Every review we hold for the Trafford office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
TrustpilotAbsolutely shocking
Absolutely shocking. The initial meeting was fine - agent was on time, friendly, informative but on reflection we were pulled in by his charm.We agreed a sale within 10 days and the Sales Particulars gave an estimated exchange of 1st November. We had a brilliant tenant who moved out on 31st October. It took 6 whole months to exchange!!! And in that time we had to make 4 mortgage payments which may seem irrelevant in the grand scheme of things but we are average Joes and those additional mortgage payments has left us in financial difficulties. There was no sense of urgency from Springbok. They told us all buyers are on their books - I do not believe this to be true. It was only when we threatened to pull out of the sale that we saw any action. Worst thing is Springbok got a £15,000 fee from the sale! And when we submitted a compensation claim due to the delay and us being put in financial difficulties, Springbok said no. Do not use them. Honestly, we would have been better off financially and the exchange would have been a lot quicker if we had gone down the traditional estate agent route! Do not be drawn in by the charm and promise of a quick exchange. It’s not true. (Source : allAgents)
Rachel · 30 March 2024
Agent replied · 25 October 2024
Dear Rachel, thank you for your feedback. We regret to learn that you were left dissatisfied following the completion of your sale. We understand that one of our managers has internally addressed your complaint and can comment based on the investigation and response already provided to you. We have reviewed the early communications with you and the property acquisition manager, they did not intend to give you a false impression of our service or guaruntee a timeframe, rather to express their confidence in your property and considering that our average timeframes are below the national averages when looking at a straightforward transaction. We could not foresee the delays that occurred in your case, such as the delays with the management pack and the buyer's lender, they were unfortunately completely outside of our control. During the internal review, we found that your point of contact for conveyancing persistently chased all parties and kept you updated throughout this process, regardless of whether the update was what we desired. In terms of the estimated exchange date on the memorandum of sale that you received, this was exactly that- an estimate, and we do not encourage that parties whether the buyer or the seller to a transaction make any definite plans around these, and we can confirm that we did not lead you to believe that this would be a guaranteed date. The verbatim on the memorandum of sale document reads: Target Exchange Date - Estimated Exchange of Contracts By XX. Lastly, regarding a compensation claim, it is important to note that we need to consider what has or hasn't been within our control and our role as estate agents when evaluating claims for reimbursement. In this case, it is unfortunate there was not anything that we or any estate agent for that matter, could do, preventatively or reactively to have changed the timeframe outcome, due to the hold ups that originated outside of our control. We are sorry that you have been left dissatisfied following your experience with us. We would like to congratulate you on the completion and we do wish you all the best with this next chapter. Best regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 5/5
TrustpilotMy property was sold within two weeks…
My property was sold within two weeks of going on the market, at the agreed price. I was asked last week if I could be flexible on the price, should the buyer try to negotiate. I refused to do this as I had spent over £1000 after the tenants left it in a state. Lewis Buddle was very understanding of this and liaised with the buyer to ensure the asking price was achieved. I would recommend Springbok Properties if you are looking for a quick sale without being totally ripped off.
Diane · 26 March 2024
Agent replied · 25 October 2024
Thank you for choosing our services and for leaving such a positive review. We're thrilled to have been able to assist you effectively. Your feedback will be shared with our team, and they will be motivated by your warm words. If there's anything else we can do for you, please know that we're here to help. Warmest Regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 1/5
TrustpilotBeware
Beware .. make sure you read all documents very carefully seriously. I have dodged a bullet but because I decide not to sell the have issued acB132 Notice that is a claim on my land for 12 months . This prevents me from selling to any party for 12 months .
If you have any other way of selling do so I really would not fall for the charm of Mark
Elizabeth · 14 October 2026
★★★★★ 5/5
TrustpilotSpeedy but thorough process
We bought a property using Springbok Properties. We had Ernest Lukovnikovas guiding us through the process. Ernest was on top of everything. He promotes a speedy process and he follows a very clear communication style. He made sure to inform us of every step of the way and he did not shy away from proactively helping us with the process to secure the property. He went above and beyond for costumer services. It feels stressful at times as the process is fast of nature. However, it completely pays off at the end.
Nursah · 8 March 2024
Agent replied · 25 October 2024
Your satisfaction is our top priority, and we're overjoyed that we could exceed your expectations. Thank you for taking the time to leave us your valuable feedback. We will be sure to share your comments with the team as they take great pride in delivering exceptional service. If there's anything else we can do for you, please feel free to contact us. Warmest Regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 5/5
TrustpilotSo far so good
Looking to sell my Mum's flat with a short lease so were looking for cash buyers and found Springbok online. Their reviews were pretty good so though we would give it a try. I have to say that so far Springbok, and Lewis in particular, have been extremely efficient. Lewis was very polite and chatty, responded very quickly to any queries and when finished his bit of the work passed me over to his colleagues.So far so good, no complaints. They seem extremely professional and know the market and what they are doing.Robin (E18)
Robin · 7 March 2024
Agent replied · 25 October 2024
We're honoured to have received your positive feedback and glad to hear that we were able to assist you effectively. Your kind words will be passed on to our team, who will be motivated by your satisfaction. If there's anything else we can do for you, please feel free to reach out. Warmest Regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 5/5
TrustpilotSales progress …
I completed today on my sale and cant thank Annie Wood enough , this lady has been an absolute blessing to have on board , she has made the final stages of the sale far more stress and worry free than I expected due to her excellent work ethic and dedication , i cant rate this lady highly enough . Nothing is too much bother , always returns calls etc when she says she will , and relentlessly worked on my behalf to ensure all went well . Thank you Annie
Graham · 6 March 2024
Agent replied · 25 October 2024
We couldn't be happier with your feedback! Thank you for sharing your positive experience with us. Rest assured, your comments will be passed on to our team, and they will be encouraged by your appreciation. Remember, we're here to assist you whenever you need us. Warmest Regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 5/5
TrustpilotBecci has dealt with the sale from the…
Becci has dealt with the sale from the beginning to the end and I can’t thank her enough for all her help it hasn’t been an easy sale as the other buyers solicitors have held things up and Becci has been fantastic through it all she has kept me updated through out and constantly chased the other end I would highly recommend springbok 5* from me
KG · 6 November 2024
Agent replied · 25 October 2024
Your review made our day! We're elated to have provided you with a great experience, and we truly appreciate your kind words. Rest assured, your feedback will be shared with the team, who will be encouraged by your satisfaction. If there's anything else we can assist you with, please feel free to reach out. Warmest Regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 1/5
TrustpilotSo initially our experience was…
So initially our experience was excellent Craig was brilliant really helpful. We went with this company as we were guaranteed a quick sale on my fatherinlaws house after he passed away . We are having to sell due to needing to pay the extortionate prices for care home residency my father in law needed towards the end . We were told a few times once sale has been signed and agreed the sale will be completed with in 2 weeks . Our sale has been completed and signed for about 2 months now and they still saying 3/4 weeks maybe . Due to a land registry problem but when I looked into this it says the land registry is to be completed by the buyer after the house sale is complete. Now we have had ballifs at our house taking our stuff away because we have had to keep putting their payments off due to the goals being moved on the house sale each time
Anji · 3 March 2024
Agent replied · 25 October 2024
Dear Anji, we would appreciate it if you could provide us with an account of your experience, as your detailed input will assist us in addressing and resolving the issues you've raised. You can contact us at customerservicemanager@springbokgroup.co.uk. If we can be of any assistance, please do not hesitate to contact. Best regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 1/5
TrustpilotFor a national company they have lost…
For a national company they have lost sight of the humanistic approach. They need to understand that call centres are not ideal as a first point of call. Admin have to pass on messages to so called negotiators, who invariably never call back. I wanted to view a property but had several queries, none of which were answered. Everything was vague and the advert was totally misleading. If you can comfortably handle inefficiency then go ahead and try them. I will stay well clear. This company give Estate Agents a bad name.
Minnie · 26 February 2024
Agent replied · 25 October 2024
Dear Minnie, thank you for leaving your comments here for. We apologise for any inconvenience or frustration that you have experienced during your interactions with us. Although it can be challenging to address personal situations on forums like this one, our internal team have looked into the concerns you have raised, and based on this we can confirm that our records indicate that you had booked a viewing, and then cancelled your viewing for this property as you had a family emergency. Following this, the property had actually been removed from the market due to an unforeseen issue, that would have impacted the sale, therefore, we were unable to book future viewings. We do hope that this clarifies the situation for you. If we can be of any further assistance, please do not hesitate to contact us. Best regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 5/5
TrustpilotProperty Purchase
Superb with responses to emails and phone calls.Ernest Lukovnikovas was so easy and smooth to talk with.He talked me through the whole process.I never knew it would be this smooth getting a house to buy and the completion process as a first time buyer.I will recommend the company, and Ernest anytime.Well done to all the team as well for their prompt response in rearranging the viewing of the property when we have to travel down to Manchester.Thank you all!
Precious · 15 March 2024
Agent replied · 25 October 2024
We are thrilled to receive such positive feedback from you! Thank you for sharing your great service experience with us. We will make sure to pass along your kind words to our team. If there's anything else we can assist you with in the future, please don't hesitate to reach out. Warmest Regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 1/5
TrustpilotWorse off now than when I started
Where to begin.... Springbok have been absolutely dreadful! In the beginning, everything seemed good, Keiran told me everything I wanted to hear, and like a complete chump, I lapped it all up. At the beginning of November 2023, Jamie made a number of offers, each with their own deadlines. The first offers were too low for me and I rejected them. I settled on an offer of £240,000 for my property to be completed by 31st January with the specific guidelines from Jamie, that it was an offer and not a negotiation, meaning there was no flexibility on that price. Within the first week I had a number of insultingly low offers, all of which I outright rejected. Jamie then went on to say that I needed to be more flexible and understand that his investors need to make money. Hang on a minute, Jamie, what happens to "an offer and not a negotiation"? What about my need to make money? You know, me, the customer? After that, I had very little in the way of contact from anyone at springbok, other than a "just touching base" email at the beginning of the new year. In January I had just a single viewing, which I received zero feedback from springbok so I had no idea what the outcome was. I had to draw my own conclusions from that, and pretty much everything else. A week later I had a nother viewing but it was cancelled. Jamie told me he would follow up and be in touch but I never heard from him or anyone else regarding the matter. Another week passed and I broke the silence by contacting Jamie. I wanted to know what was going on because I had no idea. By the end of January my property was stood empty, I'd removed the tennant in anticipation of completing by 31st January and as a result, the empty property is now costing me close to £900 a month. I emailed Jamie again on 12th February trying to find out anything about the situation. He insulted me once more with low offers and then had the audacity to lie to me about the value of my property and the state of the market. The deadline of 31st January, also got magically extended to the end of February. How convenient for them! He came out with a lot of buzz words and phrases without actually giving me any answers. Jamie must think I'm an idiot. He told me that Kieran would be in touch and would phone me later that evening. It's now the 17th of February and still no phone call. I can't rate springbok low enough. They have caused me stress, anger, frustration, and have left me in a complete mess and have delayed my future plans by months! Truly awful experience, I would advise anyone to avoid these cowboys at ALL costs!Edit in response to Springbok's response.The points of the contract need to be made much clearer. A few of the points were gone over in far greater detail than others, primarily the ones that involve me paying you off in the event I sell to someone you introduced me to and cut you out. The way things were explained, it made the deadline seem like a guaranteed thing, which is why I made sure my house was empty by the agreed date. I was also never told that I'd have to conduct my own viewings, something which turned out to be impossible for me to do because of my personal circumstances, and I DID explain my circumstances to Keiran in the very beginning. If these 2 points had been made clearer, I wouldn't have signed the contract, which is why I believe the contract was mis sold to me in the first place, contrary to the misrepresentation act of 1967. Going forward, your communication skills and explanations of how you work need to improve drastically to avoid this happening again.
Keith · 23 February 2024
Agent replied · 25 October 2024
Dear Keith, thank you for your comments. We are sorry to hear that your experience with us has caused you stress and frustration. It can be challenging to address such individual circumstances on forums such as this, however, following looking further into this internally, we can comment that, upon signing the agreement, the information about how your contract works and our processes is available to you. This agreement is not a guarantee of a sale. Our property sales negotiators will use their expertise to educate sellers along the way toward achieving a property sale. Whilst we always set out with confidence in our appraisal, market conditions can change rapidly and whilst our expert valuers work diligently to research and determine accurate valuations, external factors can influence the outcome. We do strive to maintain our excellent customer service standards so when given feedback such as this we take it very seriously and so we will be looking further into this internally to take any necessary measures. Once again, we apologise that your expectations have not been met during your time with us and we believe that a member of staff has been in contact with you since. We wish you all the best with securing a sale for your property. If you require any assistance, please do not hesitate to do so. Best regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 5/5
TrustpilotJoe Yale
Joe Yale took charge and led us through what could have been a stressful experience. He was calm and professional and led us to a successful bid. He kept us updated of all developments and gained our complete confidence.
Steve · 6 October 2026
Agent replied · 10 October 2026
We appreciate you taking the time to leave a review. It’s wonderful to know that our team was able to assist you to your satisfaction. Your comments will be shared with them. Please let us know if we can help with anything else in the future.
Warm regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 1/5
TrustpilotThis company tells you pork pies from…
Update 19/02/2024, Now they trying to get this review removed by asking for reference no. Funny thing been through all Springbok documents, no Reference number to be found. This company tells you pork pies from the off, the website is full pork pies. They could not market bottles of water in a heatwave. You will get an insulting offer, they will sell you then a fixed price offer they claim puts the property in front of investors. They say if investor is interested they send someone to take pictures and look over property. Then with no authorisation (imagine you did not want your neighbours to know your moving) it appears on Rightmove at a higher price than you agreed so they can make thousands and thousands. Problem is they sent an amature with camera, the information is poor, could not even get garage on correct side of property and dont use photos of main selling points, like the Garage! I would not sign up with this mickey mouse outfit, they dont know sh17 from clay ! Best to stick with your local independant estate agent after this experience.
GAF · 19 February 2024
Agent replied · 25 October 2024
Thank you for sharing your concerns with us. We appreciate your feedback and take your comments seriously. It's important to note that while we strive to meet everyone's deadlines and expectations, we do not guarantee specific outcomes, and all details regarding the services provided are outlined in the contract. We regret any confusion or dissatisfaction you may have experienced during your engagement with us. We encourage you to review the contract for clarification on any matters raised. Once again, we appreciate your feedback, and we apologise for any inconvenience you may have encountered and invite you to contact us if you would like for us to address any of your concerns in particular. Best regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 1/5
TrustpilotPoor customer service
After many lofty promises from this company, stating they will sell our property to one of the many investors they already have interested, they managed to generate absolutely zero interest. They reassured us that we would be updated on a routine basis and this did not happen; there were instances where several emails and phone calls would go unanswered. Some were, in fact, never answered. They hypothetically asked us whether we would consider selling to someone should they offer us a certain price below our asking price. We said we’d consider this. Next thing we know, the house price was reduced on Right Move. We did not consent to this, we merely said if someone went in with a lower offer that we would discuss it. One does not need to explain the detrimental impact this has. After the contracted time with Springbok ended, we promptly asked to terminate the agreement. It’s been next to impossible to get in touch with anybody and every time we phone, we are told this will be escalated and never is. We are now stuck in limbo as we cannot find someone else to sell our property until we are out of this contract with them. It has been two weeks. Steer well clear. We are very wary of the good reviews as this was not our experience in the slightest however we can relate to the few poor experiences that are noted on here.
Antonio · 6 February 2024
Agent replied · 25 October 2024
Dear Antonio, thank you for your feedback. We understand that this matter is being dealt with internally and that your property is not live on any advertising portals. If we can be of further assistance, please don't hesitate to contact us. Best regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 5/5
TrustpilotTom and the team were great- speedy…
Tom and the team were great- speedy service and great communication.
Ahlene · 16 May 2026
Agent replied · 23 May 2026
Thank you for taking the time to leave us your valuable feedback. We will be sure to share your comments with the team as they take great pride in delivering exceptional service. If there's anything else we can do for you, please feel free to contact us. Warmest Regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 3/5
TrustpilotMixed feelings
Annie was great at progressing once sale agreed. Friendly, prompt and efficient. Prior to this, negotiating techniques by Jo were very calculated. Only spoke about the price that I would get and not overall sale price. Initially offered some very low amounts, finally agreed to accept a lower amount after being told market was slow and then found out that actual sale price was close to original marketed price and Springbok had just taken a larger cut for themselves. Can’t fault Latimer Lee Solicitors.
Vicky · 30 January 2024
Agent replied · 25 October 2024
Thanks for your feedback. We always welcome customers letting us know how their experiences were, so that we can learn and improve. We'll look further into this internally to take any necessary improvement measures. We are glad to have been able to achieve a sale for you and would like to wish you all the best. Warmest Regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 1/5
TrustpilotTerrible experience
I chose Springbok because of the huge number of investors they said who were cash buyers and ready to purchase. Apparently they had already clued up a few about my place and said they had people already interested in it.... apparently
J · 17 September 2026
Agent replied · 22 September 2026
Dear J, thank you for taking the time to share this in such detail. We're sorry to hear the level of proactive marketing and communication fell so far short of what you were expecting when you instructed us. Photos not being replaced with the ones you provided, and a listing not appearing when you searched for it, shouldn't have happened, and we understand why that raised concerns about how actively your property was being marketed. We're also sorry that viewings weren't followed up with feedback promptly and that some didn't go ahead at all, that's not the standard we expect. We wish you all the best with your property sale. Best regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 3/5
TrustpilotCustomer care was lacking
Communication wasn't so good at the start but got better as time went on. At times I didn't feel they had my mum's sensitive situation at the forefront of their minds and didn't think to offer extra support with regards to viewings of her home. The information asked by the Agent was sometimes repeated as the information was given to them previously. You state that you sell homes fast but, this has taken longer than I felt was advertised and has been stressful. I think you need to focus much more on customer care, based around individual circumstances and adapt accordingly.
Jo · 26 January 2024
Agent replied · 25 October 2024
Hi Jo, thanks for your feedback. We always welcome customers letting us know how their experiences were, so that we can learn and improve. We'll look further into this internally to take any necessary improvement measures. We are glad to have been able to achieve a sale for you and would like to wish you all the best. Warmest Regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat experience!
I first started just journey with Springbok back in April-23. Which was when Natalie introduced herself to me. From start to finish it’s not been easy and there’s been some major bumps in the road but throughout Natalie has been fantastic. She was always on hand to clarify details and explain what’s happening. I felt like nothing was a problem and found her very easy to talk too.I would definitely recommend Springbok if you’re selling or buying property.
Stacy · 1 March 2024
Agent replied · 25 October 2024
We're absolutely thrilled by your positive review and delighted to know that you had a wonderful experience with us. Your valuable feedback will be shared with our team members, who will be inspired by your kind words. If you ever require our services again, please don't hesitate to get in touch. Warmest Regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 5/5
TrustpilotI can wholeheartedly recommend…
I can wholeheartedly recommend Springbok Properties if you’re planning for buying houseExcellent and very responsive excellent service from all of the team would definitely use again Big thanks to James Keating he was very professional and super helpful in making the whole process of purchasing a property a pleasure. He provided updates at regular intervals with exactly the right level of engagement, which was comforting and informative, and what is usually a very stressful process .
Ahmad · 10 April 2024
Agent replied · 25 October 2024
We're honoured to have received your positive feedback and glad to hear that we were able to assist you effectively. Your kind words will be passed on to our team, who will be motivated by your satisfaction. If there's anything else we can do for you, please feel free to reach out. Warmest Regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 4/5
TrustpilotThe market wasn't great when we sold…
The market wasn't great when we sold our house but Springbok (more so Haden Donovan) made it as painless as possible. Only negative was we didn't get our deposit when a buyer pulled out, due to the buyer not paying it.
Andrew · 12 September 2026
Agent replied · 22 September 2026
We greatly appreciate your feedback and are thrilled to know that you were satisfied with our services. Your comments will be shared with our team, who will be inspired by your kind words. If you have any future inquiries or require further assistance, please do not hesitate to contact us. Warmest Regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 5/5
TrustpilotAll staff have been friendly and respectful
So far all the staff i have spoken to have been friendly, and have provided excellent communication from the start. Easy to get hold of if you have a question or a problem. Even though my property was only listed for a week before an offer was accepted on it, Haden kept me up to date and let me know what the next steps would be.
Sarah · 25 September 2024
Agent replied · 25 October 2024
We appreciate your positive review and are ecstatic to know that you had a great experience with us. Your feedback will be shared with our team, who will be encouraged by your kind words. If you ever require our services again, please don't hesitate to get in touch. Warmest Regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 5/5
TrustpilotKiran was exceptional the whole way…
Kiran was exceptional the whole way through the process. He actually helped one of our friends in the past so we asked for him personally and he called us less than 30 minutes after the initial inquiry. Our house sale exchanged 6 weeks after that call at the figure Kiran said he would get us. Fabulous company and a great guy.
James · 9 December 2024
Agent replied · 28 December 2024
Your positive feedback means a lot to us. We’re pleased that we were able to meet your expectations and deliver the service you needed. The team will appreciate your comments. Please feel free to reach out if you require any further assistance.Warm regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 5/5
TrustpilotFrom very first point of contact with…
From very first point of contact with Springbok everyone has been very helpful and efficient, keeping us regularly updated.Our property went on the market and within hours we had our first viewings booked in. We had few viewings and had sold STC in a month!!Isabel Capps was our sales negotiater and did a great job of securing a sale quickly.Thomas Robinson is our progressor and is keeping us informed each step of the way.Fingers crossed that the sale goes through as smoothly as everything has so far.
Capsula.K · 5 January 2024
Agent replied · 25 October 2024
We're absolutely thrilled by your positive review and delighted to know that you had a wonderful experience with us. Your valuable feedback will be shared with our team members, who will be inspired by your kind words. If you ever require our services again, please don't hesitate to get in touch. Warmest Regards, Springbok Customer Services
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.