Every review we hold for the Uttoxeter office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
TrustpilotGlan llyn site
We live on the glan llyn site in Newport and really enjoy living here. The house designs are lovely and everyone is really friendly. Josh the customer care manager is great, easy to get hold of and is always willing to visit to take a look at issues which we really appreciate. I would highly recommend st modwen.
Dan · 6 October 2023
Agent replied · 15 June 2024
Hey, we are happy that you are loving your new home. Your feedback is really appreciated. We'll be sure to pass your feedback on. Wishing you all the best. Thanks, Lucy.
★★★★★ 5/5
TrustpilotGrateful for the St. Modwen Sales Team's Exceptional Support in Our First Home Purchase
Thank you to the St. Modwen Sales Team, Wendy, Jayne, Aaron, and Caroline, for guiding us through the process of purchasing our first home. Their professionalism and attentive support made all the difference, ensuring our requests were promptly addressed.
KingyanRebekahWong · 8 September 2024
Agent replied · 23 October 2024
We are thrilled to hear about your positive experience! It's wonderful to know that our sales team provided you with the guidance and support you needed during your home purchase. All the best, thanks, Lydia
★★★★★ 5/5
TrustpilotSo far allbwen a good experience
So far all been a good experience. Jess has been very attentive and informative, hopefully this remains the same for the duration of the process
Stephanie · 10 May 2022
Agent replied · 15 June 2024
Hi Stephanie, thank you for leaving us a review. We are glad you have had a positive experience with us. Thanks, Lydia
★★★★★ 4/5
TrustpilotThe customer services Annika is very…
The customer services Annika is very good and helpful.
Wai · 3 October 2023
Agent replied · 15 June 2024
Hello, thank you for taking the time to review your experience with us. We wish you the best of luck in your new home. Many thanks Lucy.
★★★★★ 4/5
TrustpilotBuild quality is good, But!
I've been in the house for almost 3 months and there is still work that needs finishing of.Build quality is very high, but information flow from the sales team to the builders seems to not always work impacting the buyer who has to chase on work to be done whilst they are in the house.And the handover didn't match my expectations, no new home stickers or posters on the door just a handover of keys basically.
T · 8 October 2021
Agent replied · 15 June 2024
Hi, thank you for taking the time to review your experience with us. We are sorry to hear you've had a few problems in your journey. If you have any outstanding problems, could you please email sales@stmodwenhomes.co.uk and we can get these looked into for you. Thanks, Lydia
★★★★★ 5/5
TrustpilotExcellent service from Rob and Matt
Excellent service from Rob and Matt. Very efficient, completed in one day, tidy and left no mess. Would highly recommend! From a resident on East Works estate, work carried out on 19th December.
Mr · 21 December 2024
Agent replied · 28 December 2024
Hi. Thank you for your kind words! We're thrilled to hear that you were happy with the service provided by Rob and Matt. Kind regards, John
★★★★★ 3/5
TrustpilotThe sales advisor was okay except it…
The sales advisor was okay except it felt like he was rushing the whole process and cared more about finalising the sale than giving me all the information I needed before making a decision. I was never informed about the timings of how quickly everything needed to be sorted and found myself asking a lot of questions that I think should have just been told to me without me having to ask.
SO · 19 April 2022
Agent replied · 15 June 2024
Hi I am very sorry to hear you felt like the process had been rushed. Please do not hesitate to contact us on sales@stmodwenhomes.co.uk and we will be happy to assist you further on any issues you may have. Thanks, Lydia
★★★★★ 5/5
TrustpilotJohn @ Stillwater, Newport
John has had to visit my home a few times to rectify a few small snags and issues.He is always punctual, polite, considerate and professional.His work is always thorough and of the highest standards, but he’ll always check I’m happy with it before leaving.He’s a credit to St. Modwen Homes.
Dave · 20 February 2024
Agent replied · 15 June 2024
Thank you for leaving us a review. It's great to hear you had such a positive experience with our team at Stillwater. Wishing you all the best. Thanks, Lucy.
★★★★★ 5/5
TrustpilotRob Wainwright - Snags
Rob Wainwright came to our house to sort a few problems we had and he was amazing. Sorted all of our snags with no bother at all and in little time. Very friendly and polite. Cheers Rob 👍🏼
Sam · 20 September 2024
Agent replied · 23 October 2024
Hi Sam, thank you for taking the time to review the service you have received. We're thrilled to hear about your positive experience with Rob. Thanks, Nick
★★★★★ 1/5
GoogleThis developer is really bad. From the time I moved in at the end of July to now, I have to call customer service almost every two weeks. There are too many issues. It's either leaking or the door can't be opened a lot issue. It's endless. After submitting the problem, you still have to wait for the part after the technician comes to repair it, and there is no update to give you a confirmation message email. Awaiting indefinitely, the customer service is not very polite to help you solve the problem, as if you call them and they think you are annoying. I will not recommend my friends to buy this developer, and I advise everyone not to buy it or they will regret it.
CC · 24 March 2024
★★★★★ 5/5
GoogleRecently visited St.Modwen Bramshall Meadows to explore showhomes and was thoroughly impressed. As an existing St.Modwen renter, my expectations for quality were high, and I wasn’t disappointed. Olivia from the marketing hub was the highlight of our visit. Her friendliness and expertise in guiding us through the options were invaluable, making it easy to understand which home would best suit my needs. I’m grateful for the exceptional service and am more confident than ever in my decision to buy a St.Modwen home. Highly recommend to anyone looking for a seamless home buying experience.
Martin · 24 March 2024
★★★★★ 5/5
TrustpilotJohn who is a technician for Glan Llyn…
John who is a technician for Glan Llyn St Modwen has been brilliant since we moved in. As you’d expect there’s always a few things in the snagging list but once John had been in to fix you’d never even know! Thank you for great work this year.
Claire · 23 March 2024
Agent replied · 15 June 2024
Hi Claire, thank you for taking the time to leave us a review. It's always lovely to hear positive feedback. Thanks, Lucy.
★★★★★ 5/5
TrustpilotMatt & Rob - Amazing!
Matt & Rob attended our property to complete some remedial work off the snag list. They have done a fab job! So pleased with the quality of the finish. They both worked really hard (in a very warm house, sorry about that!) and were so helpful, polite and informative. Appreciate all your help, thanks.
Sal · 10 November 2023
Agent replied · 15 June 2024
Hi Sal, thank you for your review, we are glad you’ve had a positive experience with us and were pleased with the work. I’ll be sure to ass your comments on. Best Wishes, Lucy.
★★★★★ 5/5
TrustpilotBrilliant works by Richie
I had had Richie from StModwens come to sort out all most of my issues at my home and he has always been absolutely brilliant. He is reliable, great customer care, trustworthy and delivers a high quality finish to all his works.
Emma · 7 July 2024
Agent replied · 23 October 2024
Hi Emma, thanks for reviewing your experience with us. It's great to hear such positive feedback. We wish you the best of luck Thanks, Lydia
★★★★★ 5/5
TrustpilotNew Home
Just got into my new home through St. Modwens. I think they are the best especially for first time buyers like me. I can tell you for free that the process till you get your keys is smooth and their services are top notch. I'd recommend them and for me it's a 5 star delivery
Osas · 9 October 2023
Agent replied · 15 June 2024
Hi Osas! It's great to hear you've had such a positive experience with us buying your first home. Thank you for taking the time to review the service that has been provided to you. We wish you the best of luck in your new home! Many thanks, Lucy
★★★★★ 5/5
TrustpilotShirley was absolute excellent and made…
Shirley was absolute excellent and made the whole process of selecting our dream home easy! Could not praise her any higher.
Adam · 6 June 2022
Agent replied · 15 June 2024
Hey Adam, we are happy to hear that you've had such a good experience with us so far. Your feedback is really appreciated, Lydia
★★★★★ 1/5
TrustpilotWhat to expect when buying with St Modwens…
What to expect when buying a house from St Modwens - Disgusting customer service. - Terribly finished product. - Constant chasing. - Lengthy and stressful remediation. - Short term ‘patch up’ solutions. If you value your time and money DO NOT buy a house with St Modwens. What’s worse then the quality of their finished product is Moodwens disgusting customer service. Now this is not the fault of any specific individual but the company itself. Since we moved into our new home we have been passed onto 5 different customer service advisors, each one was given no handover information about the outstanding issues in our property. Not to mention the 3 site managers they had whilst building the reminder of the plots, who we initially were told to raise issues to. We later found out issues which were raised to the site manager were never reported formally. I find it absolutely appalling that every time I raised a new issue, followed up on an existing issue or provided pictures the correspondence was lost on their end. How does this company function?! No wonder you have such a high staff turnover. Modwens have no idea what contractor they used for our house and so they either send over contractors that have nothing to do with the issue that was raised, or somone who will (quite literally) patch up problems instead of fixing them. They either send contractors to my house without letting me know (thank you ring doorbell!) or when I do arrange appointment and take time off work to make sure I’m at home to accommodate builders, no one attends! We have chased, and waited almost 2 years for big issues to be fixed, like the balcony that’s leaking into our study ceiling (Modwens painted over the water stained ceiling TWICE instead of trying to rectify the real issue), the terribly fitted guttering that’s keeping us up at night by letting rainwater crash into the canopy above our front door (which as a result has started to crack and leak!). The back door which was ‘fixed’ at least 3 times. The light which tripped our entire house because it was full of water, clearly not quality or safety checked. The waterlogged garden which has now resulted in mould growing up the side of the house and fences. The carpeting which we paid extra for which is already fraying, hasn’t been tucked in placed and is coming out in lumps. Just to name a few. As for the carpeting, my parter hasn’t suffered from Asthma for over 20 years but as soon as we moved into the house he had to start using an inhaler. This is absolutly due to the carpets that Modwens had installed, which we were told were hypoallergenic before purchasing! as well as their lack of dust suppression during construction which covered our entire house, cars, vents in thick yellow construction dust for over 12 months. Our next door neighbours have experienced the same issue with their health and the carpets and have been ignored by St Modwens. We’ve had to get the carpets professionally cleaned at our cost to get rid of the dust. After visiting a doctor my partner is now having to use inhalers daily and we are seriously considered moving house to improve his health. As expected when this was raised to Modwens they did very little other than apologise and offer to pay us for the cleaning, which they never did and we’ve had to cover the cost of professional cleaning required.I wish this was a stand alone issue that only we were experiencing, but our neighbours have also had the same experiences and continue to fight Modwens to get issues fixed with their houses. So if you value your health, time and money stay away from this company!
Weronika · 24 February 2024
★★★★★ 5/5
TrustpilotIt's a bit soon …
It's a bit soon to give a review as I have just reserved awaiting my mortgage in principle, however Helen at the taunton branch couldnt have done any better lovley, approachable knowledgable lady told me exactly what to do next being the first time I've purchased a house, with regards to how St Modwen homes perform after sales and the house its self we will see
Tone · 3 October 2022
Agent replied · 15 June 2024
Hey, thank you for taking the time to review your experience with us so far, we really appreciate it. Many thanks, Lydia
★★★★★ 4/5
GoogleFew snagging problems but lovely house. Area very quiet - I believe a bus service will run from here later in the year
Les · 16 February 2026
★★★★★ 5/5
TrustpilotDave Powell - A Great advert for service at your company
Great experience with Dave who came to work on some insulation for us. He was prompt, polite, extremely tidy, informed us about each process as it was being done. Extremely thorough making sure everything was to our satisfaction. Works well with the team at the South West division as once informed they got the ball rolling and arranged everything.
Nicola · 13 May 2023
Agent replied · 15 June 2024
Hi Nicola, thank you for your review. It's always great to hear that you've had a positive experience with us. We'll be sure to pass your feedback on to the employee mentioned. Wishing you all the best. Thanks, Lucy.
★★★★★ 5/5
TrustpilotI moved into my house recently in…
I moved into my house recently in Uttoxeter (bramshall meadows) everything has gone quite smoothly. The staff have been brilliant and very helpful. Found a few snags as expected but Bob Jarvis the site manager has sorted these out very quickly couldn’t speak more highly of him. Very professional! Highly recommend ST modwen homes for anyone wanting to buy a new house!
Ryan · 31 January 2023
Agent replied · 15 June 2024
Hi Ryan, thank you so much for taking the time to leave us a review. I'll pass your comments along to the site & sales team; I'm sure they'll be very pleased with the feedback. Wishing you all the best. Thanks, Lucy.
★★★★★ 4/5
TrustpilotEverything from the beginning to the…
Everything from the beginning to the completion date was explained well and professionally. Apart from one thing when I had problems with my mortgage lender. I was told my house could be put back on the market for not having the money on the original completion date. Even after I had paid the deposit for the house. And then there didn't seem to be such a push for another month after that
Chris · 3 November 2021
Agent replied · 15 June 2024
Hello Chris, thank you for taking the time to review your experience with us. Please do not hesitate to contact us on sales@stmodwenhomes.co.uk if you have any further outstanding problems. Thanks, Lydia
★★★★★ 1/5
TrustpilotI put down a reservation fee £500 for…
I still haven’t received my money I have written about this to my MP about this sharp and illegal theft I put down a reservation fee £500 for kiln gate development I changed my mind and ask for refund till date i still don’t have my refund. It’s going to two months now. When I call staff either don’t pickup or they lie about sending cheque in the post
Jim · 13 April 2022
Agent replied · 15 June 2024
Hi, we're sorry to hear this. I have spoken with the sales manager at our Kiln Gate development and we would like to request some further details from you if possible? Please could you email sales@stmodwenhomes.co.uk with your contact details so that we can pass these over to the relevant manager who can give you a call to discuss this further? Thanks, Lydia
★★★★★ 5/5
TrustpilotExcellent Maintenance Services
Would like to extend my heartfelt appreciation to Mr Rob Wainwright and Mr Matt Trevor of St Modwen Homes who did an excellent job in repairing my kitchen drawers this morning.
Alfred · 27 November 2024
Agent replied · 28 December 2024
We're so glad to hear about the excellent service you received from our team. It's wonderful to know our employees are making a positive impact. Wishing you all the best, Thanks, Lydia
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.