28 April 2026

Agent replied · 4 June 2026

Thank you for taking the time to leave your review. We’re sorry to hear about your experience. Based on the details provided, we’ve been unable to identify the property. To allow us to look into this further, please contact our Customer Services team on 01279 873200 or email customer.info@weston-homes.com.

5/5

Trustpilot

Abbey Quay Barking

I just moved in Abbey Quay with the help from the sales team, and they are really helpful. Especially Harriet, her prompt respond and clear directions release my stress and worrying. Thank you.

Richard · 10 July 2023

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for your review. We are so pleased you have had a positive customer experience during the purchase of your new home at Abbey Quay, Barking. We will share your comments with Harriet and the team.

1/5

Trustpilot

DO NOT BUY FROM THIS COMPANY

DO NOT BUY FROM THIS COMPANY! Weston homes is the worst company to buy a house from. I bought a house in Edinburgh gate, Harlow.It has been over a year and I am still waiting for them to fix the defects within the property. I am not the only one, the whole building has defects.It includes defects such as water leakage, mould, faulty taps, chips roughly patched over in kitchen units and doors, uneven floors that your furniture don't sit on properly, faulty doors and many more.I strongly advise not to buy a house from this company. They rush all their buildings and rush the handover just to receive money. They do not check the flats properly when handing it over.Once they receive their money, they do not care. I am in the process of a complaint through the management agency Legal and general which are another extremely useless company to deal with.You will end up paying a fortune for a supposedly luxury flat with endless defects. Make your decision wisely.All these good reviews are probably as fake as their professionalism.

Kader · 21 July 2023

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for your review, we are very sorry to read your comments. Our Customer Services team have reviewed your file and can confirm there is one outstanding issue. We have tried to contact you to arrange a suitable time to gain access to your property to resolve this. Please contact our Customer Services team on 01279 873200 or email customer.services@weston-homes.com who will be pleased to arrange a convenient time for our Customer Services Operative to complete this work.

5/5

Trustpilot

Exceptional Service from the Springfield Park Team!

I wanted to take a moment to express my utmost satisfaction and appreciation for the exceptional service provided by the Sales team at Springfield Park. From the very beginning of my journey, your team, led by Sandy, has been instrumental in making my home buying experience truly outstanding.I must specifically acknowledge Sandy for her unwavering dedication and assistance throughout the entire process. From the first viewing to finally handing me the keys to my new property, Sandy has consistently demonstrated a level of professionalism and attentiveness that surpassed my expectations. Her lovely manner and genuine care for clients are truly commendable. Sandy's willingness to go above and beyond to help, answering my questions and addressing any concerns, made the entire experience seamless and enjoyable.I would also like to extend my gratitude to the rest of the Sales team at Weston Homes for their professional and prompt assistance. Every interaction with your team members has been pleasant and efficient. I am particularly impressed with the fast-acting process implemented by Weston Homes. From the moment I reserved the property, I was amazed at the speed and efficiency with which the transaction progressed. It is a testament to your team's dedication and expertise that I received the keys to my new home in less than a month after reserving the property. This level of efficiency has truly exceeded my expectations and made the entire purchasing experience both convenient and exciting.Please convey my heartfelt appreciation to Sandy and the entire Sales team at Weston Homes for their exceptional efforts. I am grateful for the outstanding service, professionalism, and prompt assistance I received throughout the process.Thank you once again for making my home buying journey a truly memorable one. I wish you continued success in your future endeavors.

Consumer · 19 July 2023

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for your review. We are delighted you have had a positive customer experience with our team at Springfield Park. We will share your comments with Sandy and the team.

5/5

Trustpilot

Myself and my partner are currently in…

Myself and my partner are currently in the process of buying a property with Western Homes and have had many dealings with them. In particular we have found Harry very helpful, he has showed us around our property many times explaining in detail the steps of buying a new build/being a first time buyer and Richard who has put us at ease throughout the whole process and has been on hand to answer all of our questions. So thank you both!

Saffron · 15 July 2023

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for your review. We are so pleased you have had a positive customer experience with both Harry and Richard during the purchase of your new Weston Homes property. We will share your comments with them and wish you every happiness in your new home.

5/5

Trustpilot

Buying property from Weston Homes Plc

Thanks to Weston Homes Plc the whole process of property purchase was easy and efficient. Everyone at Weston Homes was professional and always willing to help with my queries. I would especially like to thank Pam and Hary for their support and help.

Marija · 1 June 2022

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for taking the time to leave a review. We are so pleased to hear you have had a positive experience with us and will share your comments with the team.

2/5

Trustpilot

Daily late completion penalty!

I reserved my property 2 years before the build completion. Due to covid, I was told the completion maybe delayed by up to 2 months. Weston Homes managed to make up the delays and get the property available a few weeks later than estimated but not too long. I had my own issues which I had disclosed may delay me getting the funds. I was told not to worry and they would be understanding. It took me just over 2 months to finally get my issues resolved and complete the purchase, however, that didn't stop Weston Homes charging me a daily late completion penalty to the tune of almost £9000!

Mr · 30 June 2023

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for your review. We are very sorry to read your comments. Following the Notice to Complete issued under the terms of your contract, legal completion was due on 17th April 2023. Due to the delay in your funds, we held the property for you until 30th June 2023 to give you time to resolve your funding arrangement. Under the terms of the contract which would have been explained to you by your solicitor prior to exchange of contracts, a late completion charge was payable due to the delay and this was a lesser amount than you have quoted in your review. For further clarification on the terms of your contract please contact your solicitor who will be able to answer any specific questions regarding your review.

1/5

Trustpilot

High rise building and lifts breaking down

Its been only a year that I got the keys to the flats built by Weston which is a high rise. To service well over 200+ units the geniuses at Weston Homes installed only two lifts and that too of poor quality that are perennially out of order, there have been instances where both the lifts were out and people getting stranded in the lifts. The worst bit here is that after the recent episode of both the lifts being out of order a blame game has started between two suppliers as to who is responsible for the issue. I see Weston Homes have planned quite a few high rise developments for future, for people who are interested in these apartments enter into a contract at your own risk or start working on your leg muscles you are going to need them.Another thing that I would like to mention about is the service charge that the sales team mention while selling the flat to you is just an imaginary feel good number that the sales team has dreamt up for you. In reality, add another £30 - 50 a month to the number that they quote to arrive at the actual number that you would end up paying.Edit: Reply to Weston Homes Response1. You monitoring the situation here means zilch to the people living here. It's clear the two contractors that you guys have appointed are blaming each other rather than doing anything constructive, and let's be honest here, these lifts going out of action is long time coming. There hasn't been a month in this 1st year where the lifts haven't broken down. How can a newly installed lift need spare parts within a year? It's either shoddy work that you approved or these contractors taking you for a ride. Either case it doesn't look good on your business. 2. Reg. service charge comment - Are you telling me that your sales person did not say that the first year service charges would be £92/month at the time of sale? I have 217 people who would back me on that. Please don't slide the blame on the management company now, who are equally inept btw. Thanks for appointing them.

Dinu · 29 June 2023

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for your review. We are sorry to read your comments and wish to provide assurances that the Managing Agents for your development are actively investigating this matter closely with both the lift contractor and electrical engineers. Due to the handover process, the contract for the lift lies with these parties. However Weston Homes remain in communication with the Managing Agents and we are doing our utmost to assist to ensure the issue is swiftly resolved.With respect to the service charges, these are set by the Managing Agents, Gateway Property Management. It may be advisable to contact them directly for clarity on any change in the charges. They can be contacted on 01702 443 555 or email info@gatewayplc.co.uk.

1/5

Trustpilot

I have raised a few snags sincemoving…

I have raised a few snags since moving in a week ago at Springfield Park- still waiting on Customer Services to get to me. My issues include - boiler showing an overpressure error message, second bed window and balcony window/door not locking properly ( the balcony door lock and the holes are clearly not on the same level which is why they are not locking) etc. I have chased Customer Services many times and it's been a week plus with radio silence at their end. Your after purchase care seems to be so disappointing, I hope sometime looks into these asap. My sister has been keen on buying a property here as well but I am against it now.

Kaz · 28 June 2023

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for your review. Our Customer Services team are currently in contact with you regarding the concerns you have raised and are looking to resolve these as soon as possible. Our team will continue to liaise with you directly.We are sorry to hear that you feel our Customer Services team have been unresponsive. We have reviewed our internal files and can see that responses to the correspondence have been sent within 48 working hours. If you have any additional concerns or queries, please contact our Customer Services team on 01279 873200 or email customer.services@weston-homes.com.

5/5

Trustpilot

Brilliant service!

Alana, Anne and Simon were brilliant with out entire purchasing process - even post-purchase they have reminded on hand to answer our many questions. Five star service!!!

Russ · 31 October 2023

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for your review. We are delighted you have had a positive experience during your home buying journey with Alana, Anne, Simon and the team. We will share your comments with them and wish you every happiness in your new home.

1/5

Trustpilot

Absolutely disgusting,they keep…

Absolutely disgusting,they keep charging residents penalty charges even though we do not have another choice that to park in the so call private road!!! Plenty of space and the rent are high enough, some people didn't know some properties didn't have parking slots available and yet they keep making it difficult for us to park. Instead of keep sending someone to stick parking tickets which we can't afford! Let's agree to sort out the spaces we already have and keep everyone happy instead of increasing debts. Horrible Watford Cross!

Tina · 22 June 2023

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for your review. We are very sorry to read your comments. Under the planning consent issued by the local authority there were a very limited number of parking spaces available at the development and this was explained to customers at the point of reservation. Marri Street is a private road owned by Network Rail, not Weston Homes, and is not available for resident or public parking. There are signs in Marri Street explaining the parking restrictions and any parking tickets are issued by PCM (Parking Control Management (UK) Ltd) who can be contacted on 01753 512 603.

5/5

Trustpilot

I picked up my keys today

I picked up my keys today, my house looked beautiful ! Customer service was excellent and the quality of the build was fantastic! Stephanie was so helpful today and made my move in day special !

JP · 16 February 2023

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for taking the time to leave a review. We are so pleased you have had a positive experience with us and will share your comments with the team.

1/5

Trustpilot

The biggest jokers

The biggest jokers for 2021 cont...Cowboy Builders as Affinity Water put it!!!!New Build Marion Court is not only a eyesore but literally has the most record breaking complaints from Residents regarding the incompetent workmanship of Weston Home .

NAYYAR · 7 December 2022

Agent replied · 12 June 2024

We are very sorry to read your review. Legal and General are responsible for reporting any concerns regarding your property to Weston Homes. So that we can review any issues, please contact Legal and General on 0121 387 0564 or email aftercare@landgdefects.com with details. Once we have received the relevant information we will be able to provide a response and details of any works that may be required.

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read BPC Land and New Homes's Google reviewsLeave BPC Land and New Homes a review

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. BPC Land and New Homes hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Watford.

What do you need help with?

Reviews may appear on more than one platform.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent